piątek, 27 marca 2020

Warhammer Fantasy - Imperium Człowieka cz11



https://youtu.be/O3ddL1u1SQU



Artyleria Imperium:
            Wielkie Działa – Wielkie działa są jednymi z powszechniej występujących egzemplarzy Imperialnej Artylerii, jako, że Imperium oraz Krasnoludy są największymi producentami prochu strzleniczego w całym Starym Świecie. Wielkie działa są również jednymi z największych ruchomych dział budowanych i używanych w Imperium. Większość z nich powstaje w Szkole Strzelectwa w Nuln i to stamtąd pochodzi również większość operujacych nimi załóg. Większość prowincji Imperium utrzymuje oddziały artylerii oraz wyposarza miejskie mury oraz baszty w różnej wielkości działa. Większe od innych, Wielkie Działa mogą jednak strzelać niepowtarzalnie i niecelnie, czasami wręcz raniąc swoją załogę, jednak możliwość zniszczenia całej formacji przeciwnika jednym strzałem zapewnia im stałe miejsce w Imperialnej Machinie wojennej.
            Moździeże – Moździeże to krótkie działa, które strzelają pod dużym kątem, a ich pociski mogą przelatywać nad całymi szeregami żołneirzy lub miejskimi murami. Wystrzeliwują wybuchowe pociski, które wyrządzają najwięcej szkód uderzając w gęsto ustawione formacje przeciwnika oraz budynki.
            Działo Salwowe Helblaster -  ten eksperymentalny typ artylerii został stworzony w fabrykach Nuln przez sławnego wynalazcę Von Meinkopta, niegdysiejszego inżyniera wielkiej Szkoły Inżynierów. Ta niesławna broń ma zdolność do wystrzału wielu kul armatnich na raz w trzech salwach. Taka siła ognia może w krótkim czasie roznieść na strzępy całe regimenty zarówno ludzi jak i bestii. Jednakże owa machina znana jest również ze swojej niestabilności, ponieważ często ulega awariom lub nawet wybucha, raniąc i zabijając swoich operatorów.
            Bateria Rakietowa Helstorm – to kolejna eksperymentalna broń autorstwa Mistrza Inżyniera Hermana Faulksteina. Ten ekscentryczny okaz artylerii jest niesamowicie niecelny, jednak kiedy uda mu się trafić w cel, efekty są przynajmniej spektakularne. Całe regimenty przeciwnika rozpadają się na drobne kawałki po trafieniu przez wstrząsające ziemią kaskady wybuchających rakiet, które lecąc do celu wydają z siebie charakterystyczny, nieznośny, przenikliwy pisk.
Machiny Wojenne Imperium:
            Czołg parowy – czołgi parowe to ogromne, buchające parą twory, które toczą się w stronę przeciwnika, strzelając śmiercionośnymi kulami armatnimi. Przedzierają się przez nieprzyjacielskie szeregi, które uciekają w popłochu przed nacierającą maszyną, chronioną niezwykle grubymi stalowymi płytami. Zaiste te wspaniałe, niosące śmierć machiny są potężne, lecz nawet one mają słabości, a słabością najbardziej dającą się im we znaki jest rzadkość występowania tych maszyn: kiedy mistrz Leonardo tajemniczo zniknął, nikt więcej nie zdołał odtworzyć jego cudów techniki i tak tajemnica ich tworzenia została utracona. Leonardo stworzył 12 tych potężnych czołgów, ale w miarę jak mijały lata, niektóre zostały stracone i tak obecnie zostało ich jedynie 8. W miarę upływu czasu stają się one również coraz mniej wydolne i coraz bardziej zawodne, ponieważ coraz trudniej je serwisować bez zwierzchnictwa Leonarda. Niemniej, owe maszyny napawają serca wrogów strachem, a każda okazja, przy której wszystkie 8 czołgów rusza do bitwy jest legendarna. Ostatnimi czasy wśród Inżynierów Imperium krąży plotka, jakoby w zakładach w Nuln, genialni konstruktorzy zdołali odtworzyć część schematów Leonarda i wkrótce mają wyprodukować nową generację Czołgów Parowych, które miałyby zasilić Armie Imperium.
            Ołtarz Wojenny Sigmara – to wspaniały ołtarz bitewny, który jest znany nie ze swoich magicznych czy technologicznych, lecz z duchowych mocy. W istocie jest to ogromny rydwan, ozdobiony wieloma godłami i talizmanami, które ochraniają samąmachinę i jej użytkownika przed złem oraz wypełniają serca otaczających go żołnierzy Imperium odwagą i religijnym uniesieniem. Najwspanialszy artefakt wbudowany w ten ogromny rydwan to wielki złoty Gryf, symbol Imperium oraz godło używane przez wielkiego Imeprialnego bohatera, Imperatora Magnusa Pobożnego. Ołtarz Wojenny Sigmara jest najczęściej prowadzony do boju przez jednego z najważniejszych duchownych Sigmarytów, takich jak jeden z Archi Lektorów lub samego Wilekiego Teogonistę Sigmara.
            Luminark Hysh – Luminark jest w istocie wielkim ołtarzem wojennym, powozem podobnym do Ołtarza Wojny Sigmara, chociaż ten nie jest wypełniony mocą duchową, a magiczną. Powóz jest nasycony potężną energią Zakonu Światła, a na jego dachu znajduje się konstrukcja, która emituje potężne promienie czystej energii świetlnej w kierunku przeciników, których operujący Luminarkiem czarodziej pragnie zniszczyć, topiąc stalowe pancerze i spalając ich ciała na popiół. Potęga i rzadkość występowania tych konstrukcji jest tak wielka, że Zakon Światła naczęściej bardzo długo opiera się prośbom użycia choćby jednej z tych machin dla celów Imperium.
            Niebiańskie Hurricanum – jest to machina podobna do Luminarku Hush, tyle, że stworzona przez Niebiańskich Czarodziejów z Kolegium Niebios. Ten Ołtarz emituję energię Wiatrów Azyru pozwalając kontrolującemu tę maszynę czarodziejowi użyć niesamowitej mocy, która pozwala im ciskać w stronę nieprzyjaciela błyskawice i meteoryty w potężnych huraganach przemocy. Czarodziejska Sfera osadzona w centrum machiny gromadzi energie niebios dookoła, stopniowo nasilając lekkie powiewy do potężnych trąb powietrznych. Moc Hurricanum jest obsesyjnie strzeżona przez członków Kolegium Niebios i niewykle rzadko zdarza się, żeby ujrzeć jej działanie w czasie bitwy.
            Imperialny Wóz Wojenny – obecnie już przestarzała, specyficzna machina wojenna, która byłą używana niegdyś przez żołnierzy Imperium na polach bitew jako mobilne stanowisko strzelnicze dla łuczników lub dział. Rozmiar Wozów Wojennych był różny w zależności od ich konstruktorów i zadań do jakich zostały stworzone – od dużych sianowozów do ruchomych bastionów, wysokich niczym Imperialne Baszty. Obecnie Imperialne Wozy Wojenne zostały w większości odeszły do Lamusa, wyparte przez o wiele potężniejsze i praktyczniejsze Czołgi Parowe.
Lordowie Imperium:
            Generał Imperium – Generałowie Imperium jednymi z najwyżej postawionych oficerów dowodzących w Imperialnej Armii. Autorytetem i władzą ustępują jedynie Hrabiom Elektorom i samemu Imperatorowi. Ci oficerowie nie mają jednak zakresu obowiązków czy władzy równych sobie nawzajem. Zależą one od rozmiaru i rodzaju wojsk jakimi dowodzą, i są zwykle nazywani w Imperium Kapitanami, Marszałkami, Generałami lub po prostu Dowódcami. Niezależnie od ich pochodzenia czy statusu społecznego, zawsze są to doświadczeni weterani z wieloma latami służby. Są to ludzie, którzy spędzili w Armii Imperium wiele lat i poznali sztukę wojenną od podszewki, broniąc swojej ojczyzny przez niemal całe swoje życie.
            Lordowie Czarodzieje Imperium – Lord Czarodziej jest bardzo prestiżową rangą wśród Imperialnych Kolegiów Magii, ustępującą splendorem jedynie Patriarsze lub Matrarchini Zakonu Magii. Są to ludzie o niesamowitej i niepowstrzymanej mocy, jedni z najpotężniejszych użytkowników magii w krainach Ludzi. Ich wiedza i biegłość w arkanach Magii jest tak rozległa, że zazwyczaj towarzyszy im cała kadra pomniejszych Czarodziejów i Adeptów, którzy nie tylko uczą się sztuki Magii od najlepszych z najlepszych, ale również jeszcze bardziej wzmacniają ich i tak już imponującą moc w czasie bitew.
            Archi Lektor Sigmara – Archi Lektor Sigmara jest jedną z 3 najwyżej postawionych osób w hierarchii Kościoła Młotodzierżcy, ustępując rangą jedynie Wielkiemu Teogoniście pod względem politycznego i religijengo autorytetu. Ludzie zajmujący te pozycje są ucieleśnieniem siły i wiary w wojowniczego Boga Sigmara. Kiedy zostają wezwani na wojnę, to widok Wysokich Kapłanów Sigmara ruszających do walki na czele armii w potężnym Ołtarzu Wojennym Sigmara jest często wystarczający by znacząco przechylić szale zwycięstwa na stronę Imperium.
            Wielki Mistrz Imperium – Jest głową Zakonu Rycerskeigo Imperium. Jest to rycerz i dowódca o niezrównanej waleczności i męstwie, który prowadził swoje wojska do niezliczonych bitew, dosiadając swojego wspaniałego konia bojowego. Ci potężni wojownicy są przywódcami wielu Zakonów Rycerskich, które znajdują się na ziemiach Imperium, a jest to pozycja, którą zajmować mogą tylko najmądrzejsi, najbardziej doświadczeni oraz najmężniejsi z wieloletnich członków Zakonu.
Bohaterowie Imperium:
            Kapitan Imperium – Stanowisko Kapitana Imperium jest obejmowane przez doświadczonych dowódców wojskowych prowadzących do walki mniejsze oddziały Armii Imperialnej, a którzy w różnych częściach Imperium mogą nosić różne tytuły. Ci dowódcy ruszają do boju na czele swoich ludzi w każdej toczonej przez nich bitwie. Większość z wyznaczonych na stanowiska oficerskie dowódców w armiach Hrabiów Elektorów jest wyedukowanymi potomkami rodzin szlacheckich od najmłodszych lat życia przyspasabianych do służby, a inni to po prostu wysoko urodzeni tchórze, którym konszachty zapewniły pozycję w wojsku.
            Kapłan Bitewny Sigmara – Kapłani Bitwni Sigmara są członkami wojowniczej grupy wewnątrz Kościoła Sigmara, którzy nie tylko prowadzą oddziały Imperialnej Armii do bou, ale również świadczą swoim żołnierzom posługę kapłańską. W wielu bitwach porywająca przemowa Kapłana Bitewnego Sigmara przywróciła walczącym wiarę w zwycięstwo, wypełniła ich serca nadzieją w najbardziej przegranych sytuacjach i zapobiegła buntom gdy większość z powszechnie szanowanych dowódców poległa w próbach uspokojenia przerażonych i gniewnych żołnierzy. Zwyczajowo, Kapłani Bitewni Sigmara przyodziewają do bitwy kolczugę lub pancerz płytowy pod swoimi szatami liturgicznymi, dzierżąc w dłoni Młoty Bojowe na podbieństwo ich boskiego patrona i ruszają do walki na grzbiecie potężnych Imperialnych Koni Bojowych, gromiąc przeciwników oraz bogosławiąc swoich pobratymców modlitwami wznoszonymi do Sigmara Młotodzierżcy.
            Łowca Czarownic – Łowcy Czarownic są osobistościami powszechnie budzącymi strach na ziemiach Imeprium w sercach zarówno jego przeciwników jak i sojuszników. Ci zagorzali i nieustępliwi wojownicy są częścią Kościoła Sigmara, których zadaniem jest eradykacja wszelkich przejawó kultów Chaosu i eksterminacja wszystkich ich członków, którzy mają czelność plugawić swoja obecnością święte ziemie Imperium stworzonego przez Boskiego Sigmara.
            Imperialny Mistrz Inżynier – Imperialni Mistrzowie Inżynierzy są wybranymi osboistościami pośród tysięcy sobie podobnych, którzy mają wiedzę i umiejętności wystarczające do stworzenia i utrzymywania w działaniu wielkich machin wojennych używanych do niszczenia przeciwników Imperium. Świetnie wykształceni i biegli w naukach matematyki oraz inżyneirii mogą tworzyć, kalibrować i udoskonalać artylerię oraz inne machiny wojenne do ich pełnego potencjału.
            Imperialny Czarodziej Bitewny – Imperialni Czarodzieje Bitewni są indywiduami biegłymi w posługiwaniu się mocami potężnych Wiatrów Magii, którzy początkowo byli szkoleni w jednym z ośmiu Kolegiów Magii w Altdorfie, by teraz służyć swoimi umiejętnościami dla dobra Imperium.
Słynne Regimenty Imperialnej Armii:
            Kompania Honorowa z Altdorfu – Reiklandzki Regiment świetnie wyszkolonych i jeszcze lepiej wyekwipowanych doborowych żołnierzy, których najważniejszym zadaniem jest bezpośrednia służba Imepratorowi i obrona miasta Altdorf.
            Gwardia Von Kragsburgska – Averlandzki Regiment przeznaczony obronie kupców i podróżnych na Starych Traktach Krasnoludów, który pełni swoją służbę w zamian za łupy wojenne i złoto.
            Miecze Ulrica – Middenlandzki Regiment stworzony i ufundowany przez Świątynię Ulrica w Middenheimie jako jednostka, której głównym zadaniem jest patrolowanie i obrona Drakwaldzkiego regionu Middenlandu.
            Grundelscy Obrońcy – Wissenlandzki Regiment utworzony jedynie w celu ochrony tamtejszych niezastąpnionych baterii dział i moździeży przed atakiem wrogów Imeprium.
            Strzelcy Wyborowi ze Sterntower – Nowo utworzony Wissnelandzki Regiment, którego założeniu przyświecał cel obrony wschodnich kresów Wissenlandu przed wszelkimi zagrożeniami, których celem miałaby być stolica tej prowincji, Nuln.
            Fizylierzy z Ferlangen – Ostlandzki Regiment strzelców wyborowych pochodzący z dalekiego Ostlandu.
            Wielkie Miecze z Carroburga – Rreiklandzki Regiment, znany przede wszystkim z ich udziału w oblężeniu Carroburga w 1865 r. IC, które zakończyło się całkowitym zniszczeniem pokaźniej Middenlandzkiej armii, której celem było najechanie i złupienie Reiklandu.
            Waleci Śmierci – Stirlandzki Regiment zwiadowców znanych z ich umiejętności łucznictwa i tropicielstwa.
            Trupie Głowy – Ostenmarcki Regiment, który swoją sławę zdobył w czasie pościgu za wszystkimi pozostałymi przy życiu Wampirami po końciu Pierwszej Wojny z Wampirami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...