niedziela, 22 marca 2020

Warhammer Fantasy - cz9



https://youtu.be/vvMjKy1PIAQ



Obecnie najważniejsze osoby w Imperium:
            Imperator Karl Franz – Karl Franz, nazywany również Karlem Franzem I, Obrońcom Imperium, Pogromcą Mroku, Imperatorem Odnowicielem, Synem Imperatorów, Hrabią Elektorem Reiklandu, Księciem Aldtorfu (Oficjalne przydomki), najwspanialszym możnym i generałem Imperium, lub być może całego Starego Świata od wielu wieków. Karl Franz, który został wybrany w Imperialnej Elekcji na Imperatora w 2502 r. IC i tym samym odziedziczył tron po swoim ojcu jest znanym patronem sztuk i nauki, reformatorem armii i zdolnym generałem. Dzięki niestrudzonemu wysiłkowi czynionemu dla dobra jego ludu, Imperium rozkwitło w czasie jego rządów, jak nie miało to miejca od wielu lat. Imperialna Szkoła Inżynierów w Altdorfie została odrestaurowana i powiększona, Kolegia Magii po raz kolejny tętniły życiem, a jego Armie maszerowały od zwycięstwa do zwycięstwa, jak choćby w czasie ostatnich wydarzeń Burzy Chaosu. Imperator raz za razem osobiście obejmuje dowództwo nad swoimi armiami dzierżąc w rękach Ghal Maraz, otoczony sławą mityczny wojenny młot podarowany samemu Sigmarowi przez Kurgana Żelaznobrodego ponad dwa i pół tysiąca lat temu. Najczęściej do walki rusza na grzbiecie Deathclawa, jego zaufanego gryfa, do którego grzbietu przytroczony ma swój Runiczny Kieł.
            Kurt Helborg – Kurt Helborg jest najbliższym przyjacielem Imperatora Karla Franza i jednym z największych militarnych umysłów całego Imperium. Piastuje on pozycję Marszałka Reiku i ma pełnię władzy w sprawach militarnych, odpowiadając wyłącznie przed samym Imperatorem. Kurt jest wyśmienitym wojownikiem, przywódcą i taktykiem. To dzięki niemu wielu wrogów Imperatora, od Kisleva po Arabię poległo w starciu z potęgą Imperium
Ludwig Schwarzhelm – Ludwig, znany również jako Czempion Imperatora jest również jego bliskim przyjacielem i ochroniarzem. Nie jest tylko wyśmienitym szermierzem Imperium, ale również jego ambasadorem, często działając jako emisariusz Karla Franza w sytuacjach wymagających jego ingerencji, na przykład kiedy jeden z Hrabiów Elektorów odmawia wykonania rozkazów przekazanych z Edyktem Imperatora.
            Markus Wulfhart – znany również jako Marszałek Łowczy lub Kapitan Zwiadowców jest najwyższym Łowcą Potworów na usługach Imperatora i dowódcą wojskowym. On i jego grupa Łowców Potworów są najlepszymi w swoim fachu w całym Starym Świecie. Na co dzień trudnią się polowaniem na najstraszniejsze z bestii zamieszkujących lasy Imperium i nie poprzestaną, dopóki ostatni potwór zagrażający życiu ludności Imperium nie padnie martwy.
            Marius Leitdorf – znany również jako Hrabia Elektor Marius Leitdorf z Averlandu, lub Marius Szalony, jest Hrabią Elektorem, świetnym szermierzem i dowódcą wojskowym, jednak ma reputację osoby niestabilnej psychicznie. Nierzadko zdarza mu się wpadać w napady szału, kiedy krzyczy w gniewie i wygraża wszysstkim dookoła, by w ułamku sekundy przejsć w stan głębokiej melancholii przerywanej napadami śmiechu.
            Volkmar Srogi – obecny Wielki Teogonista Imperium Ludzkości i duchowy przywódca Kościoła Sigmara. Jest osobą o wielkich wpływach. Gdziekolwiek nie sierowałby swoich kroków, gdyby tylko zapragnął, mógłby zebrać wokół siebie potężną armię fanatycznie oddanych jego sprawie wiernych, gotowych umrzeć za jego sprawę. Jako pobożny i dalekowzroczny mąż stanu, Volkmar poświęcił całe swoje życie powstrzymywaniu mrocznych sił nawiedzających jego ojczyznę, nigdy nie poprzestając w swoich wysiłkach.
            Luthor Huss – Znany również jako Prorok Sigmara, jest jednym z najbardziej oddanych i zapalczywych Kapłanów Bitewnych na ziemiach Imperium. Jego chęć miażdżenia wszystkiego co związane z chaosem doprowadza tego wojowniczego Kapłana do walki z plemionami Zwierzoludzi, Kultami Chaosu i zepsuciem wszędzie tam, gdzie skieruje swoje kroki. Chociaż jego pobudki są sprawiedliwe i prawe, to jego działania zdemaskowały zepsucie w samym Kościele Sigmara, co doprowadziło do tego, że sam Archi Lektor prosił Wielkiego Teogonistę o ekskomunikę dla Luthora. Jednak Teogonista sam był człowiekiem czynu i wiedział również na temat Luthora coś, czego nie wiedział nikt inny, dlatego wysłuchał zarzutów z pobłażliwym uśmiechem i odprawił Archi Lektora z niczym. 
            Balthazar Gelt – Najwyższy Patriarcha Balthazar Gelt jest jednym z najpotężniejszych czarodziejów Imperialnych Kolegiów Magii, a być może w całym Altdorfie. Jego talent jest pozostaje niekwestionowany po tym jak pokonał poprzedniego najwyższego Patriarchę, Thyrusa Goromanna z Zakonu Światła w walce, zmieniając wieloletnią tradycję dominacji Szkoły Ognia, samemu pochodząc ze Szkoły Metalu.

GEOGRAFIA IMPERIUM
            „Góry, które otaczają Imperium z trzech stron są jak mury warownego zamku. W dzisiejszych czasach jednak owe mury są tak skąpo obsadzone, że twierdza wygląda jakby miała zaraz upaść” Albert Kornhammer, Kapłan Sigmara
            Imperium jest rozległym krajem, w którego skład wchodzi wiele różnych terenów. Krainy pod Imperialnym zarządem zwykle tworzą ziemie pomiędzy trzema wielkimi łańcuchami górskimi wytyczającymi naturalne granice Imperium od wschodu, południa i zachodu. Północna granica jest zwykle definiowana przez wybrzeże Morza Szponów w Nordlandzie, podczas gdy północno-wschodnie granice zwykle nie są zbyt dobrze chronione. W teorii, znajduje się tam granica między Imperium i Kislevem wyznaczona przez brzeg Wielkiej i Cienistej Puszczy. Jednak nie zawsze tak było i być może najlepiej zdefiniowaną granicą między oboma krajami jest rzeka Talabec w jej górnym biegu i wschodni kraniec Cienistej Puszczy.
            Rozległe krainy Imeprium dzielą się na regiony ze znacznie różniącymi się od siebie krajobrazami. Północne ziemie Imperium zwykle składają się niemal w całości z wielkich połaci lasów i dziczy, podczas gdy krainy południa to zwykle krajobrazy żyznych równin i pagórków.

Naturalne mury obronne
            Góry wyznaczające południową granicę Imperium to Góry Czarne, łańcuch górski, który odgałęzia się od Gór Krańca Świata. Ten masyw pełen zdradliwych przesmyków stanowi naturlaną barierę oddzielającą Imeprium od Księstw Granicznych. Najbardziej wiarygodna droga przez góry wiedzie przez region znany jako Przełęcz Czarnego Ognia. Owy przesmyk jest niezwykle istotny dla Imperialnego handlu, ponieważ przebiegający przez niego starożytny szlak łączy miasto Averheim ze stolicą Krasnoludów z Karaz-a-Karak. Południowa granica jest również miejscem częstych potyczek z bandami Zielonoskórych, którzy zmierzają tam z nadzieją na ograbienie Imperialnych ziem, a przejście przez Przełęcz Czarnego Ognia wydaje im się najlepszą drogą. Z tego powodu, Hrabiowie prowincji Averland są odpowiedzialni za ochronę południowej granicy i Przełęczy Czarnego Ognia przed wrogimi najazdami.
            Góry tworzące naturalną granicę Imperium na zachodzie są być może najmniej niebezpiecznym łańcuchem górskim ze wszystkich granicznych masywów górskich Imperium. Góry Szare tworzą strefę buforową między terytoriami Królestwa Bretonni i Imperium, chociaż w przypadku Bretonni, całe Góry Szare należą do Księstwa Montfortu i Parravonu. Jednakże ich żądania do kontroli nad górami są podważane przez Krasnoludów z Gór Szarych, którzy wznieśli tam fortece takie jak Karak Norn, Karak Ziflin i Karak Azgraz na długo przed założeniem Królestwa Bretonii. Przez góry można przedostać się trzema głównymi przejściami, które prowadzą przez Rozpadlinę Gisoreux na północy, Przełęcz Kąsającego Topora w centrum i Przełęcz Szarej Pani na południu. Chociaż Góry Szare są mniej zdradzieckie i niebezpieczne niż inne pasma górskie, to są znane również z tego, że zawierają najmniej minerałów i kruszców pośród wszystkich masywów skalnych Starego Świata.
            Prawdopodobnie największym i najpotężniejszym łańcuchem górskim na granicy Imeprium jest leżący na wschodzie masyw Gór Krańca Świata. Uznawane za rodzinną krainę Krasnoludów, te potężne szczyty wznoszą się niczym tytaniczna fala, która oddziela cywilizowane krainy Starego Świata od horrorów i wojen krain na dalekim wschodzie. Niezaprzeczalanie są to również najbardziej niebezpieczne góry w Starym Świecie.

RELIGIA IMPERIUM
            „Bogowie Imperium rządzą losem wszystkich. Niezależnie od tego czy jesteś wieśniakiem czy bogaczem, rycerzem czy kapłanem, szczurołapem czy samym Imperatorem, wszyscy muszą skłonić się w pokorze przed ich mądrością, zasadami i wolą. Ignorować ich, lub gorzej, obrazić, to jakby na własne życzenie wywołać katastrofę.”
-Alfred Schumann, Kapłan Vereny
            Dogłębnie wierzący ludzie Imperium od zawsze zwracali się do Bogów z prośbami o dobrobyt, powodzenie i ratunek w świecie przepełnionym rozpaczą, zniszczeniem i zepsuciem. Z reguły, niemal każda wioska, osada czy miasto ma miejsce poświęcone przynajmniej jednemu z Imperialnych Bóstw i przeznacza część swoich dochodów na budowę i utrzymanie ich świątyń. To w tych chramach ludność Imperium składa ofiary, w nadziei, że sprowadzi to na nich szczęście i błogosławieństwo ich wybranego Bóstwa, tym samym poprawiając w jakikolwiek sposób ich sytuację.
            Kulty stanowią w Imperum znaczną siłę polityczną. Wpływają na działanie całego dominium przez machinacje religijne i finansowe. Najbardziej wpływowymi są kulty Sigmara i Ulrica, którym został nawet przyznany głos w Imperialnej Elekcji. Obecnie z pośród wszystkich kultów to Kościół Sigmara Młotodzierżcy ma najsilniejszą pozycję polityczną z przyznanymi 3 głosami w Imperialnej Elekcji. Jeden dla Wilkiego Teogonisty i po jednym dla obu Archi-Lektorów. Rosnąca władza Kultu Sigmara jest tak wielka, że ludność Imperium nazywa się często po prostu Ludźmi Sigmara lub Synami Sigmara. Zależnie od lokalizacji i społeczności, populacja Imperium reprezentuje spektrum wyznań różnych grup lub rodzin Bóstw. W północnych prowincjach Imperium, zamieszkujący te nieprzyjazne krainy ludzie czczą przede wszsytkim starszy panteon Bogów, znnych również jako Starzy Bogowie, podczas gdy na południu szczególną czcią otacza się tzw. Klasycznych Bogów.
            Takie różnice w wyznaniu na przestrzeni wieków dało rezultaty w postaci pewnego rodzaju podziału Imperium zależnie od panującego wyznania, który był najbardziej wyraźny w czasach wojen domowych znanych jako „Era Trzech Imperatorów”. W tamtym czasie wybrany w Elekcji Imperator wraz z jego Sigmarydzkimi poplecznikami, walczył o władzę z dwoma samozwańczymi Imperatorami z Middenlandu i Talabeclandu, którzy obaj byli wyznawcami Ulrica i Taala, a rezultatem tych podziałów było kilka stuleci dewastujących wojen domowych. W tamtym czasie Wyoscy Kapłani kultów Sigmara i Ulrica rozpoczęli rozmowy pokojowe, które spowodowały że utworzono regularnie odbywające się Konklawe Wiary w Altdorfie, na których stawiał się każdy wysoki kapłan każdego większego Bóstwa w Imperium. Pozwalało to na rozwiązanie dysput między grupami religijnymi bez rozlewu bratniej krwi.
Bóstwo Opiekuńcze:
            Imperium jest znane z wiary w Bóstwo, które nie było częścią ani Starszych ani Klasycznych Bóstw. Zamiast tego, jest to Bóg, który narodził się jako śmiertelnik, założył Imperium Człowieka i został nagrodzony przez Panteon Starego Świata najwyższym darem Deifikacji.
Sigmar – Wojowniczy Bóg Ludzkości i założyciel Imperium Człowieka
Starsi Bogowie:
Znani również jako Ludowe Bóstwa lub Północni Bogowie są najstarszym ze znanych członków Panteonu Starego Świata. Początki ich kultów są niejasne i datuje się je na ok. 2 tysiąclecia przed nadejściem pierwszych prymitywnych ludzkich plemion do krain Starego Świata. Są to:
            Taal – Bóg Głuszy i mąż Rhyi
            Rhya – Bogini rolnictwa, płodności i narodzin, żona Taala
            Manann – Bóg Morza, syn Taala i Rhyi
            Ulric – Bóg zimy i wilków, młodszy brat Taala
Południowi Bogowie:
Znani również jako Klasyczni Bogowie lub Miejskie Bóstwa, to najmłodsi przedstawiciele Panteonu Starego Śwaita, których kulty znajdują się na południowych ziemiach Imeprium, głównie w krainach Tilei i Estalii. Są to:
            Morr – Bóg Śmierci, mąż Vereny
            Verena – Bogini Sprawiedliwości i Nauki, żona Morra
            Myrmidia – Bogini Wojny i Strategii, Córka Morra i Vereny
            Shallya – Bogini Litości i Leczenia, Córka Morra i Vereny
            Ranald – Bóg Chytrości i Złodziei
            Khaine – Bóg Krwii i Morderstwa, młodszy Brat Morra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...