czwartek, 30 kwietnia 2020

Marines Kakofonii - Noise Marines cz2




https://youtu.be/umb3LsHkMnM



Wyrżnąć ich wszystkich! Niech powietrze rozbrzmiewa trzaskaniem kości i kwileniem umierających!
Carmine, Auditorix, Dzieci Imperatora


         Dzieci Imperatora są prawdopodobnie najbardziej zdeprawowanym spośród wszystkich Zdradzieckich Legionów, czego dowodem jest ich ryzykowne zgłębianie strefy styku Materii i Osnowy, znanej jako Wrzeszczący Wir (Objaśnienie: obszar Wielkich Burz Osnowy), znajdującej na granicy sektora Calixis i Koronus-a w segmencie Obscurus.

         Wielu przybyło do tego niespokojnego królestwa powodowanych prozaiczną pobudką, aby z pierwszej ręki doznać unikalnych światów i rozkoszy gwałtownych oferowanych za pośrednictwem jej  mieszkańców, podczas gdy pozostali hołubili w sobie niewymawialne w swym okrucieństwie wizje, wobec tych z krnąbrnych dusz, które nie zdołały jeszcze przed nimi umknąć.

         Ci obłąkani wojownicy dopuszczają się szaleńczych pościgów, całkowicie lekceważąc zagrożenia płynące z Vortexu (tłum. Wir), ochoczo wdając się w kolejne potyczki, które zbliżyć ich mają do kolejnych skrajnych doznań.

            Chociaż napatoczenie się na mniejsze odziały Zakonu Dzieci Imperatora nie jest zjawiskiem rzadkim (oczywiście gdy zjednoczą ich wspólne cele), to spotkanie samotnego członka tego odrażającego Zdradzieckiego Legionu jest na ogół normą. Najczęściej spotykam przedstawicielem tego zakonu są jednostki właśnie Marines Kakofonii, których szalona tęsknota za ogłuszającym zgiełkiem bitwy, co zmusza nieco bardziej poczytalnych mieszkańców Wiru do unikania z nimi kontaktu za wszelką cenę.

         Przedstawiciele innych Zdradzieckich Legionów również dostroili swój słuch do wrażeń zbliżonych tym, odczuwalnych przez Marines Kakofonii, w tak pobożnym dążeniu  do zagarnięcia darów pochodzących od samego boga rozkoszy. Zwykle spotkanie z takimi oddziałami, kończą się dla potencjalnej ofiary gwałtownie – bądź gdy nieszczęśnik jest wyjątkowo niefartowny – jego los zostaje nieco wydłużony o ten chwilowy czas egzystencji, nazywany: pojmanie żywcem.

         Niszczycielska moc tych upadłych Marines jest niezaprzeczalna, a mimo to wielu spośród kryjących się w Vortex-ie (Wirze) heretyków dostrzega korzyści w niezaprzeczalnie ryzykownym, acz wartym swej ceny schronieniu udzielonym tym bluźniercom.

         Przebywający w Wrzeszczącym Wirze (Screamig Vortex) Marines Kakofonii mogą swobodnie pobłażać swym pragnieniom zaspokajania swych nikczemnych żądza, łagodząc w ten sposób swą nieustającą tęsknotę za nowymi doznaniami.
         Jednak spośród wielu pokus, które czekają na nich w tym niespokojnym królestwie, żądza stymulacji słuchowej jest dla tych Marines najbardziej kuszącą ze wszystkich. Nie ma dla nich znaczenia czy jej zaspokojenie nastąpi poprzez bitewną wrzawę, tajemne urządzenia, czy umiejętności jednego z mieszkańców Krzyczącego Wiru. Ci upadli Astartes starając się zaspokoić swe niepochamowane  pragnienie - mimowolnie stają się coraz powszechniejszym zjawiskiem wśród mieszkańców tej części galaktyki.

Oto niektóre przykłady spośród wielu działań podejmowanych przez Marines Kakofonii w ich nieustającym poszukiwaniach najbardziej ekstremalnych doznań:

* Kakofoniczy Chorus (poważnie, jest napisane przez „CH”. Nie wiem czy to nazwa własna, bo nie ma odnośnika, czy to ten tekst popełnił jakiś poeta-anal-fabeta zwyczajnie takie kwiatki w oryginalnym artykule zdarzają się) – Mając w pogardzie rozważania o materialnych zyskach czy honorze, ci słudzy Slaanesha przysięgają lojalność wobec tych band-bitwenych Chaosu, które czynią najwięcej bitewnego zgiełku, i to zanim sami dodadzą własne takty do wojennej wrzawy. Ta ekscentryczność powoduje, że układ sił zmienia się wielokrotnie w trakcie walk, podążając za brzmieniem pływów wojennego ryku. Jeśli kakofonia zaspokoi ich wystarczająco, są w stanie zwrócić się przeciwko swym dotychczasowym sojusznikom, by na nowo rozpocząć rozkoszowanie się słodkimi dźwiękami gorzejącej bitwy.

*Xenoticants (pl. dosł. Xenotanty) – W Wrzeszczącym Wirze znaleźć można wiele spośród zakazanych artefaktów oraz urządzeń, będących dziełami ras Xenos. Wśród nich znaleźć można przedmioty obdarzające nieopisanymi doznaniami nie tylko ich posiadacza, ale nawet tych spośród śmiałków, którzy poważyli się zaledwie zwiesić na nich swoje ciekawskie spojrzenie.
         Marines Kakofonii wielokrotnie natrafiają na dobrodziejstwa tej natury w trakcie swych podróży, a wielu spośród nich zdążyło już rozsmakować się w tych egzotycznych przyjemnościach i nieludzkich wibracjach. Jednak takie poszukiwania rozkoszy zwykle przeradzają się w obsesję, gdy sami starają się kreować coraz bardziej pomysłowe i nowatorskie sposoby  zgłębiania swojej wiedzy w swej drodze do nieustannej samo-pobłażliwości. Pozostali mieszkańcy Screaming Vortex (Wrzeszczącego Wiru) zwykli nazywać ich Xenoticants, a ich mania stawać się mogła zarówno dobrodziejstwem, jak i zmorą dla tych, którzy uwikłani zostali w ich niekończące się pragnienie posiadania kolejnych relikwii i obcych doznań.

* Chór Aberracji (ang . Choir of Aberrance, prościej: Chór Odchyleń) – Marine Kakofonii zwykle domagają się trybutu w postaci niewolników, których włączają we własne akty przerażającej gloryfikacji kultu Księcia Przyjemności.
         Każdy jeniec wyposażony jest w dziwaczny zestaw wzmacniaczy dźwiękowych i głośników Vox, które powodują u odbiorcy bezbrzeżny ból, wzmacniając tą torturą każdy słyszalny lament oraz przeraźliwe tchnienie na kruszących czaszki częstotliwościach.
         Tak przygotowane, te żałosne stworzenia towarzyszą swoim panom w bitwie, zataczając się za swoimi porywaczami w rozległych procesjach połączonych złotymi łańcuchami, w bestialski sposób przystrojeni delikatnymi haczykami.
         Te płaczliwe deklaracje niedającej się znieść agonii, pobudzane są razami  okrutnie kolczastych i toksycznych batów, wznosząc chóralne zawodzenie w geście niegodnej adoracji wobec licznych przyjemności Slaanesha.




4. Wygląd

         Niezależnie od tego, do jakiej bandy bitewnej lub Zdradzieckiego Legionu należą, Marines Kakofonii noszą swoje pancerze pomalowane na najrozmaitsze i najodważniejsze z kolorów.
         Róże, czernie i fiolety zwykle stosowane są w dziwacznych wzorach kryjących: nogi, ramiona, rękawice, hełmy i płyty naramienne.
Ich zmysły są tak zniekształcone, że tylko najbardziej ekstrawaganckie odcienie i wzory rejestrują jako przyjemne dla ich zmysłów.

         Choć szczek w muzycznym staccato, oraz podmuch Boltera stanowią muzykę dla tych Marines, to jednak wieli spośród nich specjalizuje się w użytkowaniu poszczególnych wariantów broni opartych na dźwięku.
         Najpowszechniejszym z nich jest Miotacz Soniczny (ang. Sonic Blaster) jednak czempioni tych pokręconych hedonistów skłaniają się ku użytkowaniu takich narzędzi jak: Blastmaster (Działo Soniczne) czy Syrena Zagłady. Każda z tych broni wytwarza serię ogłuszająco głośnych ataków wprost rozrywających cel na strzępy poprzez zastosowanie fal psycho-sonicznych w ekstremalnej częstotliwości.
         Marine Kakofonii są równie niezwykle podatni na przejawy wyjątkowo groteskowych mutacji oraz licznych zabiegów chirurgicznych, które uważane za „dary” od Slaanesh-a są niezwykle popularne wśród jego wyznawców.


5. Broń Soniczna

         Marines Kakofonii to wojownicy, których zmysły są wyczerpane i stępione przez wieki hedonistycznego zaspokajania potrzeby, odczuwania skrajnych doznań.
         Tylko najbardziej ekstremalne doznania są w stanie wzruszyć ich otępiałe od przepychu zmysły, stad też bierze się zamiłowanie do broni sonicznej. Im broń głośniejsza, emitująca bardziej niegodne z dźwięków, tym bardziej ekstremalną reakcję emocjonalną wywołana w swojego spaczonego posiadacza (ciekawe jak by się odnaleźli w bitwie stając na przeciw rzeżącego złomu orków?).
         Sama broń soniczna wykorzystując fale dźwiękowe, generując ogłuszająco głośne, psycho-soniczne oraz pirotechniczne wyładowania niszczące zarówno ciało jak i wyposażenie swojej ofiary.

            Broń Marines Kakofonii jest zaiste surrealistycznie osobliwa, wystrzeliwana z niej energia może przebić się przez solidne ściany bez utraty swego potencjału.
         Oddawanie strzału z tych boni nie następuje tyle za pomocą samego naciśnięcia spustu, co poprzez granie na nich, jak na swoistego rodzaju piekielnych instrumentach, a dokonywane za ich pośrednictwem wyładowania, psychicznie rezonują w uderzeniach oszałamiającego spektrum dźwięku.
         Taki marine utrzymując swoją pozycję, może wydobyć z broni głębszą, bardziej trwałą częstotliwość lub tak niezgodne zawodzenie, iż może dosłownie roztrzaskać cel.
         Alternatywnie, jeśli dzierżyciel broni podda się pragnieniu doznania śmiercionośnych skutków własnej broni z pierwszej ręki – może wyzwolić fale paraliżującej harmonii, nawet gdy sam kroczy w kierunku swych ofiar. Takie salwy uderzają we wroga w wybuchowych crescendo (czyt. Kreszendo), które są w stanie rozsadzać gałki oczne oraz niszczyć narządy wewnętrzne, bez względu jak dobrze chroniony jest cel.


Bronie Soniczne:

* Sonic Blaster (Miotacz Soniczny) - to broń soniczna Kosmicznych Marines Chaosu używana przez Marines Kakofonii. Uwalnia fale paraliżujących i zniekształconych dźwięków, które rozrywają napotkane przeszkody na strzępy.      Wiele marines z takim uzbrojeniem używa ich z maniakalną intensywnością. Bawią się przełącznikami, biegnąc w górę i w dół przez różne akordy i przesuwalne skale, tak by te urządzenia pogrążyły się permanentnym zawodzeniu, wzbogacanym o mieszaniny agonii i ekstazy.

* Blastmaster (Działo Soniczne) - to broń soniczna Space Marines Chaosu używana przez Marines Kakofonii.  Generuje pulsujący bas, który jest wystarczająco silny, aby rozsadzić gałki oczne i zniszczyć narządy wewnętrzne.      Przy różnych częstotliwościach broń może wytwarzać różne efekty, zarówno szkodząc jednostkom używając swych częstotliwości lub niszcząc cały obszar pojedynczą dawką częstotliwości pulsacyjnej.

* Doom Siren (Syrena Zagłady) - to broń soniczna Space Marines Chaosu używana przez Marines Kakofonii. Urządzenie składa się głównie z tub i rur, które połączone z hełmem Zdradzieckiego Marines, wzmacniają i przekształcają tak okrzyki bitewne, jak ekstatyczne zawodzenia rozkoszy w ukierunkowaną - maniakalną falę uderzeniową zniszczenia.
         Syrenę Zagłady montuje się na ramionach nosiciela, pozostawiając obie ręce nosiciela wolne, by mógł w nich swobodnie dzierżyć inne bronie lub wykonywać innych zadania.

6. Wyposażenie:

         Poza bronią soniczną, wyposażenie Kakofonistów nie odbiega znacznie od typowego sprzętu będącego w posiadaniu Marines Chaosu, liczonego od okresu po Herezji Horusa, dlatego też w magazynach Marines Kakofonii znajdziemy:

         Bolter (Boltgun)
         Pistolet Boltowy (Bolt Pistol)
         Granaty odłamkowy (Frag Grenades)
         Granaty Krak (Krak Grenades)
         Miecz Łańcuchowy (Chainsword)
         Miotacz Soniczny (Sonic Blaster - opis z bitewniaka – ignoruje osłony)
         Działo Soniczne (Blastmnaster)
         Syrena Zagłady (Doom Siren)
         Topór Łańcuchowy (Chainaxe)
         Szpon Błyskawicy (Lightning Claw)
         Pistolet Plazmowy (Plasma Pistol)
         Topór Mocy (Power Axe)
         Pięść Mocy (Power Fist)
         Młot Mocy (Power Maul)
         Miecz Mocy (Power Sword)
         Miotacz Ognia (Flmaer – opis z bitewniaka – ignoruje osłony)

Ikona ekscesu - (Icon of Excess) sztandar noszony tylko przez jednego członka oddziału, wzmacniający dedykowaną umiejętność, zwaną: Śmierć Fałszywemu Imperatorowi.

7. Umiejętności (dane z statystyk oddziału z ósmej edycji):

*  Śmierć Fałszywemu Imperatorowi - Kipiąca nienawiść, jaką kosmiczni marines Chaosu żywią dla Truchła Imperatora i jego słabego Imperium, jest bronią samą w sobie,

* Dyscyplina Boltera -  Zamiast przestrzegać normalnych zasad dla broni szybkostrzelnej, modele w tej jednostce strzelające bronią szybkostrzelną wykonują podwójną liczbę ataków, (jeśli spełniony jest jeden z poniższych warunków:
1. Cel strzelającego modelu znajduje się w połowie maksymalnego zasięgu broni.
2. Cel strzelającego modelu to piechota i każdy model w swojej jednostce pozostał nieruchomy w poprzedniej fazie Ruchu.
3. Cel strzelającego modelu to TERMINATOR, MOTOCYKLISTA, CENTURION, DREADNOUGHT albo HELBRUTE).

* Nienawistny napad -  Jeśli ta jednostka wykona ruch szarży, lub już szarżuje albo przeprowadzi Heroiczną Interwencję, dodaje się plus 1 do Ataku charakterystycznego dla danego modelu jednostki do końca trwania tury.

* Muzyka Apokalipsy - Za każdym razem, gdy model w tej jednostce jest zabijany, jest zmuszany do wykonania ostatniego ataku, zanim ostatecznie ulegnie obrażeniom. Zabitego modelu nie usuwa się z pola bitwy póki  atakująca jednostka przeciwnika nie zakończy wszystkich swoich ataków, wtedy zabity model może wystrzelić z jednej ze swoich broni dystansowych, tak jakby to była zwyczajna faza strzelania. Po wykonaniu tej akcji zabity model jest następnie usuwany jako ofiara na zwyczajnych zasadach.

* Mistrzowie kakofonii – mechanika bitewniaka polegająca na zmianie roli jednostek elitarnych (Elite), na mechanikę obowiązującej dla formacji: Wojska (TROOPS) – zmienia to zasady posługiwania się tymi oddziałami).

8. Znani Marines Kakofonii:

* Marius Vairosean - był niegdyś Trzecim Kapitanem Legionu Dzieci Imperatora w ostatnich dniach Wielkiej Krucjaty i Herezji Horusa na przełomie 30 i 31 tysiąclecia. Był obecny podczas wielu najbardziej niesławnych kampanii herezji, w tym okrucieństwa Istvaana III i masakry w miejscu zrzutu na Istvaana V. Marius w dążeniu do doskonałości, poprowadził cały swój Legion na bluźnierczą ścieżkę chaotycznego zepsucia.
         Ulegając podstępom Slaanesh-a i ohydnym działaniom dokonanych za sprawą apotekarza Fabiusa Bile, Vairosean został wkrótce pochłonięty przez zepsucie Księcia Rozkoszy i stał się jednym z pierwszych Marines Kakofonii, oddannych w służbie Chaosu.
         W końcu został przywódcą formacji Kakophoni (jednostka Marines Kakofonii), która powstała z Zdradzieckiego Legionu Dzieci Imperatora po ich poddaniu się rujnującym mocom Chaosu.
         Podczas wspólnej ekspedycji do Oka Osnowy dwóch Zdradzieckich Legionów: Dzieci Imperatora oraz Żelaznych Wojowników, w celu odnalezienia zakazanej broni xenos, zwanej Anioł Exterminatus, Vairosean został zabity przez ocalałego z zagłady Ignatiusa Numen-a z zakonu Żelaznych Dłoni, przynależnego do formacji Morlock (oddzielny artykuł).

(Ciekawostka niefabularna co do formacji Morlocków - nie mylić z Murlockami, czyli ryboludźmi z Warcrafta - to prawdopodobnie nawiązanie do rasy kanibalistycznych post-homo-sapiens żyjących w podziemnych jaskiniach, opisanymi w książce Herberta George'a Wellsa pod tytułem: Wehikuł Czasu.)

* Emmesh-Aiyebył potężnym reprezentantem Marines Kakofonii i dygnitarzem wojskowym (ang. Warlord) Dzieci Imperatora, jednak nie był ani weteranem Długiej Wojny (ang. Long War - Długa Wojna jest terminem używanym przez Kosmicznych Marines Chaosu z Zdradzieckich Legionów i Renegackich oddziałów Kosmicznych Marines, które odnoszą się do ich walki o obalenie Imperatora Ludzkości, celem przejęcia kontroli nad Imperium Człowieka dla siebie i Bogów Chaosu) ani członkiem oryginalnego Legionu Astartes, co więcej nie był w stanie nawet określić swojego pierwotnego pochodzenia. Nie mniej nie przeszkodziło mu to w objęciu znacznej pozycji w hierarchii formacji, czyniąc go przy tym notorycznym najeźdźcą i zdegenerowanym architektem perwersji oraz wyuzdanych ekscesów. Przy tym nieustannie poddawał swoje ciało pod działanie toksyn nerwowych oraz  wysokich dźwięków celem wywołania jakiejkolwiek stymulacji swoich wyostrzonych zmysłów.
         Emmesh-Aiye zasłynął z tego, że prowadził za sobą cały orszak okaleczonych i przerażonych niewolników, których własnoręcznie złamał, przemieniając ich tym czynem w swoich fanatycznych ochroniarzy.
         Podobnie jak wiele innych spośród Dzieci Imperatora, nieustannie modyfikował swój wygląd - również poprzez samookaleczenia.
         Gdzieś w 41. Milenium Emmesh-Aiye był jednym z wielu Lordów Chaosu zaproszonych przez Warsmith-a Chengrela z Legionu Żelaznych Wojowników na licytację (Warsmith - Kowal Wojenny – tytuł honorowy nadawany kapitanom-seniorom Kosmicznych Marines, którzy przewodzili batalionom Żelaznych Wojowników w trakcie trwania Wielkiej Krucjaty i Herezji Horusa w późnych latach trzydziestego i trzydziestego pierwszego milenium). Przedmiotem targów miał być rzadka kolekcja kamieni Dusz Eldarów. Chengrel wysłuchał historii każdego spośród swych gości i nie skrywając więcej swych emocji, wpadł we wściekłość, odkrywając że żaden z przybyłych Lordów Chaosu nie służył wcześniej w żadnym z pierwotnych Legionów Astartes.
         Doprowadziło to do sytuacji, w której do targowania włączyć mógł się każdy, co za skutkowało tym, iż zebrani Lordowie rzucili się sobie do gardeł.
          Po zarżnięciu Lorda Hodira z Zdradzieckiego Legionu - Panów Nocy - za zagarnięcie dla siebie Kamienia Dusz. Emmesh-Aiye stanął twarzą w twarz z Khrove-m, czarnoksiężnikiem Legionu Tysiąca Synów. Chaośniczy mag sięgnął w głąb swoich arkanów i przemienił ziemię na które stał Władca Kakofonistów wraz z jego niewolniczą ochroną, w bezdenną otchłań płynnego metalu, pochłaniającą swe ofiary na podobieństwo ruchomych piasków.  Emmesh-Aiye wraz ze swoją świtą zapadli się w otchłań, ginąc na miejscu.

* Rapturous Voice – (ang. dosł. Zachwycający Głos) Snuje się opowieści o znanych czempionach Dzieci Imperatora, którzy nadal powodują spustoszenie w Wrzeszczącym Wirze, i to w samej wielkiej Burzy Osnowy, która oddziela Sektor Calixis z Segmentum Obscurus, od Przestrzeni Koronus (ang.Koronus Expanse). Czarujący Rapturous Voice, to  niesławny Marine Kakofonii, którego niepojęte melodie wydobywają się z masywnego wokalu umiejscowionego między groteskowo rozdętymi szczękami i zdobnymi w ornamenty rurami, okalającymi jego ekstrawagancką zbroję, czyniąc go szczególnie niesławny w ostatnich stuleciach.
         Jego niezgodne harmonie inspirują ekstazę, grozę i ból, zapowiadając przy tym wiele innych intensywnych i sprzecznych emocji, będąc przy tym nieznośnie niepokojące, ale dziwnie fascynujące dla każdego, kto je usłyszy. Ta odurzająca cecha usidla nieświadomych słuchaczy, którzy stają się jego bezwolnymi niewolnikami. Podekscytowani angażują się w zdeprawowane kaprysy swego nieobliczalnego mistrza, aby mogli dalej rozkoszować się jego hipnotycznymi podszeptami. Wpływ Głosu rozprzestrzenia się podstępnie w całym Wirze, a wielu Marines Kakofonii jak i potężnych watażków uległo jego nutom,  oddając swe heretyckie dusze jego pragnieniom.
         W trakcie walki, jednostki będące pod wpływem tych dźwięków walczą w euforycznym oszołomieniu, nieświadome okropności bitwy i własnego bezpieczeństwa, nawet gdy porywająca muzyka popycha ich wprost w ramiona urzekającej zagłady

* Volupus – to osławiony syn Chemos (rodzinna planeta Legionu Dzieci Imperatora) który decyduje się na używanie wyłącznie broni bezpośredniej, ciesząc się przy tym szumem miecza łańcuchowego i przenikliwego krzyku, gdy ostrza wgryzają się w kości lub zbroję swych ofiar.
         Volupus odszedł z oddziału Marines Kakofonii, by założyć własną grupę bojową - Migotliwe Ostrza (ang. Flickering Blades). Ci wojownicy wkraczają do walki, uzbrojeni w smukłe miecze, które wyśpiewują pieśni śmierci z każdym swym zamachem.
         Ich bluźniercze pancerze pokrywają niepoliczalne zwoje języków (chodzące reklamy frontmen-a kapeli KISS) a każda zmutowana paszcza oblizuje usta w lubieżnym oczekiwaniu na rozpryski krwi, sycące je podczas walki w zwarciu (Wygląda to trochę jak taki mezalians Khorn'a ze Slaanesh-em na modłę Nurgląt.).





Bonus. Rozwój Formacji w poszczególnych edycjach bitewniaka (poza LORE)

         Marines Kakofonii od początku byli uznawania za zaledwie: kompetentną jednostką strzelecką, która miała szanse przetrwać w walce w zwarciu, a podstawowa różnica między nimi, a innymi Astartes polegała na ich unikalnym wyborze broni i aż do 8 edycji - wyższych statystykach inicjatywy.
         Jako jednostki zostali wprowadzeni jako Kosmiczny Marines Chaosu uzbrojeni w gitarowe giwery! Jednak w chwili ich wprowadzenia do uniwersum istniał tylko jeden rodzaj kakofonii i jeden rodzaj broni sonicznej, jednak teraz ilość możliwości nieco się zwiększyły.

Edycja Druga
         Hałas Marines tym razem otrzymali nową broń, dzieląc ją na znane już: Miotacze Soniczne, Działa Soniczne oraz Syreny Zagłady. Szaloną częścią zabawy była dostępność broni - każdy w drużynie mógł wziąć dowolną broń dźwiękową! (Czyniąc formację prawdziwym zagrożeniem na polu bitwy)

Edycja Trzecia
         Tutaj zmiany stają się interesujące. Na początku: broń Marines Kakofonii dostaje dziwną zmianę, uzyskując zmienną siłę, ale niski AP (armor penetration) a dostępność broni została bardziej ograniczona: Marines Kakofonii w tej edycji byli uzbrojeni przede wszystkim w Miotacze Soniczne, z kilkoma opcjami ulepszenia do Działa Sonicznego lub Syreny Zagłady, podczas gdy czempion mógł nadal władać dowolną bronią dźwiękową - w tym właśnie Działem Sonicznym! Inną zmianą było to, że Marines Kakofonii były tutaj wyborem typu Ciężkiego Wsparcia (Heavy Support) zamiast zostać formacją Elitarną, która oczywiście zmiana została wprowadzona wraz z nowym kodeksem.

Edycja trzy i pół
         Wprowadzono radykalnie zmiany: broń dźwiękową ponownie zmodyfikowano, usuwając ich losową siłę, a Działo Soniczne zyskało swój podwójny profil. Pojawiły się również płaskie (stałe) ulepszenia do innych broni w modelach ze Znakiem Slaanesh-a oraz w pojazdach dedykowanych Księciu Przyjemności.
         Wynikało z tego, że za opłatą można było większość modeli ulepszyć lub od razu kupić lepsze pociski, miotacze ognia lub działa automatyczne.    Oznaczało to również, że istniały pojazdy z bronią dźwiękową, co sprawiło, że Dzieci Imperatora były nieco OP (over power – czyli prze kozaki nie do ubicia). Takich Marines można by uznać za Wojsko (stosuje się wtedy inną mechanikę), gdyby Lord prowadzący armię miał Znak Slaanesh-a, a każda jednostka licząca 6 modeli mogłaby wziąć w swoje szeregi aspirującego championa: za darmo.

Edycja Czwarta
         Trochę obniżono statystki względem trzeciej edycji, profil podstawowy był właściwie zachowany jako nieustraszeni Kosmiczni Marines Chaosu z lepszym przywództwem i inicjatywą. Miotacze Soniczne w ogóle się nie zmieniły, ale można je teraz ulepszyć używając za bazę bolterów jak w poprzedniej edycji.
         Największa zmiana polegała na tym, że Działa Sonicznego zyskał AP3 (przebicie pancerza) przy ustawieniu dużej mocy, a Syrena Zagłady została ulepszona do S5 (siła) AP3 (przebicie pancerza).
         Marines Kakofonii również zostali przeniesieni do sekcji: Żołnierzy i ogólnie rzecz biorąc, byli drugim najczęściej wybieranym wyborem oddziałów do budowania plagi marines w czwartej i piątej edycji.

Edycja Szósta
         Formacja wróciła do elit z zastrzeżeniem dotyczącym wyboru żołnierzy. Wprowadzono kolejną zmianę w uzbrojeniu, a miotacze dźwięku zmieniły statystki salwy na 2/4, by od tej pory jakakolwiek broń dźwiękowa ignorowała osłonę. Podstawowe jednostki Marines Kakofonii ze swoimi spłaszczonymi statystkami, stały się okazjonalnie lepszym wyborem spośród większość innych Astartes, a przy tym kosztowała tylko 18 pkt. nie uwzględniając zastosowania opcji rozwoju broni oraz jednostek.
         W ten sposób przeprowadzono ich przez siódmą edycję, w której przywrócono nieco statystyk Dzieci Imperatora z wersji 3.5.

Edycja Ósma
       W swoim poprzednim wcieleniu, mimo że byli solidnym wyborem, mieli problemy z poruszaniem się, ponieważ większość ich konfiguracji zmusiła gracza do prowadzenia rozgrywki w bardzo statyczny sposób.
         Jednak zadaje się że Shlaanesh w końcu wysłuchał próśb swych wyznawców, gdyż Miotacz Soniczny został opatrzony współczynnikiem 3 ataku (Assault), więc jednostki mogą nie tylko się poruszać, jednak również modyfikować wyposażenie nie zaprzestając ostrzału. Co prawda z karą minus jeden dla ostrzału, jednak wciąż jest to ostrzał.
Mówiąc ogólnie, są one droższymi zmodyfikowanymi-bolterami (combi-bolters), podwajając swoją cenę w zamian za ignorowanie osłony i przejście z trybu Szybkiego Ostrzału (Rapid Fire) 2 do trybu Ataku (Assault) 3.
         Działo Soniczne nie jest już tak potężne w starciu z Pancerzami Mocy (Power Armor) jednak od teraz zacznie lepiej radzą sobie z terminatorami, pojazdami i modelami posiadającymi wielo-sektorowe obrażenia (multi-wound).

Od tłumacza: Dalej mamy suche statystyki z wyliczeniami, których i tak nikt nie zapamięta, więc przeskakujemy nieco dalej.

Na chwile obecną, czyli anno domini 2019 (jak wnosi artykuł):
         Syrena Zagłady jest teraz ciężkim miotaczem z automatycznymi trafieniami, a Działo Soniczne można założyć na czempiona.
         Marines Kakofonii otrzymują mechanikę Muzyka Apokalipsy (Music of the Apocalypse), która pozwala im strzelać z broni (lub użyć granatu) po własnej śmierci!
         Dostają również dwa ataki na turę bronią do walki wręcz, co czyni ich równie skutecznymi w walce w zwarciu jak Lojalistycznych Adeptów Astartes.
Co więcej można zamienić bolter na miecz łańcuchowy, dodając im bonusowy atak w fazie walki.
         Wyposażenie oddziału w Ikonę Ekscesu przy wykorzystaniu umiejętności: Śmierć Fałszywemu Imperatorowi daje dodatkowy bonus plus pięć do trafień. Poza tym unikatowa strategia  Dzieci Imperatora: Nadmiar Przemocy (ang. Excess of Violence) daje im bonusowy atak za każdą zabitą jednostkę.
         Nie są to co prawda Berserkerzy Khorna jednak przy odpowiedniej strategi i wsparciu mocy psionicznych czyni ich niezwykle skuteczną formacją, a przy tym zaskakująco tanią przy koszcie 15 pkt.
        
Przypis w pierwotnym artykule:
            Zabawnym dziwactwem z czempionem oddziału jest techniczna możliwość, wyposażenia go w Miotacz Soniczny, Syrenę Zagłady ORAZ modyfikowalny-bolter z których może legalnie wystrzelić wszystkich naraz!

Przekład na Polski: Radogost z Post Ragnaröków

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...