niedziela, 26 stycznia 2020

Warhammer Fantasy - Krasnoludy cz10



https://www.youtube.com/watch?v=13ffQ0_EeIw



Krasnoludzkie Gildie

            Krasnoludy są z natury zaborcze i dlatego pomagają bronić tajemnic swoich najbardziej utalentowanych rzemieślników tworząc gildie - klany rzemieślników są w stanie prześledzić swoje pokrewieństwo z pierwszymi mistrzami istniejących od wielu lat Gildii. Z tego powodu, przyjście na świat w Klanie Morgrima, lepiej znanego jako Gildia Kowali Run, jest niczym przeznaczenie. Krasnoludy wywodzące się z tego klanu mogą poznać tajemną wiedzę o łączeniu metali z magią w potężne runy mocy.
            Przedstawiciele wszystkich gildii są praktykantami, czeladnikami lub mistrzami. Rada mistrza gildii jest odpowiedzialna za wymuszanie postępowania według ściśle ustalonych zasad. To sprawia, że umiejętności klanu są w nim pielęgnowane, choć gdy na umiejętności mistrzów danej gildii jest wielkie zapotrzebowanie, mogą oni być bardzo rozproszeni po wielu Twierdzach. Każda z gildii ma cały zbiór własnych, tajemnych przywitań i niezwykłych rytuałów, które pozwalają im zidentyfikować innych członków gildii, których nigdy wcześniej nie spotkali. Gildie Krasnoludów tworzą małą, ale niezwykle wpływową frakcję w społeczeństwie Krasnoludów.

Gildie Płatnerskie & Gildie Kowalskie- Gildie Płatnerskie u boku Gildii Kowalskich należą do największych gildii rzemieślniczych w społeczeństwie Krasnoludów. To ich obowiązkiem jest utrzymywanie pełnej zbrojowni swojej Twierdzy, od pancerzy skórzanych po te wykonane z gromrilu i od prostych sztyletów po potężne młoty i topory.
Gildie Rzemieślników - Jedne z mniejszych Gildii, które są domem dla rzemieślników najróżniejszych profesji. Zrzeszają się w nich garncarze, stolarze, hutnicy, garbarze i mistrzowie wielu innych fachów.
Gildie Piwowarów - Jedne z najpopularniejszych i najsłynniejszych gildii w społeczeństwie Krasnoludów; Krasnoludy darzą wielkim szacunkiem tych, którzy zajmują się produkcją najlepszego piwa dla ich tawern.
Gildia Inżynierów - Istnieje tylko jedna Gildia Inżynierów. To obowiązkiem jej przedstawicieli jest miarkowanie i baczne pilnowanie urządzeń i maszyn, mających wspomóc całą rasę Krasnoludów.
Gildie Rolników - Gildie Rolników należą do najmniejszych gildii, jako że głównym sposobem zaopatrywania krasnoludzkich Twierdz w żywność jest obecnie handel z Imperium Ludzkości. Rolnicy w społeczeństwie Krasnoludów zajmują się przede wszystkim uprawą ziarna dla piwowarów, jako że tylko najlepsze ziarno jest odpowiednie na piwo Krasnoludów.
Gildie Pasterzy - Gildie Pasterzy wciąż są bardzo popularne w wielu Twierdzach, jako że pasterze zaopatrują swoje osady w odpowiedniej jakości mięso, wełnę i ziarno w okresach długiej zimy. Co więcej, ser jest szczególnie istotny w diecie typowych Krasnoludów.
Gildie Uzdrowicieli - Gildie Uzdrowicieli zajmują się zaopatrywaniem swoich Twierdz w odpowiedniej jakości zioła uzdrawiające, wykwalifikowanych lekarzy i chirurgów.
Gildie Jubilerów - Gildie Jubilerów należą do największych i najbardziej kompetetywnych Gildii krasnoludzkich Twierdz. Ich przedstawiciele tworzą wiele cudownych dzieł sztuki dla tych, którzy gotowi są zapłacić za nie odpowiednią cenę.
Gildie Kowali Metalu - Podobnie jak w przypadku Gildii Jubilerów, Gildie Kowali Metalu są wielkie i wysoce cenione w wielu Klanach i Twierdzach. Ich przedstawiciele produkują najlepsze narzędzia i inne metalowe wyroby, potrzebne do codziennej pracy wielu Krasnoludom.
Gildie Górników - Gildie Górników są podporą krasnoludzkiego społeczeństwa; sama umiejętność kopania w ziemi jest dla Krasnoludów jedną z najważniejszych cech. W każdej Twierdzy Krasnoludów znajduje się przynajmniej jedna taka Gildia.
Gildie Skrybów Run - Przedstawiciele tych Gildii są historykami i uczonymi całej rasy Krasnoludów. Ich głównym zadaniem jest spisywanie i utrzymywanie starożytnej wiedzy i historii, która dla Krasnoludów jest szczególnie ważna.
Gildie Kowali Run - Gildie Kowali Run należą do najmniejszych, ale do najbardziej prestiżowych Gildii w krasnoludzkich Twierdzach, jako że dołączenie do jednej z nich zajmuje kandydatom całe dekady doskonalenia własnych umiejętności. Ich przedstawiciele zajmują się tworzeniem potężnych broni runicznych, pancerzy i reliktów.
Gildie Kamieniarzy - Gildie Kamieniarzy, u boku Gildii Górniczych, tworzą jeden z filarów krasnoludzkiego społeczeństwa. Od niepamiętnych czasów umiejętności ciosania głazów były znakiem rozpoznawczym wielu krasnoludzkich Twierdz.
Gildie Wojowników - Gildie Wojowników są uważane za największe ze wszystkich Gildii i są obecne w niemal każdej osadzie Krasnoludów. To ich przedstawiciele odbierają wezwanie na wojnę od swojego Króla i to oni ryzykują życiem w walce o lepsze jutro dla całej swojej rasy.

Klany Krasnoludów

            Klany Krasnoludów są rozbudowanymi rodzinami, których członkowie mogą prześledzić historię swoich przodków od dnia ich zamieszkania w pewnej dolinie, zbudowania wielkiej Twierdzy, lub założenia kopalni. Każda z Twierdz jest domem dla przynajmniej kilku Klanów Krasnoludów. Status społeczny Krasnoludów jest uzależniony od statusu społecznego ich Klanów. Najmniej szanowanymi Klanami są te odarte z godności i honoru i zazwyczaj są to Klany wygnane z własnej Twierdzy. Trochę bardziej szanowane są Klany pozbawione włości, których członkowie są zmuszeni do podróżowania od Twierdzy do Twierdzy jako handlarze, lub do pracy w granicach Imperium. Klany szanowane to przeważnie Klany, których członkowie osiedli w Twierdzach. Najbardziej szanowanymi Klanami są zaś te, których członkowie są fachowcami w cenionych w społeczeństwie Krasnoludów cechach, takich jak jubilerstwo, kowalstwo, kowalstwo runiczne i inżynieria. Klasą rządzącą daną Twierdzą jest zaś Klan Królewski, którego członkowie należą do szlachty, podczas gdy jeden z nich jest Królem Twierdzy.
            Klany Krasnoludów są złożone z wielu rodzin, z których wszystkie łączy ta sama ziemia, linie krwi i przodkowie. Często zdarza się, że Klany wcale nie wywodzą się z miejsca, w którym dziś żyją ich członkowie, jako że mogły one stracić swoją ojczyznę na rzecz inwazji wrogich sił. Mimo to, żaden z Klanów nigdy nie stracił nadziei na odzyskanie utraconego domu. Przodkowie tych Klanów są wysoce szanowani, a by oddać im cześć, Krasnoludy śpiewają ich sagi i utrzymują ich grobowce i relikty. Każdy z Klanów jest prowadzony przez głowę Klanu, znaną także jako Than. Niektóre Klany posiadają nawet własne sztandary, sigile i okrzyki bitewne.
            Większość Krasnoludów praktykuje handel, ale z racji tego, że wojna jest rzeczą raczej powszechną, każdy Klan jest zawsze gotowy do uformowania jednego lub więcej regimentów, gotując się do starcia z wrogiem. Z tego powodu, choć Krasnoludy mogą być na co dzień jubilerami, kamieniarzami lub górnikami, to gdy nadejdzie wróg, przywdziewają ciężką kolczugę i biorą do ręki broń. Krasnoludy z takich regimentów zazwyczaj dumnie noszą ze sobą także barwy i symbole swojego Klanu lub/i Twierdzy - nie noszą specjalnego munduru, a jest to raczej odzwierciedlenie ich wielkiej dumy. Po tysiącach lat prowadzenia wojen, wiele Klanów zostało wybitych lub wypędzonych z własnych ojczyzn, a ich oryginalne Twierdze zostały dawno zapomniane lub zniszczone. W ten sposób, ocalałe Twierdze stały się domem nie tylko dla Klanu założycielskiego, ale i dla Krasnoludów z innych Klanów. Te wysiedlone Klany złożyły przysięgę na wierność nowemu Królowi, obiecując stanąć z nim ramię w ramię w razie nadejścia zagrożenia. Mimo to, niezależnie od tego dokąd przeniesie się dany Klan, lub jak długo jego przedstawiciele mieszkają w granicach innej Twierdzy, ich członkowie zawsze utrzymają silne poczucie własnej osobowości i zawsze będą żywić nadzieję na odzyskanie domu swoich przodków.

Znane Klany

Klan Gunnisson - Znany także jako “Synowie Wojny.” Ten Klan był niegdyś Królewski po linii krwi z Królem Gunnem, pierwszym Lordem Góry Srebrnej Włóczni, nim ta ostatecznie upadła pod naporem Zielonoskórych najeźdźców.
Klan Łamaczy Kamieni - Słynny ze swoich górników i kamieniarzy Klan, obecnie osiadły w przemysłowym mieście Zhufbar, gdzie ich zdolności są niezwykle cenione.
Klan Brązowobrodych - Niegdyś nazywany Kamiennobrodymi. Ten Klan został zmuszony do migracji przez Zielonoskórych po upadku Cragmere. Obecnie, jego członkowie znajdują się na usługach Klanu Żelaznego Kilofa.
Klan Helhein - Dawniej nazywany Klanem Smoczego Grzbietu. Ten Klan posiadał niegdyś ogromne bogactwa Kopalń Ekrund na wyłączność, jednak od tamtej pory Krasnoludy z całego tego regionu zostały zmuszone do migracji. Obecnie, Klan Helhein zamieszkuje w Karaz-a-Karak.
Klan Ullek - Starożytny Klan Krasnoludów, którego członkowie są w stanie prześledzić swoje drzewo genealogiczne aż do Ulleka Czerwonego Topora, Thana, który utrzymywał prestiżową pozycję tuż pod pierwszym Wysokim Królem, Snorrim Białobrodym.
Klan Barruk - Znany z wystawiania do boju Złotych Tarcz, ten bogaty Klan od niepamiętnych czasów szuka dla siebie nowego domu.
Klan Kaczych Bród - Królewski Klan z Karak Kadrin. Ten starożytny i potężny Klan jest prowadzony przez Ungrima Żelazną Pięść, Króla-Zabójcę.
Klan Yinlinsson - Starożytny Klan Krasnoludów, słynny w całym Górskim Królestwie ze swojego cudownego piwa.
Norgrimlingowie - Były górniczy Klan z Karaku Ośmiu Szczytów. Norgrimlingowie od czasu upadku swojego Karaku poświęcali życia całych pokoleń swoich rodzin na eradykację Skavenów wszędzie, gdzie tylko można było ich znaleźć
Klan Cragbrow - Odrębna gałąź Gildii Inżynierów, znana ze swoich szczególnych zdolności przy tworzeniu i utrzymaniu ogromnych machin wojennych i plujących dymem Pancerników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...