czwartek, 4 czerwca 2020

Warhammer Fantasy - Zielonoskórzy cz4



https://youtu.be/zZUGGkqzV9A


-15 do 50 r. IK
- W serii szybkich bitew, Zielonoskórzy zostają na jakiś czas powstrzymani przed dostępem do zachodnich Gór Krańca Świata. Krasnoludy i ludzie jednoczą się pod Przełęczą Czarnego Ognia, a Orkowie zostają rozgromieni.

475 r. - 500 r. IK - Orkowie dokonują inwazji na Tileę, plądrując wiele miast nim udało się ich powstrzymać. Kilka z ich plemion znalazło schronienie w Górach Apuccini.

577 r. IK - Bretończycy stanęli do walki z wielką inwazją Zielonoskórych z Gór Szarych i Gór Apuccini. Orkowy Herszt zażądał trybutu od plemion Bretonów, ale jego żądanie spotkało się z odmową. Przez następne 400 lat, Bretończycy nieustannie walczą z Orkami.

977 r. IK - Gilles le Breton podbija ziemie na zachód od Gór Szarych i wypędza z tym ziem Zielonoskórych, którzy znajdują schronienie w dziczy. Powstaje Królestwo Bretonnii.

1115 r. - 1140 r. IK - Leśne Gobliny wyłoniły się z lasów i rozpoczęły walkę ze Skavenami o ruiny przeżartego plagą Imperium. Wszystkie ludzkie osady w pobliżu Czarnego Dołu, a także ziemie położone na terytorium Drakwaldu zostają spalone do gołej ziemi. Kilku ocalałych ludzi ze zniszczonych wiosek snuje opowieści o ogromnych, włochatych pająkach, zdolnych swoimi cielskami rozgnieść całe domostwa.

1142 r. IK - Guillaume, trzeci Król Bretonnii pokonuje Orkową armię w Bitwie pod Armandur i przepędza ostatnich Orków z Północnej Bretonnii.

1452 r. IK - Błędni Rycerze stoczyli z Orkami bitwę o bród Krwawej Rzeki. Po bitwie, Bretońscy Rycerze wznieśli w tym miejscu liczne forty, mające powstrzymać plemiona Orków przed wyprawami ze Złych Ziem. Dało to początek istnieniu dzisiejszym Księstwom Granicznym.

1705 r. IK - Gorbad Żelazny Pazur pokonał Rozgniatacza Zogotha i zjednoczył plemię Żelaznego Pazura i Złamanego Zęba w fortecy Żelaznej Skały.

1707 - 1712 r. IK - Uznany za największego Orkowego Herszta wszechczasów, Gorbad Żelazny Pazur poprowadził wielkie Wagh! na ziemie Imperium. Averland i Moot zostały zniszczone, a Averheim i Nuln zostały zdobyte i spalone. W bitwie o Koronę Solland, Eldred, Hrabia Solandu został zabity, jego Runiczny Kieł wpadł w łapska Orków, a sam Solland został dosłownie wymazany z map świata. Gorbad został poważnie zraniony w Bitwie o Grunberg, ale mimo to zwyciężył, a siły Imperium wycofały się do Altdorfu.

1712 r. IK - Altdorf został oblężony, a Imperator Sigismund pożarty przez wiwernę. Rany Gorbada sprawiają, że Herszt słabnie z każdym dniem, a oblężenie wydłuża się, przez co znudzeni siedzeniem na tyłkach Orkowie zaczynają dezerterować z jego Wagh!. Nie minęło wiele czasu, a Gorbad zarządził generalny odwrót. Ostatnim razem, Gorbad był widziany w trakcie bitwy z Krasnoludami, na Przełęczy Czarnego Ognia, gdzie Dawi otoczyli jego Orków i bezlitośnie wybili.

2201 r. IK - Król Louen Zabójca Orków rozpoczyna swoje Błędne Wojny, deklarując jasną intencję zniszczenia królestwa Orków. Przez następne stulecie, Bretońskie terytorium jest sukcesywnie oczyszczane z Zielonoskórych, którzy koniec końców uciekli przed gniewem Rycerzy Króla do lasów i w najwyższe partie gór.

2205 r. IK - Krasnoludy i Gobliny toczą walkę o Czarne Wodospady na brzegu jeziora Czarnej Wody. zarówno Wysoki Król Alrik, jak i Goblini Herszt Gorkil Wydłubane Oko padają trupem, ale tylko Zielonoskórzy rzucili się do ucieczki.

2302 r. IK - Rozpoczyna się Wielka Wojna z Chaosem. Wielu północnych Zielonoskórych zostaje wypchniętych ze swych ziem. Niektóre plemiona jednoczą siły z samym Chaosem, ale większość z nich rzuca się do dzikiej walki na pierwszy widok obcych na horyzoncie.

2401 r. IK - Oblężenie Monte Castelo - pięciuset najemników odparło dziesięć tysięcy Orków i zniszczyło Wagh! Gutstompy.

2420 - 2424 r. IK - Grom Brzuchaty z Gór Mglistych poprowadził wielką koalicję plemion Zielonoskórych do walki z Imperium i Krasnoludami, nim ostatecznie wyprawił się na Ulthuan. Jego kampania trwa do czasu porażki pod Tor Yvresse, którą zadał mu Kapitan Eltharion. Ostateczny los Groma jest nieznany.

2470 r. IK - Goblini Herszt Boggrub Gryzący Nogę poprowadził plemię Złamanego Nosa do walki z Krasnoludami z Karak Azul i zdobył w walce wiele machin oblężniczych. Przy ich pomocy, Goblinie Wagh! zniszczyło wielkie połacia ziemi w całych Górach Krańca Świata i Averlandzie.

2473 r. IK - Król Belegar, syn Króla Lunna, chcąc wykorzystać wojnę między Nocnymi Goblinami a Skavenami, wyprawia się do Karaku Ośmiu Szczytów. Krasnoludy refortyfikują starą cytadelę i dzielnie bronią się przed licznymi atakami, ale sami są oblegani przez Skarsnika z plemienia Krzywego Księżyca i Skavenów. Impas na polu bitwy trwa po dziś dzień.

2488 r. IK - Bitwa o Przełęcz Śmierci. Bretońska armia została pokonana przez Orków prowadzonych przez Morgluma Skręcacza Karków. Po bitwie, Herszt miał powiedzieć: “Niech powiedzo królu: fschód jest tera Orkuf. Fschód jest tera Morgluma. Fschód jest tera zielony.”

2498 r. - Dochodzi do Bitwy Paszczy. Skarsnik wprowadza armię Krasnoludów w pułapkę w Przełęczy Szalonego Psa. Gorfang Rotgut, Herszt Orków z plemienia Czarnego Kła, traci oko w walce. Między Skarsnikiem a Gorfangiem rodzi się luźny sojusz.

2500 - 2510 r. IK - Orkowy Herszt Gnaskrak tworzy Wagh! które przetacza się przez Góry Krańca Świata, grożąc istnieniu samemu Karaz-a-Karak. Gitilla i jego Howlazi są kluczowi dla sukcesu Herszta, ale opuszczają go oni jeszcze przed śmiercią wodza w Bitwie o Zatokę Złamanej Nogi.

2503 r. IK - Gorfang Rotgut bezskutecznie oblega Barak Varr, po czym łączy siły z plemionami Goblinów Morgluma, chcąc wytoczyć niespodziewany atak na Karak Azul. Wielu poddanych Wysokiego Króla zostaje schwytanych w niewolę i poprowadzonych do podziemi Czarnej Turni. Syn Krasnulodzkiego Lorda, Kazrik, nie został tam zabrany, a zamiast tego zgolono mu brodę i włosy na głowie. Na jego czaszce Orkowie wytatuowali jeden ze swoich glifów, a następnie przykuli Krasnoluda do tronu Herszta. Choć Kazrik przetrwał by opowiedzieć o swoich przygodach, to, co go spotkało, zostawiło w jego psychice głębokie rany.

2510 r. IK - Armia prowadzona przez Nocnego Goblina, Spinniego Czarne Dźgnięcie, niszczy wiele farm i wiosek wokół Middenheimu. Czarne Dźgnięcie został ostatecznie pokonany przez Marszałka Middenheimu, Kurta Helborga. Herszt zginął rozjechany przez Czołg Parowy z Nuln.

2511 r. IK - Leśne Gobliny niszczą Imperialną miejscowość Glumhof i układają totem z czaszek swoich ofiar.

2512 - 2515 r. IK - Biorąc pod uwagę inspiracje zaczerpnięte z szeptów słyszalnych wyłącznie przez niego, Azhag Rzeźnik prowadzi Wagh! na północne terytoria Imperium. Po słynnych zwycięstwach, takich jak w Bitwie o Wzgórze Rzeźnika, Azhag ostatecznie pada trupem w bitwie pod Osterwaldem z ręki Wernera von Kriegstadt, Wielkiego Mistrza Rycerzy Pantery.

2518 r. IK - Leśne Gobliny jednoczą się, gdy ludzie zbliżają się do Czarnego Dołu. Rozpoczyna się Bitwa o Drakwald.

2520 r. IK - Trzecia Bitwa o Przełęcz Czarnego Ognia - hordy Herszta Vorgaza Żelaznej Paszczy spotykają się w boju z Imperium. Hrabia Elektor Averlandu pada na polu bitwy, ale Imperator Karl Franz pojawia się w porę by zgładzić Żelazną Paszczę i przepędzić Zielonoskórych.

2521 r. - Skarsnik przygotowuje swoje Krzywe Księżyce do wyparcia Skavenów i Krasnoludów z Karaku Ośmiu Szczytów. Grimgor Żelaznoskóry męczy się zabijaniem Skavenów pod Górą Czerwonego Oka i wyrusza na nową wyprawę pełną krwi i zniszczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...