https://www.youtube.com/watch?v=YQehJf5FNVw
WOJSKO IMPERIUM:
„Dokąd to maszerujecie, mężowie Reiklandu, dokąd to
niesiecie swoją włócznię i miecz… Maszerujemy na wojnę dla naszego Imperatora i
dla zbawcy Sigmara wrogów siec… Jutro idziemy na wojnę by z Chaosu hordą stanąć
w bój… Jutro idziemy na wojnę by w zimny rzucić się grób… A gdy nadejdzie wojny
koniec i dni moich kres… Usłyszcie me wołanie i zabierzcie mnie do Światła
Sigmara…” – Stara żołnierska pieśń z Reiklandu
Na mocy dekretu Magnusa Pobożnego, każda prowincja i
każde Wolne Miasto w Imperium musi utrzymywać Armię na swój własny koszt.
Razem, owe regionalne siły tworzą Imperialną Armię, potężną machinę
zapełniającą żołnierzami Imperialne fortece, patrolującą granice, odpierającą
najazdy wrogów i na wielu terenach stanowiącą zbrojne ramię prawa.
Żołnierze
Imperium wyposażeni są w najróżniejsze bronie, spośród których
najpopularniejsze są halabardy, miecze i włócznie. Poza posiadaniem regularnej
zawodowej armii, Imeprium ma również możliwość powołania do walki okrętów
Imperialnej Marynarki, która jest podzielona na Pierwszą i Drugą Flotę. Stacjonują
one kolejno w portach Reiklandu i Nordlandu. Dodatkowo Imperialne siły są
często wzmacniane oddziałami milicji, które co prawda są niewiele tylko lepsze
od zastępów rekrutów, ale za to mniej problematyczne niż bandy najemników.
Od dnia założenia Imperium jego obywatele byli nacją
zrodzoną z wojny i dla niej żyjącą, walczącą z nieprzeliczonymi przeciwnikami
swoją wiarą, stalą i żelazną wolą ich patriotyzmu. W wyniku niekończącej się
walki, Armie Imperium pełne są weteranów walczących w wielu kampaniach, a każda
z nich była prowadzona przez dowódców wielkiej odwagi, siły i heroizmu. W miarę
jak zmieniało się samo Imeprium, różne nowinki i wynalazki techniki znajdywały
zastosowanie w Armii, a Armie Imperium zawsze były wdzięcznymi testerami
najnowszych technologii, takich jak np. dewastującej broni czarnoprochowej czy
nowych cudów technologii XXV wieku IC.
Z potrzeby utrzymywania stałej liczby zawodowych
żołnierzy pod bronią, każdy z Imperialnych żołnierzy przechodzi regularne
szkolenia, otrzymuje uzupełnienia ekwipunku i wynagrodzenie na koszt
Imperialnego Rządu. Zaciągnięcie się oznacza dołączenie do Armii w pełnym
wymiarze czasowym, a Ci którzy posiadają podstawy walki i dyscypliny trafiają
na front. Armie stacjonujące w bogatszych południowych krainach są wyposażone w
najprzedniejszą broń i pancerz jakie tylko są dostępne ich rządowi, a ich
standardy są o wiele wyższe niż w większości innych armii.
Żołnierski
Regiment Imperialnej Armii
Każdy regiment posiada na wyposażeniu bronie różnych
rodzajów dla różnych potyczek i bitew. Wśród nich najpopularniejszymi i
najbardziej uniwersalnymi są włócznie, miecze oraz halabardy. Imperialne wojsko
używa również do walki broni dystansowej, najczęściej muszkietów, kusz i
długich łuków. Kiedy żołnierze Imperium nie biorą udziału w wojnie, są
zobligowani do brania regularnego udziału w ćwiczeniach i musztrach, które mają
utrzymywać ich wytrzymałość i rozwijać ich umiejętności bojowe do momentu kiedy
nadejdzie czas wojny. Doglądani przez surowych sierżantów szkoleniowych
wytrwale ćwiczą i uczą się o istotności formacji, taktyki i jedności oddziału
na polu bitwy, ponieważ dobra koordynacja działań żołnierzy w jednostce pozwala
im na wzajemną pomoc w chaosie pola walki. Ci z żołnierzy, którzy nie są
przydzieleni do kampanii wojennych zwykle służą jako stróże prawa w okolicznych
miastach, straż pożarna czy oddziały patrolowe przeczesujące okoliczne trakty i
obszary wiejskie, stawiając czoła różnym zagrożeniom, od małych grup bandyckich
do najazdów Zwierzoludzi.
Oddziały piechoty zwykle noszą barwy związane z ich
prowincją jako środek identyfikacji pośród wielu Imeprialnych Regimentów,
chociaż są również wyjątki. Nie istnieją w prawdzie żadne oficjalne wytyczne co
do tego jakich barw, w jakich proporcjach i rozkładzie powinno się używać na
mundurach, zamiast tego, stosowane oznaczenia zależą od tradycji regimentów,
preferowanych przez nie mundurów, zachcianek dowódców, wymogów arystokracji lub
po prostu dostępności barwników i materiałów. Jeden Regiment może w całości
stosować barwy prowincji, podczas gdy żołnierze innego będą stosować jedynie
akcenty kolorystyczne w postaci barwionych rękawów i nogawic. Wiele z
Regimentów wyróżnia się dzięku użyciu małych, kolorowych detali ubioru takich
jak mankiety, kołnierze, kapelusze, pióropusze lub inne.
Niektóre Regimenty wyznaczają regulacje, które muszą być
obligatoryjnie przestrzegane, jednak większość żołnierzy Imperialnej Armii musi
samemu zapewnić sobie umundurowanie, nierzadko naprawiając swój rynsztunek
materiałami, które są dostępne w warunkach polowych. Najczęściej bowiem Ci
żołnierze, którzy przemierzają gęste puszcze czy są w czasie kampanii wojennej
wyglądają z reguły bardziej jak zbieranina awanturników w porównaniu z
oddziałami stacjonującymi na terenie Imperium.
Na polu bitwy każdy Regiment Piechoty zwykle ma
przydzielony sobie oddział wsparcia dystansowego jak na przykład poborowe
oddziały muszkieterów, łuczników lub kuszników, ale również wsparcia kompanii
artyleryjskich i szwadronów kawalerii, zabezpieczających flanki piechoty. Każda
jednostka odgrywa na polu bitwy ściśle określoną rolę, jak na przykład
zabezpieczanie flanki przed atakami przeciwnika, wzmacnianie główniej linii
natarcia czy zaopatrywanie oddziałów walczących dystansowo w amunicję. Obok
zwykłych żołnierzy ramię w ramię z nimi do boju w imię Imperium stają potężni
Czarodzieje szkoleni przez Magistraty Ośmiu Kolegiów Magii. Organizacja i
kooperacja uczyniła z Imperialnej Armii szczególnie śmiercionośną siłę w Starym
Świecie. Gdyby nie wieki niekończących się wojen domowych, inwazji, plag i
korupcji, żadna inna nacja Starego Świata nie mogłaby nawet łudzić się, że
zdołałaby powstrzymać skoncentrowany atak wszystkich jej sił w jednej,
wstrząsającej kampanii.
Piechota
Imperium:
Imperialni Miecznicy
– Miecznicy są jednym z najczęstszych typów regimentów piechoty w armiach
Imeprium. Ci odważni wojownicy, wyposażeni w miecze, tarcze i pół płytowy
pancerz ruszają do boju nacierając na najsilniejsze formacje przeciwnika w imię
Imperium. Ze względu na ich doświadczenie bojowe i elastyczność formacji,
Miecznicy są formacją świetnie spisującą się w zasadzie w każdych warunkach
ofensywnych.
Imperialni Halabardnicy – Podobnie
jak miecznicy, stanowią oni jedną z najczęściej występujących formacji wśród
piechoty Imperium. Wyposażeni w wysłużone halabardy walczą w szczelnych
liniowych formacjach, tworząc mobilny, żywy i śmiercionośny mur, dzięki czemu
halabardnicy świetnie sprawdzają się w defensywie jak i w natarciu.
Imperialni Włócznicy – Razem
z Miecznikami i Halabardnikami stanowią oni trzy najpopularniejsze typy
piechoty w armiach Imeprium. Wyposażeni we włócznie i tarcze ustawiają się w
solidne, liniowe formacje najeżone grotami, które są niezwykle skuteczne w
sytuacjach wymagających aktywnej obrony lub złamania szarży kawalerii.
Wolne Kompanie – Wolne
Kompanie to bardzo politycznie poprawne określenie na wszystkie grupy
rzezimieszków, najemników i bandytów, które za odpowiednią opłatą zgadzają się
walczyć dla Imperium i jego Armii. Ich członkowie są twardymi, zahartowanymi w
walce wojownikami, ale również niezdyscyplinowanymi i niesfornymi hultajami,
którzy podróżując wraz z Armią powodują więcej kłopotów niż przynoszą pożytku.
Hrabia Elektor, który mógłby zatrudnić tych ludzi do służby wojskowej musi
trzymać ich na naprawdę krótkiej smyczy, żeby zapobiec chaosowi jaki mogliby
wprowadzić na okolicznych ziemiach.
Milicja Wolnych Kompanii
– Nie należy mylić ich z bandami rzezimieszków i najemników Wolnych Kompanii.
Są to grupy zebranych w pospolitym ruszeniu patriotycznych cywilów, którzy
sięgają po broń by walczyć ramię w ramię z Armiami Imeprium nie dla złota i
chwały, a w obronie swojej ziemi, własnych domostw i rodzin.
Imperialni Muszkieterzy – Muszkieterzy
są najliczniejszym typem jednostek walczących
na dystans w Imperialnej Armii. Wyposarzeni w głośne i zarazem śmiercionośne
muszkiety ustawiają się na polu bitwy w świetnie wyćwiczonych formacjach, wypluwając
regularne salwy, który siłą rażenia przebić może nawet najgrubsze pancerze
wrogów Imperium. Muszkieterzy tworzą większość z Imperialnych formacji
walczących na dystans.
Imperialni Łucznicy - Łucznicy Imperium są niepełnowymiarową
grupą łowców i traperów, którzy tworzą regimenty zwiadowcze oraz i jednostki
wsparcia. Najbardziej doświadczeni i najwprawniejsi pośród nich pochodzą zwykle
z prowincji Hochlandu, gdzie polowanie jest popularnym sportem zarówno wśród
arystokracji jak i pospólstwa. Łucznicy z rzadka wystawiani są do walki na polu
bitwy jako jednolity regiment, zazwyczaj są zastępowani przez muszkieterów lub
kuszników.
Imperialni Kusznicy
– Najmniej liczna grupa jednostek walczących z dystansu w Armiach Imperium,
których zmiejszająca się ilość jest spowodwana coraz powszechniejszym użyciem
muszkietów i innych broni prochowych. W przeszłości, to właśnie kusznicy
zapewniali na polu bitwy wsparcie przebijających pocisków, rażąc szeregi cieżko
opancerzonych przeciwników gradem żelaznych bełtów. Obecnie stanowią nieliczne
regimenty, zwykle pochodzące z biedniejszych części Imperium.
Imperialne Wielkie Miecze – Są
to jednostki elitarnej piechoty Armii Imperium. W polu wykorzystywani są jako
czynnik przełamującej, piorunującej siły, których głównym zadaniem jest obrona
ich Hrabiego Elektora w czasie bitwy. Nierzadko używani są również do przeprowadzania
śmiercionośnych ataków na odsłonięte flanki nierpzyjaciela, gdzie ich
umiejętności i niezrównany hart ducha powala większość wrogów Imperium na
kolana.
Biczownicy – są
to niezorganizowane grupy wojowniczych fanatyków, którzy nieoficjalnie służą
Kościołowi Sigmara i wielu Imperialnym Armiom w ich wojennych kampaniach.
Chociaż nie są uważani za standardowy zasób wojskowości Imperium, Ci fanatycy
są stosunkowo często wykorzystywani w czasie walki przez generałów i strategów,
którzy odpowiednio ukierunkowują ich zawziętość oraz kompletny brak strachu w
nawet najcięższych warunkach. Jednakże ze względu na ich szaleństwo, muszą
towarzyszyć im Kapłani Bitewni ze zbrojnego ramienia Kościoła Sigmara, których
zadaniem jest dołożenie wszelkich starań, by Ci szaleńcy pozostali na uwięzi i
nie wywołali chaosu w obozie Imperium.
Kawaleria
Imperium:
Rycerze Imperium –
są jedną z najpowszechniej występujacych formacji kawaleryjskich wystawianych
do bitwy. Wielu rycerzy nosi barwy lub heraldykę, przez którą identyfikują się
z konkretnym Zakonem Rycerskim lub rodem szlacheckim. Są to oddziały ciężkiej
jazdy, której członkowie przyodziewają do bitwy płytowe zbroje, dzierżąc w
dłoniach lance, piki oraz miecze. Rycerze najczęściej pochodzą ze szlacheckich
rodzin Imperium, a owa tradycja najgorliwiej jest podtrzymywana przez Zakony
Rycerskie. Rycerze o mniej arystokratycznym rodowodzie, nawet wyjątkowo
uzdolieni, często służą jako paziowie lub sierżanci swoich rycerzy. Chociaż nie
uważani za pełnoprawnych Braci Broni Zakonu, sierżanci oraz paziowie odgrywają
istotne role we wsparciu rycerzy w bitwie i nierzadko obdarzani są równym im
szacunkiem za swoją waleczność oraz męstwo.
Pistoletowcy – są
oddziałami lekkiej kawalerii, których zadaniem jest wspieranie armii Imperium
jako jednostki zwiadowcze oraz siły zaczepne. Odziani w lekkie pancerze oraz
pistolety mogą nękać przeciwika powtarzającymi się salwami ołowiu by zaraz
zniknąć z ich pola widzenia bez poniesienia niemal żadnych strat.
Konni Strzelcy – Są
to jednostki złożone z weteranów Pistoletowców, którzy w tych formacjach odbyli
dość długą słóżbę, ale nie zdołali dołączyć do żadnego z Zakonów Rycerskich.
Zamiast tego, owi weterani zostają awansowani do nowej roli w formacjach
Konnych Strzelców, wyposażonych w śmiercionośne, powtarzalne muszkiety oraz
znacznie lepszy pancerz.
Rycerze Półgryfa –
Są to jedne z najpotężniejszych i najcieżej opancerzoych jednostek
kawalerii w arsenale Imperium. Nie tylko sami jeźdźcy są wyśmienitymi
rycerzami, ale dosiadają oni również jednych z najbardziej niebezpiecznych i
przerażających stworzeń, które kiedykolwiek żyły w głębi Reiklandzkiej Puszczy.
Półgryfy są jednym z wariantów Gryfa, są istotami do niego podobnymi, jednak
nieco mniejszymi, licznej występującymi i
często nie posiadającymi skrzedeł. Owe bestie spotykane są jedynie w
najgłębszych ostępach Reiklandzkiej Puszczy, które zapewniają im lepsze tereny
do życia niż Północne Puszcze pełne Zielonoskórych czy Zwierzoludzi. Chociaż
mniejsze i nielotne, są przerażające nie mniej niż same Gryfy, jako że nawet
pojedynczy Rycerz dosiadający Półgryfa może dokonać niesamowitych czynów z użyciem
stali oraz szponów swojej bestii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz