https://www.youtube.com/watch?v=xHm2apBJ5GA
Krasnoludzkie Gildie
Krasnoludy
są z natury zaborcze i dlatego pomagają bronić tajemnic swoich najbardziej
utalentowanych rzemieślników tworząc gildie - klany rzemieślników są w stanie
prześledzić swoje pokrewieństwo z pierwszymi mistrzami istniejących od wielu
lat Gildii. Z tego powodu, przyjście na świat w Klanie Morgrima, lepiej znanego
jako Gildia Kowali Run, jest niczym przeznaczenie. Krasnoludy wywodzące się z
tego klanu mogą poznać tajemną wiedzę o łączeniu metali z magią w potężne runy
mocy.
Przedstawiciele
wszystkich gildii są praktykantami, czeladnikami lub mistrzami. Rada mistrza
gildii jest odpowiedzialna za wymuszanie postępowania według ściśle ustalonych
zasad. To sprawia, że umiejętności klanu są w nim pielęgnowane, choć gdy na
umiejętności mistrzów danej gildii jest wielkie zapotrzebowanie, mogą oni być
bardzo rozproszeni po wielu Twierdzach. Każda z gildii ma cały zbiór własnych,
tajemnych przywitań i niezwykłych rytuałów, które pozwalają im zidentyfikować
innych członków gildii, których nigdy wcześniej nie spotkali. Gildie
Krasnoludów tworzą małą, ale niezwykle wpływową frakcję w społeczeństwie
Krasnoludów.
Gildie
Płatnerskie
& Gildie Kowalskie- Gildie
Płatnerskie u boku Gildii Kowalskich należą do największych gildii
rzemieślniczych w społeczeństwie Krasnoludów. To ich obowiązkiem jest
utrzymywanie pełnej zbrojowni swojej Twierdzy, od pancerzy skórzanych po te
wykonane z gromrilu i od prostych sztyletów po potężne młoty i topory.
Gildie
Rzemieślników
- Jedne z mniejszych Gildii, które są domem dla rzemieślników najróżniejszych
profesji. Zrzeszają się w nich garncarze, stolarze, hutnicy, garbarze i
mistrzowie wielu innych fachów.
Gildie
Piwowarów
- Jedne z najpopularniejszych i najsłynniejszych gildii w społeczeństwie
Krasnoludów; Krasnoludy darzą wielkim szacunkiem tych, którzy zajmują się
produkcją najlepszego piwa dla ich tawern.
Gildia
Inżynierów
- Istnieje tylko jedna Gildia Inżynierów. To obowiązkiem jej przedstawicieli
jest miarkowanie i baczne pilnowanie urządzeń i maszyn, mających wspomóc całą
rasę Krasnoludów.
Gildie
Rolników
- Gildie Rolników należą do najmniejszych gildii, jako że głównym sposobem
zaopatrywania krasnoludzkich Twierdz w żywność jest obecnie handel z Imperium
Ludzkości. Rolnicy w społeczeństwie Krasnoludów zajmują się przede wszystkim
uprawą ziarna dla piwowarów, jako że tylko najlepsze ziarno jest odpowiednie na
piwo Krasnoludów.
Gildie
Pasterzy
- Gildie Pasterzy wciąż są bardzo popularne w wielu Twierdzach, jako że
pasterze zaopatrują swoje osady w odpowiedniej jakości mięso, wełnę i ziarno w
okresach długiej zimy. Co więcej, ser jest szczególnie istotny w diecie
typowych Krasnoludów.
Gildie
Uzdrowicieli
- Gildie Uzdrowicieli zajmują się zaopatrywaniem swoich Twierdz w odpowiedniej
jakości zioła uzdrawiające, wykwalifikowanych lekarzy i chirurgów.
Gildie Jubilerów - Gildie Jubilerów należą do
największych i najbardziej kompetetywnych Gildii krasnoludzkich Twierdz. Ich
przedstawiciele tworzą wiele cudownych dzieł sztuki dla tych, którzy gotowi są
zapłacić za nie odpowiednią cenę.
Gildie
Kowali Metalu
- Podobnie jak w przypadku Gildii Jubilerów, Gildie Kowali Metalu są wielkie i
wysoce cenione w wielu Klanach i Twierdzach. Ich przedstawiciele produkują
najlepsze narzędzia i inne metalowe wyroby, potrzebne do codziennej pracy wielu
Krasnoludom.
Gildie
Górników
- Gildie Górników są podporą krasnoludzkiego społeczeństwa; sama umiejętność
kopania w ziemi jest dla Krasnoludów jedną z najważniejszych cech. W każdej
Twierdzy Krasnoludów znajduje się przynajmniej jedna taka Gildia.
Gildie
Skrybów Run
- Przedstawiciele tych Gildii są historykami i uczonymi całej rasy Krasnoludów.
Ich głównym zadaniem jest spisywanie i utrzymywanie starożytnej wiedzy i
historii, która dla Krasnoludów jest szczególnie ważna.
Gildie
Kowali Run
- Gildie Kowali Run należą do najmniejszych, ale do najbardziej prestiżowych
Gildii w krasnoludzkich Twierdzach, jako że dołączenie do jednej z nich zajmuje
kandydatom całe dekady doskonalenia własnych umiejętności. Ich przedstawiciele
zajmują się tworzeniem potężnych broni runicznych, pancerzy i reliktów.
Gildie
Kamieniarzy
- Gildie Kamieniarzy, u boku Gildii Górniczych, tworzą jeden z filarów
krasnoludzkiego społeczeństwa. Od niepamiętnych czasów umiejętności ciosania
głazów były znakiem rozpoznawczym wielu krasnoludzkich Twierdz.
Gildie
Wojowników
- Gildie Wojowników są uważane za największe ze wszystkich Gildii i są obecne w
niemal każdej osadzie Krasnoludów. To ich przedstawiciele odbierają wezwanie na
wojnę od swojego Króla i to oni ryzykują życiem w walce o lepsze jutro dla
całej swojej rasy.
Klany Krasnoludów
Klany
Krasnoludów są rozbudowanymi rodzinami, których członkowie mogą prześledzić
historię swoich przodków od dnia ich zamieszkania w pewnej dolinie, zbudowania
wielkiej Twierdzy, lub założenia kopalni. Każda z Twierdz jest domem dla
przynajmniej kilku Klanów Krasnoludów. Status społeczny Krasnoludów jest
uzależniony od statusu społecznego ich Klanów. Najmniej szanowanymi Klanami są
te odarte z godności i honoru i zazwyczaj są to Klany wygnane z własnej
Twierdzy. Trochę bardziej szanowane są Klany pozbawione włości, których
członkowie są zmuszeni do podróżowania od Twierdzy do Twierdzy jako handlarze,
lub do pracy w granicach Imperium. Klany szanowane to przeważnie Klany, których
członkowie osiedli w Twierdzach. Najbardziej szanowanymi Klanami są zaś te,
których członkowie są fachowcami w cenionych w społeczeństwie Krasnoludów
cechach, takich jak jubilerstwo, kowalstwo, kowalstwo runiczne i inżynieria.
Klasą rządzącą daną Twierdzą jest zaś Klan Królewski, którego członkowie należą
do szlachty, podczas gdy jeden z nich jest Królem Twierdzy.
Klany
Krasnoludów są złożone z wielu rodzin, z których wszystkie łączy ta sama
ziemia, linie krwi i przodkowie. Często zdarza się, że Klany wcale nie wywodzą
się z miejsca, w którym dziś żyją ich członkowie, jako że mogły one stracić
swoją ojczyznę na rzecz inwazji wrogich sił. Mimo to, żaden z Klanów nigdy nie
stracił nadziei na odzyskanie utraconego domu. Przodkowie tych Klanów są wysoce
szanowani, a by oddać im cześć, Krasnoludy śpiewają ich sagi i utrzymują ich
grobowce i relikty. Każdy z Klanów jest prowadzony przez głowę Klanu, znaną
także jako Than. Niektóre Klany posiadają nawet własne sztandary, sigile i
okrzyki bitewne.
Większość
Krasnoludów praktykuje handel, ale z racji tego, że wojna jest rzeczą raczej
powszechną, każdy Klan jest zawsze gotowy do uformowania jednego lub więcej
regimentów, gotując się do starcia z wrogiem. Z tego powodu, choć Krasnoludy
mogą być na co dzień jubilerami, kamieniarzami lub górnikami, to gdy nadejdzie
wróg, przywdziewają ciężką kolczugę i biorą do ręki broń. Krasnoludy z takich
regimentów zazwyczaj dumnie noszą ze sobą także barwy i symbole swojego Klanu
lub/i Twierdzy - nie noszą specjalnego munduru, a jest to raczej
odzwierciedlenie ich wielkiej dumy. Po tysiącach lat prowadzenia wojen, wiele
Klanów zostało wybitych lub wypędzonych z własnych ojczyzn, a ich oryginalne
Twierdze zostały dawno zapomniane lub zniszczone. W ten sposób, ocalałe
Twierdze stały się domem nie tylko dla Klanu założycielskiego, ale i dla
Krasnoludów z innych Klanów. Te wysiedlone Klany złożyły przysięgę na wierność
nowemu Królowi, obiecując stanąć z nim ramię w ramię w razie nadejścia
zagrożenia. Mimo to, niezależnie od tego dokąd przeniesie się dany Klan, lub
jak długo jego przedstawiciele mieszkają w granicach innej Twierdzy, ich
członkowie zawsze utrzymają silne poczucie własnej osobowości i zawsze będą
żywić nadzieję na odzyskanie domu swoich przodków.
Znane Klany
Klan Gunnisson - Znany także jako
“Synowie Wojny.” Ten Klan był niegdyś Królewski po linii krwi z Królem Gunnem,
pierwszym Lordem Góry Srebrnej Włóczni, nim ta ostatecznie upadła pod naporem
Zielonoskórych najeźdźców.
Klan Łamaczy Kamieni - Słynny ze
swoich górników i kamieniarzy Klan, obecnie osiadły w przemysłowym mieście
Zhufbar, gdzie ich zdolności są niezwykle cenione.
Klan Brązowobrodych - Niegdyś
nazywany Kamiennobrodymi. Ten Klan został zmuszony do migracji przez
Zielonoskórych po upadku Cragmere. Obecnie, jego członkowie znajdują się na
usługach Klanu Żelaznego Kilofa.
Klan Helhein - Dawniej nazywany
Klanem Smoczego Grzbietu. Ten Klan posiadał niegdyś ogromne bogactwa Kopalń
Ekrund na wyłączność, jednak od tamtej pory Krasnoludy z całego tego regionu
zostały zmuszone do migracji. Obecnie, Klan Helhein zamieszkuje w Karaz-a-Karak.
Klan Ullek - Starożytny Klan
Krasnoludów, którego członkowie są w stanie prześledzić swoje drzewo
genealogiczne aż do Ulleka Czerwonego Topora, Thana, który utrzymywał
prestiżową pozycję tuż pod pierwszym Wysokim Królem, Snorrim Białobrodym.
Klan Barruk - Znany z wystawiania do
boju Złotych Tarcz, ten bogaty Klan od niepamiętnych czasów szuka dla siebie
nowego domu.
Klan Kaczych Bród - Królewski Klan z
Karak Kadrin. Ten starożytny i potężny Klan jest prowadzony przez Ungrima
Żelazną Pięść, Króla-Zabójcę.
Klan Yinlinsson - Starożytny Klan
Krasnoludów, słynny w całym Górskim Królestwie ze swojego cudownego piwa.
Norgrimlingowie - Były górniczy Klan
z Karaku Ośmiu Szczytów. Norgrimlingowie od czasu upadku swojego Karaku
poświęcali życia całych pokoleń swoich rodzin na eradykację Skavenów wszędzie,
gdzie tylko można było ich znaleźć
Klan Cragbrow - Odrębna gałąź Gildii
Inżynierów, znana ze swoich szczególnych zdolności przy tworzeniu i utrzymaniu
ogromnych machin wojennych i plujących dymem Pancerników.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz