https://youtu.be/I0JBhzCr9e0
Pierwszy
Moritat Kaedes Nex (Można zawsze odesłać do art. o Moritat, bo tutaj jest to
samo co tam):
Kaedes był postrzegany przez swoich Braci Bitwenych z
Deliverence jako zły omen, mroczna postać o złej reputacji. W czasach jego
młodości na Kyavahrze, Kaedes Nex znany był jako „Krwawa Wrona”, niesławny
morderca skazany na dożywotnie roboty w kopalniach Księżyca Lycaeusa. Pewnie
dokonałby tam żywota, gdyby Corvus Corax nie zaoferował mu wolności i amnestii,
pod warunkiem, że
będzie walczył u boku pozostałych powstańców i ograniczy swoje ofiary do osób
wskazanych mu przez swojego nowego mistrza. Po zjednoczeniu z XIX Legionem,
Kaedes ochotniczo poddał się transformacji w Kosmicznego Marine, którą z racji
swojego wieku zniósł ciężko. Później, po dołączeniu do Kruczej Gwardii, nie
został z niej wyrzucony
wyłącznie przez sympatię Prymarchy i swoje niesamowite umiejętności. Jakiś czas
później Kaedes zaczął służyć w oddziale z kilkoma weteranami pochodzącymi z
Terry, którzy w pewien sposób podzielali jego makabryczną obsesję łowów i
krwawy szał w bitwie. Razem, tworzyli oni Łowców Cienia, założoną przez Coraxa
jednostkę zabójców od najbrudniejszej roboty. W kolejnych latach ponurych
i skrytych wojen prowadzonych przez Kruczą Gwardię, umiejętności i mordercze
ciągoty Kaedesa były wykorzystywane regularnie do najbardziej niebezpiecznych
zadań, do których Nex sam się zgłaszał. Brał on również udział w bitwie na
Istvaanie V, podczas której zniknął niemal od razu po wylądowaniu na planecie.
Nie wiadomo co stało się z nim w czasie Masakry Strefy Zrzutu, ani czy odegrał
w niej jakąkolwiek rolę. Niektórzy twierdzą, że odlatujące później z Istvaana V
okręty Zdrajców nie zawierały wyłącznie zwolenników Horusa, i mówią, że Kaedes
kontynuował swoją prywatną wojnę z cienia pozostając w szeregach przeciwnika.
Kapitan Alvarex Maun – Alvarex
Maun służył jako Mistrz Desantu Kruczej Gwardii w czasie Wielkiej Krucjaty i
wczesnych dni Herezji Horusa. Dowodził operacjami desantu z orbity i uderzeń na
powierzchnię planet operując transportowcami i szturmowcami Legionu. Alvarex nie
miał w zwyczaju wydawać rozkazów z centrum dowodzenia ale robił to z linii
frontu, zstępując do walki na czele swoich jednostek by osobiście zabezpieczyć
strefę lądowania. Był obecny również w czasie Masakry Strefy Zrzutu na
Istvaanie V, wydawał rozkazy przebywając wśród swoich żołnierzy do momentu
ujawnienia całości misternego planu Horusa. Kiedy Lord Corax rozkazał wszystkim
Kruczym Gwardzistom przełamać otoczenie i wydostać się z
Doliny Urgall to Kapitan Alvarex odpowiedział na jego wezwanie jako pierwszy.
Rozkazał swojemu Thunderhawkowi zstąpić w chaosie bitwy na ziemię i ewakuować
Prymarchę. Po podjęciu na pokład Lorda Coraxa, w ogniu bitwy jedno ze skrzydeł
statku Alvarexa zostało odstrzelone, a pilot zabity. Alvarex przejął ster
pojazdu, zdeterminowany uratować Prymarchę, choćby za cenę własnego życia.
Unikając wściekłego ognia zdrajców zdołał on awaryjnie wylądować potężnym
szturmowcem z dala od ostrzału Zdrajców i ocalił tym samym Kruczego Lorda,
chociaż kosztowało to życie pięciu załogantów, a sam Alvarex został poważnie
ranny.
Balsar Khutturi – Khutturi
nie był najpotężniejszym psionikiem Librarium XIX Legionu, ale fakt, że
przetrwał wystarczająco długo, zwłaszcza po początku Herezji Horusa, nadał mu
istotną rolę w nowej historii Legionu. Po odkryciu agentów Legionu Alpha w
szeregach Kruczej Gwardii Khutturi został wyznaczony do misji odnajdywania i
zapobiegania podobnym próbom infiltracji Kruczej Gwardii. Khutturi zagłębiał
się w umysł każdego Astartes Legionu upewniając się co do jego tożsamości i
zamiarów, wyszukując w ten sposób nawet najlepiej przygotowanych do swojej roli
szpiegów.
Techmarine Stradon Binalt - Stradon
Binalt był jednym z niewielu Astartes przetrwałych Masakrę Strefy Zrzutu na
Istvaanie V i członkiem Gwardii Honorowej Coraxa. Strandon Binalt i inni
Techmarine Kruczej Gwardii użyli wiele ze starych i niekompletnych części Pancerzy
Wspomaganych oraz modeli uszkodzonych w ogniu bitwy w Dolinie Urgall do
stworzenia prowizorycznych pancerzy dla swoich Braci Bitewnych. Ich działania
doprowadziły do stworzenia Pancerza Wspomaganego wzór V – „Herezja”. Techmarine
Stradon zdołał również rozgryźć sekrety prototypów Boltów Zemsty używanych
przez stronników Horusa i stworzył prototypowe wielowarstwowe płyty pancerne z Ceramitu, które wzmacniały pancerze
Lojalistów, chroniąc ich przed śmiercionośną amunicją Zdrajców. W czasie kilku
miesięcy po wydarzeniach na Istvaanie V, Stradon pracował również nad
odtworzeniem zniszczonego Plecaka Odrzutowego Lorda Coraxa i zaprezentował go
Prymarsze tuż przed atakiem na Narsis.
Techmarine Napenna – Pojmany
na Istvaanie V w czasie niesławnej Masakry Strefy Zrzutu, Napenna był jednym z
wielu pochwyconych tam lojalnych Imperium Kosmicznych Marines, których
przewieziono do placówki Najwyższego Konsyliarza III Legionu, Fabiusa Bile’a,
na Carandiru, który dokonywał tam na nich swoich ohydnych eksperymentów.
Przetrzymywany w silnie bronionej twierdzy „Nadrezes”, Napenna był pośród tych,
na których Fabius Bile szczęśliwie nie zdążył przeprowadzić swoich badań. Kiedy
Kompania Raptorów pod dowództwem Komandora Branne’a oswobodziła kompleks,
Napenna zgromadził wszystkich ocalałych, jakich tylko mógł i poprowadził ich do ucieczki, w czasie
której nieszczęśliwie zabił dwóch zmutowanych Astartes z Kompanii Raptorów, bowiem
w ferworze walki nie dostrzegł oznaczeń na ich pancerzach i wziął ich za jedne
z nieudanych eksperymentów Bile’a.
Najwyższy Konsyliarz Vincente Sixx – Po
dotkliwych stratach na Istvaanie V, Vincente Sixx, jako najbardziej
doświadczony Astartes Apothecarionu XIX Legionu został mianowany Najwyższym
Konsyliarzem Kruczej Gwardii. Z jedynie piętnastoma latami doświadczenia jako
członka Apothecarionu, promocja Sixx’a byłą wynikiem konieczności i podobno sam
zainteresowany wyraźnie opierał się objęciu nowej funkcji. Nieszczęśliwie dla
niego samego i całego Legionu, Sixx zmarł w kilka miesięcy po swojej nominacji,
zabity przez agentów Legionu Alpha w czasie niesławnego Powstania
Kyavahrskiego. Chociaż piastował swoje stanowisko bardzo krótko, Vincente Sixx
stworzył podstawy formacji Raptorów i wykorzystania bojowego mutantów Kruczej
Gwardii, co długofalowo przyczyniło się bezpośrednio do przetrwania XIX
Legionu.
Konsyliarz Morvax Haukspeer – Haukspeer
był szanowanym członkiem Apothecarionu Kruczej Gwardii i razem ze swoimi Braćmi
Bitewnymi z 18 Kompanii wziął udział w bitwie na Istvaanie V. Po utraceniu
kontaktu ze swoim Legionem, który chociaż częściowo zdołał umknąć ze zgiełku
bitwy, Haukspeer dołączył do jednej z wielu grup ocalałych, które
ciągle ukrywały się w Dolinie Urgall i w otaczających ją górach. Ich Kryjówka
znajdowała się w kadłubie strąconego desantowca Stormbird, który wkrótce
zmienił się w szpital polowy, gdzie jednoręki Konsyliarz udzielał pomocy
wszystkim jej potrzebującym, czy to Astartes Legionów Salamander, Żelaznych
Dłoni, Kruczej Gwardii czy zwykłym żołnierzom Armii Imperialnej. Jego starania
uratowały wiele istnień i nigdy nie uchylał się od ratowania kolejnych, ale
wiedział, że koniec końców, jego wysiłki niczego nie zmienią. Morvax zdawał
sobie sprawę, że prędzej czy później ich kryjówka zostanie odkryta przez
Zdrajców, i że bez możliwości opuszczenia planety nie będą mogli liczyć na
przetrwanie. Kiedy wykrycie jego szpitala polowego stało się niemal pewne,
Haukspeer wymienił Reduktor Konsyliarza na Szpon Energetyczny i na ochotnika
poprowadził desperacką misję zwiadowczą celem sprawdzenia czy Vulkan, Prymarcha
XVIII Legionu, przeżył i czy wciąż znajduje się na Istvaanie V. Odnajdując
drogę dla swojej małej drużyny, Haukspeer zapewniał im bezpieczne przejście do
strefy, w której spadł zestrzelony transportowiec Prymarchy. W czasie
przemarszu dochodziło do mniejszych i większych
potyczek z oddziałami Zdrajców. W czasie jednej z większych potyczek, Haukspeer
walczył z Czempionem Khorna, którego zdołał pokonać, ale został przytłoczony
przez moce Chaosu i jego umysł popadł w niekontrolowany szał zabijania.
Haukspeer rzucił się na swojego kompana, Legionistę Salamander zwanego
Ra’stanem. W walce, która wyniknęła, Ra’stan doszedł do wniosku, że nie ma
innej możliwości rozwiązania tej sytuacji niż ubezwłasnowolnić Haukspeera.
Trafił w generator
Pancerza Wspomaganego Konsyliarza spowolniając znacznie jego ruchy, dzięki
czemu syn Vulkana mógł ogłuszyć przeciwnika. Ra’stan zdołał przemówić
Haukspeerowi do rozsądku i pomógł mu przegnać krwawą mgłę z jego umysłu. Po tym, obaj wojownicy byli w
stanie kontynuować swoją misję, ale Konsyliarz był zmuszony do pozbycia się
większości części swojego Pancerza Wspomaganego i wyłączenia niemal
wszystkich jego podzespołów. Po zlokalizowaniu zestrzelonego Stormbirda,
Haukspeer i Ra’stan rozpoczęli poszukiwania wskazówek co do losu Prymarchy.
Kiedy tylko zlokalizowali jednego z rozbitków, zostali zaatakowani przez jedno
z wynaturzonych tworów Mrocznego Mechanicum, demoniczną maszynę znaną jako
Ślepy Łowca. Chociaż niemal całkowicie rozbrojony, Haukspeer stawił czoła
przeciwnikowi i zranił wynaturzony twór rodem z Osnowy. Kosztowało go to jednak
jego jedyne ramię, które zniszczył wystrzał z broni Multi-Melta wypaczonej
maszyny. Konsyliarz Morvax Haukspeer zmarł w kilka chwil później, rozszarpany
przez mikrofilamenty wystrzelone z sieciownicy Łowcy, a jego niechronione
niemal żadnym pancerzem ciało rozpadło się w krwistej eksplozji. Szczęśliwie jego
poświęcenie nie poszło na marne. Ra’stan zdołał bowiem przeżyć i kontynuować
misję, jakiej się podjęli.
Starożytny Krahzen – Krahzen
walczył niegdyś jako członek Legionu Moritat w 3 Batalionie 4 Zakonu Kruczej
Gwardii. Był dobrze znany za sprawą swojego niezwykle mrocznego i nieczułego sposobu
walki. Został śmiertelnie zraniony w czasie przeczesywania
Kosmicznego Wraku zagrażającego systemom gwiezdnym położonym niedaleko
Segmentum Solar, i niemal od razu został umieszczony w pancernym sarkofagu
Dreadnoughta Wzoru Contemptor. Chociaż nie mógł już więcej brać udziału w
misjach Moritat, Krahzen świetnie zaadaptował się do swojej nowej sytuacji i
zamiast samotnego rekonesansu wkrótce prowadził brutalne, frontalne ataki, w
czasie których wyszukiwał i powalał najpotężniejszych przeciwników na polu
bitwy. Starożytny Krahzen przetrwał szaleństwo Masakry Strefy Zrzutu, prowadząc
połączone siły ocalałych z wielu różnych kompanii na północny-wschód od Doliny
Urgall powalając po drodze niezliczone oddziały wrogów, by ostatecznie zjednoczyć
się z Prymarchą Coraxem trzeciego dnia po bitwie. W czasie ponad 90 dniowej
ucieczki na Istvaanie V stoczy niezliczone pojedynki z przeciwnikami Imperium,
ale niestety nie został wliczony w szeregi Kruczych Gwardzistów uratowanych
ostatniego dnia. Zamiast tego, oddał swoje życie w walce z Astartes Zdradzieckiego
Legionu Synów Horusa, dzięki czemu jego Bracia Bitewni mogli posunąć się
naprzód i
ostatecznie przeżyć.
Sierżant Terminator Heklan – Służył
jako Sierżant Legionowego Oddziału Terminatorów w Kompanii Uderzeniowej, 1
Batalioniu, 5 Zakonu w czasie Wielkiej Krucjaty i wczesnych dni Herezji Horusa.
Oddział Sierżanta Heklana walczył honorowo w czasie operacji na Istvaanie V i
kilka razy walczył u boku samego Lorda Coraxa, dla przykładu, w czasie
wszystkich trzech dużych potyczek z siłami Legionu Żelaznych Wojowników, kiedy
Ci ścigali Kruczą Gwardię jeszcze w Dolinie Urgall. Sierżant Heklan poległ w
chwale w dniu, kiedy Legion został uratowany z powierzchni Istvaana V. On i
jego wojownicy zgłosili się na ochotnika do zadania powstrzymania natarcia
Pożeraczy Światów na pozycje Kruczych Gwardzistów, kiedy Ci wchodzili na
pokłady transportowców. Terminatorzy Sierżanta Heklana drogo sprzedali swoje
życia, a ich poświęcenie pozwoliło na ekstrakcję reszty ich Braci Bitewnych z
powierzchni planety.
Sierżant Chamell – Chamell
był członkiem odnowionego oddziału Mor Deythan – elitarnego oddziału Kruczej
Gwardii w czasie Herezji Horusa. Oddział Chamella składał się w całości z
jedynych weteranów, którym udało się przeżyć Masakrę Strefy Zrzutu i dlatego
często wykonywał misje przygotowania ofensywy na powierzchni, misje
infiltracyjne i zabezpieczanie punktów zrzutu w wyjątkowy wymagających
warunkach. Wymagało to często wejścia głęboko na teren nieprzyjaciela, czego
sam Chamell i jego weterani dokonywali z użyciem niewykrywalnych pojazdów
Whispercutter. W ciszy wyżynali sobie drogę do celu, niezależnie czy działali w
podziemiach fabryk, w fortecy czy w szczytach iglic miast-rojów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz