piątek, 26 czerwca 2020

Demony Chaosu cz8





Relacje Demonów ze Śmiertelnikami

Śmiertelni Wyznawcy Bogów Chaosu mogą współdziałać z demonami, nie tylko poprzez walkę u ich boku.

Opętani Kosmiczni Marines Chaosu
Niektórzy fanatyczni Kosmiczni Marines Chaosu dobrowolnie godzą się na przyjęcie do swojego ciała Demona, aby ten mógł swobodnie egzystować w wymiarze rzeczywistym. Taki demon nie przejmuje całkowitej kontroli nad śmiertelnikiem, jak ma to miejsce w przypadku opętania przez Większego Demona. Pomniejsze demony tworzą hybrydę Zdradzieckiego Kosmicznego Marines i demona, znaną powszechnie jako Opętany Kosmiczny Marines Chaosu (Possessed Chaos Space Marine) lub po prostu Opętany (Possessed). Stają się oni potężnymi wojownikami, łączącymi zdolności bojowe Heretic Astartes z psionicznymi mocami istot Spaczni.

Pokrewnymi istotami do Opętanych są Obliteratorzy, którzy są Tajemniczymi Kosmicznymi Marines Chaosu wypaczonymi przez Moce Osnowy. Są połączeniem Zdradzieckiego Kosmicznego Marine, pomniejszego demona oraz ciężkiego Pancerza. Poprzez wpływ Niszczycielskich Mocy, otrzymali oni zdolność przemiany części swojego ciała w różnorodne typy broni, przez co stali się chodzącym Arsenałem. Obliteratorzy są potężnymi maszynami zniszczenia, gloryfikowanymi szczególnie w szeregach Zdradzieckiego Legiony Żelaznych Wojowników. Niewiele wiadomo o ich genezie, ale według zapisków Inkwizycji, byli niegdyś Zbrojmistrzami (techmarines), którzy zostali wypaczeni przez długotrwały kontakt z siłami Chaosu.

Demoniczne Bronie
Niektóre z demonów mogą zostać siłą uwięzione w strukturze broni, tworząc potężne Artefakty Chaosu zwane Demonicznymi Broniami. Są one niezwykle rzadkim, ale niesamowicie potężnym rynsztunkiem, zdolnym do rozerwania rzeczywistości, wystrzelenia magicznych pocisków lub wzmocnienia fizycznych atrybutów swojego posiadacza. Wojownik dzierżący ten oręż musi wykazać się rozwagą i opanowaniem podczas jego używania, gdyż uwięziony w nim demon nieustannie próbuje zbuntować się przeciwko swemu panu i stara się pochłonąć duszę swego dzierżyciela.

Pomioty Chaosu i Demoniczni Książęta
Śmiertelni czciciele Chaosu rosną w siłę z każdym zwycięstwem rujnujących mocy, do jakiego się przyczynili. Bogowie Chaosu obdarzają ich „darami” będącymi na ogół potężnymi mutacjami, w zamian za ich sukcesy, ale również jako karę za ich porażki. Czasami, poprzez kaprys jednego z wielkiej czwórki, wyznawcy mogą otrzymać takie błogosławieństwo, bez wyraźnego powodu. Owe mutacje obejmują takie fizyczne zmiany jak dodatkowe kończyny, utwardzona skóra, skrzydła lub możliwość ciskania rękami płonących pocisków. Mogą także otrzymać niezwykły ekwipunek taki jak rzadki oręż, hartowana mocą osnowy zbroja, a nawet demoniczni poplecznicy w tym Demoniczne Wierzchowce. Z każdym darem, wojownik zatraca swoje człowieczeństwo, coraz bardziej zbliżając się do demonicznego stanu i poddania się woli jednego z bóstw Chaosu. Okazując lojalność, będzie on zdobywał przychylność swego Pana, który w zamian za jego zasługi dalej będzie go obdarowywał swymi błogosławieństwami. Po pewnym czasie może on zyskać potęgę i tajemne moce, które uczynią go tak silnym, jak Większe Demony. Śmiertelnika w służbie niszczycielskich Mocy, obdarowanego przez Boga Chaosu wieloma darami, może spotkać jeden z dwóch losów:
     Jeżeli wojownik przyjmie na siebie zbyt wiele mutujących darów i jego ciało nie będzie w stanie znieść więcej zmian, przekształci się on w Pomiot Chaosu. Niektórzy potężniejsi czarnoksiężnicy na służbie Niszczycielskich Mocy mają zdolność przemiany swoich wrogów w Chaotyczne Pomioty. Każdy zbyt długo narażony na zgubny wpływ energii Osnowy może się stać tą kreaturą, nawet bez interwencji ze strony bóstw Chaosu. Staje się wtedy dziką zmutowaną bestią, pozbawioną świadomości czy rozumu, której groteskowy wygląd jest unikatowy dla każdego przedstawiciela Pomiotów Chaosu. Taki osobnik spędzi resztę swoich dni, wykonując wolę jednego z Demonicznych bogów, służąc mi jako mięso armatnie ich armii lub będąc przestrogą dla reszty sług, którzy ośmielą się ich zawieźć.
     Czempion Chaosu, który poszczycić się może wieloma sukcesami w służbie Mrocznych Bogów oraz jest w stanie zapanować nad otrzymanymi mutacjami i darami, zostanie wyniesiony do rangi Demonicznego Księcia. Staje się on wtedy jedną z najpotężniejszych istot, jakie można spotkać na polach bitew w czterdziestym milenium. Demoniczni Książęta są masywni i znacznie wyżsi od człowieka, osiągając wielkość od trzech metrów wzwyż. Ci wybrańcy Chaosu są nadzwyczajnymi wojownikami z doświadczeniem bojowym równym setkom kampanii wojennych. Jak każdy demon, posiadają oni zdolności psioniczne pozwalające im wykorzystywać potężne czary. Książęta demonów można podzielić na dwa rodzaje: tych, którzy całkowicie porzucili swoją śmiertelną powłokę, stając się pełnoprawnymi bytami Osnowy oraz tych, którzy wciąż pozostają w więzach cielesności. Ci Pierwsi mają dostęp do potężnych mocy i zaklęć, dostępnych tylko dla Większych Demonów, lecz stają się podatni na antydemoniczną broń oraz egzorcyzmy zdolne odesłać ich z powrotem do Immaterium. Drugi rodzaj, choć wciąż potężny i przepełniony mocami Spaczni, jest odporny na tego typu uzbrojenie, ale nadal można zostać zraniony czysto fizycznymi środkami bojowymi.

Demoniczni Gospodarze
Niektórzy z radykałów w szeregach Ordo Malleus uważają, że najlepszym sposobem walki z demonami jest zwalczanie ognia ogniem, czyli obrócenie ich samych przeciwko sobie. W tym celu niewolą oni Istotę z Osnowy i zmuszają ją do opętania ludzkiego ciała. Tak związany demon, musi wykonywać wolę Inkwizytora i wykorzystywać swoje moce psioniczne do walki ze swymi braćmi. Nazywa się ich wtedy Demonicznymi Gospodarzami i stanowią oni żywą broń do walki z wrogami Imperium. Jednak Inkwizytorzy, którzy wykorzystują demony do walki, sami są uważani za niebezpiecznych heretyków, przez bardziej konserwatywnych członków Ordo Malleus i dochodzi do sytuacji, gdy są ścigani, jakby byli dokonali zdrady przeciwko samemu Imperatorowi. Z tego powodu, siły kosmicznych Marines wahają się przed walką u boku Inkwizytora wydającego rozkazy demonicznej istocie, gdyż jest to przykład skrajnej herezji. W szczególności Szarzy Rycerze gardzą wizją walki u boku tych opętańców i woleliby sczeznąć niż stanąć do bitwy ramię w ramię z demonem. Z kolei Kulty Chaosu i Czarnoksiężnicy wykorzystujący niszczycielskie moce osnowy powszechnie odprawiają rytuał przywołania i zniewolenia Demona, lecz w celu zapewnienia mu fizycznej formy, która pozwoli mu na pobyt w świecie materialnym, przy zachowaniu jego zdolności psionicznych. Niektórzy z Kosmicznych Marines Chaosu, a w szczególności Abaddon Profanator, wiążą swoje demony w taki sposób, że zostają pozbawione wolnej woli.

Demoniczne Maszynerie i Opętane Pojazdy
Demoniczne Maszynerie są z natury podobne do Demonicznych Broni. Są to pancerne maszyny kontrolowane przez zamkniętego w nich demona, stworzone w Kuźniach Dusz. Uzbrojone są w arsenał demonicznej broni, zdolnej przełamać oblężenia i roznieść w pył swoich wrogów. Najpowszechniejszą z Demonicznych Maszynerii jest Plugawiciel, wyposażony w potężne działo wykorzystywane przez Gwardię Imperialną w ich osławionych czołgach Leman Russ. W przeciwieństwie do Demonicznych Maszynerii Opętane Pojazdy są normalnymi czołgami i innymi opancerzonymi środkami lokomocji w których, przy pomocy mocy psionicznych zapieczętowano demona, który kontroluje Ducha Maszyny. Jest to spora zaleta, gdyż demon w przeciwieństwie do zwykłej załogi nie może zostać zabity lub zraniony przez wrogie ataki. Główna różnica Między Opętanym Pojazdem a Demoniczną Maszynerią jest sposób ich wytwarzania. Opętany pojazd został stworzony przed spętaniem w nim demona i w zupełnie innym celu. Z kolei Demoniczna Maszyna zakłada uwięzienie i utrzymanie Istoty z Osnowy już w procesie produkcyjnym. Opętanie również może przyjąć jedną z dwóch form. Pierwsza jest podobna do Przejęcia kontroli nad Kosmicznym Marines Chaosu i polega na uzyskaniu bezpośredniej kontroli nad maszyną. Drugi sposób zakłada stanie się pojazdem. W pasożytniczym procesie przejmowania żywiciela maszyna staje się żywą istotą, zdolną do regeneracji utraconego uzbrojenia i regeneracji otrzymanych ran.

Mroczne Pakty
Od zarania dziejów, demony zwodziły ludzi, oferując im tajemną wiedzę, nadludzką siłę, niewyobrażalną moc lub inne skrywane pragnienia. Ciche szepty podsycają żądze śmiertelników, zwodząc ich ku Mrocznym bogom. Dzięki tym obietnicą Rujnującym Mocom udało się przeciągnąć Horusa na stronę sił Chaosu, co doprowadziło do rozłamu Imperium w trzydziestym Milenium. Mimo iż demony nie stronią od kłamstw i oszustw, to przy pomocy energii Osnowy mogą spełnić oni życzenia śmiertelników, ale żądają za to wysokiej ceny. Każda osoba, która zawiera układ z istotą pochodzącą z Immaterium, skazuje swoją duszę na wieczne potępienie.

Piekielne Artefakty

Piekielne Artefakty to przedmioty o niezwykłej mocy. Są nieprawdopodobnie rzadkie i przeznaczone wyłącznie dla wybitnych demonów, które okazały się godne je nosić. Posiadanie takiej relikwii, natychmiastowo podnosi status demona, ale niesie również ze sobą wielką odpowiedzialność. Jeżeli Posiadacz Piekielnego Artefaktu nie sprosta wymogom swego pana, ryzykuje wieczną anatemą ze społeczności Demonów.
     Ar'gath, Władca Ostrzy — Kiedy demon zostaje uwięziony w broni lub maszynie, rzadko jest zadowolony z takiego naczynia i próbuje ze wszystkich sił uwolnić się z okowów niewoli. Zupełnie inaczej było z Ar'gathem. Urodzony jako śmiertelnik, poświęcił całe życie, mordując i przelewając krew ku chwale boga Wojny, aż dostąpił zaszczytu wkroczenia w szeregi nieśmiertelnych demonów. Tak gorliwie poświęcił się wypełnianiu woli Khorna, że zamiast pozostać demonicznym księciem na jego służbie, przybrał formę morderczego oręża, zdolnego do bestialskiej najpotężniejszych z wrogów Chaosu. Dzierżyciel tej broni prowadzony przez ducha A'rgatha staje się niemal niepokonany. Ilość żyć, jakie zostały odebrane wrogom Khorna przez ostrze tego miecza, jest niezliczona.
     Pancerz Pogardy — Starożytny pancerz wykuty w Mosiężnej Cytadeli, który został zahartowany przez awersję Krwawego Boga do broni i czarów pomniejszych demonów. Od eonów, to ta sama płonąca pogarda, chroni jej posiadacza podczas krwawych batalii.
     Płonące Tomy Khorna — Osiem płonących ksiąg Khorna, oprawionych w mosiądz i spisanych krwią jego wrogów. Mówi się, że zawierają w sobie wiedzę o ośmiu aspektach boga Wojny oraz spis imion jego najpotężniejszych demonicznych sług. Owe Grimuary od tysiącleci są poszukiwane przez Czarowników Chaosu oraz Inkwizycję, gdyż znajomość prawdziwego imienia demona daje śmiertelnikom całkowitą władzę nad nim. Odnalezienie Płonących Tomów nie jest jednak łatwe, gdyż są rozproszone po całej galaktyce.
     Szkarłatna Korona — Według legend została stworzona z pojedynczej kropli krwi samego Khorna i wykuta pod jego miażdżącym spojrzeniem. Zawiera w sobie nieskończoną furię boga Wojny, a jej wpływ jest widoczny w posiadaczu i jego otoczeniu. Już sama obecność tej relikwii doprowadza demony Khorna do krwawego szału i dzikiego gniewu.
     Grimuar Nieskończoności — Na stronach tej księgi spisane są wszystkie tajemnicze zaklęcia i czary, jakie kiedykolwiek zostały wymyślone przez Tzeentcha. Chociaż czytelnik ma dostęp do całej zawartej w nim wiedzy, to chyba tylko sam Zmieniający Ścieżki jest w stanie w pełni opanować magię ukrytą w tym tomie.
     Kościej — Ten topór bojowy jest pokryty licznymi runami śmierci, a krawędź jego hebanowego ostrza jarzy się dzięki zawartej w nim mocy. Krwiopijec zamknięty w tej broni nasyca wcześniej wspomniane runy swoją nienawiścią, dopóki nie zaczną goreć palącym żarem, a im groźniejszy jest wróg, tym gorętsze stają się symbole na orężu.
     Zguba Dusz — To niematerialne ostrze, nie jest w stanie zranić fizycznie ciała swojej ofiary, a zamiast tego rozdziera one duszę swojego przeciwnika. Nie jest możliwe skrzyżowanie ostrzy z ową eteryczną bronią, ponieważ jej widmowa krawędź przejdzie przez każdą kontrę lub blok wyprowadzony przez oponenta. Ci, którzy zostali dotknięci ostrzem Zguby Dusz, upadają w agonii, wijąc się z cierpienia, gdy ich dusze powoli wykrwawiają się w nicość. Ostrze te jest często używane przez ulubionych Heroldów Tzeencha.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...