Relacje Demonów ze Śmiertelnikami
Śmiertelni
Wyznawcy Bogów Chaosu mogą współdziałać z demonami, nie tylko poprzez walkę u
ich boku.
Opętani
Kosmiczni Marines Chaosu
Niektórzy
fanatyczni Kosmiczni Marines Chaosu dobrowolnie godzą się na przyjęcie do
swojego ciała Demona, aby ten mógł swobodnie egzystować w wymiarze
rzeczywistym. Taki demon nie przejmuje całkowitej kontroli nad śmiertelnikiem,
jak ma to miejsce w przypadku opętania przez Większego Demona. Pomniejsze
demony tworzą hybrydę Zdradzieckiego Kosmicznego Marines i demona, znaną powszechnie
jako Opętany Kosmiczny Marines Chaosu (Possessed Chaos Space Marine) lub po
prostu Opętany (Possessed). Stają się oni potężnymi wojownikami, łączącymi
zdolności bojowe Heretic Astartes z psionicznymi mocami istot Spaczni.
Pokrewnymi
istotami do Opętanych są Obliteratorzy, którzy są Tajemniczymi Kosmicznymi
Marines Chaosu wypaczonymi przez Moce Osnowy. Są połączeniem Zdradzieckiego
Kosmicznego Marine, pomniejszego demona oraz ciężkiego Pancerza. Poprzez wpływ
Niszczycielskich Mocy, otrzymali oni zdolność przemiany części swojego ciała w
różnorodne typy broni, przez co stali się chodzącym Arsenałem. Obliteratorzy są
potężnymi maszynami zniszczenia, gloryfikowanymi szczególnie w szeregach
Zdradzieckiego Legiony Żelaznych Wojowników. Niewiele wiadomo o ich genezie,
ale według zapisków Inkwizycji, byli niegdyś Zbrojmistrzami (techmarines),
którzy zostali wypaczeni przez długotrwały kontakt z siłami Chaosu.
Demoniczne
Bronie
Niektóre
z demonów mogą zostać siłą uwięzione w strukturze broni, tworząc potężne
Artefakty Chaosu zwane Demonicznymi Broniami. Są one niezwykle rzadkim, ale
niesamowicie potężnym rynsztunkiem, zdolnym do rozerwania rzeczywistości,
wystrzelenia magicznych pocisków lub wzmocnienia fizycznych atrybutów swojego
posiadacza. Wojownik dzierżący ten oręż musi wykazać się rozwagą i opanowaniem
podczas jego używania, gdyż uwięziony w nim demon nieustannie próbuje zbuntować
się przeciwko swemu panu i stara się pochłonąć duszę swego dzierżyciela.
Pomioty
Chaosu i Demoniczni Książęta
Śmiertelni
czciciele Chaosu rosną w siłę z każdym zwycięstwem rujnujących mocy, do jakiego
się przyczynili. Bogowie Chaosu obdarzają ich „darami” będącymi na ogół
potężnymi mutacjami, w zamian za ich sukcesy, ale również jako karę za ich
porażki. Czasami, poprzez kaprys jednego z wielkiej czwórki, wyznawcy mogą
otrzymać takie błogosławieństwo, bez wyraźnego powodu. Owe mutacje obejmują
takie fizyczne zmiany jak dodatkowe kończyny, utwardzona skóra, skrzydła lub
możliwość ciskania rękami płonących pocisków. Mogą także otrzymać niezwykły
ekwipunek taki jak rzadki oręż, hartowana mocą osnowy zbroja, a nawet
demoniczni poplecznicy w tym Demoniczne Wierzchowce. Z każdym darem, wojownik
zatraca swoje człowieczeństwo, coraz bardziej zbliżając się do demonicznego
stanu i poddania się woli jednego z bóstw Chaosu. Okazując lojalność, będzie on
zdobywał przychylność swego Pana, który w zamian za jego zasługi dalej będzie
go obdarowywał swymi błogosławieństwami. Po pewnym czasie może on zyskać potęgę
i tajemne moce, które uczynią go tak silnym, jak Większe Demony. Śmiertelnika w
służbie niszczycielskich Mocy, obdarowanego przez Boga Chaosu wieloma darami,
może spotkać jeden z dwóch losów:
● Jeżeli wojownik przyjmie na
siebie zbyt wiele mutujących darów i jego ciało nie będzie w stanie znieść
więcej zmian, przekształci się on w Pomiot Chaosu. Niektórzy potężniejsi
czarnoksiężnicy na służbie Niszczycielskich Mocy mają zdolność przemiany swoich
wrogów w Chaotyczne Pomioty. Każdy zbyt długo narażony na zgubny wpływ energii
Osnowy może się stać tą kreaturą, nawet bez interwencji ze strony bóstw Chaosu.
Staje się wtedy dziką zmutowaną bestią, pozbawioną świadomości czy rozumu,
której groteskowy wygląd jest unikatowy dla każdego przedstawiciela Pomiotów
Chaosu. Taki osobnik spędzi resztę swoich dni, wykonując wolę jednego z
Demonicznych bogów, służąc mi jako mięso armatnie ich armii lub będąc
przestrogą dla reszty sług, którzy ośmielą się ich zawieźć.
● Czempion Chaosu, który
poszczycić się może wieloma sukcesami w służbie Mrocznych Bogów oraz jest w
stanie zapanować nad otrzymanymi mutacjami i darami, zostanie wyniesiony do
rangi Demonicznego Księcia. Staje się on wtedy jedną z najpotężniejszych istot,
jakie można spotkać na polach bitew w czterdziestym milenium. Demoniczni
Książęta są masywni i znacznie wyżsi od człowieka, osiągając wielkość od trzech
metrów wzwyż. Ci wybrańcy Chaosu są nadzwyczajnymi wojownikami z doświadczeniem
bojowym równym setkom kampanii wojennych. Jak każdy demon, posiadają oni
zdolności psioniczne pozwalające im wykorzystywać potężne czary. Książęta
demonów można podzielić na dwa rodzaje: tych, którzy całkowicie porzucili swoją
śmiertelną powłokę, stając się pełnoprawnymi bytami Osnowy oraz tych, którzy
wciąż pozostają w więzach cielesności. Ci Pierwsi mają dostęp do potężnych mocy
i zaklęć, dostępnych tylko dla Większych Demonów, lecz stają się podatni na
antydemoniczną broń oraz egzorcyzmy zdolne odesłać ich z powrotem do
Immaterium. Drugi rodzaj, choć wciąż potężny i przepełniony mocami Spaczni,
jest odporny na tego typu uzbrojenie, ale nadal można zostać zraniony czysto
fizycznymi środkami bojowymi.
Demoniczni
Gospodarze
Niektórzy
z radykałów w szeregach Ordo Malleus uważają, że najlepszym sposobem walki z
demonami jest zwalczanie ognia ogniem, czyli obrócenie ich samych przeciwko
sobie. W tym celu niewolą oni Istotę z Osnowy i zmuszają ją do opętania
ludzkiego ciała. Tak związany demon, musi wykonywać wolę Inkwizytora i
wykorzystywać swoje moce psioniczne do walki ze swymi braćmi. Nazywa się ich
wtedy Demonicznymi Gospodarzami i stanowią oni żywą broń do walki z wrogami
Imperium. Jednak Inkwizytorzy, którzy wykorzystują demony do walki, sami są
uważani za niebezpiecznych heretyków, przez bardziej konserwatywnych członków
Ordo Malleus i dochodzi do sytuacji, gdy są ścigani, jakby byli dokonali zdrady
przeciwko samemu Imperatorowi. Z tego powodu, siły kosmicznych Marines wahają
się przed walką u boku Inkwizytora wydającego rozkazy demonicznej istocie, gdyż
jest to przykład skrajnej herezji. W szczególności Szarzy Rycerze gardzą wizją
walki u boku tych opętańców i woleliby sczeznąć niż stanąć do bitwy ramię w
ramię z demonem. Z kolei Kulty Chaosu i Czarnoksiężnicy wykorzystujący
niszczycielskie moce osnowy powszechnie odprawiają rytuał przywołania i
zniewolenia Demona, lecz w celu zapewnienia mu fizycznej formy, która pozwoli
mu na pobyt w świecie materialnym, przy zachowaniu jego zdolności psionicznych.
Niektórzy z Kosmicznych Marines Chaosu, a w szczególności Abaddon Profanator,
wiążą swoje demony w taki sposób, że zostają pozbawione wolnej woli.
Demoniczne
Maszynerie i Opętane Pojazdy
Demoniczne
Maszynerie są z natury podobne do Demonicznych Broni. Są to pancerne maszyny
kontrolowane przez zamkniętego w nich demona, stworzone w Kuźniach Dusz.
Uzbrojone są w arsenał demonicznej broni, zdolnej przełamać oblężenia i
roznieść w pył swoich wrogów. Najpowszechniejszą z Demonicznych Maszynerii jest
Plugawiciel, wyposażony w potężne działo wykorzystywane przez Gwardię
Imperialną w ich osławionych czołgach Leman Russ. W przeciwieństwie do
Demonicznych Maszynerii Opętane Pojazdy są normalnymi czołgami i innymi
opancerzonymi środkami lokomocji w których, przy pomocy mocy psionicznych
zapieczętowano demona, który kontroluje Ducha Maszyny. Jest to spora zaleta,
gdyż demon w przeciwieństwie do zwykłej załogi nie może zostać zabity lub
zraniony przez wrogie ataki. Główna różnica Między Opętanym Pojazdem a
Demoniczną Maszynerią jest sposób ich wytwarzania. Opętany pojazd został
stworzony przed spętaniem w nim demona i w zupełnie innym celu. Z kolei
Demoniczna Maszyna zakłada uwięzienie i utrzymanie Istoty z Osnowy już w
procesie produkcyjnym. Opętanie również może przyjąć jedną z dwóch form.
Pierwsza jest podobna do Przejęcia kontroli nad Kosmicznym Marines Chaosu i
polega na uzyskaniu bezpośredniej kontroli nad maszyną. Drugi sposób zakłada
stanie się pojazdem. W pasożytniczym procesie przejmowania żywiciela maszyna
staje się żywą istotą, zdolną do regeneracji utraconego uzbrojenia i
regeneracji otrzymanych ran.
Mroczne
Pakty
Od
zarania dziejów, demony zwodziły ludzi, oferując im tajemną wiedzę, nadludzką
siłę, niewyobrażalną moc lub inne skrywane pragnienia. Ciche szepty podsycają
żądze śmiertelników, zwodząc ich ku Mrocznym bogom. Dzięki tym obietnicą
Rujnującym Mocom udało się przeciągnąć Horusa na stronę sił Chaosu, co
doprowadziło do rozłamu Imperium w trzydziestym Milenium. Mimo iż demony nie
stronią od kłamstw i oszustw, to przy pomocy energii Osnowy mogą spełnić oni
życzenia śmiertelników, ale żądają za to wysokiej ceny. Każda osoba, która
zawiera układ z istotą pochodzącą z Immaterium, skazuje swoją duszę na wieczne
potępienie.
Piekielne Artefakty
Piekielne
Artefakty to przedmioty o niezwykłej mocy. Są nieprawdopodobnie rzadkie i
przeznaczone wyłącznie dla wybitnych demonów, które okazały się godne je nosić.
Posiadanie takiej relikwii, natychmiastowo podnosi status demona, ale niesie
również ze sobą wielką odpowiedzialność. Jeżeli Posiadacz Piekielnego Artefaktu
nie sprosta wymogom swego pana, ryzykuje wieczną anatemą ze społeczności
Demonów.
● Ar'gath, Władca Ostrzy —
Kiedy demon zostaje uwięziony w broni lub maszynie, rzadko jest zadowolony z
takiego naczynia i próbuje ze wszystkich sił uwolnić się z okowów niewoli.
Zupełnie inaczej było z Ar'gathem. Urodzony jako śmiertelnik, poświęcił całe
życie, mordując i przelewając krew ku chwale boga Wojny, aż dostąpił zaszczytu
wkroczenia w szeregi nieśmiertelnych demonów. Tak gorliwie poświęcił się
wypełnianiu woli Khorna, że zamiast pozostać demonicznym księciem na jego
służbie, przybrał formę morderczego oręża, zdolnego do bestialskiej
najpotężniejszych z wrogów Chaosu. Dzierżyciel tej broni prowadzony przez ducha
A'rgatha staje się niemal niepokonany. Ilość żyć, jakie zostały odebrane wrogom
Khorna przez ostrze tego miecza, jest niezliczona.
● Pancerz Pogardy — Starożytny
pancerz wykuty w Mosiężnej Cytadeli, który został zahartowany przez awersję
Krwawego Boga do broni i czarów pomniejszych demonów. Od eonów, to ta sama
płonąca pogarda, chroni jej posiadacza podczas krwawych batalii.
● Płonące Tomy Khorna — Osiem
płonących ksiąg Khorna, oprawionych w mosiądz i spisanych krwią jego wrogów.
Mówi się, że zawierają w sobie wiedzę o ośmiu aspektach boga Wojny oraz spis
imion jego najpotężniejszych demonicznych sług. Owe Grimuary od tysiącleci są
poszukiwane przez Czarowników Chaosu oraz Inkwizycję, gdyż znajomość
prawdziwego imienia demona daje śmiertelnikom całkowitą władzę nad nim.
Odnalezienie Płonących Tomów nie jest jednak łatwe, gdyż są rozproszone po
całej galaktyce.
● Szkarłatna Korona — Według
legend została stworzona z pojedynczej kropli krwi samego Khorna i wykuta pod
jego miażdżącym spojrzeniem. Zawiera w sobie nieskończoną furię boga Wojny, a
jej wpływ jest widoczny w posiadaczu i jego otoczeniu. Już sama obecność tej
relikwii doprowadza demony Khorna do krwawego szału i dzikiego gniewu.
● Grimuar Nieskończoności — Na
stronach tej księgi spisane są wszystkie tajemnicze zaklęcia i czary, jakie
kiedykolwiek zostały wymyślone przez Tzeentcha. Chociaż czytelnik ma dostęp do
całej zawartej w nim wiedzy, to chyba tylko sam Zmieniający Ścieżki jest w
stanie w pełni opanować magię ukrytą w tym tomie.
● Kościej — Ten topór bojowy
jest pokryty licznymi runami śmierci, a krawędź jego hebanowego ostrza jarzy
się dzięki zawartej w nim mocy. Krwiopijec zamknięty w tej broni nasyca
wcześniej wspomniane runy swoją nienawiścią, dopóki nie zaczną goreć palącym
żarem, a im groźniejszy jest wróg, tym gorętsze stają się symbole na orężu.
● Zguba Dusz — To niematerialne
ostrze, nie jest w stanie zranić fizycznie ciała swojej ofiary, a zamiast tego
rozdziera one duszę swojego przeciwnika. Nie jest możliwe skrzyżowanie ostrzy z
ową eteryczną bronią, ponieważ jej widmowa krawędź przejdzie przez każdą kontrę
lub blok wyprowadzony przez oponenta. Ci, którzy zostali dotknięci ostrzem
Zguby Dusz, upadają w agonii, wijąc się z cierpienia, gdy ich dusze powoli
wykrwawiają się w nicość. Ostrze te jest często używane przez ulubionych
Heroldów Tzeencha.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz