https://youtu.be/XXRTl6o0nMo
Genokrady
(Genestealers)
„Nie mogę wymyślić
większego zagrożenia dla Imperium ze strony xenos niż Genokrady. Szczytowe
drapieżniki posiadające inteligencję i przebiegłość, które rywalizują z
naszymi, istnieją one wyłącznie w celu rozmnażania się w ogromnych liczbach i
siania całkowitego chaosu w ślad za nimi „
- Inkwizytor
Kalistradi, cytat z “Natury Bestii”
Genokrady
(Corporaptor hominis) to bioforma wielogatunkowej rasy tyranidów, która została
genetycznie zaprojektowana przez umysł roju do infiltracji osiedlonych światów
innych inteligentnych gatunków.
Tyranidzi są
koczowniczym gatunkiem xenos rządzonym przez kolektywną świadomość psjoniczną
zwaną Umysłem Roju (Hive Mind). Gatunek obejmuje wiele różnych genetycznie
zmodyfikowanych bioform, wśród których zaliczają się również Genokrady.
Genokrady są w
stanie wykorzystać swój unikalny, pasożytniczy cykl reprodukcyjny oraz
zdolności psioniczne, aby wytworzyć tak zwane „Kulty Genokradów” na światach zamieszkanych
przez inteligentne gatunki, takie jak Ludzie, Tau, Eldarzy, Orkowie etc. Te
kulty są używane do wspierania ataków Floty Roju poprzez infiltrację
społeczeństwa cywilnego i obrony wojskowej planet od wewnątrz.
Genokrady służą
jako awangardowe organizmy Flot Rojów. Jako pierwsi Tyranidzi odkryci przez
Imperium człowieka, ich prawdziwa natura jest zasłonięta zagmatwanym mnóstwem
legend. Znane są pod wieloma nazwami. Na niektórych światach imperialnych znane
są jako „Porywacze-Diabły”, „Jaskiniowe Koszmary” czy chociażby „Szponiaści
Zmieniacze”.
Każda możliwa
interpretacja Klątwy Genokradów została uwzględniona w domenie rasy Ludzkiej,
lecz nawet najbardziej dziwaczne historie nie oddają sprawiedliwości okropnej
prawdzie stojącej za tymi stworzeniami i ich reprodukcyjnymi cyklami
genetycznego potępienia.
Rozsiewając w
tajemnicy swoją genetyczną klątwę, stworzenia te zwielokrotniają zagrożenie,
jakie stanowią na wzór wirusa zarażającego organizm. Nawet jeden Genokrad
Czystego Szczepu (Purestrain Genestealer), zrodzony wśród gwiazd przez
nieświadomego swego przekleństwa pilota lądującego na żyznej planecie, może
obrodzić wystarczająco dużo skażonego potomstwa wśród populacji planety, aby przejąć
ten świat już od jego najciemniejszych zakamarków. Takie potencjalne katastrofy
są rozsiane po całym Imperium w niezliczonych ilościach.
Rozprzestrzenianie
się infekcji stało się jeszcze bardziej powszechne od czasu otwarcia Wielkiej Rozpadliny
(Great Rift), a niezliczone jednostki uchodźców w swoim desperackim locie ku
bezpieczeństwu zapewniają idealny transport dla tych xenos.
Genokrady poza
infiltracją planet, są również używane przez Umysł Roju jako podstawowa
jednostka szturmowa Tyranidów podczas bitew na powierzchniach planet czy w
przestrzeni kosmosu.
Historia
Niewiele stworzeń Tyranidów
zyskało tak okropną reputację lub spowodowało tyle szkód w Imperium Człowieka,
co Genokrady. Napotkane zostały na długo przed dotarciem pierwszych Flot Rojów
do naszej galaktyki. Uważano je za coś więcej niż kolejną niezwykłą i zabójczą
formę xenos. Pierwszy
kontakt nastąpił około dwieście lat przed spotkaniem ludzkości z pierwszą
Flotą-Rojem, wcale nie w zrujnowanych kosmicznych statkach, lecz na księżycach
planety Ymglar. Z powodu tego odkrycia uznano Genokrady za odrębny, specyficzny
rodzaj inteligentnej rasy.
Dopiero po koszmarnych
inwazjach Floty Roju Behemoth i Floty Roju Leviathan, Imperium zdało sobie
sprawę z prawdziwego celu Genokradów jako wysoce zaawansowanych i najbardziej
podstępnych infiltratorów służących Umysłowi Roju Tyranidów. Ukrywając się na
pustych statkach i w głębinach kosmicznych wraków, zagrożenie ze strony Genokradów
przemierzyło całą długość Imperium, zasiewając ludzkie światy i niszcząc ich
populacje.
Być może jest to
największy horror, jaki Genokrady ze sobą niosą, ponieważ mogą one infekować
niemal każdą formę życia swym „pocałunkiem Genokrada”, co oznacza wszczepienie
części ich własnego materiału genetycznego do gospodarza i przejęcie całkowitej
kontroli nad jego układem rozrodczym, oraz kontrolę psioniczną. Kiedy gospodarz
rodzi potomstwo, nosi ono ze sobą geny Genokrada choć z pewnymi cechami
genetycznymi pochodzącymi od gospodarza. Pierwsze „dzieci” są najbardziej
podobne do Genokradów, lecz przez kolejne pokolenia, potomstwo coraz bardziej
przypomina zarażony gatunek. Rodzice nie widzą w swych dzieciach żadnych obcych
zmian, ponieważ ich umysł jest całkowicie podległy woli nowego pana. Czwarte i
piąte pokolenia hybryd Genokradów, wyglądają niemalże jak rodzimy gatunek
zainfekowanej planety, przez co mogą one wtapiać się do społeczeństwa obejmując
stanowiska robotników, żołnierzy, czy nawet wysoko postawionych elit.
Przebiegłe i niezależne Genokrady są również jedną z
niewielu tyranidzkich bioform, które mogą istnieć z dala od pielęgnującego i
kontrolującego je wpływu Umysłu Roju, wykorzystując własną wrodzoną
inteligencję i telepatię lęgową do tworzenia zwartych grup zwanych Kultami
Genokradów (Genestealer Cults). Grupy te mogą przetrwać dziesięciolecia, a
nawet stulecia na światach, ukrywając swoją obecność i zarażając coraz większą
liczbę ludności, aż nadejdzie czas wybuchu wojny domowej i rebelii wywołanej
przez Kulty Genokradów, zwykle zbieżny z przybyciem floty roju, inwazją i
konsumpcją świata przez Wielkiego Pożeracza.
Anatomia i
Psychologia Genokradów
Genokrady,
podobnie jak wszystkie organizmy tyranidów, charakteryzują się sześcioma
kończynami i elastycznym chitynowym pancerzem. Są dwunożne, lecz potrafią poruszać się na
dwóch lub czterech kończynach, dla zwiększenia swojej szybkości. Ich lekki
wzmocniony chitynowy pancerz nie jest tak wytrzymały jak u Wojownika Tyranidów
(Tyranid Warrior), mimo to zapewnia genokradom prawie trzy razy mniejszą masę.
Przy takiej lekkości, sile mięśni oraz doskonałych zmysłów, ich reakcje na
bodźce są piorunujące, co pozwala nawet na unikanie pocisków. Genokrady są w
stanie rozszarpać swoimi szponami niemalże każdą zbroję w ułamku sekundy, w tym
nawet pancerz taktyczny Dreadnought’a (Nawiązując do Bitwy o Macragge w którym
walczyła pierwsza kompania Ultramarines) jednak są całkowicie bezbronne w
starciu na większą odległość.
Ich drugorzędne
kończyny mają zazwyczaj kształt sękatych dłoni, co pozwala im manipulować
przedmiotami, wspinać się, a nawet obsługiwać proste urządzenia, takie jak
panele dotykowe. Różnorodność w wyglądzie Genokradów jest zależna od organizmu
macierzystego z którego pochodzą. Pomimo ich zręczności, dwie górne pary
kończyn są zdolne do wyrwania ręki od ciała. Grubo umięśniony ogon wydaje się niewielki
chociaż może on pomóc w utrzymywaniu równowagi i zwinności wszystkich odmian
tego gatunku. Pozwala to stworom pędzić z pełną prędkością przez stosy gruzu i
splątanego złomu, aby jak najszybciej zbliżyć się do swych wrogów.
Takie bestie
spotka się nie tylko na licznych kosmicznych wrakach (szczególnym przykładem
jest na Grzech Potępienia), ale także na księżycach Ymgarl, które niegdyś
uważano za teren pochodzenia dla macko-ustnej odmiany tych xenos. Szczep ten
jest prawdopodobnie szczególnie nomadyczny i bionicznie zmodyfikowany wyłącznie
do celu infekowania nowych gospodarzy.
Pojedyncze lęgi
tego tyranidzkiego stworzenia są typowo zabarwione na kolor indygo. Tam, gdzie
Genokrady stanowią część większej Floty Roju, zamiast tego będą miały takie
samo zabarwienie jak reszta Tyranidów w danej flocie. Donoszono o okazach
zabarwionych od koloru białej kości aż do kruczoczarnych. Takie bioformy
komunikują się za pomocą telepatii, umożliwiając ich potomstwu niezależne
działanie. Szczepy Genokradów podążające z Flotą Rojem często skupiają się
wokół drapieżnika alfa, czasem mylonego z Patriarchą Genokradów (Genestealer
Patriarch), chociaż to stworzenie jest dokładniej określane mianem „Władcy Lęgu”
(Broodlord). Ta bestia nie jest wzmacniana przez psychiczne energie Umysłu Lęgu
(Broodmind) pochodzącą od wiernego mu Kultu jak w przypadku Patriarchy, ale
przez pojedyncze stada Genokradów.
Jeśli odłączą się
od większego roju Tyranidów, Genokrady pochodzące z Floty Roju mogą ewoluować w
ich czystą formę. Wtedy ich cykl życia jest zoptymalizowany do zarażania nowych
światów, gdy tylko się na nich pojawią.
Głowa Genokradów
jest charakterystycznie bulwiasta i mieści nieproporcjonalnie dużych rozmiarów
mózg jak dla stworzenia stworzonego w jednym tylko celu. Jego szczęki wyłożone
są wyjątkowo ostrymi zębami, wszystkie są zaprojektowane do rozdzierania i
rozrywania. Podobnie jak inne tyranidy posiadają tylko kły i siekacze, bez
zębów trzonowych.
Ich naturalny
pancerz wraz z gęstością wewnętrznego szkieletu zwykle gęstnieje wraz z wzrostem
masy ciała; Genokrad, którego gospodarzem był Orkoid, będzie zazwyczaj wytrzymalszy
niż ten, który urodził się z zasobów genowych Aeldari. Pod pancerzem znajduje
się włóknista, muskularna osłona, którą można porównać pod względem
wytrzymałości do standardowego pancerza imperialnego gwardzisty.
Warstwy te
zapewniają znaczną ochronę; w połączeniu z ich naturalnie twardą sylwetką Genokrad
może szarżować prosto przez salwę ognia karabinów Lasgun i przeżyć. Podobnie
jak w przypadku innych tyranidzkich organizmów, mają one zazwyczaj otwarty
układ krążenia z hemolimfą zalewającą przestrzenie międzykomórkowe. System ten
jest gospodarzem dla niezliczonych komórek fagowych (fag to wirus mający
zdolność do niszczenia bakterii, czy też w tym przypadku - trawienia), które Magos Biologis z ośrodka badawczego New
Hallefuss uważa za swego rodzaju układy trawienne.
Pozwalają im one żywić
się bogatym w składniki odżywcze produktem końcowym inwazji Tyranidów. Bliższe
badanie pokazuje, że komórki fagowe mają podwójny cel, działają w sposób
podobny do fibrynogenu w ludzkim krwioobiegu oraz krzepną ciecze, które sączą
się z ran zadanych Genokradowi.
Inną anomalią
fizjologiczną, którą wykazują Genokrady, są nadmiarowe układy oddechowe i
krążeniowe, odziedziczone po gatunkach żywicielskich. Ponadto wykazują
szczątkowe układy trawienne. Niektóre osobniki mają nawet w pełni wykształcone
żołądki, chociaż są one zbędne, biorąc pod uwagę wydajność komórek fagowych.
Te systemy
jednorazowego użytku pozwalają Genokradowi ponieść znaczne więcej obrażeń i
nadal funkcjonować. Siły Imperialne powszechnie wiedzą, że ci, którzy wchodzą w
konflikt z Genokradami, powinni skierować swój ogień w stronę klatki piersiowej
i brzucha bestii, ponieważ nawet przy braku kilku kończyn wciąż są bardzo
niebezpiecznymi przeciwnikami.
Dzięki schwytaniu
żywych okazów tyranidów przez Adeptus Astartes z Legionu Draco wiadomo, że
Genokrady potrafią odczuwać ból i reagować niekorzystnie na jego doznawanie,
stając się niewiarygodnie agresywne lub skłonne do tymczasowego poddania się.
Genokrady mają ogromną tolerancję na zimno, co pozwala im przetrwać w pustce
głębokiej przestrzeni gwiezdnej czy kryć się w trzewiach kosmicznych wraków, w których
można je zazwyczaj znaleźć.
Aby prawdziwie
wykorzystać kosmiczny wraki, w których często żyją, Genokrady są zdolne do
długowieczności, a także do przetrwania długich okresów bez pożywienia. Genokrady
mogą również dowolnie wejść w bezwładny stan hibernacji, dramatycznie obniżając
tempo przemiany materii, dzięki czemu mogą przetrwać długie okresy bezczynności
i trudności, dopóki nowa ofiara nie wejdzie do ich legowiska.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz