sobota, 29 lutego 2020

Sanguinius i Krwawe Anioły cz14



https://youtu.be/MGRQLPTFL7o



Bibliotekarze

            Podobnie jak ich bratnie Zakony Adeptus Astartes, Krwawe Anioły utrzymują Librarium zdolnych psioników, którzy są wysoce wyspecjalizowani i powszechnie uznawani za mistrzów władania mocami Osnowy. Większość Zakonów trenuje i wybiera swoich Bibliotekarzy według tradycji spisanych w Codeksie Astartes i nie inaczej jest z Krwawymi Aniołami, nie uwzględniając kilku pomniejszych wariacji wynikłych z tradycji Zakonu.
            Gdy nie zajmują się oni niszczeniem planów wrogich hersztów w strefach wojny rozciągających się od Zatoki Damoklesa po Bramę Cadiańską, Bibliotekarze mają masę innych, mniej pełnych przemocy obowiązków do dopilnowania. Na dodatek do sprawdzania rekrutów Zakonu i uczęszczaniu na własne treningi, są oni odpowiedzialni za utrzymywanie Librariów Zakonu. Każde z nich jest cichym i świętym miejscem szeptanych sekretów i ukrytych prawd. Są one przepełnione starożytnymi tomami i świętymi zwojami - w środku mieści się każdy fragment tekstu kiedykolwiek spisany rękami sług Zakonu. Każda Forteca Klasztorna ma swoje własne Librarium gromadzące wiedzę, zapiski bitewne i pewne psionicznie aktywne artefakty, jak Broń Mocy. słynne zwycięstwa, haniebne porażki i legendy o bohaterach Zakonu - tego wszystkiego można doświadczyć w Zakonnym Librarium. Bibliotekarze są zazwyczaj niezwykle oddani swojej roli strażników tego dziedzictwa.
            Na dodatek do głównego Librarium na ojczystym świecie każdego z Zakonów, wiele z Barek Bitewnych Astartes utrzymuje pomniejsze Libraria, używane w trakcie przedłużających się kampanii. Choć żadne z Librariów nigdy nie jest idealną kopią innego, to zazwyczaj są one budowane wokół centralnego filaru. Jego półki z książkami i zwojami układają się w o wiele mniejsze komnaty. Można tam znaleźć całe rzędy raportów, danych z bitew Zakonów, kamieni chronologicznych i spisów, przebieg wielkich bitew, ostatnie słowa ich bohaterów i tajemnice pokonanych wrogów. Centralny filar większości Librariów mieści najstarsze dostępne kopie Codeksu Astartes, utrzymywane w stazie, lub chronione przez holograficzne odzwierciedlenie. Wielu Mistrzów Zakonów Adeptus Astartes odwiedza te ciche, zakurzone korytarze w poszukiwaniu inspiracji w nadchodzących, mrocznych czasach.

Umiejętności Bibliotekarzy Krwawych Aniołów

            Bibliotekarze Zakonu Krwawych Aniołów na przestrzeni wieków poznali pokaźną ilość specjalnych i unikatowych umiejętności, nieznanych w innych Zakonach Adeptus Astartes. Należą do nich:

Gotująca się Krew - Bibliotekarz podgrzewa krew swojego wroga do poziomu wrzenia. Podniesienie ciśnienia krwi celu Bibliotekarza sprawia, iż ta, szukając ujścia, zaczyna z wielką siłą strzelać z jego oczu, ust i uszu.
Krwawa Lanca - Bibliotekarz formuje z mocy Osnowy psioniczną lancę, lśniącą w świetle od pokrywającej ją krwi. Wystarczy jedno słowo, by lanca poszybowała z jego rąk w kierunku wrogów Zakonu w błyszczącej, karmazynowej kaskadzie psionicznej mocy, nadziewając na siebie wszystko na swojej drodze.
Strach przed Ciemnością - Bibliotekarz rzuca psioniczny cień na pole bitwy i wzywa nieopisanie złą wolę samego Immaterium, wyzwalając ją z siebie w potężnej fali surowej grozy, atakującej dusze jego wrogów i wprawiającej je w nienazwane cierpienie.
Potęga Bohaterów - Skupiając swoją wolę, Bibliotekarz Krwawych Aniołów jest w stanie skłonić morderczą moc Immaterium do wypełnienia jego ciała, zwiększając tym samym jego szybkość i siłę do niewyobrażalnych poziomów i pozwalając mu na zgniecenie swoim gniewem wrogów Imperatora.
Miecz Sanguine - Broń Mocy Bibliotekarza nabiera odcienia karmazynu, gdy tylko dzierżącego ją Marine przepełni srebro wewnętrznego gniewu.
Okowy Duszy - Sięgając w głąb duszy swojego przeciwnika, Bibliotekarz oślepia ją w potężnych wybuchach energii Osnowy. Ta umiejętność wpływa jednak tylko na jedną żywą istotę, wybraną przez Bibliotekarza. Bibliotekarze Krwawych Aniołów są w ten sposób w stanie sparaliżować swój cel, po czym zniszczyć go z dystansu lub w bezpośrednim natarciu.
Tarcza Sanguiniusa - Bibliotekarz stawia przed sobą lśniącą, złotą barierę z psionicznej energii, chroniąc siebie i swoich kompanów w czasie walki.
Uderzenie - Śmiercionośne bolty rubinowego światła wystrzeliwują z palców Bibliotekarza, rozrywając jego wrogów na strzępy.
Wyzwolenie Gniewu - Sięgając do umysłów swoich braci, Bibliotekarz wyzwala czyste barbarzyństwo, kryjące się w psychice Krwawych Aniołów.
Skrzydła Sanguiniusa - Bibliotekarzowi wyrasta para krwawo-czerownych skrzydeł z psionicznej energii. Dzięki nim, jest on w stanie wzlecieć nad pole bitwy.

Psioniczne Dyscypliny

            Bibliotekarze Krwawych Aniołów szkolą się według unikatowych dla swojego Zakonu Dyscyplin, które obejmują:

Dyscyplina Librarius

Starożytna wiedza Librarium Zakonu jest bardzo rozległa. Bracia Zakonni konserwują ją w postaci starożytnych tomów, zwojów i krwawo wywalczonych tajemnic Bibliotekarzy Adeptus Astartes. Kilka najświętszych z tych pilnie strzeżonych tekstów opisuje techniki na wzmocnienie własnego potencjału psionicznego, lub na zmniejszenie psionicznej mocy u swoich wrogów. W bitwie, bracia wytrenowani według Dyscypliny Librariusa niszczą swoich wrogów eteryczną siłą, wzmacniają własne umysły i ciała mocą Osnowy, lub zwyczajnie osłabiają oni połączenie z Osnową innych psioników. Umiejętności tej Dyscypliny obejmują:
Gniew Imperatora (Zdolność Astartes Primaris) - Trzaskające bolty psionicznej siły rozrywają pancerze i ciała wrogów Bibliotekarza.
Zasłona Czasu - Bibliotekarz manifestuje swoją wolę poza regularnym przepływem czasu, biorąc na barki wątki samego przeznaczenia i nabierając zrozumienia co do tego, co wydarzy się w czasie najbliższych sekund po jego powrocie do rzeczywistości, starając się przechylić szalę zwycięstwa na stronę Zakonu.
Furia Starożytnych - Wzywając mity i legendy prosto z ojczystego świata swojego Zakonu, Bibliotekarz napuszcza na swoich wrogów przerażające potwory, stworzone z psionicznej energii.
Psioniczna Forteca - Czerpiąc z nieskończonych rezerw swojej wewnętrznej siły, Bibliotekarz otacza umysły swoich braci tarczą, chroniącą ich przed czarnoksięskim atakiem.
Potęga Bohaterów - Bibliotekarz wypełnia swoje ciało wielką mocą Immaterium i przemienia się w ucieleśniona zemstę Imperatora Ludzkości.
Psioniczna Plaga - Bibliotekarz okopuje swoją nadludzką siłę woli w walce przeciwko wrogiemu Czarnoksiężnikowi, szukając tajemnej wiedzy w umyśle podłej wiedźmy.
Strefa Zero - Bibliotekarz wyzwala z siebie pełną moc swojego umysłu i burzy wszelkie umocnienia swojego celu - technologiczne, jak i mistyczne - wystawiając je na pełną siłę zemsty Adeptus Astartes.

Dyscyplina Technomancji

            Technomancja wpływa na duchy maszyn w ten sam sposób, w jaki inne psioniczne dyscypliny są w stanie manipulować umysłami świadomych istot. Żadna technologia nie oprze się mistrzowi Dyscypliny Technomancji. Broń, pojazdy, fortyfikacje - nawet najbardziej misternie stworzona technologia może zostać przeklęta, gdy na polu bitwy stanie dość utalentowany Technomanta. Psionik sięga swoją mocą do trybików swojego celu, obalając jego życiową esencję i obracając samą maszynę do walki przeciwko swoim byłym sojusznikom, lub wstrzymując nawet najcięższe czołgi. Ta wielka moc zniszczenia może jednak stanowić rozwiązanie bardziej przyziemnych problemów - pozwala na reperowanie chorych Duchów Maszyn i przydaje się przy organizowaniu maszyn do walki. Umiejętności tej Dyscypliny obejmują:
Obalenie Maszyny (umiejętność Astartes Primaris) - Bibliotekarz nakłada swoją wolę na wrogiego Ducha Maszyny, wprawiając go w stan uśpienia lub zaniepokojenia, lub nawet powodując, iż maszyna otworzy ogień w stronę własnych sojuszników.
Błogosławieństwo Maszyny - Siły witalne Ducha Maszyny zostają wzmocnione przez mentalny impuls Bibliotekarza. Choć maszynę wypełni jedynie przelotna fala animozji, to gdy tylko jej Duch przebudzi się, nie zawaha się zniszczyć wszystkich tych, którzy stanowią dla niego zagrożenie.
Klątwa Maszyny - Nieziemska wizja Bibliotekarza penetruje kadłub pojazdu, wystawiając jego wewnętrzne tryby i układy na destrukcyjną manipulację.
Przekucie - Umysł Bibliotekarza łączy się z Duchem Maszyny uszkodzonego pojazdu, łagodząc jego ból, podczas gdy siła woli Bibliotekarza reperuje uszkodzenia.
Pancerz z Metalu Osnowy - Na rozkaz Bibliotekarza, energia Osnowy tymczasowo tworzy stal wzmacniającą kadłub pobliskich czołgów, zdolną do odbicia kuli i ostrzy.
Furia Marsa - Bibliotekarz przewodzi mechanicznemu gniewowi Omnizjasza i formuje z niego ogromny, przepełniony Osnową puls, który w widocznej gołym okiem fali niszczy nieczystą technologię jego przeciwnika.
Cięcie - Umysł Bibliotekarza rozcina machiny wojenne swojego wroga. Oderwane, zaostrzone fragmenty kadłuba wrogich maszyn kierowane są następnie z dużą prędkością w stronę pieszych sojuszników wrogich Duchów Maszyn.

Dyscyplina Fulminacji
           
            Niektórzy psionicy uznają błyskawice za esencję życia, witalną siłę, którą dzięki Osnowie mogą wykorzystać do anihilacji swoich wrogów. Fulminacja jest mocą czerpaną z iskrzącej się energii i elektryczności. Psionik, który nią włada, może wezwać niszczącą energię na pole bitwy z szybkością podróżowania myśli. Mówiąc najprościej jak się da: ta Dyscyplina pozwala użytkownikowi rzucać boltami błyskawicy przez całe pole bitwy - jest to jednak duże uproszczenie i zaledwie początek tego, co dzięki Fulminacji może osiągnąć zdolny psionik. Pola trzaskającego światła mogą zostać wezwane przez Bibliotekarza by zadać jego przeciwnikom bolesne obrażenia, ale równie dobrze byłby on w stanie przeteleportować swoich sojuszników przez pole bitwy z prędkością błyskawicy. Umiejętności tej Dyscypliny obejmują:
Elektro-przepływ (umiejętność Astartes Primaris) - Energia elektrokinetyczna przenika przez żyły Bibliotekarza i skupia się w jego palcach. Zwykłym gestem dłoni, jest on w stanie wystrzelić pocisk w postaci niszczącego promienia, zdolnego do zmiany tkanki ciała w pieczone mięso.
Elektro-tarcza - Bibliotekarz wzywa na pole bitwy elektrokinetyczną tarczę energii z prędkością myśli. Tarcza służy do odbijania wrogich ciosów, jak i do wyprowadzania ich.
Elektro-puls - Bibliotekarz koncentruje swoją moc w szalejącym cyklonie elektromagnetycznej energii, który następnie jest wysyłany w kierunku jego wrogów, nim eksploduje z wielką siłą, powodując spalenie obwodów wszystkich maszyn w zasięgu eksplozji.
Łuk Piorunów - Bolty błyskawic stworzonych z energii Osnowy wypływają z oczu i ust Bibliotekarza, siejąc zamęt i śmierć w liniach wrogów Zakonu.
Pięść Błyskawicy - Bibliotekarz wzywa trzaskającą koronę żywego światła, otaczającą jego pięści. Gdy tylko siły Zakonu stają przed swoim wrogiem, rozżarzone łuki śmiercionośnej energii wystrzeliwują z jego pięści, powodując bolesne obrażenia wśród wrogów Zakonu.
Magnetokineza - Bibliotekarz otacza swoich sojuszników bąblem magnetokinetycznej siły, który następnie zaczyna się unosić i przenosić Braci Bitewnych Bibliotekarza bezpośrednio do taktycznie lepszej pozycji.
Elektro-rozniesienie - Bibliotekarz nagina moc Osnowy, budząc do życia złowrogi bolt błyskawicy, rozświetlający pole bitwy. Umiejętność ta pozwala psionikowi na błyskawiczny skok przez Osnowę do wybranego przez siebie miejsca.


Dyscyplina Geokinezy

            Ziemia trzęsie się pod stopami Geokinetyka, gdy ten wzywa jej moce. Jako Dyscyplina ziemi i kamienia, Geokineza jest sztuką sięgania pod skórę ziemi i zamiany jej naturalnej potęgi w broń. Pole bitwy rozdziawia się, by połknąć tych, którzy stają naprzeciw Kosmicznym Marines, lub jest niszczone w silnych trzęsieniach ziemi. Nawet całe segmenty pola bitwy mogą zostać wyniesione do nieba - wrogowie Geokinetyka giną spadając z lewitujących płaskowyżów, choć częściej bywa, że są oni zgniatani, gdy Bibliotekarz wstrzymuje swoją moc, a setki ton kamieni spadają z nieba. Umiejętności wchodzące w skład tej Dyscypliny obejmują:
Przepaść (umiejętność Primaris) - Bibliotekarz składa ręce i powoli odciąga je od siebie. W tym momencie pod stopami jego przeciwników powstaje przepaść wypełniona lawą.
Krew Ziemi - Bibliotekarz czerpie z sił życiowych planety i emituje ją w postaci leczniczej energii wokół najbliżej stojących braci.
Spalona Ziemia - Bibliotekarz skupia swoje psioniczne moce na danym fragmencie pola bitwy. Niegdyś trwała powłoka ciała niebieskiego zaczyna wić się, skręcać i płonąć, wystrzeliwując lawę i gorące kamienie w powietrze, zamieniając dane terytorium w grzęzawisko z ognia i magmy.
Trzęsienie Ziemi - Bibliotekarz z wielką siłą uderza butem w ziemię, dając początek wstrząsom, w czasie których żaden jego wróg nie zdoła ustać na nogach.
Forma Fazy - Bibliotekarz tworzy anomalię w Osnowie, która spycha sojusznika z planu rzeczywistego. Obiekty tracą nieco swojej substancji, przez co sojusznicy mogą przez nie przechodzić i spoglądać za nie.
Trzęsienie Osnowy - Bibliotekarz skupia się na nieruchomym obiekcie i ściska swoją dłoń w pięść. Gdy jego dłoń zaczyna się trząść, obiekt robi to samo, do czasu, gdy jego podstawa nie załamuje się, a sam obiekt nie zawala się.
Zmiana Krajobrazu - Bibliotekarz rozrywa krajobraz wokół siebie, wznosząc jego poszczególne fragmenty w niebo wraz ze wszystkim, co na nich stoi, przenosząc je w powietrzu do nowego miejsca.

Bibliotekarze-Dreadnoughty Krwawych Aniołów

            Bycie pogrzebanym w opancerzonym sarkofagu Dreadnoughta jest największym honorem, jakim Kosmiczny Marine może zostać nagrodzony, jako że nawet gdy jego ciało przestaje być użyteczne w walce z wrogami Mistrza Ludzkości, jego umysł i duch wciąż mogą służyć świętym celom Zakonu, Prymarchy i Imperatora. Większość z tych, którzy dostąpili pogrzebania żywcem w Dreadnoughcie, wcześniej musieli zasłużyć sobie na status Weterana Zakonu, doczekać się awansu na oficera liniowego lub kapitana kompanii. Słowem - musieli wykazać się niezwykłą odwagą na samej linii frontu.
            Okazjonalnie zdarza się, iż na ten zaszczyt zasłuży inny rodzaj wojownika - Bibliotekarz, którego przerażający, psioniczny potencjał wciąż drzemie w jego umyśle, nawet w chwili, gdy jego ciało przestaje funkcjonować. Dreadnoghty-Bibliotekarze łączą siłę ognia i ochronę Dreadnoughtów Furioso ze wzmocnionymi umiejętnościami Bibliotekarzy zamkniętych w środku. Umysł takiego psionika sam w sobie jest przerażającą bronią, zdolną do zniszczenia całych batalionów wroga mocą Osnowy i obniżenia morale wrogich wojsk w kaskadzie eterycznych, palących na popiół piorunów.
            Niektórzy z tych wojowników zamieniają jedną ze swoich Pięści Mocy na Ostrze Mocy, wielką broń oznaczoną siecią materiału przewodzącego energię psioniczą, w której Bibliotekarz skupia swoje moce. Miejsce na broni, które zetknie się z wrogiem Bibliotekarza, narusza strukturę rzeczywistości i rozrywa pancerz jego przeciwnika - przed tak silną i tajemną bronią na próżno szukać jest stosownej ochrony niemal w całej galaktyce. Bibliotekarze-Dreadnoughty należą do najbardziej czczonej grupy starożytnych członków Zakonu Krwawych Aniołów. Nawet najbardziej doświadczeni kapitanowie kompanii pochylają swoje głowy z wielkim szacunkiem, gdy przychodzą do nich po radę.
            W całej historii Zakonu niemal nie zdarzało się, by Dreadnoughty-Bibliotekarze Krwawych Aniołów służyły w Szwadronach Śmierci. Dochodziło do tego tylko w unikatowych okolicznościach, zazwyczaj wtedy, gdy dany Bibliotekarz poległ w czasie swojej Długiej Warty i akurat dostępny był Dreadnought, mogący pomieścić jego zniszczone ciało. Większość Braci Bitewnych, którzy stają się Dreadnoughtami w czasie swojej Długiej Warty, zazwyczaj wracają do swoich Zakonów, jednak przy garstce ekstremalnie rzadkich okazji, Bibliotekarz wybierał pozostanie w Fortecy Strażniczej Szwadronów. Jego wola nie została jednak wypowiedziana spalonymi i zakrwawionymi ustami, ale mową samego jego umysłu, skierowaną bezpośrednio do własnych, Zakonnych braci.
            Duchy takich wojowników są tak niezłomne i potężne, że nawet Dowódca Strażnicy nie niesie ze sobą dość autorytetu, by bagatelizować ich prośby. Jeśli ranny bohater w metalowym sarkofagu chce kontynuować swoją Wartę, to zazwyczaj jego wola zostaje spełniona. Niektórzy z nich pozostają w szeregach Szwadronów przez długi czas po zakończeniu się ich Warty i wypełnieniu Przysięgi Apocryphonu, przez wieki przebywając w zapieczętowanych stazą kryptach, w sercu Stacji Wartowniczej, do momentu, gdy Imperium będzie potrzebowało ich siły raz jeszcze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...