https://youtu.be/O3ddL1u1SQU
Artyleria
Imperium:
Wielkie Działa – Wielkie
działa są jednymi z powszechniej występujących egzemplarzy Imperialnej
Artylerii, jako, że Imperium oraz Krasnoludy są największymi producentami
prochu strzleniczego w całym Starym Świecie. Wielkie działa są również jednymi
z największych ruchomych dział budowanych i używanych w Imperium. Większość z
nich powstaje w Szkole Strzelectwa w Nuln i to stamtąd pochodzi również
większość operujacych nimi załóg. Większość prowincji Imperium utrzymuje
oddziały artylerii oraz wyposarza miejskie mury oraz baszty w różnej wielkości
działa. Większe od innych, Wielkie Działa mogą jednak strzelać niepowtarzalnie i
niecelnie, czasami wręcz raniąc swoją załogę, jednak możliwość zniszczenia
całej formacji przeciwnika jednym strzałem zapewnia im stałe miejsce w
Imperialnej Machinie wojennej.
Moździeże –
Moździeże to krótkie działa, które strzelają pod dużym kątem, a ich pociski
mogą przelatywać nad całymi szeregami żołneirzy lub miejskimi murami.
Wystrzeliwują wybuchowe pociski, które wyrządzają najwięcej szkód uderzając w
gęsto ustawione formacje przeciwnika oraz budynki.
Działo Salwowe
Helblaster - ten eksperymentalny typ
artylerii został stworzony w fabrykach Nuln przez sławnego wynalazcę Von
Meinkopta, niegdysiejszego inżyniera wielkiej Szkoły Inżynierów. Ta niesławna
broń ma zdolność do wystrzału wielu kul armatnich na raz w trzech salwach. Taka
siła ognia może w krótkim czasie roznieść na strzępy całe regimenty zarówno
ludzi jak i bestii. Jednakże owa machina znana jest również ze swojej
niestabilności, ponieważ często ulega awariom lub nawet wybucha, raniąc i zabijając
swoich operatorów.
Bateria Rakietowa
Helstorm – to kolejna eksperymentalna broń autorstwa Mistrza Inżyniera
Hermana Faulksteina. Ten ekscentryczny okaz artylerii jest niesamowicie
niecelny, jednak kiedy uda mu się trafić w cel, efekty są przynajmniej
spektakularne. Całe regimenty przeciwnika rozpadają się na drobne kawałki po
trafieniu przez wstrząsające ziemią kaskady wybuchających rakiet, które lecąc
do celu wydają z siebie charakterystyczny, nieznośny, przenikliwy pisk.
Machiny
Wojenne Imperium:
Czołg parowy – czołgi
parowe to ogromne, buchające parą twory, które toczą się w stronę przeciwnika,
strzelając śmiercionośnymi kulami armatnimi. Przedzierają się przez
nieprzyjacielskie szeregi, które uciekają w popłochu przed nacierającą maszyną,
chronioną niezwykle grubymi stalowymi płytami. Zaiste te wspaniałe, niosące
śmierć machiny są potężne, lecz nawet one mają słabości, a słabością
najbardziej dającą się im we znaki jest rzadkość występowania tych maszyn:
kiedy mistrz Leonardo tajemniczo zniknął, nikt więcej nie zdołał odtworzyć jego
cudów techniki i tak tajemnica ich tworzenia została utracona. Leonardo
stworzył 12 tych potężnych czołgów, ale w miarę jak mijały lata, niektóre
zostały stracone i tak obecnie zostało ich jedynie 8. W miarę upływu czasu
stają się one również coraz mniej wydolne i coraz bardziej zawodne, ponieważ
coraz trudniej je serwisować bez zwierzchnictwa Leonarda. Niemniej, owe maszyny
napawają serca wrogów strachem, a każda okazja, przy której wszystkie 8 czołgów
rusza do bitwy jest legendarna. Ostatnimi czasy wśród Inżynierów Imperium krąży
plotka, jakoby w zakładach w Nuln, genialni konstruktorzy zdołali odtworzyć
część schematów Leonarda i wkrótce mają wyprodukować nową generację Czołgów
Parowych, które miałyby zasilić Armie Imperium.
Ołtarz Wojenny
Sigmara – to wspaniały ołtarz bitewny, który jest znany nie ze swoich
magicznych czy technologicznych, lecz z duchowych mocy. W istocie jest to
ogromny rydwan, ozdobiony wieloma godłami i talizmanami, które ochraniają samąmachinę
i jej użytkownika przed złem oraz wypełniają serca otaczających go żołnierzy
Imperium odwagą i religijnym uniesieniem. Najwspanialszy artefakt wbudowany w
ten ogromny rydwan to wielki złoty Gryf, symbol Imperium oraz godło używane
przez wielkiego Imeprialnego bohatera, Imperatora Magnusa Pobożnego. Ołtarz
Wojenny Sigmara jest najczęściej prowadzony do boju przez jednego z
najważniejszych duchownych Sigmarytów, takich jak jeden z Archi Lektorów lub
samego Wilekiego Teogonistę Sigmara.
Luminark Hysh
– Luminark jest w istocie wielkim ołtarzem wojennym, powozem podobnym do
Ołtarza Wojny Sigmara, chociaż ten nie jest wypełniony mocą duchową, a
magiczną. Powóz jest nasycony potężną energią Zakonu Światła, a na jego dachu
znajduje się konstrukcja, która emituje potężne promienie czystej energii
świetlnej w kierunku przeciników, których operujący Luminarkiem czarodziej
pragnie zniszczyć, topiąc stalowe pancerze i spalając ich ciała na popiół.
Potęga i rzadkość występowania tych konstrukcji jest tak wielka, że Zakon
Światła naczęściej bardzo długo opiera się prośbom użycia choćby jednej z tych
machin dla celów Imperium.
Niebiańskie
Hurricanum – jest to machina podobna do Luminarku Hush, tyle, że stworzona
przez Niebiańskich Czarodziejów z Kolegium Niebios. Ten Ołtarz emituję energię
Wiatrów Azyru pozwalając kontrolującemu tę maszynę czarodziejowi użyć
niesamowitej mocy, która pozwala im ciskać w stronę nieprzyjaciela błyskawice i
meteoryty w potężnych huraganach przemocy. Czarodziejska Sfera osadzona w
centrum machiny gromadzi energie niebios dookoła, stopniowo nasilając lekkie
powiewy do potężnych trąb powietrznych. Moc Hurricanum jest obsesyjnie
strzeżona przez członków Kolegium Niebios i niewykle rzadko zdarza się, żeby
ujrzeć jej działanie w czasie bitwy.
Imperialny Wóz
Wojenny – obecnie już przestarzała, specyficzna machina wojenna, która byłą
używana niegdyś przez żołnierzy Imperium na polach bitew jako mobilne
stanowisko strzelnicze dla łuczników lub dział. Rozmiar Wozów Wojennych był
różny w zależności od ich konstruktorów i zadań do jakich zostały stworzone –
od dużych sianowozów do ruchomych bastionów, wysokich niczym Imperialne Baszty.
Obecnie Imperialne Wozy Wojenne zostały w większości odeszły do Lamusa, wyparte
przez o wiele potężniejsze i praktyczniejsze Czołgi Parowe.
Lordowie
Imperium:
Generał Imperium – Generałowie
Imperium jednymi z najwyżej postawionych oficerów dowodzących w Imperialnej
Armii. Autorytetem i władzą ustępują jedynie Hrabiom Elektorom i samemu
Imperatorowi. Ci oficerowie nie mają jednak zakresu obowiązków czy władzy
równych sobie nawzajem. Zależą one od rozmiaru i rodzaju wojsk jakimi dowodzą,
i są zwykle nazywani w Imperium Kapitanami, Marszałkami, Generałami lub po
prostu Dowódcami. Niezależnie od ich pochodzenia czy statusu społecznego,
zawsze są to doświadczeni weterani z wieloma latami służby. Są to ludzie,
którzy spędzili w Armii Imperium wiele lat i poznali sztukę wojenną od
podszewki, broniąc swojej ojczyzny przez niemal całe swoje życie.
Lordowie
Czarodzieje Imperium – Lord Czarodziej jest bardzo prestiżową rangą wśród
Imperialnych Kolegiów Magii, ustępującą splendorem jedynie Patriarsze lub
Matrarchini Zakonu Magii. Są to ludzie o niesamowitej i niepowstrzymanej mocy,
jedni z najpotężniejszych użytkowników magii w krainach Ludzi. Ich wiedza i
biegłość w arkanach Magii jest tak rozległa, że zazwyczaj towarzyszy im cała
kadra pomniejszych Czarodziejów i Adeptów, którzy nie tylko uczą się sztuki
Magii od najlepszych z najlepszych, ale również jeszcze bardziej wzmacniają ich
i tak już imponującą moc w czasie bitew.
Archi Lektor
Sigmara – Archi Lektor Sigmara jest jedną z 3 najwyżej postawionych osób w
hierarchii Kościoła Młotodzierżcy, ustępując rangą jedynie Wielkiemu
Teogoniście pod względem politycznego i religijengo autorytetu. Ludzie
zajmujący te pozycje są ucieleśnieniem siły i wiary w wojowniczego Boga
Sigmara. Kiedy zostają wezwani na wojnę, to widok Wysokich Kapłanów Sigmara
ruszających do walki na czele armii w potężnym Ołtarzu Wojennym Sigmara jest często
wystarczający by znacząco przechylić szale zwycięstwa na stronę Imperium.
Wielki Mistrz
Imperium – Jest głową Zakonu Rycerskeigo Imperium. Jest to rycerz i dowódca
o niezrównanej waleczności i męstwie, który prowadził swoje wojska do
niezliczonych bitew, dosiadając swojego wspaniałego konia bojowego. Ci potężni
wojownicy są przywódcami wielu Zakonów Rycerskich, które znajdują się na
ziemiach Imperium, a jest to pozycja, którą zajmować mogą tylko najmądrzejsi,
najbardziej doświadczeni oraz najmężniejsi z wieloletnich członków Zakonu.
Bohaterowie
Imperium:
Kapitan Imperium –
Stanowisko Kapitana Imperium jest obejmowane przez doświadczonych dowódców
wojskowych prowadzących do walki mniejsze oddziały Armii Imperialnej, a którzy
w różnych częściach Imperium mogą nosić różne tytuły. Ci dowódcy ruszają do
boju na czele swoich ludzi w każdej toczonej przez nich bitwie. Większość z
wyznaczonych na stanowiska oficerskie dowódców w armiach Hrabiów Elektorów jest
wyedukowanymi potomkami rodzin szlacheckich od najmłodszych lat życia
przyspasabianych do służby, a inni to po prostu wysoko urodzeni tchórze, którym
konszachty zapewniły pozycję w wojsku.
Kapłan Bitewny
Sigmara – Kapłani Bitwni Sigmara są członkami wojowniczej grupy wewnątrz
Kościoła Sigmara, którzy nie tylko prowadzą oddziały Imperialnej Armii do bou,
ale również świadczą swoim żołnierzom posługę kapłańską. W wielu bitwach
porywająca przemowa Kapłana Bitewnego Sigmara przywróciła walczącym wiarę w
zwycięstwo, wypełniła ich serca nadzieją w najbardziej przegranych sytuacjach i
zapobiegła buntom gdy większość z powszechnie szanowanych dowódców poległa w
próbach uspokojenia przerażonych i gniewnych żołnierzy. Zwyczajowo, Kapłani
Bitewni Sigmara przyodziewają do bitwy kolczugę lub pancerz płytowy pod swoimi
szatami liturgicznymi, dzierżąc w dłoni Młoty Bojowe na podbieństwo ich boskiego
patrona i ruszają do walki na grzbiecie potężnych Imperialnych Koni Bojowych,
gromiąc przeciwników oraz bogosławiąc swoich pobratymców modlitwami wznoszonymi
do Sigmara Młotodzierżcy.
Łowca Czarownic – Łowcy
Czarownic są osobistościami powszechnie budzącymi strach na ziemiach Imeprium w
sercach zarówno jego przeciwników jak i sojuszników. Ci zagorzali i
nieustępliwi wojownicy są częścią Kościoła Sigmara, których zadaniem jest
eradykacja wszelkich przejawó kultów Chaosu i eksterminacja wszystkich ich
członków, którzy mają czelność plugawić swoja obecnością święte ziemie Imperium
stworzonego przez Boskiego Sigmara.
Imperialny Mistrz
Inżynier – Imperialni Mistrzowie Inżynierzy są wybranymi osboistościami
pośród tysięcy sobie podobnych, którzy mają wiedzę i umiejętności wystarczające
do stworzenia i utrzymywania w działaniu wielkich machin wojennych używanych do
niszczenia przeciwników Imperium. Świetnie wykształceni i biegli w naukach
matematyki oraz inżyneirii mogą tworzyć, kalibrować i udoskonalać artylerię
oraz inne machiny wojenne do ich pełnego potencjału.
Imperialny Czarodziej Bitewny – Imperialni
Czarodzieje Bitewni są indywiduami biegłymi w posługiwaniu się mocami potężnych
Wiatrów Magii, którzy początkowo byli szkoleni w jednym z ośmiu Kolegiów Magii
w Altdorfie, by teraz służyć swoimi umiejętnościami dla dobra Imperium.
Słynne
Regimenty Imperialnej Armii:
Kompania Honorowa z Altdorfu – Reiklandzki
Regiment świetnie wyszkolonych i jeszcze lepiej wyekwipowanych doborowych
żołnierzy, których najważniejszym zadaniem jest bezpośrednia służba
Imepratorowi i obrona miasta Altdorf.
Gwardia Von
Kragsburgska – Averlandzki Regiment przeznaczony obronie kupców i
podróżnych na Starych Traktach Krasnoludów, który pełni swoją służbę w zamian
za łupy wojenne i złoto.
Miecze Ulrica – Middenlandzki
Regiment stworzony i ufundowany przez Świątynię Ulrica w Middenheimie jako
jednostka, której głównym zadaniem jest patrolowanie i obrona Drakwaldzkiego
regionu Middenlandu.
Grundelscy Obrońcy
– Wissenlandzki Regiment utworzony jedynie w celu ochrony tamtejszych
niezastąpnionych baterii dział i moździeży przed atakiem wrogów Imeprium.
Strzelcy Wyborowi
ze Sterntower – Nowo utworzony Wissnelandzki Regiment, którego założeniu
przyświecał cel obrony wschodnich kresów Wissenlandu przed wszelkimi
zagrożeniami, których celem miałaby być stolica tej prowincji, Nuln.
Fizylierzy z
Ferlangen – Ostlandzki Regiment strzelców wyborowych pochodzący z dalekiego
Ostlandu.
Wielkie Miecze z
Carroburga – Rreiklandzki Regiment, znany przede wszystkim z ich udziału w
oblężeniu Carroburga w 1865 r. IC, które zakończyło się całkowitym zniszczeniem
pokaźniej Middenlandzkiej armii, której celem było najechanie i złupienie
Reiklandu.
Waleci Śmierci –
Stirlandzki Regiment zwiadowców znanych z ich umiejętności łucznictwa i
tropicielstwa.
Trupie Głowy – Ostenmarcki
Regiment, który swoją sławę zdobył w czasie pościgu za wszystkimi pozostałymi
przy życiu Wampirami po końciu Pierwszej Wojny z Wampirami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz