https://youtu.be/umb3LsHkMnM
„Wyrżnąć ich wszystkich!
Niech powietrze rozbrzmiewa trzaskaniem kości i kwileniem umierających!”
Carmine, Auditorix,
Dzieci Imperatora
Dzieci Imperatora są prawdopodobnie
najbardziej zdeprawowanym spośród wszystkich Zdradzieckich Legionów, czego
dowodem jest ich ryzykowne zgłębianie strefy styku Materii i Osnowy,
znanej jako Wrzeszczący Wir (Objaśnienie: obszar Wielkich Burz Osnowy),
znajdującej na granicy sektora Calixis i Koronus-a w segmencie Obscurus.
Wielu przybyło do tego niespokojnego królestwa powodowanych
prozaiczną pobudką, aby z pierwszej ręki doznać unikalnych światów i rozkoszy
gwałtownych oferowanych za pośrednictwem jej
mieszkańców, podczas gdy pozostali hołubili w sobie niewymawialne w swym
okrucieństwie wizje, wobec tych z krnąbrnych dusz, które nie zdołały jeszcze
przed nimi umknąć.
Ci obłąkani wojownicy dopuszczają się szaleńczych pościgów,
całkowicie lekceważąc zagrożenia płynące z Vortexu (tłum. Wir), ochoczo wdając
się w kolejne potyczki, które zbliżyć ich mają do kolejnych skrajnych doznań.
Chociaż napatoczenie się na mniejsze odziały Zakonu Dzieci Imperatora nie jest zjawiskiem rzadkim (oczywiście gdy zjednoczą ich wspólne cele), to spotkanie samotnego członka tego odrażającego Zdradzieckiego Legionu jest na ogół normą. Najczęściej spotykam przedstawicielem tego zakonu są jednostki właśnie Marines Kakofonii, których szalona tęsknota za ogłuszającym zgiełkiem bitwy, co zmusza nieco bardziej poczytalnych mieszkańców Wiru do unikania z nimi kontaktu za wszelką cenę.
Chociaż napatoczenie się na mniejsze odziały Zakonu Dzieci Imperatora nie jest zjawiskiem rzadkim (oczywiście gdy zjednoczą ich wspólne cele), to spotkanie samotnego członka tego odrażającego Zdradzieckiego Legionu jest na ogół normą. Najczęściej spotykam przedstawicielem tego zakonu są jednostki właśnie Marines Kakofonii, których szalona tęsknota za ogłuszającym zgiełkiem bitwy, co zmusza nieco bardziej poczytalnych mieszkańców Wiru do unikania z nimi kontaktu za wszelką cenę.
Przedstawiciele innych Zdradzieckich Legionów również
dostroili swój słuch do wrażeń zbliżonych tym, odczuwalnych przez Marines
Kakofonii, w tak pobożnym dążeniu do
zagarnięcia darów pochodzących od samego boga rozkoszy. Zwykle spotkanie z
takimi oddziałami, kończą się dla potencjalnej ofiary gwałtownie – bądź gdy
nieszczęśnik jest wyjątkowo niefartowny – jego los zostaje nieco wydłużony o
ten chwilowy czas egzystencji, nazywany: pojmanie żywcem.
Niszczycielska moc tych upadłych Marines jest
niezaprzeczalna, a mimo to wielu spośród kryjących się w Vortex-ie (Wirze)
heretyków dostrzega korzyści w niezaprzeczalnie ryzykownym, acz wartym swej
ceny schronieniu udzielonym tym bluźniercom.
Przebywający w Wrzeszczącym Wirze (Screamig Vortex) Marines
Kakofonii mogą swobodnie pobłażać swym pragnieniom zaspokajania swych
nikczemnych żądza, łagodząc w ten sposób swą nieustającą tęsknotę za nowymi
doznaniami.
Jednak spośród wielu pokus, które czekają na nich w tym
niespokojnym królestwie, żądza stymulacji słuchowej jest dla tych Marines
najbardziej kuszącą ze wszystkich. Nie ma dla nich znaczenia czy jej
zaspokojenie nastąpi poprzez bitewną wrzawę, tajemne urządzenia, czy
umiejętności jednego z mieszkańców Krzyczącego Wiru. Ci upadli Astartes
starając się zaspokoić swe niepochamowane
pragnienie - mimowolnie stają się coraz powszechniejszym zjawiskiem
wśród mieszkańców tej części galaktyki.
Oto
niektóre przykłady spośród wielu działań podejmowanych przez Marines Kakofonii
w ich nieustającym poszukiwaniach najbardziej ekstremalnych doznań:
* Kakofoniczy Chorus (poważnie, jest napisane przez „CH”. Nie wiem czy to
nazwa własna, bo nie ma odnośnika, czy to ten tekst popełnił jakiś
poeta-anal-fabeta zwyczajnie takie kwiatki w oryginalnym artykule zdarzają się)
– Mając w pogardzie rozważania o materialnych zyskach czy honorze, ci słudzy
Slaanesha przysięgają lojalność wobec tych band-bitwenych Chaosu, które czynią
najwięcej bitewnego zgiełku, i to zanim sami dodadzą własne takty do wojennej
wrzawy. Ta ekscentryczność powoduje, że układ sił zmienia się wielokrotnie w
trakcie walk, podążając za brzmieniem pływów wojennego ryku. Jeśli kakofonia
zaspokoi ich wystarczająco, są w stanie zwrócić się przeciwko swym
dotychczasowym sojusznikom, by na nowo rozpocząć rozkoszowanie się słodkimi
dźwiękami gorzejącej bitwy.
*Xenoticants (pl. dosł. Xenotanty) – W Wrzeszczącym Wirze
znaleźć można wiele spośród zakazanych artefaktów oraz urządzeń, będących
dziełami ras Xenos. Wśród nich znaleźć można przedmioty obdarzające
nieopisanymi doznaniami nie tylko ich posiadacza, ale nawet tych spośród
śmiałków, którzy poważyli się zaledwie zwiesić na nich swoje ciekawskie
spojrzenie.
Marines Kakofonii wielokrotnie natrafiają na dobrodziejstwa
tej natury w trakcie swych podróży, a wielu spośród nich zdążyło już
rozsmakować się w tych egzotycznych przyjemnościach i nieludzkich wibracjach.
Jednak takie poszukiwania rozkoszy zwykle przeradzają się w obsesję, gdy sami
starają się kreować coraz bardziej pomysłowe i nowatorskie sposoby zgłębiania swojej wiedzy w swej drodze do
nieustannej samo-pobłażliwości. Pozostali mieszkańcy Screaming Vortex (Wrzeszczącego
Wiru) zwykli nazywać ich Xenoticants, a ich mania stawać się mogła zarówno
dobrodziejstwem, jak i zmorą dla tych, którzy uwikłani zostali w ich niekończące
się pragnienie posiadania kolejnych relikwii i obcych doznań.
* Chór Aberracji (ang . Choir of Aberrance, prościej: Chór Odchyleń) –
Marine Kakofonii zwykle domagają się trybutu w postaci niewolników, których
włączają we własne akty przerażającej gloryfikacji kultu Księcia Przyjemności.
Każdy jeniec wyposażony jest w dziwaczny zestaw wzmacniaczy
dźwiękowych i głośników Vox, które powodują u odbiorcy bezbrzeżny ból,
wzmacniając tą torturą każdy słyszalny lament oraz przeraźliwe tchnienie na
kruszących czaszki częstotliwościach.
Tak przygotowane, te żałosne stworzenia
towarzyszą swoim panom w bitwie, zataczając się za
swoimi porywaczami w rozległych procesjach połączonych złotymi łańcuchami, w
bestialski sposób przystrojeni delikatnymi haczykami.
Te płaczliwe deklaracje niedającej się znieść agonii,
pobudzane są razami okrutnie kolczastych
i toksycznych batów, wznosząc chóralne zawodzenie w geście niegodnej adoracji
wobec licznych przyjemności Slaanesha.
4. Wygląd
Niezależnie
od tego, do jakiej bandy bitewnej lub Zdradzieckiego Legionu należą, Marines
Kakofonii noszą swoje pancerze pomalowane na najrozmaitsze i najodważniejsze z
kolorów.
Róże, czernie i fiolety zwykle stosowane są w dziwacznych
wzorach kryjących: nogi, ramiona, rękawice, hełmy i płyty naramienne.
Ich zmysły są tak zniekształcone, że tylko najbardziej ekstrawaganckie odcienie i wzory rejestrują jako przyjemne dla ich zmysłów.
Ich zmysły są tak zniekształcone, że tylko najbardziej ekstrawaganckie odcienie i wzory rejestrują jako przyjemne dla ich zmysłów.
Choć szczek w muzycznym staccato, oraz podmuch
Boltera stanowią muzykę dla tych Marines, to jednak wieli spośród nich
specjalizuje się w użytkowaniu poszczególnych wariantów broni opartych na
dźwięku.
Najpowszechniejszym z nich jest Miotacz Soniczny (ang. Sonic Blaster) jednak czempioni tych pokręconych hedonistów skłaniają się ku użytkowaniu takich narzędzi jak: Blastmaster (Działo Soniczne) czy Syrena Zagłady. Każda z tych broni wytwarza serię ogłuszająco głośnych ataków wprost rozrywających cel na strzępy poprzez zastosowanie fal psycho-sonicznych w ekstremalnej częstotliwości.
Marine Kakofonii są równie niezwykle podatni na przejawy wyjątkowo groteskowych mutacji oraz licznych zabiegów chirurgicznych, które uważane za „dary” od Slaanesh-a są niezwykle popularne wśród jego wyznawców.
Najpowszechniejszym z nich jest Miotacz Soniczny (ang. Sonic Blaster) jednak czempioni tych pokręconych hedonistów skłaniają się ku użytkowaniu takich narzędzi jak: Blastmaster (Działo Soniczne) czy Syrena Zagłady. Każda z tych broni wytwarza serię ogłuszająco głośnych ataków wprost rozrywających cel na strzępy poprzez zastosowanie fal psycho-sonicznych w ekstremalnej częstotliwości.
Marine Kakofonii są równie niezwykle podatni na przejawy wyjątkowo groteskowych mutacji oraz licznych zabiegów chirurgicznych, które uważane za „dary” od Slaanesh-a są niezwykle popularne wśród jego wyznawców.
5. Broń Soniczna
Marines Kakofonii to wojownicy, których zmysły są wyczerpane
i stępione przez wieki hedonistycznego zaspokajania potrzeby, odczuwania
skrajnych doznań.
Tylko najbardziej ekstremalne doznania są w stanie wzruszyć
ich otępiałe od przepychu zmysły, stad też bierze się zamiłowanie do broni
sonicznej. Im broń głośniejsza, emitująca bardziej niegodne z dźwięków, tym
bardziej ekstremalną reakcję emocjonalną wywołana w swojego spaczonego
posiadacza (ciekawe jak by się odnaleźli w bitwie stając na przeciw rzeżącego
złomu orków?).
Sama
broń soniczna wykorzystując fale dźwiękowe, generując ogłuszająco głośne,
psycho-soniczne oraz pirotechniczne wyładowania niszczące zarówno ciało jak i
wyposażenie swojej ofiary.
Broń Marines Kakofonii jest zaiste surrealistycznie osobliwa, wystrzeliwana z niej energia może przebić się przez solidne ściany bez utraty swego potencjału.
Oddawanie strzału z tych boni nie następuje tyle za pomocą
samego naciśnięcia spustu, co poprzez granie na nich, jak na swoistego rodzaju
piekielnych instrumentach, a dokonywane za ich pośrednictwem wyładowania,
psychicznie rezonują w uderzeniach oszałamiającego spektrum dźwięku.
Taki marine utrzymując swoją
pozycję, może wydobyć z broni głębszą, bardziej trwałą częstotliwość lub tak
niezgodne zawodzenie, iż może dosłownie roztrzaskać cel.
Alternatywnie, jeśli dzierżyciel broni podda się pragnieniu
doznania śmiercionośnych skutków własnej broni z pierwszej ręki – może wyzwolić
fale paraliżującej harmonii, nawet gdy sam kroczy w kierunku swych ofiar. Takie
salwy uderzają we wroga w wybuchowych crescendo (czyt. Kreszendo), które
są w stanie rozsadzać gałki oczne oraz niszczyć narządy wewnętrzne, bez względu
jak dobrze chroniony jest cel.
Bronie Soniczne:
* Sonic Blaster (Miotacz
Soniczny) - to broń soniczna Kosmicznych Marines Chaosu używana przez Marines
Kakofonii. Uwalnia fale paraliżujących i zniekształconych dźwięków, które
rozrywają napotkane przeszkody na strzępy. Wiele
marines z takim uzbrojeniem używa ich z maniakalną intensywnością. Bawią się
przełącznikami, biegnąc w górę i w dół przez różne akordy i przesuwalne skale,
tak by te urządzenia pogrążyły się permanentnym zawodzeniu, wzbogacanym o
mieszaniny agonii i ekstazy.
* Blastmaster (Działo
Soniczne) - to broń soniczna Space Marines Chaosu używana przez Marines
Kakofonii. Generuje pulsujący bas, który
jest wystarczająco silny, aby rozsadzić gałki oczne i zniszczyć narządy
wewnętrzne. Przy różnych
częstotliwościach broń może wytwarzać różne efekty, zarówno szkodząc jednostkom
używając swych częstotliwości lub niszcząc cały obszar pojedynczą dawką
częstotliwości pulsacyjnej.
* Doom Siren (Syrena
Zagłady) - to broń soniczna Space Marines Chaosu używana przez Marines
Kakofonii. Urządzenie składa się głównie z tub i rur, które połączone z hełmem
Zdradzieckiego Marines, wzmacniają i przekształcają tak okrzyki bitewne, jak
ekstatyczne zawodzenia rozkoszy w ukierunkowaną - maniakalną falę uderzeniową
zniszczenia.
Syrenę Zagłady montuje się na ramionach
nosiciela, pozostawiając obie ręce nosiciela wolne, by mógł w nich swobodnie
dzierżyć inne bronie lub wykonywać innych zadania.
6. Wyposażenie:
Poza bronią soniczną, wyposażenie Kakofonistów nie odbiega
znacznie od typowego sprzętu będącego w posiadaniu Marines Chaosu, liczonego od
okresu po Herezji Horusa, dlatego też w magazynach Marines Kakofonii
znajdziemy:
•
Bolter (Boltgun)
•
Pistolet Boltowy
(Bolt Pistol)
•
Granaty odłamkowy
(Frag Grenades)
•
Granaty Krak
(Krak Grenades)
•
Miecz Łańcuchowy
(Chainsword)
•
Miotacz Soniczny
(Sonic Blaster - opis z bitewniaka – ignoruje osłony)
•
Działo Soniczne
(Blastmnaster)
•
Syrena Zagłady
(Doom Siren)
•
Topór Łańcuchowy
(Chainaxe)
•
Szpon Błyskawicy
(Lightning Claw)
•
Pistolet Plazmowy
(Plasma Pistol)
•
Topór Mocy (Power
Axe)
•
Pięść Mocy (Power
Fist)
•
Młot Mocy (Power
Maul)
•
Miecz Mocy (Power
Sword)
•
Miotacz Ognia
(Flmaer – opis z bitewniaka – ignoruje osłony)
Ikona ekscesu - (Icon of
Excess) sztandar noszony tylko przez jednego członka oddziału, wzmacniający
dedykowaną umiejętność, zwaną: Śmierć Fałszywemu Imperatorowi.
7. Umiejętności (dane z
statystyk oddziału z ósmej edycji):
* Śmierć Fałszywemu Imperatorowi - Kipiąca nienawiść,
jaką kosmiczni marines Chaosu żywią dla Truchła Imperatora i jego słabego
Imperium, jest bronią samą w sobie,
* Dyscyplina Boltera - Zamiast
przestrzegać normalnych zasad dla broni szybkostrzelnej, modele w tej jednostce
strzelające bronią szybkostrzelną wykonują podwójną liczbę ataków, (jeśli
spełniony jest jeden z poniższych warunków:
1. Cel strzelającego modelu
znajduje się w połowie maksymalnego zasięgu broni.
2. Cel strzelającego modelu to
piechota i każdy model w swojej jednostce pozostał
nieruchomy w poprzedniej fazie Ruchu.
3. Cel strzelającego modelu to
TERMINATOR, MOTOCYKLISTA, CENTURION, DREADNOUGHT albo HELBRUTE).
* Nienawistny napad - Jeśli ta jednostka wykona ruch szarży, lub już
szarżuje albo przeprowadzi Heroiczną Interwencję, dodaje się plus 1 do Ataku
charakterystycznego dla danego modelu jednostki do końca trwania tury.
* Muzyka Apokalipsy - Za każdym razem, gdy
model w tej jednostce jest zabijany, jest zmuszany do wykonania ostatniego
ataku, zanim ostatecznie ulegnie obrażeniom. Zabitego modelu nie usuwa się z
pola bitwy póki atakująca jednostka
przeciwnika nie zakończy wszystkich swoich ataków, wtedy zabity model może
wystrzelić z jednej ze swoich broni dystansowych, tak jakby to była zwyczajna
faza strzelania. Po wykonaniu tej akcji zabity model jest następnie usuwany
jako ofiara na zwyczajnych zasadach.
* Mistrzowie kakofonii – mechanika bitewniaka polegająca na zmianie roli
jednostek elitarnych (Elite), na mechanikę obowiązującej dla formacji: Wojska
(TROOPS) – zmienia to zasady posługiwania się tymi oddziałami).
8. Znani Marines Kakofonii:
* Marius Vairosean - był niegdyś Trzecim Kapitanem Legionu Dzieci Imperatora w ostatnich dniach Wielkiej Krucjaty i Herezji Horusa na przełomie 30 i 31 tysiąclecia. Był obecny podczas wielu najbardziej niesławnych kampanii herezji, w tym okrucieństwa Istvaana III i masakry w miejscu zrzutu na Istvaana V. Marius w dążeniu do doskonałości, poprowadził cały swój Legion na bluźnierczą ścieżkę chaotycznego zepsucia.
* Marius Vairosean - był niegdyś Trzecim Kapitanem Legionu Dzieci Imperatora w ostatnich dniach Wielkiej Krucjaty i Herezji Horusa na przełomie 30 i 31 tysiąclecia. Był obecny podczas wielu najbardziej niesławnych kampanii herezji, w tym okrucieństwa Istvaana III i masakry w miejscu zrzutu na Istvaana V. Marius w dążeniu do doskonałości, poprowadził cały swój Legion na bluźnierczą ścieżkę chaotycznego zepsucia.
Ulegając podstępom Slaanesh-a i ohydnym działaniom
dokonanych za sprawą apotekarza Fabiusa Bile, Vairosean został wkrótce
pochłonięty przez zepsucie Księcia Rozkoszy i stał się jednym z pierwszych
Marines Kakofonii, oddannych w służbie Chaosu.
W końcu został przywódcą formacji Kakophoni (jednostka
Marines Kakofonii), która powstała z Zdradzieckiego Legionu Dzieci Imperatora
po ich poddaniu się rujnującym mocom Chaosu.
Podczas wspólnej ekspedycji do Oka Osnowy dwóch Zdradzieckich
Legionów: Dzieci Imperatora oraz Żelaznych Wojowników, w celu odnalezienia
zakazanej broni xenos, zwanej Anioł Exterminatus, Vairosean został
zabity przez ocalałego z zagłady Ignatiusa Numen-a z zakonu Żelaznych Dłoni,
przynależnego do formacji Morlock (oddzielny artykuł).
(Ciekawostka niefabularna co do formacji Morlocków - nie mylić z Murlockami, czyli ryboludźmi z Warcrafta - to prawdopodobnie nawiązanie do rasy kanibalistycznych post-homo-sapiens żyjących w podziemnych jaskiniach, opisanymi w książce Herberta George'a Wellsa pod tytułem: Wehikuł Czasu.)
* Emmesh-Aiye – był potężnym reprezentantem Marines Kakofonii i
dygnitarzem wojskowym (ang. Warlord) Dzieci Imperatora, jednak nie był ani weteranem
Długiej Wojny (ang. Long War - Długa Wojna jest
terminem używanym przez Kosmicznych Marines Chaosu z Zdradzieckich Legionów i
Renegackich oddziałów Kosmicznych Marines, które odnoszą się do ich walki o
obalenie Imperatora Ludzkości, celem przejęcia kontroli nad Imperium Człowieka
dla siebie i Bogów Chaosu) ani członkiem oryginalnego Legionu Astartes, co
więcej nie był w stanie nawet określić swojego
pierwotnego pochodzenia. Nie mniej nie przeszkodziło mu to w objęciu znacznej
pozycji w hierarchii formacji, czyniąc go przy tym notorycznym najeźdźcą i
zdegenerowanym architektem perwersji oraz wyuzdanych ekscesów. Przy tym
nieustannie poddawał swoje ciało pod działanie toksyn nerwowych oraz wysokich dźwięków celem wywołania
jakiejkolwiek stymulacji swoich wyostrzonych zmysłów.
Emmesh-Aiye zasłynął z tego, że prowadził za sobą cały
orszak okaleczonych i przerażonych niewolników, których własnoręcznie złamał,
przemieniając ich tym czynem w swoich fanatycznych ochroniarzy.
Podobnie jak wiele innych spośród
Dzieci Imperatora, nieustannie modyfikował swój wygląd - również poprzez
samookaleczenia.
Gdzieś w 41. Milenium Emmesh-Aiye był jednym z wielu
Lordów Chaosu zaproszonych przez Warsmith-a Chengrela
z Legionu Żelaznych Wojowników na licytację (Warsmith - Kowal Wojenny – tytuł
honorowy nadawany kapitanom-seniorom Kosmicznych Marines, którzy przewodzili
batalionom Żelaznych Wojowników w trakcie trwania Wielkiej Krucjaty i Herezji
Horusa w późnych latach trzydziestego i trzydziestego pierwszego milenium).
Przedmiotem targów miał być rzadka kolekcja kamieni Dusz Eldarów. Chengrel wysłuchał historii każdego spośród swych
gości i nie skrywając więcej swych emocji, wpadł we wściekłość, odkrywając że
żaden z przybyłych Lordów Chaosu nie służył wcześniej w żadnym z pierwotnych
Legionów Astartes.
Doprowadziło to do sytuacji, w której do targowania włączyć
mógł się każdy, co za skutkowało tym, iż zebrani Lordowie rzucili się sobie do
gardeł.
Po zarżnięciu Lorda
Hodira z Zdradzieckiego Legionu - Panów Nocy - za zagarnięcie dla siebie
Kamienia Dusz. Emmesh-Aiye stanął twarzą w twarz z Khrove-m, czarnoksiężnikiem
Legionu Tysiąca Synów. Chaośniczy mag sięgnął w głąb swoich arkanów i
przemienił ziemię na które stał Władca Kakofonistów wraz z jego niewolniczą ochroną,
w bezdenną otchłań płynnego metalu, pochłaniającą swe ofiary na podobieństwo
ruchomych piasków. Emmesh-Aiye wraz ze
swoją świtą zapadli się w otchłań, ginąc na miejscu.
* Rapturous Voice – (ang. dosł. Zachwycający Głos) Snuje się opowieści
o znanych czempionach Dzieci Imperatora, którzy nadal powodują spustoszenie w
Wrzeszczącym Wirze, i to w samej wielkiej Burzy Osnowy, która oddziela Sektor
Calixis z Segmentum Obscurus, od Przestrzeni Koronus (ang.Koronus Expanse).
Czarujący Rapturous Voice, to
niesławny Marine Kakofonii, którego niepojęte melodie wydobywają się z
masywnego wokalu umiejscowionego między groteskowo rozdętymi szczękami i
zdobnymi w ornamenty rurami, okalającymi jego ekstrawagancką zbroję, czyniąc go
szczególnie niesławny w ostatnich stuleciach.
Jego niezgodne harmonie inspirują ekstazę, grozę i ból,
zapowiadając przy tym wiele innych intensywnych i sprzecznych emocji, będąc
przy tym nieznośnie niepokojące, ale dziwnie fascynujące dla każdego, kto je
usłyszy. Ta odurzająca cecha usidla nieświadomych słuchaczy, którzy stają się
jego bezwolnymi niewolnikami. Podekscytowani angażują się w zdeprawowane
kaprysy swego nieobliczalnego mistrza, aby mogli dalej rozkoszować się jego
hipnotycznymi podszeptami. Wpływ Głosu
rozprzestrzenia się podstępnie w całym Wirze, a wielu Marines Kakofonii jak i
potężnych watażków uległo jego nutom,
oddając swe heretyckie dusze jego pragnieniom.
W trakcie walki, jednostki będące pod wpływem tych dźwięków
walczą w euforycznym oszołomieniu, nieświadome okropności bitwy i własnego
bezpieczeństwa, nawet gdy porywająca muzyka popycha ich wprost w ramiona
urzekającej zagłady
* Volupus – to
osławiony syn Chemos (rodzinna planeta Legionu Dzieci Imperatora) który decyduje się na używanie wyłącznie broni
bezpośredniej, ciesząc się przy tym szumem miecza łańcuchowego i przenikliwego
krzyku, gdy ostrza wgryzają się w kości lub zbroję swych ofiar.
Volupus odszedł z oddziału Marines Kakofonii, by założyć
własną grupę bojową - Migotliwe Ostrza (ang. Flickering Blades). Ci wojownicy
wkraczają do walki, uzbrojeni w smukłe miecze, które wyśpiewują pieśni śmierci
z każdym swym zamachem.
Ich bluźniercze pancerze pokrywają niepoliczalne zwoje języków (chodzące reklamy frontmen-a kapeli KISS) a każda zmutowana paszcza oblizuje usta w lubieżnym oczekiwaniu na rozpryski krwi, sycące je podczas walki w zwarciu (Wygląda to trochę jak taki mezalians Khorn'a ze Slaanesh-em na modłę Nurgląt.).
Ich bluźniercze pancerze pokrywają niepoliczalne zwoje języków (chodzące reklamy frontmen-a kapeli KISS) a każda zmutowana paszcza oblizuje usta w lubieżnym oczekiwaniu na rozpryski krwi, sycące je podczas walki w zwarciu (Wygląda to trochę jak taki mezalians Khorn'a ze Slaanesh-em na modłę Nurgląt.).
Bonus. Rozwój Formacji w
poszczególnych edycjach bitewniaka (poza LORE)
Marines Kakofonii od początku byli uznawania za zaledwie:
kompetentną jednostką strzelecką, która miała szanse przetrwać w walce w
zwarciu, a podstawowa różnica między nimi, a innymi Astartes polegała na ich
unikalnym wyborze broni i aż do 8 edycji - wyższych statystykach inicjatywy.
Jako jednostki zostali wprowadzeni jako Kosmiczny Marines Chaosu uzbrojeni w gitarowe giwery! Jednak w chwili ich wprowadzenia do uniwersum istniał tylko jeden rodzaj kakofonii i jeden rodzaj broni sonicznej, jednak teraz ilość możliwości nieco się zwiększyły.
Jako jednostki zostali wprowadzeni jako Kosmiczny Marines Chaosu uzbrojeni w gitarowe giwery! Jednak w chwili ich wprowadzenia do uniwersum istniał tylko jeden rodzaj kakofonii i jeden rodzaj broni sonicznej, jednak teraz ilość możliwości nieco się zwiększyły.
Hałas Marines tym razem otrzymali nową broń, dzieląc ją na
znane już: Miotacze Soniczne, Działa Soniczne oraz Syreny Zagłady. Szaloną
częścią zabawy była dostępność broni - każdy w drużynie mógł wziąć dowolną broń
dźwiękową! (Czyniąc formację prawdziwym zagrożeniem na polu bitwy)
Tutaj zmiany stają się interesujące. Na początku: broń
Marines Kakofonii dostaje dziwną zmianę, uzyskując zmienną siłę, ale niski AP (armor
penetration) a dostępność broni została bardziej ograniczona: Marines Kakofonii
w tej edycji byli uzbrojeni przede wszystkim w Miotacze Soniczne, z kilkoma
opcjami ulepszenia do Działa Sonicznego lub Syreny Zagłady, podczas gdy
czempion mógł nadal władać dowolną bronią dźwiękową - w tym właśnie Działem
Sonicznym! Inną zmianą było to, że Marines Kakofonii były tutaj wyborem typu
Ciężkiego Wsparcia (Heavy Support) zamiast zostać formacją Elitarną, która
oczywiście zmiana została wprowadzona wraz z nowym kodeksem.
Edycja trzy i pół
Wprowadzono radykalnie zmiany: broń dźwiękową ponownie
zmodyfikowano, usuwając ich losową siłę, a Działo Soniczne zyskało swój
podwójny profil. Pojawiły się również płaskie (stałe) ulepszenia do innych broni
w modelach ze Znakiem Slaanesh-a oraz w pojazdach dedykowanych Księciu
Przyjemności.
Wynikało z tego, że za opłatą można było większość modeli
ulepszyć lub od razu kupić lepsze pociski, miotacze ognia lub działa
automatyczne. Oznaczało to również, że
istniały pojazdy z bronią dźwiękową, co sprawiło, że Dzieci Imperatora były
nieco OP (over power – czyli prze kozaki nie do ubicia). Takich Marines można
by uznać za Wojsko (stosuje się wtedy inną mechanikę), gdyby Lord prowadzący
armię miał Znak Slaanesh-a, a każda jednostka licząca 6 modeli mogłaby wziąć w
swoje szeregi aspirującego championa: za darmo.
Edycja Czwarta
Trochę obniżono statystki względem
trzeciej edycji, profil podstawowy był właściwie zachowany jako nieustraszeni
Kosmiczni Marines Chaosu z lepszym przywództwem i inicjatywą. Miotacze Soniczne
w ogóle się nie zmieniły, ale można je teraz ulepszyć używając za bazę bolterów
jak w poprzedniej edycji.
Największa zmiana polegała na tym, że
Działa Sonicznego zyskał AP3 (przebicie pancerza) przy ustawieniu dużej mocy, a
Syrena Zagłady została ulepszona do S5 (siła) AP3 (przebicie pancerza).
Marines Kakofonii również zostali przeniesieni do sekcji:
Żołnierzy i ogólnie rzecz biorąc, byli drugim najczęściej wybieranym wyborem
oddziałów do budowania plagi marines w czwartej i piątej edycji.
Edycja Szósta
Formacja wróciła do elit z zastrzeżeniem dotyczącym wyboru
żołnierzy. Wprowadzono kolejną zmianę w uzbrojeniu, a miotacze dźwięku zmieniły
statystki salwy na 2/4, by od tej pory jakakolwiek broń dźwiękowa ignorowała
osłonę. Podstawowe jednostki Marines Kakofonii ze swoimi spłaszczonymi
statystkami, stały się okazjonalnie lepszym wyborem spośród większość innych
Astartes, a przy tym kosztowała tylko 18 pkt. nie uwzględniając zastosowania
opcji rozwoju broni oraz jednostek.
W ten sposób przeprowadzono ich przez siódmą edycję, w
której przywrócono nieco statystyk Dzieci Imperatora z wersji 3.5.
Edycja Ósma
W swoim poprzednim wcieleniu, mimo że byli solidnym
wyborem, mieli problemy z poruszaniem się, ponieważ większość ich konfiguracji
zmusiła gracza do prowadzenia rozgrywki w bardzo statyczny sposób.
Jednak zadaje się że Shlaanesh w końcu wysłuchał próśb swych
wyznawców, gdyż Miotacz Soniczny został opatrzony współczynnikiem 3 ataku (Assault),
więc jednostki mogą nie tylko się poruszać, jednak również modyfikować
wyposażenie nie zaprzestając ostrzału. Co prawda z karą minus jeden dla
ostrzału, jednak wciąż jest to ostrzał.
Mówiąc
ogólnie, są one droższymi zmodyfikowanymi-bolterami (combi-bolters), podwajając
swoją cenę w zamian za ignorowanie osłony i przejście z trybu Szybkiego
Ostrzału (Rapid Fire) 2 do trybu Ataku (Assault) 3.
Działo Soniczne nie jest już tak potężne w starciu z
Pancerzami Mocy (Power Armor) jednak od teraz zacznie lepiej radzą sobie z
terminatorami, pojazdami i modelami posiadającymi wielo-sektorowe obrażenia (multi-wound).
Od tłumacza: Dalej mamy suche
statystyki z wyliczeniami, których i tak nikt nie zapamięta, więc przeskakujemy
nieco dalej.
Na chwile obecną, czyli anno domini 2019 (jak wnosi artykuł):
Syrena Zagłady jest teraz
ciężkim miotaczem z automatycznymi trafieniami, a Działo Soniczne można założyć
na czempiona.
Marines Kakofonii otrzymują mechanikę Muzyka Apokalipsy (Music
of the Apocalypse), która pozwala im strzelać z broni (lub użyć granatu) po
własnej śmierci!
Dostają również dwa ataki na turę bronią do walki wręcz, co
czyni ich równie skutecznymi w walce w zwarciu jak Lojalistycznych Adeptów
Astartes.
Co więcej można zamienić bolter na miecz łańcuchowy, dodając im
bonusowy atak w fazie walki.
Wyposażenie oddziału w Ikonę Ekscesu przy
wykorzystaniu umiejętności: Śmierć Fałszywemu Imperatorowi daje dodatkowy bonus
plus pięć do trafień. Poza tym unikatowa strategia Dzieci Imperatora: Nadmiar Przemocy
(ang. Excess of Violence) daje im bonusowy atak za każdą zabitą jednostkę.
Nie są to co prawda Berserkerzy Khorna jednak przy
odpowiedniej strategi i wsparciu mocy psionicznych czyni ich niezwykle
skuteczną formacją, a przy tym zaskakująco tanią przy koszcie 15 pkt.
Przypis w pierwotnym
artykule:
Zabawnym dziwactwem z czempionem oddziału jest techniczna możliwość, wyposażenia go w Miotacz Soniczny, Syrenę Zagłady ORAZ modyfikowalny-bolter z których może legalnie wystrzelić wszystkich naraz!
Zabawnym dziwactwem z czempionem oddziału jest techniczna możliwość, wyposażenia go w Miotacz Soniczny, Syrenę Zagłady ORAZ modyfikowalny-bolter z których może legalnie wystrzelić wszystkich naraz!
Przekład na Polski: Radogost z Post Ragnaröków
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz