https://youtu.be/O2utiC-K2cA
Typy Demonów
Większe
demony
Na
szczycie demonicznej hierarchii znajdują się Większe Demony, które mogą się
różnić, w zależności od poziomu mocy, jaką ich boski Patron nadał im przy
"narodzinach". Niektóre, jak Wielcy Nieczyści są tylko nieznacznie
słabsi od samego Nurgla i zdarza się, że służą jako tymczasowe awatary tego
Boga. Inni, choć w porównaniu do śmiertelników niezwykle potężni, mogą
prezentować tylko ułamek prawdziwej mocy swego Pana. Wielkie Demony są
strażnikami domeny swego Mistrza w Immaterium i posiadają władzę nad Mniejszymi
Demonami, które posłusznie wykonują rozkazy, starając się zyskać ich
przychylność. W zdecydowanej większości demonicznych Inwazji to właśnie one
stanowią dowódców ataków na świat Materialny. Większe demony są tak potężne, że
nie mogą zostać po prostu przywołane jak ich mniejsi bracia przez
śmiertelnych przedstawicieli kultów Chaosu podczas magicznego rytuału. Istoty
Spaczni o takim poziomie mocy muszą posiąść żywe ciało, aby w pełni móc
manifestować swoje oblicze w wymiarze rzeczywistym. Wyjątkiem jest sytuacja,
gdy powstaje wystarczająco duża szczelina lub burza osnowy, która rozerwie
barierę między światami i pozwoli przedostać się tym przerażającym bytom do
Materium.
● Wielki Nieczysty, Większy
Demon Nurgla
● Strażnik Tajemnic, Większy
Demon Slaanesha
● Władca Zmian, Większy Demon
Tzeentcha
● Krwiopijca, Większy Demon
Khorna
Demoniczni
Książęta
Wielu
potężnych śmiertelników służy siłom Chaosu, próbując zyskać przychylność
mrocznych Bogów ,chcąc zostać przez nich obdarzeni cząstką ich mocy. Ci, którzy
oddają się realizacji celów Władców Demonów, są znani jako Czempioni Chaosu. Z
pośród nich garstka wybrańców dostaje okazję wyzwolenia się z okowów
śmiertelności stając się Demonicznym Księciem. Są oni jednymi z
najpotężniejszych istot walczących pod sztandarem Chaosu, ustępując siłą
jedynie większym demonom i Mrocznym Bogom. Droga do uzyskania tak wielkiej mocy
jest ciężka i niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo. Wraz ze wzrostem siły,
Champion Chaosu przechodzi odrażające fizyczne zmiany które coraz bardziej
upodabniają go do demona. Dzieje się tak dopóki jego patron nie uzna go za
godnego stania się Księciem Demonów. W przeciwnym wypadku, gdy jego sługa
zostanie obdarzony dozna zbyt wielu demonicznych przemian, może popaść w
szaleństwo i przekształcić się w bezmyślny pomiot Chaosu. Każdy z ocalałych
Prymarchów Zdradzieckich legionów Kosmicznych Marines, który podczas Herezji
Horusa opowiedzieli się po stronie Mrocznych Bóstw, w nagrodę stał się
Demonicznym Księciem i zyskał potęgę z nieznane dotąd zdolności.
Pomniejsze
Demony
Pomniejsze
demony są szeregowymi żołnierzami armii Chaosu, stanowiącymi trzon Demonicznych
Legionów. Zwykle posiadają humanoidalne oblicze, wykrzywione przez zbiór cech
odpowiadających obliczu swego władcy oraz złośliwy charakter. Spośród
wszystkich istot zamieszkujących Spacznię, to pomniejsze demony najczęściej
odpowiadają na wezwania śmiertelników, którzy odprawiając bluźniercze rytuały,
pragną przyzwać i wykorzystać ich moce do własnych celów.
● Krwiopuszcze (Bloodletters)
● Nosiciele Zarazy
(Plaguebearers)
● Demonetki (Daemonette)
● Płomieńce (Flamers of
Tzeentch)
● Przerażacze (Horrors)
● Nurglęta (Nurglings)
● Herold Khorna (Herald of
Khorne)
● Herold Tzeentcha (Herald of
Tzeentch)
● Herold Nurgla (Herald of
Nurgle)
● Herold Slaanesha (Herald of
Slaanesh)
Demoniczne
Stworzenia
Te
pradawne istoty Osnowy są jednymi z najmniej inteligentnych demonów żyjących w
wymiarze Chaosu. Często wykorzystywane są jako słudzy innych demonicznych
istot, lecz czasami przyjmują rolę jednych z najpotężniejszych sług Bogów
Chaosu. Demoniczne Stworzenia można podzielić na dwa rodzaje istot, Demoniczne
Bestie i Demoniczne wierzchowce.
Demoniczne
Bestie
Demoniczne
Bestie kierują się intuicją i dzikim instynktem, przez co Siły Chaosu
wykorzystują je do pogoni za swoimi ofiarami.
● Bestia Khorna: Mięsny Ogar
(Flesh Hound)
● Bestia Nurgla
● Bestia Slaanesha: Diabeł
Slaanesha (Fiend of Slaanesh)
● Bestia Tzeentcha: Krzykacz
(Screamer)
Demoniczne
Wierzchowce
Demoniczne
wierzchowce to groźne rumaki ujeżdżane przez najpotężniejszych przedstawicieli
sił Chaosu. Ujarzmienie jednej z tych bestii może być równie niebezpieczne co
stawienie im czoła w bitwie.
● Wierzchowiec Khorna:
Miażdżyciel (Juggernaut)
● Wierzchowiec Slaanesha: Rumak
Slaanesha (Mount of Slaanesh)
● Wierzchowiec Tzeentcha: Dysk
Tzeentcha (Disc of Tzeentch)
● Wierzchowiec Nurgla: Zgniła
Mucha (Rot Fly)
Niesklasyfikowane
Demony
Poza
czterema głównymi filarami Rujnujących mocy, tworzących panteon Chaosu
niepodzielnego, w Osnowie żyją także istoty niezwiązane z domeną żadnego z
czwórki Bóstw. Chociaż Demoniczni Bogowie nie posiadają nad nimi bezpośredniej
władzy, to wciąż służą one ogólnie pojętemu Chaosowi, przyczyniając się do
świata Materium:
● Astralne widmo (Astral
Specter) - to potężne istoty stworzone ze strzępów psionicznej energii
zescalonej przez moce Osnowy. Kiedy przejawiają się w świecie fizycznym,
przyjmują postać bezcielesnych upiorów: kłębów nieprzeniknionej ciemności,
nienaturalnej mgły migoczącej złowrogimi obrazami, przeźroczystych,
nierzucających cienia istot i wiele innych przerażających form.
● Rozpacznicy (Dispayre) -
wynędzniałe postacie o pustych oczodołach i ustach wykrzywionych w cichym
krzyku, nie służą żadnej z rujnujących mocy. Chcą jedynie szerzyć smutek i
szaleństwo na każdego kogo spotkają. Dzięki Otaczającej ich mrocznej aurze
ciemności świetnie sprawdzają się jako skryci prześladowcy i zabójcy.
● Furie (Fury) - są to
demoniczne bestie służące Chaosowi Niepodzielnemu. Według starożytnych
manuskryptów, ludzie, którzy od niechcenia służyli siłom Chaosu, bez
faworyzowania którejkolwiek ze stron, po śmierci odradzają się w osnowie jako
Furie. Skazane są one na bezcelowe szybowanie wraz z wirami spaczonej mocy w
Osnowie, aż po kres czasu.
● Miażdżyciele Dusz (Soul
Grinder) - To niegdysiejsze demony, które zostały zamknięte w mechanicznych
powłokach przez demonicznych kowali z Kuźni Dusz. Kowale dusz, są specyficzną
frakcją zaliczaną do chaosu Niepodzielnego, niezależną od któregokolwiek z
Bogów Chaosu i wykorzystują swoje demoniczne maszynerie do utrzymania swojej
suwerenności.
● Drapieżnik Osnowy (Warp
Predator) - to niemal bezmyślne demoniczne stworzenie, którym kieruje jedynie
uczucie wiecznie nienasyconego głodu. Potrafi on wyczuć i wyśledzić duszę
śmiertelników niczym rekin potrafi wyczuć kroplę krwi z dużej odległości. Te
istoty nazywane także Ebon Geist, są czarniejsze niż otchłań nicości. Są jak
zabójcze cienie, które wijąc się, mogą przechodzić przez mrok niczym
niematerialne koszmary tkwiące głęboko w umyśle ofiary. Drapieżnik Osnowy
wykorzystuje ostre jak brzytwa szpony do patroszenia swoich celów,
pozostawiając jedynie puste skorupy ciał, gorejące zimnym cieniem.
Demoniczne Legiony
Krwawe
Legiony
Pośród
wszystkich Demonicznych Legionów, to Krwawe Legiony Khorna są najbardziej
bestialskie. Chociaż w walce okazują dziką furię i niezwykłą agresję, to armia
Władcy Czaszek wykazuje ścisłą hierarchiczną strukturę opartą na czystej
fizycznej sile. Założenie, że najpotężniejszy osobnik dominuje nad resztą
demonów i trzyma ich w ryzach, okazało się prosta, ale wysoce efektywną metodą
organizacji armii.
Dzięki
trwającej od tysiącleci wojnie napędzającej Krwawe Legiony udało im się zdobyć
i utrzymać największą domenę Immaterium, wynosząc Swego Władcę ponad innych
Bogów Chaosu. W brutalnej sile i zaciekłości, siły Khorna nie mają sobie
równych wśród wszystkich demonów. Im silniejszy demon, tym wyższą pozycję
będzie zajmował w hierarchii Legionu.
Na
szczycie hierarchii Demonów Khorna znajdują się Krwiopijcy. Są oni zakuci w
starożytną zbroję, dzierżą przerażające topory i baty, a każdy z nich jest
półbogiem wojny. Już sam fakt bycia doskonałymi maszynami do zabijania, czyni
ich wystarczająco przerażającymi, by spędzać sen z powiek swoich wrogów. Na
domiar złego są także wybitnymi dowódcami Legionów Władcy Czaszek. Na polu
bitwy wydają rozkazy pomniejszym demonom, samą swoją obecnością motywują do
zacieklejszej walki swoich żołnierzy oraz stawiają czoła najpotężniejszym
jednostkom sił nieprzyjaciela. Ich potęga i aura podziwu, jaką roztaczają,
przyciąga do nich demonicznych Czempionów, którzy podążają za Krwiopijcami i
gotowi są skoczyć za nimi w ogień.
Każdy
Krwawy Legion dzieli się na osiem Kohort, a każda kohorta dzieli się na osiem
grup demonów prowadzonych przez Herolda Khorna lub Demonicznego Księcia.
Dokładny skład tych Kohort, a także formacje pomocnicze i rodzaje demonów,
które w nich walczą, będzie uzależniony od rodzaju Legionu i jego
przeznaczenia. Przykładowo, trzon Legionów Szkarłatnych Fal stanowią
Krwiopuszcze, które sieją taki pogrom wśród szeregów wrogów, że często
towarzyszą im Furie, które pożerają pozostawione po bitwie ciała. Z drugiej
strony członkowie Legiony Piekielnego Ognia są specjalistami od oblężeń. Wolą
oni atakować potężnymi atakami z dystansu, dlatego przewarznie towarzyszą mi
potężne demoniczne maszynerie jak Działa Czaszek (Skull Cannons), Miażdżyciele
Dusz (Soul Grinders) lub wykorzystywane w największych i najkrwawszych konfliktach
Władcy Czaszek (Lords of Skulls). Legiony Gromu z kolei są najbardziej
zmobilizowanym ze wszystkich armii Khorna, składająca się z oddziałów Krwawych
Burzycieli (Bloodcrushers) i szarżują do bitwy na Krwawych tronach (Blood
Thrones). Wspierani są też przez mięsne Ogary, które wyłapują uciekających
wrogów. Armia Demonów Wojny jest tak liczna, że tylko sam Khorn wie ilu
żołnierzy mu służy.
W
pełnej sile Krwawy Legion składa się z ośmiu kohort po osiem oddziałów Demonów.
Owe Formacje mogą się różnić poprzez w zależności od przypisanych im środków
pomocniczych lub od wpływu energii Spaczni na pole bitwy. Powszechną praktyką
jest przejmowanie sił z innych Demonicznych oddziałów Khorna poprzez działanie
siłowe lub pojedynki wojowników.
Iskrzące
Legiony
Powietrze
wypełniają rozbłyski magicznej energii, gdy Wielki Konspirator przyzywa wysyła
swoje sługi do ataku. Żaden ze śmiertelników nie jest w stanie pojąć ani
policzyć Legionów Tzeentcha, gdyż każdy z nich jest zmienny i dziwniejszy niż
poprzedni, lecz w tym szaleństwie kryje się metoda. Metoda, którą pojąć jest w
stanie jedynie sam Architekt Losu.
Tzeentch
woli realizować swoje cele przy pomocy czarów lub podstępu, lecz zdarza się, że
jest zmuszony działać przy użyciu siły, aby zwyciężyć. W tym celu wykorzystuje
swoje demoniczne sługi, tak inne od wszystkiego, co można znaleźć w przestrzeni
rzeczywistej. Przyzwanie legiony ruszają do ataku w akompaniamencie
czarnoksięskich inkarnacji oraz symfonii przemocy, niszcząc wrogów piekielnym
ogniem i magią zmian. W przeciwieństwie do Kohort Khorna lub armii zarazy
Nurgla, legiony Tzeentcha często podlegają modyfikacji, zmieniając swoją
liczebność, kompozycje lub taktykę, aby najlepiej przysłużyć się swojemu panu.
Każdy
z Iskrzących Legionów dowodzony jest przez Większego demona Tzeentcha, Władcę
Zmian, który jest całkowicie oddany sprawie swego pana. Przy pomocy swoich
doradców i demonicznych czempionów będzie prowadził on armię dostosowaną do
swoich preferencji. Władca Zmian uwielbiający pławienie się w żarze magicznego
ognia i patrzeniu jak świat płonie będzie kierował Legionem Pożogi, skupiającym
swoje siły wokół licznych Płomieńców, zdolnych do ujarzmienia gorejącej mocy
Osnowy. Jeszcze inny będzie dowodził Legionem Anarchistów, którego zmienny i
nieprzewidywalny skład idealnie sprawdzi się podczas najazdów na Świat
Rzeczywisty. Władcy Zmian cechujący się dwulicową naturą, poprowadzą
Zawoalowany Legion, najbardziej skryty i tajemniczy ze wszystkich oddziałów
Zmieniającego Ścieżki, który prawie nigdy nie uczęszcza w głównym natarciu, a
prowadzi zakulisowe działania na szkodę wroga.
Każdy
z demonicznych Legionów Tzeentcha jest podzielony na dziewięć zastępów, które
kierowane są przez Demonicznych Książąt oraz Heroldów takich jak Kreator Zmian
(Changecasters), Mistrz Przemian (Fluxmasters) i Kabalista Losu (Fateskimmers).
Przywódcy owych zastępów walczą między sobą o względy dowodzącego nimi Władcy
Zmian, a z kolei te większe demony snują spiski i sabotują nawzajem swoje
działania, konkurując o przychylność samego Tzeentcha. Jest to kolejna gra w
Wielkiej Grze. Pieczęcie każdego z dziewięciu legionów znajdują się ukryte
wewnątrz Piramidy Yrch ukrytej głęboko pod Kryształowym Labiryntem w Wymiarze
Czarnoksiężnika. Ta hierarchia nie jest stała i ulega częstym zmianom, a najbardziej
uprzywilejowane dziewięć demonicznych legionów doznaje zaszczytu kontroli
jednej z fraktalnych Fortec górujących nad kryształowym Labiryntem.
Legiony
Zarazy
Tym
którzy są narażeni na obrzydliwe ataki armii Nurgla, może się wydawać, że
Legiony Zarazy są jedynie zbitą masą gnijącego mięsa, ale każdy poczet ma swój
cel i zadanie do spełnienia. Niczym poszczególne etapy chorób, każdy z Legionów
Władcy Rozkładu jest częścią wielkiego koła życia, będącego cyklem życia i
śmierci. Celem ich istnienia jest móc zobaczyć, jak Ogród Nurgla zakwita i
wydaje na świat swoje dotknięte plagą owoce.
W
Ogrodach Nurgla tłoczą się Legiony Zarazy, przerażające armie wielkiego Pana
Rozkładu. Kiedy wyruszają na wojnę, czy to w wymiarze Chaosu, czy też w
przestrzeni Rzeczywistej, niosą ze sobą hojne dary swego Mistrza, obdarowując
nimi swoich wrogów, skazując ich na choroby, cierpienie i ostatecznie śmierć.
Wszystkie
Legiony Zarazy są dziełem Nurgla, dlatego przenoszą jego choroby i rozsiewają
niezdrową wolę swego Pana, ale każdy ma do wykonania konkretne zadanie
powiązane z etapem cyklu rozkładu i odrodzenia. Płodowe Legiony wykonują
chwalebną misję pomocy samemu Władcy Much w tworzeniu nowych chorób.
Przemierzają całą galaktykę i Immaterium w poszukiwaniu składników, które
Nurgle doda do swojego plugawego kotła. To ich pracowitość i sumienność jest
przyczyną wszelkiego cierpienia, jakiego doznają Śmiertelne rasy w wyniku
zarazy. Infekcyjne Legiony są nosicielami owych chorób, które stanowią
podwaliny pod wirulencję. Patogenne Legiony są niczym pełna manifestacja
choroby, infekcją w pełnym stadium. Mocni w ataku i nieugięci w obronie,
stanowią świetny materiał na strażników kluczowych punktów ogrodu Nurgla, jak i
na siły uderzeniowe. Legiony Epidemii posiadają największą liczbę demonów w
swoich szeregach, gdyż ich zadaniem jest poszerzać zasięg domeny Pana Zarazy i
to dzięki nim zarodek choroby zmienia się w szalejącą Pandemię. Legiony
Zgnilizny lubuje się we wszechobecnym rozkładzie, a ich destruktywne moce i
ropiejące błogosławieństwa ich mistrza przynoszą zepsucie na wszystko, co żywe
i już sama ich obecność wystarczy, aby wyjaławiać grunt pod ich stopami.
Legiony Choroby są jak zwiastun śmierci, żniwiarzami żyć zbierający zepsuty
plon zasiany przez chorobę. Nekrotyczne Legiony to najwytrzymalsi żołnierze w
służbie Nurgla, używają beznadziei i rozpaczy jak broni oraz potrafią
pochłaniać najgorsze obrażenia. Ciężko jest zliczyć wszystkie Demoniczne
Legiony Pana Zarazy, ale każdy z nich specjalizuje się w groteskowych aspektach
cyklu narodzin, rozkładu, śmierci i odrodzenia.
Legionami
zarazy dowodzą Wielcy Nieczyści, większe demony piastujące rolę generałów armii
Nurgla. Ich relacje z podopiecznymi przypominają te, jakie łączą rodzica ze
swoim dzieckiem. Czule i cierpliwie namawiają podległych im żołnierzy Legionów
Zarazy do wykonywania powierzonych im zadań. Sam Władca Rozkładu popiera takie
metody dowodzenia swoimi demonami i zachęca do takiego zachowania najpotężniej
z jego dzieci. Oczywiście, sposoby zarządzania armią różnią się w zależności od
składu i typu Legionu. Może się zdarzyć, że Wielcy Nieczyści faworyzować będą
jednostki latające jak Trutnie Zarazy (Plague Drones) mogące wyprowadzić szybki
i niespodziewany atak z powietrza. Inni lubować się będą w widoku Bestii Nurgla
rozrywających wrogie siły podczas zabawy lub hordzie Nosicieli Zarazy powoli,
lecz skutecznie poruszającej się w stronę oddziałów nieprzyjaciela.
Wielcy
Nieczyści kilkukrotnie przeistaczają się i przybierają nową formę w ciągu
swojej nieśmiertelnej egzystencji. Ich oblicze przystosowuje się w zależności
od Legionu, którym dowodzą. Przykładowo, Większy Demon, który przyczynił się do
roznoszenia chorób po całej galaktyce, dowodząc Legionem Epidemii, przejmie
dowodzenie nad kolejny w cyklu życia i śmierci Legionem Zgnilizny, rozkoszując
się objawami infekcji. Gdy jego czas dowodzenia tą formacją dobiegnie końca, na
jego skórze pojawią się plamy martwicy i jego ciało zacznie się intensywnie
rozkładać, jest to znak, że przejął on rolę dowódcy Nekrotycznego Legionu. Po
pewnym czasie zrzuci on martwe płaty martwej tkanki, spod której wyłoni się
nowe ciało z gotowe na przyjęcie chorób i błogosławieństw Nurgla. Wtedy znów
przyjmie on rolę generała Legionu Płodowego..
Pod
rozkazami Wielkich Nieczystych służą zarówno Demoniczni Książęta, jak i
pomniejsze demony Będące Heroldami Nurgla takie jak Zwiastun Ospy
(Poxbringers), Plugawy Muzykant (Sloppity Bilepipers) i Emisariusz Dżumy
(Spoilpox Scriveners). Każdy z nich otrzymuje tytuł, na podstawie ich cech lub
umiejętności. Do przykładów można zaliczyć Lorda Wszech Ohydy, Przepotężny
Nosiciel Zepsucia lub Skażony Mistrz pękających Czyraków.
Poczty
armii Nurgla mogą różnić się liczebnością, przyjmując rozmiary Epidemii, gdy
Moc Pana Zarazy wzrasta lub kurcząc się do niewielkich grup elitarnych
wojowników, jeżeli domena Władcy Rozkładu w krainie Chaosu słabnie. W apogeum
swojej mocy Chorobliwe Oddziały składają się z siedmiu grup pomniejszych
demonów zwanych Nosicielami Zarazy lub ujeżdżających wielkie Gnijące Muchy,
Trutni Zarazy. W zależności od upodobań Wielkiego Nieczystego oraz potęgi Boga
Plagi, w skład armii mogą wchodzić także Bestie Nurgla i roje niesfornych
Nurgląt, lecz przez ich nieprzewidywalność i niesubordynację rzadko stanowią
stały element Legionów.
Legiony
Przepychu
Legiony
Przepychu służące Slaaneshowi uderzają na wroga z dziką gracją, zasypując go
serią szybkich ataków wyprowadzanych przy użyciu kończyn zakończonych ostrymi
szponami lub kleszczami. Kiedy atakują, są jednocześnie przerażające i
pociągające, olśniewające i odrażające. Mimo iż Demoniczne Legiony Slaanesha
różnią się składem i przeznaczeniem, to łączy je wspólny cel, szerzenia
deprawacji Mrocznego Księcia.
Slaanesh
zwodzi na pokuszenie zarówno śmiertelników, jak i swoje demony, obiecując im
wszelkie przyjemności oraz ich najskrytsze pragnienia. Takie przebiegłe
podchody sprawiają przyjemność Księciu Rozkoszy, lecz wymagają czasu, którego w
niektórych przypadkach może nie wystarczyć, aby spełnić jego kaprysy. W takim
przypadku Slaanesh podejmuje mniej subtelne, lecz równie skuteczne działania.
Kiedy dusze śmiertelników, zamiast zostać ofiarowane dobrowolnie, muszą zostać
odebrane siłą lub walka o dominację w galaktyce wymaga działań bojowych, wtedy
Mroczny Książę wysyła do akcji swoje Legiony Przepychu. Chociaż jego demoniczni
żołnierze nie są w stanie dorównać ani surowej sile kohort Khorna, ani wytrzymałości i odporności pocztów Nurgla,
ani nawet ogromnej potędze psioników Tzeentcha, cechuje ich niesamowita
szybkość i zabójczość, które nie mają sobie równych zarówno w Galaktyce, jak i
Immaterium.
Będąc
bogiem kaprysów i ekscentrycznych fantazji, Mroczny Książę zachęca do
samospełnienia się i dogadzania sobie swoich generałów, Strażników Tajemnic,
będących sercem napędzającym jego armię. Istnieją także wyjątki, aby Legiony
Przepychu były dowodzone przez Demonicznego Księcia w roli Generała, jako że
Slaanesh znany jest z tego, że nagradza on swoje śmiertelne sługi bardziej niż
pozostali z czwórki bóstw Chaosu. Niektórzy z podwładnych Księcia Rozkoszy
popadają w obsesję na punkcie służby w jednym typie demonicznego legionu, lecz
większość zmieniać będzie formacje w zależności od nastroju i kaprysu.
Każdy
z Legionów Przepychu różni się zarówno pod względem składu, jak i stosowanej
taktyki. Legiony Oprawców skupia się na swawolnej eksterminacji swoich wrogów,
a wiele z demonów wchodzących w skład tej formacji czerpie przyjemność z
bestialskich aktów przemocy. Legiony Łowieckie są mistrzami pościgów i polowań,
dlatego zbudowane są wokół poruszającej się szybko kawalerii i rydwanów.
Idealnie nadają się do wyśledzenia i pochwycenia konkretnych żywych celów,
ponieważ Slaanesh zawsze dostaje to, czego pragnie. Ekstrawaganckie Urokliwe
Legiony opierają się w dużej mierze na mocy psioników i mesmeryztycznych
zdolnościach leczniczych. Legiony Terroru są siłą uderzeniową Slaanesha,
skupiającą się na krwawych i spektakularnych pokazach siły, które w połączeniu
z mentalnym atakiem na wroga są w stanie złamać wolę walki swoich przeciwników.
Legiony Nieprzerwanych Katuszy doskonale wykorzystują wszystkie przymioty Pana
Rozkoszy, łącząc w sobie zdolności magiczne, powab, umiejętność kuszenia
śmiertelników oraz doświadczenie bojowe, lecz nie osiągając mistrzostwa w
żadnym z nich.
Prawdopodobnie
najdziwniejsze i najbardziej ekscentryczne spośród wszystkich Legionów
Przepychu są Legiony Kuranta (Courante -Francuski dworski taniec z XVI wieku).
Traktują oni pole bitwy jak scenę, a walkę niczym spektakl taneczny, wirując
wokół siebie i mordując nieprzyjaciół w choreografii zabójczych ruchów. Choć
brakuje im zawziętości i szybkości, jaką cechują się inne demony Legionów
Przepychu, to zaskarbiły sobie łaski Mrocznego Księcia dzięki elegancji i
kreatywności z jaką uśmiercają swoich wrogów.
W
hierarchii Legionów przepychu bezpośrednio pod Strażnikami Tajemnic znajdują
się Heroldowie Slaanesha i Demoniczni Książęta, którzy dowodzą tak zwanymi
Kawalkadami. W każdym Legionie jest w sumie sześć takich pododdziałów, gdyż
jest to święta liczba powiązana ze Slaaneshem. Największą część żołnierzy w
większości kawalkad stanowią pomniejsze demony, zwane Demonetkami, będące
służkami Władcy Rozkoszy. Kawalkady nastawione na szybki i mocny atak, takie
jak w Legionie Terroru lub Legionie Łowieckim, będą z reguły posiadać dużą
liczbę Poszukiwaczy Slaanesha na Rumakach (Seekers of Slaanesh) lub
prowadzących bojowe Rydwany (Seeker Chariot of Slaanesh). W każdym Legionie
możemy spotkać także demoniczne bestie znane jako Diabły Slaanesha (Fiends of
Slaanesh), ale w największej ilości występują w Urokliwych Legionach, Legionach
Terroru oraz rzadziej w Legionach Kuranta
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz