wtorek, 2 lipca 2019

Mortarion i Gwardia Śmierci cz8



Organizacja Legionu po Herezji
Po zepsuciu Legionu i przemianie Mortariona w Demonicznego Prymarchę, kiedy to
Legion znalazł schronienie w Oku Terroru po Bitwie o Terrę, Legion zaczął dzielić się na
mniejsze formacje. Mimo to, Marines Zarazy wciąż dążą do organizowania swoich sił
zgodnie z symboliką liczby siedem lub jej wielokrotnościami. Kilka z pojazdów, które po
dziś dzień służą Legionowi, nie są poddawane żadnej konserwacji - władają nimi demony
Nurgla lub prowadzą je same Nurglęta.
Mimo wszystko, wraz z powrotem Mortariona do aktywnego przewodzenia Gwardią
Śmierci, po otwarciu Wielkiego Ryftu w 999 r. M41, z mglistych partii Królestwa Nurgla do
rzeczywistości wstąpiła o wiele bardziej zorganizowana i sformalizowana Gwardia Śmierci
niż miało to miejsce w przeszłości. Teraz Gwardia Śmierci jest jednym z najbardziej
zdyscyplinowanych i spoistych ocalałych Zdradzieckich Legionów. Mortarion, który od
zawsze był uważany za tradycjonalistę, wciąż bazuje strukturę Gwardii Śmierci wokół
wielkości Legionów Kosmicznych Marines, które przemierzały galaktykę w czasach Wielkiej
Krucjaty i Herezji. Nawet jego nowe formacje są organizowane zgodnie z magiczną dla
Nurgla siódemką. Każda z tzw. “Kompanii Plagi” składa się z tysięcy Astartes, co całkowicie
przytłacza wszelkie ekwiwalentne pod kątem ilości formacje Lojalistycznych Kosmicznych
Marines późnych czasów M41.
Generalnie każda z Kompanii Plagi jest podzielona na siedem mniejszych oddziałów,
nazywanych “kohortami sepsis.” Każda z kohort liczy sobie około siedmiuset Marines Plagi,
wspieranych przez zakażonych żołnierzy Auxilli, formacje opancerzone i oddziały
Demonicznych Machin. Każda z kohort jest następnie dzielona na dwa “maladictumy,” z
których każde stanowi groźną siłę bojową. Każde maladictum dzieli się na siedem “kolonii.”
Kolonie liczą sobie siedmiu Zdradzieckich Legionistów, którym przewodzi potężny Lord
Gwardii Śmierci i pomniejszy Czempion Nurgla, opancerzone pojazdy, pomniejsze demony i
Demoniczne Machiny. Pierwsza Kolonia każdej kohorty sepsis i każdego maladictumu
często składa się wyłącznie z Terminatorów Władcy Zarazy, podobnie jak ma to miejsce w
elitarnych I Kompaniach Zakonów Kosmicznych Marines.
Pomimo teoretycznej spójności, w praktyce Legion Gwardii Śmierci wciąż jest
wewnętrznie skłócony i złamany, podobnie jak większość formacji Kosmicznych Marines
Chaosu w tysiącach galaktycznych stref wojny, często tylko i wyłącznie z powodu grymasów
Władców i Czempionów Chaosu i im podobnych. Oddziały bojowe, którym przewodzą, w
dużej mierze różnią się rozmiarem i składem, ale wszystkie one zwane są przez innych
Gwardzistów Śmierci “vectoriumami.” Ci, którzy przez dłuższy czas walczą wyłącznie u
boku tych samych Braci Bitewnych, prędzej czy później odczuwają swoją odrębność na tle
innych, podobnych formacji i nadają sobie nowe imię oraz przybierają - a często i
manifestują - nowe barwy i sztandary. Większość z vectoriumów zostaje wyodrębniona z
maladictumów lub kolonii tej samej Kompanii Plagi, ale są w galaktyce i takie, które
stanowią zbiorowisko bardziej zróżnicowanych Marines. Typowe vectorium Gwardii Śmierci
zrzesza jednak podobnie wyekwipowane oddziały. W galaktyce zaobserwowano do tej pory
trzy główne nurty co do wyposażenia i przeznaczenia Gwardzistów Śmierci z danych
vectoriumów:
1. “Kolonie Plagi” - Miano to nadaje się vectoriumom Gwardii Śmierci, których
Marines przypominają najczęściej spotykanych Marines Zarazy.
2. “Kolonie Zniszczenia” - Marines tych formacji najczęściej posługują się bronią
alchemiczną.
3. “Kolonie Żniwiarzy” - tym terminem określa się vectoriumy, które w praktyce są
formacjami mobilnych pojazdów opancerzonych Gwardii.
Formacje super-ciężkie
I Kompania Plagi, “Zwiastun” - I Kompanią Plagi włada Typhus, a jej siły nazywane są
Zwiastunem. Szeregi tej kompanii są zainfekowane setkami różnych odgałęzień Plagi
Zombie, włączając w to Szambrelot, Stęki i Ospę Żółciową.
II Kompania Plagi, “Żelazna Zaraza” - II Kompania Plagi faworyzuje najazdy
zmechanizowane i utrzymuje wielkie formacje czołgów bitewnych. Jej wojownicy chorują na
Żelazną Zarazę, przez którą ich maszyny pożerane są przez rdzę, która łatwo przenosi się na
pojazdy przeciwnika.
III Kompania Plagi, “Kowadło Mortariona” - Wojownicy III Kompanii Plagi są mistrzami
okopywania się i bronienia przed rozlewającymi się o ich umocnienia wrogami. Są zarażeni
Ponurymi Wzdęciami, plagą, która objawia się gorączkowymi potami, które tłustymi
strumieniami spływają po ich pancerzach i stoją za ich bulgoczącą mową. III Kompania Plagi
jest także znana z utrzymywania Chorowitych Zuchwalców, których liczba w Kompanii
przeważa. Dowodzący III Kompanią Lord Gothax Posępny stał się znany z utrzymywania
osobistej gwardii, złożonej z siedmiu Zuchwalców, którzy towarzyszą mu w jego podróżach.
W wyczerpujących oblężeniach i kampaniach, które określić można mianem “mielarki do
mięsa,” w których to III Kompania się lubuje, entropiczne fale uderzeniowe ich toksyn
rozpaczy są niemożliwym do przeoczenia show.
IV Kompania Plagi - Kompanią przewodzi Demon o imieniu Pożeracz Żyć. Jego Legioniści
są nosicielami Plagi Pożeracza, nazywanej także Mżawką Ciała, Przeżuwaczem Ospy i
Nieskończonym Darem, a sam Demon przede wszystkim ukochał sobie czarnoksiężników
Gwardii Śmierci, których używa głównie do przywoływania innych Demonów Nurgla.
V Kompania Plagi, “Handlarze Ospy” - Charakterystyczną cechą rozpoznawczą w V
Kompanii Plagi jest wielka ilość Demonicznych Machin w jej szeregach. Jej siły są
nosicielami Świętego Strumienia, który powoduje niekończący się krwotok zważonej krwi.
Wszędzie tam, gdzie pojawia się V Kompania, za jej szeregami ciągną się brązowo-czerwone
ślady gęstej nieczystości.
VI Kompania Plagi, “Brodownicy,” lub “Bracia Much” - VI Kompania Plagi obsadza Floty
Plagi Mortariona, oraz zajmuje się zdobywaniem nowych okrętów dla swojego władcy.
Sporą część ich szeregów tworzą Terminatorzy Władcy Zarazy, których przypadłością jest
tajemnicza choroba, znana pod nazwą Warkotu.
VII Kompania Plagi, “Wybrani Synowie Mortariona” - Gwardziści VII Kompanii Plagi
mają honor bycia uznawanymi za Wybranych Synów samego Prymarchy. Są twórcami
złośliwych plag i mrocznymi alchemistami. Ich przypadłością są Pełzające Krosty, znane
także jako Gotująca Zaraza, Marazmowy Bryzg i Owoc Nurgla.
Specjalistyczne formacje dowodzenia
Lord Gwardii Śmierci - jest to wybrany Lord Chaosu, który w szeregach Zdradzieckiego
Legionu zajmuje pozycje dowódczą. Lordowie Gwardii Śmierci dowodzą swoich praw do
władania Gwardzistami w wielkich czynach zniszczenia, zepsucia i wytrzymałości. Podobnie
jak w przypadku wszystkich aspektów Gwardii Śmierci, Mortarion utrzymał żelazny uścisk
nad doktrynami i dyspozycjami swoich czempionów. Nawet od swoich najbardziej
utalentowanych synów oczekuje on obrania przez nich drogi, która pozwoli im na rozwój ich
talentów. W ten sposób, Mortarion upewnia się, że nawet wtedy, gdy Lordowie Gwardii będa
zdobywali szacunek samego Nurgla i będą usilnie trzymali się ścieżki prowadzącej do ich
osobistej chwały, wciąż będą zintegrowani z pragmatyczną, opartą na piechocie taktyce ich
wojowników. W nawiązaniu do swojej filozofii, Mortarion stworzył Płaszcze Zepsucia, które
w mijających tysiącleciach przesiąknęły złośliwą mocą Empireum. Strategia i dobór broni
każdego z Lordów powoduje, że jest on tak dobrze rozpoznawalny jak rewolucjonizujące
symptomy największych przypadłości samego Nurgla, ale zazwyczaj Lordowie Gwardii
Śmierci będą mieścili się w jednej z niżej wymienionych grup:
Lord Zakażenia - Najbardziej agresywny i waleczny z Lordów Gwardii Śmierci,
noszący Płaszcz Zakażenia. Lordowie Zakażenia biegną do bitwy w
zanieczyszczonym pancerzu Cataphractii Terminatorów, dzierżąc albo uzębiony
topór, swoimi rozmiarami przewyższający naturalnych ludzi, albo oburęczna kosa.
Ich ulubioną strategią jest bezpośredni szturm - mało uwagi poświęcają podstępom i
subtelnościom. Są bardzo zawziętymi dowódcami, nadzwyczaj pewnymi siebie i
umiejętności swoich wyznawców do absorbowania najgorszych klątw rzucanych na
nich przez ich przeciwników. Ucieleśniają oni szybko rozprzestrzeniającą się plagę,
która rozdziera tłumy, bezkrytycznie zabijając wszystko na swojej drodze,
zostawiając za sobą jedynie stosy trupów.
Władca Osp - Władcy Osp upodobali sobie rozsiewanie zabójczych chorób drogą
powietrzną.
Władca Jadu - Są to mistrzowie zmasowanego bombardowania i przygniatania
wroga wielką siłą ognia, dziesiątkując jego szeregi śmiercionośnymi infekcjami.
Całun Śmierci - Ci spuchnięci od nadmiaru nienaturalnej mocy wojownicy górują nad
swoimi przeciwnikami. Zardzewiałe rękawice i skręcające się macki dzierżą ogromne,
bojowe kosy, znane jako Żniwiarze. Jest to przeklęta broń, która odcina głowy od ramion i
kończyny od tułowia wraz z każdym zamachem. Chmury zakażonych paskudztwem much
krążą nad głowami Całunów Śmierci, podczas gdy piekący smog wydobywa się z kanalików
wentylacyjnych w ich pancerzach, dusząc i oślepiając ich przeciwników. Wojownicy Całunu
Śmierci są bardzo uzdolnieni, nacierając na wroga z prędkością, przez którą ich masywne,
rozdęte ciała są zabójcze. To jednak nie tylko ich umiejętności w walce sprawiają, że są tak
przerażający. Całun Śmierci jest formacją, której członków Mortarion wybiera osobiście, są
jego mrocznymi emisariuszami i gdziekolwiek by się nie udali, będzie z nimi autorytet ich
genetycznego ojca.
Terminatorzy Władcy Zarazy - Wojownicy nieustępliwi i niepowstrzymani. Ci elitarni
wojownicy Gwardii Śmierci są na wieczność związani ze swoim zmutowanym Pancerzem
Cataphractii. Broń Kombi, szpikulce siejące zarazę i wyrzutnie plagi zawsze znajdują się na
ich wyposażeniu, przez co na polu bitwy niszczą oni wrogą piechotę i pojazdy. Łącząc
ochronne siły Cataphractii z ich prężnością i darami Nurgla, Terminatorzy Władcy Zarazy są
przerażająco trudnym do zabicia przeciwnikiem. Sami Terminatorzy są z tego faktu bardzo
dumni i wykorzystują ten fakt na swoją korzyść, w każdej bitwie skacząc prosto w paszczę
lwa i wybijając mu zęby.
Zwiastun Zarazy - Jako heroldowie epidemii i rozpaczy, Zwiastunowie Zarazy zazwyczaj
kroczą na czele pochodu Gwardii Śmierci. Zwiastują oni przybycie synów Mortariona
poprzez bicie w zardzewiałe toksyny rozpaczy - wykute w piekielnych ogniach dzwony o
wielkich rozmiarach, a których dzwonienie słyszalne jest zarówno w rzeczywistości, jak i w
Osnowie. Podstawową rolą Zwiastunów jest sianie konsternacji, zaniepokojenia, strachu i
słabości w szeregach przeciwnika. Rozdźwięk ich wtórujących dzwonów wysyła fale entropii
przez całe pole bitwy nie tylko po to, by nadwątlić zmysły przeciwnika, ale i zastraszyć samą
jego duszę. Błogosławieństwa Nurgla manifestują się wszędzie tam, gdzie fale toksyn
uderzają o ściany ludzkich domostw. Każde uderzenie w dzwony Zwiastunów Zarazy
sprowadza ich przeciwnika bliżej decyzji o padnięciu na kolana oraz rozsiewa choroby i
zepsucie w jego obozie.
Czarnoksiężnicy Gwardii Śmierci - Gromadząc energię samej Osnowy, Czarnoksiężnicy
Gwardii Śmierci wzywają na swoje usługi błogosławieństwa Nurgla. Kotłujące się w ich
rękach liczne plagi osłabiają przeciwników, powodując gnicie i łamanie się ich kości, czy też
redukowanie ich mięśni do czerwono-brązowej galarety. Złośliwe zaklęcia maskują Gwardię
Śmierci przed ich wrogami w roju upstrzonych czarną szczeciną much, lub przepełniają ich
wzdęte rozkładem ciała nienaturalną potęgą i niezwykle płodną prężnością. Demoniczne
sługi, które przedzierają się przez szeregi wroga niczym dziki ogień także przybędą, jeśli
tylko Czarnoksiężnik będzie w stanie je przywołać, a wszelkie fortyfikacje runą niczym
domek z kart, kiedy tylko pasożyty namnażające się pod ziemią podkopią ich fundamenty na
rozkaz maga.
Twórca Zarazy - Są to zdolni Czarnoksiężnicy Gwardii Śmierci, którzy są przesiąknięci
Osnową od ich bladej, przeżartej przez larwy skóry aż po ich wiecznie spienione wnętrzności.
To, co zostało z ich dusz już dawno zaprzedali Nurglowi w zamian za jego błogosławieństwa
i umiejętność przewodzenia słabościom z królestwa Boga Plag. wzdęte ciała Twórców
Zarazy stały się przewodnikami toksyn z Ogrodu Nurgla.
Rachmistrzowie - Rachmistrzowie to kapłani doktryny siedmiokrotnej, opartej na świętej dla
Nurgla cyfrze siedem, a która dla jego wyznawców jest cyfrą choroby i absolutem wszelkich
infekcji. Są kapłanami, demagogami, metafizykami, skrybami i kwatermistrzami w jednym.
Ci gnijący fanatycy ruszają do bitwy przepełnieni pułapkami ich dziwnego fachu.
Rachmistrzowie znani są z tego, że zliczają nieszczęścia, łuski po kulach na polu bitwy,
zadane rany i wrogów, którzy wrzeszcząc uciekają poza horyzont. Liczą muchy w powietrzu
i liczbę zabitych, osiągnięte zwycięstwa i wycierpiane porażki. Zawsze zestawiają oni jednak
wszystko według potępionej przez Osnowę liczby siedem, tym samym wzywając na swe
usługi błogosławieństwa Nurgla. Wierni Boga Plag są przepełnieni inspirującymi do wielkich
czynów rachunkami Rachmistrzów. Kiedy głos jednego z nich zabrzmi w uszach Astartes
Gwardii Śmierci, moce Empireum przepełniają ich dusze.
Niszczyciel-Biologus - Prowadzeni obsesyjną żądzą nieustannego trenowania swojej grupy
do perfekcji, Niszczyciele-Biologus pełnią każdą aktywną rolę w rozsiewaniu zarazy na polu
bitwy. Z pleców zwisają im pnącza z zawieszonymi na nich granatami szerzącymi zarazę -
zawsze są to jednak najnowsze i najbardziej niebezpieczne z chorób, które dopiero co
opuściły fabryki plagi. Są oni nosicielami unikatowej mutacji: bezczynne, mleczne oczy
wyrastają im pod skórą na całej powierzchni ciała, przebijając ją niczym cysty. Znane są jako
Occuloby; spojrzenie tych przeklętych orbit potrafi spenetrować pancerz, ciało i kości i
dostrzec każdy niuans szerzącej się w danym ciele infekcji.
Chirurg Plagi - Są to grzeszne, zakapturzone postacie, poruszające się po pobojowisku
niczym spektra samej śmierci. Każdy z nich był niegdyś Konsyliarzem Gwardii Śmierci,
który ratował tych Astartes, których dało się uratować, oraz niósł zbawienie tym, dla których
było już za późno. Potępienie zmieniło Apothecarion Legionu, przemieniając samych
Konsyliarzy w mroczne antytezy tego, czym niegdyś byli. Niczym dumni ojcowie, Chirurdzy
Plagi nie zajmują się wszystkimi dziećmi Nurgla, ale ich ciała są za to inkubatorami dla
wszystkich gatunków pasożytów i fagów - krew oferowana jest im dobrowolnie jako
życiodajny matecznik upiornego potomstwa. Sam dotyk Chirurga Plagi potrafi być
nadzwyczaj zaraźliwy, podczas gdy każdy oddech który biorą oni do swoich przeżartych
rozkładem płuc, rozsiewa zarodniki i demoniczne pyłki. Smród wydobywający się z ich
kadzielnic, tłuste strużki, które spływają po ich broni i ich chirurgiczne narzędzia to symbole
rozpoznawcze Chirurgów Plagi.
Formacje Liniowe
Marines Zarazy - Przepełnieni gnijącym zepsuciem Marines Zarazy są rdzeniem Gwardii
Śmierci i niepodobnie żadnemu innemu Zdradzieckiemu Legionowi, liczby Marines w ich
Legionie przez całe tysiąclecia od zakończenia się Herezji Horusa tylko wzrosły. Marines
oddani służbie Nurglowi mają obrzydliwe, zgniłe ciała, cuchnące rozkładem. Gnijący śluz
wydobywający się z ich wrzodów powoduje korozję ich pancerzy i wypala skórę, jednak
pomimo tak licznych zniekształceń są oni przerażającymi przeciwnikami. Ich ropiejące
mózgi nie czują agonii niszczonego od wewnątrz ciała, sprawiając, iż Marines Plagi są
praktycznie odporni na ból, spowodowany przez te rany.
Padlinotwórcy - Padlinotwórcy dobierani są spośród Marines Zarazy. Zazwyczaj zostają
nimi ci wojownicy, którzy czują radość obserwując, jak ich ofiara cierpi w uścisku Nurgla. W
ich duszach gnije podłe okrucieństwo, manifestując się w groteskowej, fizycznej degeneracji.
Na powierzchni ich skóry rosną wypukłości wypełnione gnijącym tłuszczem, który raz po raz
wypływa na powierzchnię. Ich oczy zamieniają się w czarny śluz i wypływają z oczodołów,
przez co Padlinotwórcy “widzą” świat w odcieniach Osnowy. Ich usta są powykręcane w
zębate dzioby, a z licznych blizn na ich ciele wydobywa się smród tak okrutny, iż
przeszkadza on nawet zwykłym Marines Zarazy. Zakazane sekrety tworzenia plag przez
Nurgla kwitną w ich umysłach, zmuszając ich do obsesyjnego praktykowania alchemii i
radosnego ważenia szkodliwych chorób.
Kultysta Chaosu - Na każdym świecie rozdzieranym chorobami i rozpaczą, powstają kulty
ku chwale Nurgla. Jego czciciele szukają ucieczki od bólu i cierpienia związanymi z
przeżywaniem poważnej choroby i odczuwają perwersyjną dumę z uwagi na ich przypadłość
i nienaturalne deformacje ciała. Kulty, prowadzone przez magistrów i proroków plagi,
zajmują się akcjami o charakterze wywrotowym: odcinają zapasy wody, niszczą magazyny
żywności, wypuszczają uzbrojone wirusy i gromadzą broń i ekwipunek, niezbędny do ich
nieuniknionego powstania. Wiele kultów Nurgla pada ofiarą Imperialnych autorytetów, są
wykorzeniane i palone ku uciesze lokalnej gawiedzi, jednak inne rosną i mnożą się, dopóki
nie zwrócą na siebie uwagi samej Gwardii Śmierci. Po ich przybyciu na docelowy świat, kult
jest już gotowy do powstania i wsparcia swoich nowych mistrzów. Inne kulty powstają
bezpośrednio z plemion Planety Plagi lub są zakładane bezpośrednio przez Gwardię Śmierci.
Członkowie tych ostatnich kultów dobierani są spośród niewolników, których Astartes
Zarazy pochwycili w wojnach przeciwko innym mocom Chaosu. Mimo wszystko,
niezależnie od pochodzenia, Kultyści Nurgla napadają na swoich wrogów w ogromnych
liczbach. Ich kwitnące infekcjami ciała są odporne na ból, a ich ogarnięte gorączką umysły są
na tyle obłąkane, iż pozwala im to nie czuć strachu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...