https://youtu.be/ZKJNE7ijr7c
Demoniczne
Imiona
Demony
są wcielonym złem nie z tego świata, istotami o zagadkowej zmiennej naturze,
ale każdy z nich, od nędznego Impa, aż po najpotężniejsze sługi chaosu
posiadają swoje własne imię. Większość z tych imion jest szeregiem
skomplikowanych dźwięków, niemal niemożliwych do wymówienia dla śmiertelników,
ale wypowiedzenie ich w obecności demona jest najlepszą metodą obrony przed
istotami z Osnowy. Imiona mają moc, a poznanie prawdziwego imienia demona daje
wypowiadającemu je całkowitą władzę nad nosicielem. Właśnie dlatego mieszkańcy
Wymiaru Chaosu trzymają swoje imiona w sekrecie, nawet przed innymi demonami.
W
tym celu demony zaczęły stosować tytuły i nazwy użytkowe. Są one układane
zgodnie z pewnymi wzorcami, ale nie są to ściśle przestrzegane reguły, a raczej
ogólnie stosowane sugestie, od których występują wyjątki. Nazwy użytkowe
demonów Khorna brzmią twardo i gardłowo. Bardzo często składają się z ośmiu
liter lub sylab jak na przykład Khazdrak. Z kolei ich tytuły powinny brzmieć
odważnie i opisywać ich umiejętności szerzenia śmierci jak „Długoręki Zabójca”,
„Kolekcjoner Kości” lub „Niepowstrzymana Furia”. Słudzy Tzeentcha mają w
zwyczaju częste zmienianie swoich nazw i tytułów, na takie, które odpowiadają
im potrzebom i pasują do danej chwili. Lordowie Zmian mogą w jednej chwili
posiadać w użytku wiele różnych imion. Demony Nurgla, chcąc oddać cześć swojemu
bogu, wybierają siedmioliterowe nazwy, a tytuły ich są równie majestatyczne co
opisujące ich samych, przykładowo „Feculux Władca Organów”. Demony Slaanesha z
kolei, przy tworzeniu swych imion wykorzystują liczne sybilanty, przez co ich
imiona brzmią sycząco lub szumiąco, przykładowo „Sslythri” lub „Dryzla”. Lubują
się także w bardzo długich tytułach jak „Dystyngowana Matrona Bolesnych
Rozkoszy”.
Prawdziwe
Imiona
Demon
może być znany pod setkami nazw i tytułów na tysiącach światów, ale może mieć
tylko jedno Prawdziwe Imię. Owe Imiona nie wywodzą się z żadnego ludzkiego
języka, a z szaleństwa osnowy. Każde z imion jest niezwykle trudne do
wymówienia, zarówno ze względu na strukturę sylab, jak i dziwne dźwięki, które
zawierają, ale także dzięki zawartej w nich nieziemskiej, spaczonej mocy.
Demony zazdrośnie ich strzegą, ponieważ poznanie jego Prawdziwego Imienia przez
osobę postronną, dałoby jej władzę absolutną nad nim samym. Odkrycie
Prawdziwego imienia nawet pomniejszego demona to nie lada wyczyn, dla
praktykanta czarnej magii, który poświęcił na to wiele stuleci i często jest
kluczowe przy próbie przywołania i związania pomiotów chaosu. W galaktyce jest
wiele przechodzących z rąk do rąk kolejnych kultystów, mrocznych grimuarów,
które zawierają wiedzę, rytuały i prawdziwe imię konkretnego demona,
pozwalające na przyzwanie i całkowicie zawładnięcie jego wolą. Tak długo, jak
owe księgi istnieją, tak długo śmiertelnicy są w stanie przyzywać tę demoniczną
istotę i mimo iż na przestrzeni setek lat, zmieniał on ciało gospodarza
wielokrotnie, to w każdym przypadku naznaczał on żywiciela mroczną mocą,
deformując jego oblicze na swoje makabryczne podobieństwo.
Bronie
Starożytnych
Według
raportów wojennych dotyczących konfliktów oryginalnych legionów kosmicznych
marines z istotami osnowy, pamiętających czasy Wielkiej Krucjaty, demony zaraz
po zmanifestowaniu się przejawiały niezwykła odporność na klasyczne pociski
oraz broń energetyczną.
Z
drugiej strony ataki oparte na prymitywnych technikach walki, takich jak ciosy
mieczem lub podpalenia działały na nie z niezwykłą skutecznością.
Radykalni
członkowie rasy ludzi, wysnuli teorię, że jako iż demony posługują się bardzo
podobną bronią co starożytne ludy Terry, będąc istotami pozbawionymi emocji i
materialnego ciała, nie są ranione na płaszczyźnie fizycznej, ale na poziomie
metafizycznym, poprzez samo oczekiwanie bólu.
Przypuszcza
się, iż to właśnie owa słabość demonów miała wpływ na współczesne uzbrojenie i
taktyki wojskowe sił Imperium Ludzkości, które od dziesięciu tysięcy lat
wykorzystują w walce broń do walki w zwarciu jak miecze i topory na równi z
bronią dystansową w postaci ciężkich bolterów.
Wielka
Wyrwa
Wraz
z otwarciem Wielkiej Szczeliny pod koniec czterdziestego pierwszego milenium
demoniczne najazdy, które nękały galaktykę od niepamiętnych czasów, nasiliły
się zarówno pod względem skali, jak i częstotliwości ataków. Nastała nowa era
terroru i rozlewu krwi, a słudzy bogów chaosu, zarówno śmiertelni jak i
demoniczni wyruszyli na wojnę by w imieniu swoich panów podbijać i pochłaniać
kolejne światy i rasy obcych.
Gdyby
bogowie Chaosu połączyli siły i działali razem po tym tragicznym wydarzeniu,
niewątpliwie zdołaliby podbić przestrzeń kosmiczną wymiaru rzeczywistego i
pogrążyć ją w szaleństwie Osnowy. Jednak przez wzgląd na ich dwulicową naturę,
każdy z Mrocznych Braci postrzegał panującą anarchię jako okazję do realizacji
własnych celów i poszerzenia swoich wpływów poprzez Przelewanie krwi, czynienie
zmian, szerzenie chorób lub doświadczanie bólu i rozkoszy. Podzielone siły
chaosu nie są w stanie przeciwstawić się oporowi mieszkańców Galaktyki.
Wśród
wszystkich sił liczących się w galaktyce, Imperium człowieka jest największe i
wraz z powrotem legendarnego Prymarchy Roboutea Guillimana oraz posiłkami ze
strony nowej rasy wojowników Kosmicznych Primaris Marines, zyskało nową
nadzieję i siły do walki z Chaosem. Wielu przedstawicieli pradawnych ras takich
jak Eldarzy czy Nekroni nieprzerwanie stawia opór najeźdźcy z Osnowy, a młodsze
gatunki zamieszkujące Galaktykę Drogi Mlecznej jak T'au zdobywają nową wiedzę
na temat tych starożytnych i groźnych istot. Z kolei Barbarzyńskie plemiona
Orków czują podekscytowanie na samą myśl o konfliktach, jakie stoczą z
Legionami sił Chaosu. Międzygalaktyczny rój pożeraczy planet zwanych Tyranidami
czuje zaś szczególny niesmak do Demonów, które postrzegają jako zagrożenie dla
biomasy, którą zamierzają pochłonąć. Bogowie Chaosu i ich słudzy stanowią
śmiertelne niebezpieczeństwo dla całej Galaktyki i są gotowi unicestwić
wszystko, w tym siebie samych w swojej wiecznej walce o dominację.
Typy Demonów
Większe
demony
Na
szczycie demonicznej hierarchii znajdują się Większe Demony, które mogą się
różnić, w zależności od poziomu mocy, jaką ich boski Patron nadał im przy
"narodzinach". Niektóre, jak Wielcy Nieczyści są tylko nieznacznie
słabsi od samego Nurgla i zdarza się, że służą jako tymczasowe awatary tego
Boga. Inni, choć w porównaniu do śmiertelników niezwykle potężni, mogą
prezentować tylko ułamek prawdziwej mocy swego Pana. Wielkie Demony są
strażnikami domeny swego Mistrza w Immaterium i posiadają władzę nad Mniejszymi
Demonami, które posłusznie wykonują rozkazy, starając się zyskać ich
przychylność. W zdecydowanej większości demonicznych Inwazji to właśnie one
stanowią dowódców ataków na świat Materialny. Większe demony są tak potężne, że
nie mogą zostać po prostu przywołane jak ich mniejsi bracia przez
śmiertelnych przedstawicieli kultów Chaosu podczas magicznego rytuału. Istoty
Spaczni o takim poziomie mocy muszą posiąść żywe ciało, aby w pełni móc
manifestować swoje oblicze w wymiarze rzeczywistym. Wyjątkiem jest sytuacja,
gdy powstaje wystarczająco duża szczelina lub burza osnowy, która rozerwie
barierę między światami i pozwoli przedostać się tym przerażającym bytom do
Materium.
● Wielki Nieczysty, Większy
Demon Nurgla
● Strażnik Tajemnic, Większy
Demon Slaanesha
● Władca Zmian, Większy Demon
Tzeentcha
● Krwiopijca, Większy Demon
Khorna
Demoniczni
Książęta
Wielu
potężnych śmiertelników służy siłom Chaosu, próbując zyskać przychylność
mrocznych Bogów ,chcąc zostać przez nich obdarzeni cząstką ich mocy. Ci, którzy
oddają się realizacji celów Władców Demonów, są znani jako Czempioni Chaosu. Z
pośród nich garstka wybrańców dostaje okazję wyzwolenia się z okowów
śmiertelności stając się Demonicznym Księciem. Są oni jednymi z
najpotężniejszych istot walczących pod sztandarem Chaosu, ustępując siłą
jedynie większym demonom i Mrocznym Bogom. Droga do uzyskania tak wielkiej mocy
jest ciężka i niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo. Wraz ze wzrostem siły,
Champion Chaosu przechodzi odrażające fizyczne zmiany które coraz bardziej
upodabniają go do demona. Dzieje się tak dopóki jego patron nie uzna go za
godnego stania się Księciem Demonów. W przeciwnym wypadku, gdy jego sługa
zostanie obdarzony dozna zbyt wielu demonicznych przemian, może popaść w
szaleństwo i przekształcić się w bezmyślny pomiot Chaosu. Każdy z ocalałych
Prymarchów Zdradzieckich legionów Kosmicznych Marines, który podczas Herezji
Horusa opowiedzieli się po stronie Mrocznych Bóstw, w nagrodę stał się
Demonicznym Księciem i zyskał potęgę z nieznane dotąd zdolności.
Pomniejsze
Demony
Pomniejsze
demony są szeregowymi żołnierzami armii Chaosu, stanowiącymi trzon Demonicznych
Legionów. Zwykle posiadają humanoidalne oblicze, wykrzywione przez zbiór cech
odpowiadających obliczu swego władcy oraz złośliwy charakter. Spośród
wszystkich istot zamieszkujących Spacznię, to pomniejsze demony najczęściej
odpowiadają na wezwania śmiertelników, którzy odprawiając bluźniercze rytuały,
pragną przyzwać i wykorzystać ich moce do własnych celów.
● Krwiopuszcze (Bloodletters)
● Nosiciele Zarazy
(Plaguebearers)
● Demonetki (Daemonette)
● Płomieńce (Flamers of
Tzeentch)
● Przerażacze (Horrors)
● Nurglęta (Nurglings)
● Herold Khorna (Herald of
Khorne)
● Herold Tzeentcha (Herald of
Tzeentch)
● Herold Nurgla (Herald of
Nurgle)
● Herold Slaanesha (Herald of
Slaanesh)
Demoniczne
Stworzenia
Te
pradawne istoty Osnowy są jednymi z najmniej inteligentnych demonów żyjących w
wymiarze Chaosu. Często wykorzystywane są jako słudzy innych demonicznych
istot, lecz czasami przyjmują rolę jednych z najpotężniejszych sług Bogów
Chaosu. Demoniczne Stworzenia można podzielić na dwa rodzaje istot, Demoniczne
Bestie i Demoniczne wierzchowce.
Demoniczne
Bestie
Demoniczne
Bestie kierują się intuicją i dzikim instynktem, przez co Siły Chaosu
wykorzystują je do pogoni za swoimi ofiarami.
● Bestia Khorna: Mięsny Ogar
(Flesh Hound)
● Bestia Nurgla
● Bestia Slaanesha: Diabeł
Slaanesha (Fiend of Slaanesh)
● Bestia Tzeentcha: Krzykacz
(Screamer)
Demoniczne
Wierzchowce
Demoniczne
wierzchowce to groźne rumaki ujeżdżane przez najpotężniejszych przedstawicieli
sił Chaosu. Ujarzmienie jednej z tych bestii może być równie niebezpieczne co
stawienie im czoła w bitwie.
● Wierzchowiec Khorna:
Miażdżyciel (Juggernaut)
● Wierzchowiec Slaanesha: Rumak
Slaanesha (Mount of Slaanesh)
● Wierzchowiec Tzeentcha: Dysk
Tzeentcha (Disc of Tzeentch)
● Wierzchowiec Nurgla: Zgniła
Mucha (Rot Fly)
Niesklasyfikowane
Demony
Poza
czterema głównymi filarami Rujnujących mocy, tworzących panteon Chaosu
niepodzielnego, w Osnowie żyją także istoty niezwiązane z domeną żadnego z
czwórki Bóstw. Chociaż Demoniczni Bogowie nie posiadają nad nimi bezpośredniej
władzy, to wciąż służą one ogólnie pojętemu Chaosowi, przyczyniając się do
świata Materium:
● Astralne widmo (Astral
Specter) - to potężne istoty stworzone ze strzępów psionicznej energii
zescalonej przez moce Osnowy. Kiedy przejawiają się w świecie fizycznym,
przyjmują postać bezcielesnych upiorów: kłębów nieprzeniknionej ciemności,
nienaturalnej mgły migoczącej złowrogimi obrazami, przeźroczystych,
nierzucających cienia istot i wiele innych przerażających form.
● Rozpacznicy (Dispayre) -
wynędzniałe postacie o pustych oczodołach i ustach wykrzywionych w cichym
krzyku, nie służą żadnej z rujnujących mocy. Chcą jedynie szerzyć smutek i
szaleństwo na każdego kogo spotkają. Dzięki Otaczającej ich mrocznej aurze
ciemności świetnie sprawdzają się jako skryci prześladowcy i zabójcy.
● Furie (Fury) - są to
demoniczne bestie służące Chaosowi Niepodzielnemu. Według starożytnych
manuskryptów, ludzie, którzy od niechcenia służyli siłom Chaosu, bez
faworyzowania którejkolwiek ze stron, po śmierci odradzają się w osnowie jako
Furie. Skazane są one na bezcelowe szybowanie wraz z wirami spaczonej mocy w
Osnowie, aż po kres czasu.
● Miażdżyciele Dusz (Soul
Grinder) - To niegdysiejsze demony, które zostały zamknięte w mechanicznych
powłokach przez demonicznych kowali z Kuźni Dusz. Kowale dusz, są specyficzną
frakcją zaliczaną do chaosu Niepodzielnego, niezależną od któregokolwiek z
Bogów Chaosu i wykorzystują swoje demoniczne maszynerie do utrzymania swojej
suwerenności.
● Drapieżnik Osnowy (Warp
Predator) - to niemal bezmyślne demoniczne stworzenie, którym kieruje jedynie
uczucie wiecznie nienasyconego głodu. Potrafi on wyczuć i wyśledzić duszę
śmiertelników niczym rekin potrafi wyczuć kroplę krwi z dużej odległości. Te
istoty nazywane także Ebon Geist, są czarniejsze niż otchłań nicości. Są jak
zabójcze cienie, które wijąc się, mogą przechodzić przez mrok niczym
niematerialne koszmary tkwiące głęboko w umyśle ofiary. Drapieżnik Osnowy
wykorzystuje ostre jak brzytwa szpony do patroszenia swoich celów,
pozostawiając jedynie puste skorupy ciał, gorejące zimnym cieniem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz