piątek, 24 kwietnia 2020

Demony Chaosu cz6


https://youtu.be/ZKJNE7ijr7c



Demoniczne Imiona
Demony są wcielonym złem nie z tego świata, istotami o zagadkowej zmiennej naturze, ale każdy z nich, od nędznego Impa, aż po najpotężniejsze sługi chaosu posiadają swoje własne imię. Większość z tych imion jest szeregiem skomplikowanych dźwięków, niemal niemożliwych do wymówienia dla śmiertelników, ale wypowiedzenie ich w obecności demona jest najlepszą metodą obrony przed istotami z Osnowy. Imiona mają moc, a poznanie prawdziwego imienia demona daje wypowiadającemu je całkowitą władzę nad nosicielem. Właśnie dlatego mieszkańcy Wymiaru Chaosu trzymają swoje imiona w sekrecie, nawet przed innymi demonami.

W tym celu demony zaczęły stosować tytuły i nazwy użytkowe. Są one układane zgodnie z pewnymi wzorcami, ale nie są to ściśle przestrzegane reguły, a raczej ogólnie stosowane sugestie, od których występują wyjątki. Nazwy użytkowe demonów Khorna brzmią twardo i gardłowo. Bardzo często składają się z ośmiu liter lub sylab jak na przykład Khazdrak. Z kolei ich tytuły powinny brzmieć odważnie i opisywać ich umiejętności szerzenia śmierci jak „Długoręki Zabójca”, „Kolekcjoner Kości” lub „Niepowstrzymana Furia”. Słudzy Tzeentcha mają w zwyczaju częste zmienianie swoich nazw i tytułów, na takie, które odpowiadają im potrzebom i pasują do danej chwili. Lordowie Zmian mogą w jednej chwili posiadać w użytku wiele różnych imion. Demony Nurgla, chcąc oddać cześć swojemu bogu, wybierają siedmioliterowe nazwy, a tytuły ich są równie majestatyczne co opisujące ich samych, przykładowo „Feculux Władca Organów”. Demony Slaanesha z kolei, przy tworzeniu swych imion wykorzystują liczne sybilanty, przez co ich imiona brzmią sycząco lub szumiąco, przykładowo „Sslythri” lub „Dryzla”. Lubują się także w bardzo długich tytułach jak „Dystyngowana Matrona Bolesnych Rozkoszy”.

Prawdziwe Imiona
Demon może być znany pod setkami nazw i tytułów na tysiącach światów, ale może mieć tylko jedno Prawdziwe Imię. Owe Imiona nie wywodzą się z żadnego ludzkiego języka, a z szaleństwa osnowy. Każde z imion jest niezwykle trudne do wymówienia, zarówno ze względu na strukturę sylab, jak i dziwne dźwięki, które zawierają, ale także dzięki zawartej w nich nieziemskiej, spaczonej mocy. Demony zazdrośnie ich strzegą, ponieważ poznanie jego Prawdziwego Imienia przez osobę postronną, dałoby jej władzę absolutną nad nim samym. Odkrycie Prawdziwego imienia nawet pomniejszego demona to nie lada wyczyn, dla praktykanta czarnej magii, który poświęcił na to wiele stuleci i często jest kluczowe przy próbie przywołania i związania pomiotów chaosu. W galaktyce jest wiele przechodzących z rąk do rąk kolejnych kultystów, mrocznych grimuarów, które zawierają wiedzę, rytuały i prawdziwe imię konkretnego demona, pozwalające na przyzwanie i całkowicie zawładnięcie jego wolą. Tak długo, jak owe księgi istnieją, tak długo śmiertelnicy są w stanie przyzywać tę demoniczną istotę i mimo iż na przestrzeni setek lat, zmieniał on ciało gospodarza wielokrotnie, to w każdym przypadku naznaczał on żywiciela mroczną mocą, deformując jego oblicze na swoje makabryczne podobieństwo.

Bronie Starożytnych
Według raportów wojennych dotyczących konfliktów oryginalnych legionów kosmicznych marines z istotami osnowy, pamiętających czasy Wielkiej Krucjaty, demony zaraz po zmanifestowaniu się przejawiały niezwykła odporność na klasyczne pociski oraz broń energetyczną.

Z drugiej strony ataki oparte na prymitywnych technikach walki, takich jak ciosy mieczem lub podpalenia działały na nie z niezwykłą skutecznością.

Radykalni członkowie rasy ludzi, wysnuli teorię, że jako iż demony posługują się bardzo podobną bronią co starożytne ludy Terry, będąc istotami pozbawionymi emocji i materialnego ciała, nie są ranione na płaszczyźnie fizycznej, ale na poziomie metafizycznym, poprzez samo oczekiwanie bólu.

Przypuszcza się, iż to właśnie owa słabość demonów miała wpływ na współczesne uzbrojenie i taktyki wojskowe sił Imperium Ludzkości, które od dziesięciu tysięcy lat wykorzystują w walce broń do walki w zwarciu jak miecze i topory na równi z bronią dystansową w postaci ciężkich bolterów.

Wielka Wyrwa
Wraz z otwarciem Wielkiej Szczeliny pod koniec czterdziestego pierwszego milenium demoniczne najazdy, które nękały galaktykę od niepamiętnych czasów, nasiliły się zarówno pod względem skali, jak i częstotliwości ataków. Nastała nowa era terroru i rozlewu krwi, a słudzy bogów chaosu, zarówno śmiertelni jak i demoniczni wyruszyli na wojnę by w imieniu swoich panów podbijać i pochłaniać kolejne światy i rasy obcych.

Gdyby bogowie Chaosu połączyli siły i działali razem po tym tragicznym wydarzeniu, niewątpliwie zdołaliby podbić przestrzeń kosmiczną wymiaru rzeczywistego i pogrążyć ją w szaleństwie Osnowy. Jednak przez wzgląd na ich dwulicową naturę, każdy z Mrocznych Braci postrzegał panującą anarchię jako okazję do realizacji własnych celów i poszerzenia swoich wpływów poprzez Przelewanie krwi, czynienie zmian, szerzenie chorób lub doświadczanie bólu i rozkoszy. Podzielone siły chaosu nie są w stanie przeciwstawić się oporowi mieszkańców Galaktyki.

Wśród wszystkich sił liczących się w galaktyce, Imperium człowieka jest największe i wraz z powrotem legendarnego Prymarchy Roboutea Guillimana oraz posiłkami ze strony nowej rasy wojowników Kosmicznych Primaris Marines, zyskało nową nadzieję i siły do walki z Chaosem. Wielu przedstawicieli pradawnych ras takich jak Eldarzy czy Nekroni nieprzerwanie stawia opór najeźdźcy z Osnowy, a młodsze gatunki zamieszkujące Galaktykę Drogi Mlecznej jak T'au zdobywają nową wiedzę na temat tych starożytnych i groźnych istot. Z kolei Barbarzyńskie plemiona Orków czują podekscytowanie na samą myśl o konfliktach, jakie stoczą z Legionami sił Chaosu. Międzygalaktyczny rój pożeraczy planet zwanych Tyranidami czuje zaś szczególny niesmak do Demonów, które postrzegają jako zagrożenie dla biomasy, którą zamierzają pochłonąć. Bogowie Chaosu i ich słudzy stanowią śmiertelne niebezpieczeństwo dla całej Galaktyki i są gotowi unicestwić wszystko, w tym siebie samych w swojej wiecznej walce o dominację.


Typy Demonów

Większe demony
Na szczycie demonicznej hierarchii znajdują się Większe Demony, które mogą się różnić, w zależności od poziomu mocy, jaką ich boski Patron nadał im przy "narodzinach". Niektóre, jak Wielcy Nieczyści są tylko nieznacznie słabsi od samego Nurgla i zdarza się, że służą jako tymczasowe awatary tego Boga. Inni, choć w porównaniu do śmiertelników niezwykle potężni, mogą prezentować tylko ułamek prawdziwej mocy swego Pana. Wielkie Demony są strażnikami domeny swego Mistrza w Immaterium i posiadają władzę nad Mniejszymi Demonami, które posłusznie wykonują rozkazy, starając się zyskać ich przychylność. W zdecydowanej większości demonicznych Inwazji to właśnie one stanowią dowódców ataków na świat Materialny. Większe demony są tak potężne, że ​​nie mogą zostać po prostu przywołane jak ich mniejsi bracia przez śmiertelnych przedstawicieli kultów Chaosu podczas magicznego rytuału. Istoty Spaczni o takim poziomie mocy muszą posiąść żywe ciało, aby w pełni móc manifestować swoje oblicze w wymiarze rzeczywistym. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy powstaje wystarczająco duża szczelina lub burza osnowy, która rozerwie barierę między światami i pozwoli przedostać się tym przerażającym bytom do Materium.

     Wielki Nieczysty, Większy Demon Nurgla
     Strażnik Tajemnic, Większy Demon Slaanesha
     Władca Zmian, Większy Demon Tzeentcha
     Krwiopijca, Większy Demon Khorna

Demoniczni Książęta
Wielu potężnych śmiertelników służy siłom Chaosu, próbując zyskać przychylność mrocznych Bogów ,chcąc zostać przez nich obdarzeni cząstką ich mocy. Ci, którzy oddają się realizacji celów Władców Demonów, są znani jako Czempioni Chaosu. Z pośród nich garstka wybrańców dostaje okazję wyzwolenia się z okowów śmiertelności stając się Demonicznym Księciem. Są oni jednymi z najpotężniejszych istot walczących pod sztandarem Chaosu, ustępując siłą jedynie większym demonom i Mrocznym Bogom. Droga do uzyskania tak wielkiej mocy jest ciężka i niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo. Wraz ze wzrostem siły, Champion Chaosu przechodzi odrażające fizyczne zmiany które coraz bardziej upodabniają go do demona. Dzieje się tak dopóki jego patron nie uzna go za godnego stania się Księciem Demonów. W przeciwnym wypadku, gdy jego sługa zostanie obdarzony dozna zbyt wielu demonicznych przemian, może popaść w szaleństwo i przekształcić się w bezmyślny pomiot Chaosu. Każdy z ocalałych Prymarchów Zdradzieckich legionów Kosmicznych Marines, który podczas Herezji Horusa opowiedzieli się po stronie Mrocznych Bóstw, w nagrodę stał się Demonicznym Księciem i zyskał potęgę z nieznane dotąd zdolności.

Pomniejsze Demony
Pomniejsze demony są szeregowymi żołnierzami armii Chaosu, stanowiącymi trzon Demonicznych Legionów. Zwykle posiadają humanoidalne oblicze, wykrzywione przez zbiór cech odpowiadających obliczu swego władcy oraz złośliwy charakter. Spośród wszystkich istot zamieszkujących Spacznię, to pomniejsze demony najczęściej odpowiadają na wezwania śmiertelników, którzy odprawiając bluźniercze rytuały, pragną przyzwać i wykorzystać ich moce do własnych celów.

     Krwiopuszcze (Bloodletters)
     Nosiciele Zarazy (Plaguebearers)
     Demonetki (Daemonette)
     Płomieńce (Flamers of Tzeentch)
     Przerażacze (Horrors)
     Nurglęta (Nurglings)
     Herold Khorna (Herald of Khorne)
     Herold Tzeentcha (Herald of Tzeentch)
     Herold Nurgla (Herald of Nurgle)
     Herold Slaanesha (Herald of Slaanesh)

Demoniczne Stworzenia
Te pradawne istoty Osnowy są jednymi z najmniej inteligentnych demonów żyjących w wymiarze Chaosu. Często wykorzystywane są jako słudzy innych demonicznych istot, lecz czasami przyjmują rolę jednych z najpotężniejszych sług Bogów Chaosu. Demoniczne Stworzenia można podzielić na dwa rodzaje istot, Demoniczne Bestie i Demoniczne wierzchowce.

Demoniczne Bestie
Demoniczne Bestie kierują się intuicją i dzikim instynktem, przez co Siły Chaosu wykorzystują je do pogoni za swoimi ofiarami.

     Bestia Khorna: Mięsny Ogar (Flesh Hound)
     Bestia Nurgla
     Bestia Slaanesha: Diabeł Slaanesha (Fiend of Slaanesh)
     Bestia Tzeentcha: Krzykacz (Screamer)

Demoniczne Wierzchowce
Demoniczne wierzchowce to groźne rumaki ujeżdżane przez najpotężniejszych przedstawicieli sił Chaosu. Ujarzmienie jednej z tych bestii może być równie niebezpieczne co stawienie im czoła w bitwie.

     Wierzchowiec Khorna: Miażdżyciel (Juggernaut)
     Wierzchowiec Slaanesha: Rumak Slaanesha (Mount of Slaanesh)
     Wierzchowiec Tzeentcha: Dysk Tzeentcha (Disc of Tzeentch)
     Wierzchowiec Nurgla: Zgniła Mucha (Rot Fly)

Niesklasyfikowane Demony
Poza czterema głównymi filarami Rujnujących mocy, tworzących panteon Chaosu niepodzielnego, w Osnowie żyją także istoty niezwiązane z domeną żadnego z czwórki Bóstw. Chociaż Demoniczni Bogowie nie posiadają nad nimi bezpośredniej władzy, to wciąż służą one ogólnie pojętemu Chaosowi, przyczyniając się do świata Materium:

     Astralne widmo (Astral Specter) - to potężne istoty stworzone ze strzępów psionicznej energii zescalonej przez moce Osnowy. Kiedy przejawiają się w świecie fizycznym, przyjmują postać bezcielesnych upiorów: kłębów nieprzeniknionej ciemności, nienaturalnej mgły migoczącej złowrogimi obrazami, przeźroczystych, nierzucających cienia istot i wiele innych przerażających form.
     Rozpacznicy (Dispayre) - wynędzniałe postacie o pustych oczodołach i ustach wykrzywionych w cichym krzyku, nie służą żadnej z rujnujących mocy. Chcą jedynie szerzyć smutek i szaleństwo na każdego kogo spotkają. Dzięki Otaczającej ich mrocznej aurze ciemności świetnie sprawdzają się jako skryci prześladowcy i zabójcy.
     Furie (Fury) - są to demoniczne bestie służące Chaosowi Niepodzielnemu. Według starożytnych manuskryptów, ludzie, którzy od niechcenia służyli siłom Chaosu, bez faworyzowania którejkolwiek ze stron, po śmierci odradzają się w osnowie jako Furie. Skazane są one na bezcelowe szybowanie wraz z wirami spaczonej mocy w Osnowie, aż po kres czasu.
     Miażdżyciele Dusz (Soul Grinder) - To niegdysiejsze demony, które zostały zamknięte w mechanicznych powłokach przez demonicznych kowali z Kuźni Dusz. Kowale dusz, są specyficzną frakcją zaliczaną do chaosu Niepodzielnego, niezależną od któregokolwiek z Bogów Chaosu i wykorzystują swoje demoniczne maszynerie do utrzymania swojej suwerenności.
     Drapieżnik Osnowy (Warp Predator) - to niemal bezmyślne demoniczne stworzenie, którym kieruje jedynie uczucie wiecznie nienasyconego głodu. Potrafi on wyczuć i wyśledzić duszę śmiertelników niczym rekin potrafi wyczuć kroplę krwi z dużej odległości. Te istoty nazywane także Ebon Geist, są czarniejsze niż otchłań nicości. Są jak zabójcze cienie, które wijąc się, mogą przechodzić przez mrok niczym niematerialne koszmary tkwiące głęboko w umyśle ofiary. Drapieżnik Osnowy wykorzystuje ostre jak brzytwa szpony do patroszenia swoich celów, pozostawiając jedynie puste skorupy ciał, gorejące zimnym cieniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...