piątek, 15 maja 2020

Demony Chaosu cz7



https://youtu.be/O2utiC-K2cA

Typy Demonów

Większe demony
Na szczycie demonicznej hierarchii znajdują się Większe Demony, które mogą się różnić, w zależności od poziomu mocy, jaką ich boski Patron nadał im przy "narodzinach". Niektóre, jak Wielcy Nieczyści są tylko nieznacznie słabsi od samego Nurgla i zdarza się, że służą jako tymczasowe awatary tego Boga. Inni, choć w porównaniu do śmiertelników niezwykle potężni, mogą prezentować tylko ułamek prawdziwej mocy swego Pana. Wielkie Demony są strażnikami domeny swego Mistrza w Immaterium i posiadają władzę nad Mniejszymi Demonami, które posłusznie wykonują rozkazy, starając się zyskać ich przychylność. W zdecydowanej większości demonicznych Inwazji to właśnie one stanowią dowódców ataków na świat Materialny. Większe demony są tak potężne, że ​​nie mogą zostać po prostu przywołane jak ich mniejsi bracia przez śmiertelnych przedstawicieli kultów Chaosu podczas magicznego rytuału. Istoty Spaczni o takim poziomie mocy muszą posiąść żywe ciało, aby w pełni móc manifestować swoje oblicze w wymiarze rzeczywistym. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy powstaje wystarczająco duża szczelina lub burza osnowy, która rozerwie barierę między światami i pozwoli przedostać się tym przerażającym bytom do Materium.

     Wielki Nieczysty, Większy Demon Nurgla
     Strażnik Tajemnic, Większy Demon Slaanesha
     Władca Zmian, Większy Demon Tzeentcha
     Krwiopijca, Większy Demon Khorna

Demoniczni Książęta
Wielu potężnych śmiertelników służy siłom Chaosu, próbując zyskać przychylność mrocznych Bogów ,chcąc zostać przez nich obdarzeni cząstką ich mocy. Ci, którzy oddają się realizacji celów Władców Demonów, są znani jako Czempioni Chaosu. Z pośród nich garstka wybrańców dostaje okazję wyzwolenia się z okowów śmiertelności stając się Demonicznym Księciem. Są oni jednymi z najpotężniejszych istot walczących pod sztandarem Chaosu, ustępując siłą jedynie większym demonom i Mrocznym Bogom. Droga do uzyskania tak wielkiej mocy jest ciężka i niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo. Wraz ze wzrostem siły, Champion Chaosu przechodzi odrażające fizyczne zmiany które coraz bardziej upodabniają go do demona. Dzieje się tak dopóki jego patron nie uzna go za godnego stania się Księciem Demonów. W przeciwnym wypadku, gdy jego sługa zostanie obdarzony dozna zbyt wielu demonicznych przemian, może popaść w szaleństwo i przekształcić się w bezmyślny pomiot Chaosu. Każdy z ocalałych Prymarchów Zdradzieckich legionów Kosmicznych Marines, który podczas Herezji Horusa opowiedzieli się po stronie Mrocznych Bóstw, w nagrodę stał się Demonicznym Księciem i zyskał potęgę z nieznane dotąd zdolności.

Pomniejsze Demony
Pomniejsze demony są szeregowymi żołnierzami armii Chaosu, stanowiącymi trzon Demonicznych Legionów. Zwykle posiadają humanoidalne oblicze, wykrzywione przez zbiór cech odpowiadających obliczu swego władcy oraz złośliwy charakter. Spośród wszystkich istot zamieszkujących Spacznię, to pomniejsze demony najczęściej odpowiadają na wezwania śmiertelników, którzy odprawiając bluźniercze rytuały, pragną przyzwać i wykorzystać ich moce do własnych celów.

     Krwiopuszcze (Bloodletters)
     Nosiciele Zarazy (Plaguebearers)
     Demonetki (Daemonette)
     Płomieńce (Flamers of Tzeentch)
     Przerażacze (Horrors)
     Nurglęta (Nurglings)
     Herold Khorna (Herald of Khorne)
     Herold Tzeentcha (Herald of Tzeentch)
     Herold Nurgla (Herald of Nurgle)
     Herold Slaanesha (Herald of Slaanesh)

Demoniczne Stworzenia
Te pradawne istoty Osnowy są jednymi z najmniej inteligentnych demonów żyjących w wymiarze Chaosu. Często wykorzystywane są jako słudzy innych demonicznych istot, lecz czasami przyjmują rolę jednych z najpotężniejszych sług Bogów Chaosu. Demoniczne Stworzenia można podzielić na dwa rodzaje istot, Demoniczne Bestie i Demoniczne wierzchowce.

Demoniczne Bestie
Demoniczne Bestie kierują się intuicją i dzikim instynktem, przez co Siły Chaosu wykorzystują je do pogoni za swoimi ofiarami.

     Bestia Khorna: Mięsny Ogar (Flesh Hound)
     Bestia Nurgla
     Bestia Slaanesha: Diabeł Slaanesha (Fiend of Slaanesh)
     Bestia Tzeentcha: Krzykacz (Screamer)

Demoniczne Wierzchowce
Demoniczne wierzchowce to groźne rumaki ujeżdżane przez najpotężniejszych przedstawicieli sił Chaosu. Ujarzmienie jednej z tych bestii może być równie niebezpieczne co stawienie im czoła w bitwie.

     Wierzchowiec Khorna: Miażdżyciel (Juggernaut)
     Wierzchowiec Slaanesha: Rumak Slaanesha (Mount of Slaanesh)
     Wierzchowiec Tzeentcha: Dysk Tzeentcha (Disc of Tzeentch)
     Wierzchowiec Nurgla: Zgniła Mucha (Rot Fly)

Niesklasyfikowane Demony
Poza czterema głównymi filarami Rujnujących mocy, tworzących panteon Chaosu niepodzielnego, w Osnowie żyją także istoty niezwiązane z domeną żadnego z czwórki Bóstw. Chociaż Demoniczni Bogowie nie posiadają nad nimi bezpośredniej władzy, to wciąż służą one ogólnie pojętemu Chaosowi, przyczyniając się do świata Materium:

     Astralne widmo (Astral Specter) - to potężne istoty stworzone ze strzępów psionicznej energii zescalonej przez moce Osnowy. Kiedy przejawiają się w świecie fizycznym, przyjmują postać bezcielesnych upiorów: kłębów nieprzeniknionej ciemności, nienaturalnej mgły migoczącej złowrogimi obrazami, przeźroczystych, nierzucających cienia istot i wiele innych przerażających form.
     Rozpacznicy (Dispayre) - wynędzniałe postacie o pustych oczodołach i ustach wykrzywionych w cichym krzyku, nie służą żadnej z rujnujących mocy. Chcą jedynie szerzyć smutek i szaleństwo na każdego kogo spotkają. Dzięki Otaczającej ich mrocznej aurze ciemności świetnie sprawdzają się jako skryci prześladowcy i zabójcy.
     Furie (Fury) - są to demoniczne bestie służące Chaosowi Niepodzielnemu. Według starożytnych manuskryptów, ludzie, którzy od niechcenia służyli siłom Chaosu, bez faworyzowania którejkolwiek ze stron, po śmierci odradzają się w osnowie jako Furie. Skazane są one na bezcelowe szybowanie wraz z wirami spaczonej mocy w Osnowie, aż po kres czasu.
     Miażdżyciele Dusz (Soul Grinder) - To niegdysiejsze demony, które zostały zamknięte w mechanicznych powłokach przez demonicznych kowali z Kuźni Dusz. Kowale dusz, są specyficzną frakcją zaliczaną do chaosu Niepodzielnego, niezależną od któregokolwiek z Bogów Chaosu i wykorzystują swoje demoniczne maszynerie do utrzymania swojej suwerenności.
     Drapieżnik Osnowy (Warp Predator) - to niemal bezmyślne demoniczne stworzenie, którym kieruje jedynie uczucie wiecznie nienasyconego głodu. Potrafi on wyczuć i wyśledzić duszę śmiertelników niczym rekin potrafi wyczuć kroplę krwi z dużej odległości. Te istoty nazywane także Ebon Geist, są czarniejsze niż otchłań nicości. Są jak zabójcze cienie, które wijąc się, mogą przechodzić przez mrok niczym niematerialne koszmary tkwiące głęboko w umyśle ofiary. Drapieżnik Osnowy wykorzystuje ostre jak brzytwa szpony do patroszenia swoich celów, pozostawiając jedynie puste skorupy ciał, gorejące zimnym cieniem.

Demoniczne Legiony

Krwawe Legiony
Pośród wszystkich Demonicznych Legionów, to Krwawe Legiony Khorna są najbardziej bestialskie. Chociaż w walce okazują dziką furię i niezwykłą agresję, to armia Władcy Czaszek wykazuje ścisłą hierarchiczną strukturę opartą na czystej fizycznej sile. Założenie, że najpotężniejszy osobnik dominuje nad resztą demonów i trzyma ich w ryzach, okazało się prosta, ale wysoce efektywną metodą organizacji armii.

Dzięki trwającej od tysiącleci wojnie napędzającej Krwawe Legiony udało im się zdobyć i utrzymać największą domenę Immaterium, wynosząc Swego Władcę ponad innych Bogów Chaosu. W brutalnej sile i zaciekłości, siły Khorna nie mają sobie równych wśród wszystkich demonów. Im silniejszy demon, tym wyższą pozycję będzie zajmował w hierarchii Legionu.

Na szczycie hierarchii Demonów Khorna znajdują się Krwiopijcy. Są oni zakuci w starożytną zbroję, dzierżą przerażające topory i baty, a każdy z nich jest półbogiem wojny. Już sam fakt bycia doskonałymi maszynami do zabijania, czyni ich wystarczająco przerażającymi, by spędzać sen z powiek swoich wrogów. Na domiar złego są także wybitnymi dowódcami Legionów Władcy Czaszek. Na polu bitwy wydają rozkazy pomniejszym demonom, samą swoją obecnością motywują do zacieklejszej walki swoich żołnierzy oraz stawiają czoła najpotężniejszym jednostkom sił nieprzyjaciela. Ich potęga i aura podziwu, jaką roztaczają, przyciąga do nich demonicznych Czempionów, którzy podążają za Krwiopijcami i gotowi są skoczyć za nimi w ogień.

Każdy Krwawy Legion dzieli się na osiem Kohort, a każda kohorta dzieli się na osiem grup demonów prowadzonych przez Herolda Khorna lub Demonicznego Księcia. Dokładny skład tych Kohort, a także formacje pomocnicze i rodzaje demonów, które w nich walczą, będzie uzależniony od rodzaju Legionu i jego przeznaczenia. Przykładowo, trzon Legionów Szkarłatnych Fal stanowią Krwiopuszcze, które sieją taki pogrom wśród szeregów wrogów, że często towarzyszą im Furie, które pożerają pozostawione po bitwie ciała. Z drugiej strony członkowie Legiony Piekielnego Ognia są specjalistami od oblężeń. Wolą oni atakować potężnymi atakami z dystansu, dlatego przewarznie towarzyszą mi potężne demoniczne maszynerie jak Działa Czaszek (Skull Cannons), Miażdżyciele Dusz (Soul Grinders) lub wykorzystywane w największych i najkrwawszych konfliktach Władcy Czaszek (Lords of Skulls). Legiony Gromu z kolei są najbardziej zmobilizowanym ze wszystkich armii Khorna, składająca się z oddziałów Krwawych Burzycieli (Bloodcrushers) i szarżują do bitwy na Krwawych tronach (Blood Thrones). Wspierani są też przez mięsne Ogary, które wyłapują uciekających wrogów. Armia Demonów Wojny jest tak liczna, że tylko sam Khorn wie ilu żołnierzy mu służy.

W pełnej sile Krwawy Legion składa się z ośmiu kohort po osiem oddziałów Demonów. Owe Formacje mogą się różnić poprzez w zależności od przypisanych im środków pomocniczych lub od wpływu energii Spaczni na pole bitwy. Powszechną praktyką jest przejmowanie sił z innych Demonicznych oddziałów Khorna poprzez działanie siłowe lub pojedynki wojowników.

Iskrzące Legiony
Powietrze wypełniają rozbłyski magicznej energii, gdy Wielki Konspirator przyzywa wysyła swoje sługi do ataku. Żaden ze śmiertelników nie jest w stanie pojąć ani policzyć Legionów Tzeentcha, gdyż każdy z nich jest zmienny i dziwniejszy niż poprzedni, lecz w tym szaleństwie kryje się metoda. Metoda, którą pojąć jest w stanie jedynie sam Architekt Losu.

Tzeentch woli realizować swoje cele przy pomocy czarów lub podstępu, lecz zdarza się, że jest zmuszony działać przy użyciu siły, aby zwyciężyć. W tym celu wykorzystuje swoje demoniczne sługi, tak inne od wszystkiego, co można znaleźć w przestrzeni rzeczywistej. Przyzwanie legiony ruszają do ataku w akompaniamencie czarnoksięskich inkarnacji oraz symfonii przemocy, niszcząc wrogów piekielnym ogniem i magią zmian. W przeciwieństwie do Kohort Khorna lub armii zarazy Nurgla, legiony Tzeentcha często podlegają modyfikacji, zmieniając swoją liczebność, kompozycje lub taktykę, aby najlepiej przysłużyć się swojemu panu.

Każdy z Iskrzących Legionów dowodzony jest przez Większego demona Tzeentcha, Władcę Zmian, który jest całkowicie oddany sprawie swego pana. Przy pomocy swoich doradców i demonicznych czempionów będzie prowadził on armię dostosowaną do swoich preferencji. Władca Zmian uwielbiający pławienie się w żarze magicznego ognia i patrzeniu jak świat płonie będzie kierował Legionem Pożogi, skupiającym swoje siły wokół licznych Płomieńców, zdolnych do ujarzmienia gorejącej mocy Osnowy. Jeszcze inny będzie dowodził Legionem Anarchistów, którego zmienny i nieprzewidywalny skład idealnie sprawdzi się podczas najazdów na Świat Rzeczywisty. Władcy Zmian cechujący się dwulicową naturą, poprowadzą Zawoalowany Legion, najbardziej skryty i tajemniczy ze wszystkich oddziałów Zmieniającego Ścieżki, który prawie nigdy nie uczęszcza w głównym natarciu, a prowadzi zakulisowe działania na szkodę wroga.

Każdy z demonicznych Legionów Tzeentcha jest podzielony na dziewięć zastępów, które kierowane są przez Demonicznych Książąt oraz Heroldów takich jak Kreator Zmian (Changecasters), Mistrz Przemian (Fluxmasters) i Kabalista Losu (Fateskimmers). Przywódcy owych zastępów walczą między sobą o względy dowodzącego nimi Władcy Zmian, a z kolei te większe demony snują spiski i sabotują nawzajem swoje działania, konkurując o przychylność samego Tzeentcha. Jest to kolejna gra w Wielkiej Grze. Pieczęcie każdego z dziewięciu legionów znajdują się ukryte wewnątrz Piramidy Yrch ukrytej głęboko pod Kryształowym Labiryntem w Wymiarze Czarnoksiężnika. Ta hierarchia nie jest stała i ulega częstym zmianom, a najbardziej uprzywilejowane dziewięć demonicznych legionów doznaje zaszczytu kontroli jednej z fraktalnych Fortec górujących nad kryształowym Labiryntem.

Legiony Zarazy
Tym którzy są narażeni na obrzydliwe ataki armii Nurgla, może się wydawać, że Legiony Zarazy są jedynie zbitą masą gnijącego mięsa, ale każdy poczet ma swój cel i zadanie do spełnienia. Niczym poszczególne etapy chorób, każdy z Legionów Władcy Rozkładu jest częścią wielkiego koła życia, będącego cyklem życia i śmierci. Celem ich istnienia jest móc zobaczyć, jak Ogród Nurgla zakwita i wydaje na świat swoje dotknięte plagą owoce.

W Ogrodach Nurgla tłoczą się Legiony Zarazy, przerażające armie wielkiego Pana Rozkładu. Kiedy wyruszają na wojnę, czy to w wymiarze Chaosu, czy też w przestrzeni Rzeczywistej, niosą ze sobą hojne dary swego Mistrza, obdarowując nimi swoich wrogów, skazując ich na choroby, cierpienie i ostatecznie śmierć.

Wszystkie Legiony Zarazy są dziełem Nurgla, dlatego przenoszą jego choroby i rozsiewają niezdrową wolę swego Pana, ale każdy ma do wykonania konkretne zadanie powiązane z etapem cyklu rozkładu i odrodzenia. Płodowe Legiony wykonują chwalebną misję pomocy samemu Władcy Much w tworzeniu nowych chorób. Przemierzają całą galaktykę i Immaterium w poszukiwaniu składników, które Nurgle doda do swojego plugawego kotła. To ich pracowitość i sumienność jest przyczyną wszelkiego cierpienia, jakiego doznają Śmiertelne rasy w wyniku zarazy. Infekcyjne Legiony są nosicielami owych chorób, które stanowią podwaliny pod wirulencję. Patogenne Legiony są niczym pełna manifestacja choroby, infekcją w pełnym stadium. Mocni w ataku i nieugięci w obronie, stanowią świetny materiał na strażników kluczowych punktów ogrodu Nurgla, jak i na siły uderzeniowe. Legiony Epidemii posiadają największą liczbę demonów w swoich szeregach, gdyż ich zadaniem jest poszerzać zasięg domeny Pana Zarazy i to dzięki nim zarodek choroby zmienia się w szalejącą Pandemię. Legiony Zgnilizny lubuje się we wszechobecnym rozkładzie, a ich destruktywne moce i ropiejące błogosławieństwa ich mistrza przynoszą zepsucie na wszystko, co żywe i już sama ich obecność wystarczy, aby wyjaławiać grunt pod ich stopami. Legiony Choroby są jak zwiastun śmierci, żniwiarzami żyć zbierający zepsuty plon zasiany przez chorobę. Nekrotyczne Legiony to najwytrzymalsi żołnierze w służbie Nurgla, używają beznadziei i rozpaczy jak broni oraz potrafią pochłaniać najgorsze obrażenia. Ciężko jest zliczyć wszystkie Demoniczne Legiony Pana Zarazy, ale każdy z nich specjalizuje się w groteskowych aspektach cyklu narodzin, rozkładu, śmierci i odrodzenia.

Legionami zarazy dowodzą Wielcy Nieczyści, większe demony piastujące rolę generałów armii Nurgla. Ich relacje z podopiecznymi przypominają te, jakie łączą rodzica ze swoim dzieckiem. Czule i cierpliwie namawiają podległych im żołnierzy Legionów Zarazy do wykonywania powierzonych im zadań. Sam Władca Rozkładu popiera takie metody dowodzenia swoimi demonami i zachęca do takiego zachowania najpotężniej z jego dzieci. Oczywiście, sposoby zarządzania armią różnią się w zależności od składu i typu Legionu. Może się zdarzyć, że Wielcy Nieczyści faworyzować będą jednostki latające jak Trutnie Zarazy (Plague Drones) mogące wyprowadzić szybki i niespodziewany atak z powietrza. Inni lubować się będą w widoku Bestii Nurgla rozrywających wrogie siły podczas zabawy lub hordzie Nosicieli Zarazy powoli, lecz skutecznie poruszającej się w stronę oddziałów nieprzyjaciela.

Wielcy Nieczyści kilkukrotnie przeistaczają się i przybierają nową formę w ciągu swojej nieśmiertelnej egzystencji. Ich oblicze przystosowuje się w zależności od Legionu, którym dowodzą. Przykładowo, Większy Demon, który przyczynił się do roznoszenia chorób po całej galaktyce, dowodząc Legionem Epidemii, przejmie dowodzenie nad kolejny w cyklu życia i śmierci Legionem Zgnilizny, rozkoszując się objawami infekcji. Gdy jego czas dowodzenia tą formacją dobiegnie końca, na jego skórze pojawią się plamy martwicy i jego ciało zacznie się intensywnie rozkładać, jest to znak, że przejął on rolę dowódcy Nekrotycznego Legionu. Po pewnym czasie zrzuci on martwe płaty martwej tkanki, spod której wyłoni się nowe ciało z gotowe na przyjęcie chorób i błogosławieństw Nurgla. Wtedy znów przyjmie on rolę generała Legionu Płodowego..

Pod rozkazami Wielkich Nieczystych służą zarówno Demoniczni Książęta, jak i pomniejsze demony Będące Heroldami Nurgla takie jak Zwiastun Ospy (Poxbringers), Plugawy Muzykant (Sloppity Bilepipers) i Emisariusz Dżumy (Spoilpox Scriveners). Każdy z nich otrzymuje tytuł, na podstawie ich cech lub umiejętności. Do przykładów można zaliczyć Lorda Wszech Ohydy, Przepotężny Nosiciel Zepsucia lub Skażony Mistrz pękających Czyraków.

Poczty armii Nurgla mogą różnić się liczebnością, przyjmując rozmiary Epidemii, gdy Moc Pana Zarazy wzrasta lub kurcząc się do niewielkich grup elitarnych wojowników, jeżeli domena Władcy Rozkładu w krainie Chaosu słabnie. W apogeum swojej mocy Chorobliwe Oddziały składają się z siedmiu grup pomniejszych demonów zwanych Nosicielami Zarazy lub ujeżdżających wielkie Gnijące Muchy, Trutni Zarazy. W zależności od upodobań Wielkiego Nieczystego oraz potęgi Boga Plagi, w skład armii mogą wchodzić także Bestie Nurgla i roje niesfornych Nurgląt, lecz przez ich nieprzewidywalność i niesubordynację rzadko stanowią stały element Legionów.

Legiony Przepychu
Legiony Przepychu służące Slaaneshowi uderzają na wroga z dziką gracją, zasypując go serią szybkich ataków wyprowadzanych przy użyciu kończyn zakończonych ostrymi szponami lub kleszczami. Kiedy atakują, są jednocześnie przerażające i pociągające, olśniewające i odrażające. Mimo iż Demoniczne Legiony Slaanesha różnią się składem i przeznaczeniem, to łączy je wspólny cel, szerzenia deprawacji Mrocznego Księcia.

Slaanesh zwodzi na pokuszenie zarówno śmiertelników, jak i swoje demony, obiecując im wszelkie przyjemności oraz ich najskrytsze pragnienia. Takie przebiegłe podchody sprawiają przyjemność Księciu Rozkoszy, lecz wymagają czasu, którego w niektórych przypadkach może nie wystarczyć, aby spełnić jego kaprysy. W takim przypadku Slaanesh podejmuje mniej subtelne, lecz równie skuteczne działania. Kiedy dusze śmiertelników, zamiast zostać ofiarowane dobrowolnie, muszą zostać odebrane siłą lub walka o dominację w galaktyce wymaga działań bojowych, wtedy Mroczny Książę wysyła do akcji swoje Legiony Przepychu. Chociaż jego demoniczni żołnierze nie są w stanie dorównać ani surowej sile kohort Khorna, ani  wytrzymałości i odporności pocztów Nurgla, ani nawet ogromnej potędze psioników Tzeentcha, cechuje ich niesamowita szybkość i zabójczość, które nie mają sobie równych zarówno w Galaktyce, jak i Immaterium.

Będąc bogiem kaprysów i ekscentrycznych fantazji, Mroczny Książę zachęca do samospełnienia się i dogadzania sobie swoich generałów, Strażników Tajemnic, będących sercem napędzającym jego armię. Istnieją także wyjątki, aby Legiony Przepychu były dowodzone przez Demonicznego Księcia w roli Generała, jako że Slaanesh znany jest z tego, że nagradza on swoje śmiertelne sługi bardziej niż pozostali z czwórki bóstw Chaosu. Niektórzy z podwładnych Księcia Rozkoszy popadają w obsesję na punkcie służby w jednym typie demonicznego legionu, lecz większość zmieniać będzie formacje w zależności od nastroju i kaprysu.

Każdy z Legionów Przepychu różni się zarówno pod względem składu, jak i stosowanej taktyki. Legiony Oprawców skupia się na swawolnej eksterminacji swoich wrogów, a wiele z demonów wchodzących w skład tej formacji czerpie przyjemność z bestialskich aktów przemocy. Legiony Łowieckie są mistrzami pościgów i polowań, dlatego zbudowane są wokół poruszającej się szybko kawalerii i rydwanów. Idealnie nadają się do wyśledzenia i pochwycenia konkretnych żywych celów, ponieważ Slaanesh zawsze dostaje to, czego pragnie. Ekstrawaganckie Urokliwe Legiony opierają się w dużej mierze na mocy psioników i mesmeryztycznych zdolnościach leczniczych. Legiony Terroru są siłą uderzeniową Slaanesha, skupiającą się na krwawych i spektakularnych pokazach siły, które w połączeniu z mentalnym atakiem na wroga są w stanie złamać wolę walki swoich przeciwników. Legiony Nieprzerwanych Katuszy doskonale wykorzystują wszystkie przymioty Pana Rozkoszy, łącząc w sobie zdolności magiczne, powab, umiejętność kuszenia śmiertelników oraz doświadczenie bojowe, lecz nie osiągając mistrzostwa w żadnym z nich.

Prawdopodobnie najdziwniejsze i najbardziej ekscentryczne spośród wszystkich Legionów Przepychu są Legiony Kuranta (Courante -Francuski dworski taniec z XVI wieku). Traktują oni pole bitwy jak scenę, a walkę niczym spektakl taneczny, wirując wokół siebie i mordując nieprzyjaciół w choreografii zabójczych ruchów. Choć brakuje im zawziętości i szybkości, jaką cechują się inne demony Legionów Przepychu, to zaskarbiły sobie łaski Mrocznego Księcia dzięki elegancji i kreatywności z jaką uśmiercają swoich wrogów.

W hierarchii Legionów przepychu bezpośrednio pod Strażnikami Tajemnic znajdują się Heroldowie Slaanesha i Demoniczni Książęta, którzy dowodzą tak zwanymi Kawalkadami. W każdym Legionie jest w sumie sześć takich pododdziałów, gdyż jest to święta liczba powiązana ze Slaaneshem. Największą część żołnierzy w większości kawalkad stanowią pomniejsze demony, zwane Demonetkami, będące służkami Władcy Rozkoszy. Kawalkady nastawione na szybki i mocny atak, takie jak w Legionie Terroru lub Legionie Łowieckim, będą z reguły posiadać dużą liczbę Poszukiwaczy Slaanesha na Rumakach (Seekers of Slaanesh) lub prowadzących bojowe Rydwany (Seeker Chariot of Slaanesh). W każdym Legionie możemy spotkać także demoniczne bestie znane jako Diabły Slaanesha (Fiends of Slaanesh), ale w największej ilości występują w Urokliwych Legionach, Legionach Terroru oraz rzadziej w Legionach Kuranta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...