sobota, 2 listopada 2019

Wahrammer Fantasy - Wysokie Elfy cz11


https://youtu.be/tM2d77kdUtk




Piechota Wysokich Elfów
       Łucznicy - Łucznicy Wysokich Elfów są zdyscyplinowani. Ich miejska milicja o czujnym oku służy w armiach Ulthuanu, spełniając część swoich obywatelskich obowiązków i chroniąc swoje królestwo przed wszelkimi zagrożeniami. W wyniku wprowadzenia przez Króla-Feniksa systemu poboru nowych żołnierzy, od ponad tysiąca lat większość sił Ulthuanu stanowi właśnie miejska milicja. System ten umożliwił wojskowe przeszkolenie wszystkich Elfów na wyspie, niezależnie od profesji. Nieważne czy jest się rzemieślnikiem, handlarzem czy artystą - w czasach wojny wszyscy muszą stanąć w obronie Ulthuanu.
       Włócznicy- Włócznicy Wysokich Elfów są elitarną, miejską milicją drugiego rzędu, służącą w armiach Ulthuanu i działającą jako zdyscyplinowana linia wojowników, która zawstydza nawet najbardziej zatwardziałych w bitwie ludzkich wojowników. Dopiero po dekadzie pełnienia służby jako łucznik i dopiero, gdy dany Elf jest w stanie tego dowieść, ma on szansę na zostanie włócznikiem. Po latach treningu w regimencie, Włócznicy Wysokich Elfów stają się dobrze naoliwioną maszyną do zabijania.
       Lothernańska Straż Morska - Wyspecjalizowana milicja z Królestwa Etaine, walcząca tak samo efektywnie na morzu jak i na lądzie i tak samo stanowczy w czasie obsadzania murów, jak i równin Lothern i pokładów Lothernańskich okrętów. Ich niebezpieczne obowiązki wymagają od Morskiej Straży elastyczności. Większość dobrze wytrenowanych wojowników tej formacji posługuje się włóczniami, tarczami i łukami - łączą więc w sobie najlepsze aspekty regimentów włóczników i łuczników z innych miast i królestw. Całe Lothern jest niezwykle dumne ze swoich zdyscyplinowanych wojowników, którzy dalece przewyższają wszelkie inne siły całego Ulthuanu.
       Siostry z Avelornu - Siostry z Avelornu są osobistymi gwardzistkami i służebnicami Królestwa Avelornu i samej Wiecznej Królowej. Istnieją regiony Avelornu, do których oddziały poborowe nie mają wstępu. Niektóre są świętymi miejscami mocy, wewnętrznie połączonymi dzięki rytuałom odnowy, którymi Wieczna Królowa pomaga utrzymać Ulthuan i jego lud. Inne są mroczne i niebezpieczne. Są to miejsca, w których dotyk Chaosu nigdy tak naprawdę nie przeminął. To właśnie strzeżeniem tych miejsc zajmują się Siostry z Avelornu; ich zadaniem jest upewnienie się, że święte ziemie pozostaną święte, a bestie, kryjące się na przeklętej ziemi nie zbłądzą - lub zostaną szybko zabite, jeśli do tego dojdzie.
       Mistrzowie Miecza z Hoteth - Mistrzowie Miecza są przykładem mistrzów sztuki walki. Każdy z nich pilnie uczył się sztuki wojennej i walki bezpośredniej przez dekady, a nawet przez wieki. Mówi się nawet, że najlepsi mistrzowie tego zakonu są w stanie zabić przeciwników zwykłym dotknięciem, lub precyzyjnym gwizdnięciem. Gdy Ulthuan szykuje się do wojny, nikt nie robi tego z większą werwą niż Mistrzowie Miecza z Hoeth, jako że tylko w czasie wojny mogą oni wyzwolić swój pełen, morderczy potencjał. Gdy Mistrzowie Miecza maszerują, ich ostrza rozmywają się i łączą w łunę, odbijają strzały i zostawiają po sobie rozmyte, krwawe ślady, za każdym razem, gdy przekuta w Hoeth stal dotknie ciała przeciwnika.
       Wojownicy Cienia - Wojownicy Cienia to elitarna formacja zwiadowców, wojowników i zabójców. Są spadkobiercami lojalistycznych Elfów z Królestwa Nagarythe żyjących w czasach Rozdarcia. Wojownicy Cienia są mistrzami zasadzek i wojny partyzanckiej i stanowią elitę wśród innych Elfów. Uderzają szybko i bezgłośnie, śląc dobrze wymierzone strzały ze swoich długich łuków, tylko po to, by chwilę później dokonać bezlitosnej szarży na ocalałych z morderczego ostrzału. Na swój sposób, każda rasa znanego świata poczuła gniew Wojowników Cienia, jako że ich zadaniem jest kroczenie przed wojskami Asurów w każdej ich kampanii i oczyszczanie drogi dla ich głównych sił.
       Gwardia Feniksa - Gwardia Feniksa to formacja strażników Świątyni Asuriana, wielkiej, piramidalnej świątyni na Morzu Snów. Mówi się, że na starożytnych murach Komnaty Dni uwieczniono historię przeszłości, teraźniejszość i przyszłość, oraz że spisano ją słowami ognia. Legendy mówią, że każdy, kto spojrzy na mur, zostanie przeklęty wizją własnej śmierci. Gwardia Feniksa milczy na ten temat. Ci, którzy poznali tajemnice czasu nie mogą mówić o nich otwarcie i składają czarodziejską przysięgę milczenia, z której nie mogą być zwolnieni.
       Białe Lwy - Białe Lwy służyły jako osobista gwardia Króla-Feniksa od czasów Caledora I. podczas polowania w Chrace, Caledor otrzymał wieści o mianowaniu go nowym Królem-Feniksem. Natychmiast przerwał wszystkie swoje zajęcia i udał się do Świątyni Asuriana, jednak drogę zastąpił mu Zabójca Mrocznych Eldarów. Nowy król z pewnością nie przeżyłby tego starcia, gdyby nie interwencja drużyny Chracjańskich leśników, którzy wyszli prosto z lasu, by chronić swojego nowego władcę. Chracjanie zabili Mrocznego Elfa i odeskortowali Caledora aż pod Ołtarz Feniksa, po drodze wykorzystując wszystkie swoje umiejętności, by uniknąć zasadzek Mrocznych Elfów. Pierwszą decyzją Caledora po jego koronacji było nadanie Chracjanom statusu oficjalnych, królewskich gwardzistów z ich własną kwaterą główną w Lothern.

Kawaleria
       Srebrne Hełmy - Srebrne Hełmy są postrzegani jako przykład chwalebnych jeźdźców, pełnych honoru i o wielu cnotach, na których powinien wzorować się każdy, młody Elf. Smoczy Książęta są zbyt zdystansowani i oddaleni, Ellyriańscy Rozbójnicy zbyt dzicy i niecywilizowani. Srebrne Hełmy są natomiast dumne bez okazywania wyniosłości i odważne bez okazywania braku dyscypliny. Być może to właśnie dlatego, gdy Ulthuańskie legendy mówią o wojownikach, najczęściej są to właśnie Srebrne Hełmy.
       Ellyriańsci Rozbójnicy - Ellyriańscy Rozbójnicy, lub inaczej Rycerze-Rozbójnicy, tworzą słynną formację elitarnych, Ellyriańskich jeźdźców, znanych ze swoich umiejętności, szybkości i zwinności w siodle. W czasach Caledora I, cały Ulthuan był ogarnięty przez zamęt spowodowany inwazją sił Malekitha. Gdy armie króla zostały już rozciągnięte ponad szacowane wcześniej limity, wezwał on do boju odważnych, młodych jeźdźców, którzy znacznie przyczynili się do zwycięstwa w całej kampanii.
       Smoczy Książęta - Smoczy Książęta Caledoru są jednymi z największych i najbardziej szlachetnych Rycerzy, jakich świat kiedykolwiek znał. Dawno temu, Ulthuan był zdominowany przez ludzi dokonujących szlachetnych czynów i mądrych Smoczych Książąt Caledora I. Teraz, choć królewska linia krwi i moc Smoków znacząco osłabła, duma Caledora wciąż lśni jasnym światłem. Niegdyś ci szlachetni ludzie dosiadali Smoków - dzisiaj pozostały im jedynie konie. Zarówno wierzchowiec jak i jeździec noszą grzebieniaste pancerze z ithilmaru, których mistrzostwo wykonania wciąż odzwierciedla serce Kowadła Vaula, na którym magia była materiałem używanym na równi z żelazem. Dzięki temu, Smoczy Książęta mogą być pewni, że jedynie ogień porównywalny z ogniem podtrzymywanym przez Vaula może uszkodzić pancerz i zranić jego właściciela.

Machiny oblężnicze
       Lwie Rydwany - Lwie Rydwany to potężne jednostki wojenne. Chracjańskie Białe Lwy, od których swoją nazwę wzięła inna słynna Elfia formacja, to wielkie bestie i częsty cel polowań wielu Elfów. Mimo to, nie wszystkie Lwy wytropione przez Elfy są od razu zabijane - Elfy nie odczuwają radości z nikomu nie potrzebnej rzezi. Często zdarza się, że mieszkańcy Ulthuanu wstrzymują swoje łuki i ostrza na widok młodego potomstwa tych bestii. Te małe, niewinne kociaki w przyszłości mogłyby się stać dzikimi bestiami, gdyby zostawiono je w dziczy, ale dzięki eksperckiej tresurze, młode Białe Lwy mogą stać się tak lojalne swoim panom jak Gryfy. Oswojone Białe Lwy potrafią wytworzyć silną więź z Chracjańskimi łowcami i bez zastanowienia pójdą za swoim panem nawet na śmierć.
       Tiranockie Rydwany - Jeźdźcy Tiranockich Rydwanów walczą z niezwykłym ferworem, a ich zręczne ruchy uzupełniają szybkość podpiętych do Rydwanów wierzchowców. W ten sposób, Rydwany są w stanie znaleźć lukę w szeregach wroga i wykorzystać ją z prędkością, na jaką nie może liczyć żaden przedstawiciel słabszej rasy. Jeźdźcy prowadzą swoje dzielne konie między oddziałami wroga przy pełnej prędkości, zalewając strzałami jego niestrzeżone flanki i rozrywając linie przeciwnika zaostrzonymi, stalowymi włóczniami. Tylko gdy wróg jest już dostatecznie osłabiony, Jeźdźcy Rydwanów wjeżdżają głęboko w jego formacje, bezlitośnie rozjeżdżając wszystkich, którzy staną im na drodze. Jeźdźcy uderzają mieczami i rzucają włóczniami, ich wierzchowce gryzą i tratują pieszych wojowników wroga.
       Wyrzutnia Boltów “Orli Szpon” - Maszyna inaczej nazywana Powtarzalną Wyrzutnią Boltów jest piękną, elegancką, powtarzalną balistą, używaną wyłącznie przez armie Wysokich Elfów na lądzie i morzu. Lothernańska Straż Morska jest szczególnie wprawiona w używaniu tych niezwykłych wyrzutni. Nie tylko odgrywają one kluczową rolę na polu bitwy - okręty statków wojennych z Ulthuanu także są nimi najeżone, nie wspominając już w ogóle o umocnieniach Elfich fortec.
       Przecinacz Niebios z Lothern - Są to smukłe, powietrzne rydwany, które za pomocą magicznych poduszek lecą do walki zaprzężone w Roki, potężne, drapieżne ptaki, budujące swoje gniazda na Błyszczącym Wybrzeżu. Gdy szybkie Jastrzębie Okręty z Lothern są spuszczane z cum, towarzyszą im właśnie Przecinacze Niebios. Służą jako oczy i uszy flot z Lothern, co pozwala im na planowanie starć na długo, nim wróg w ogóle zda sobie sprawę, że Wysokie Elfy wiedzą o jego obecności.

Bestie Wojenne
       Wielkie Orły - Wielkie Orły są największymi ptakami łownymi w Imperium. Rozpiętość ich skrzydeł mierzy ponad dziesięć metrów, a ich długie i zaostrzone niczym brzytwa szpony są w stanie rozerwać opancerzonego człowieka jednym uderzeniem. Wielkie Orły to starożytna rasa, która zdominowała góry Starego Świata w czasach jeszcze przed nadejściem ludzi. Większość z nich buduje swoje gniazda w Górach Szarych, choć niektóre osobniki wciąż zamieszkują Góry Krańca Świata. Są one niezmiernie inteligentnymi stworzeniami. Mówi się, że część z najstarszych osobników tej rasy potrafi nawet mówić językami innych ras, choć najczęściej nawiązują kontakty właśnie z Elfami.
       Gryfy - Gryfy są szlachetnymi bestiami, choć daleko im do zachowywania się jak oswojone pieski kanapowe. Ich głowy przypominają gigantyczne, ptasie drapieżniki, podczas gdy ich ciała przypominają lwy, lub inne wielkie koty. Wszystkie jego majestatyczne, fizyczne cechy wzlatują wysoko w niebo dzięki parze silnych skrzydeł, na których Gryfy przemierzają przestrzeń między górskimi szczytami. Pisklę chowane z wielką cierpliwością, może pewnego dnia wzlecieć w niebo z człowiekiem lub Elfem na grzbiecie, stając się niezwykłym wierzchowcem w czasie bitwy i wojny. Lud Chrace, znany ze swoich wybitnych łowczych i zwiadowców, może się także pochwalić świetnymi treserami Gryfów, krążących nad wysokimi górami ich królestwa.
       Smoki Wysokich Elfów - Smoki Ulthuanu są największą i najbardziej szlachetną rasą Smoków na świecie. Są jednymi z najstarszych istot na świecie; zamieszkiwały one ziemie w czasach jeszcze przed nadejściem Chaosu i żyły w bliskiej odległości od ciepła wulkanów na długo przed nadejściem na świat stworzeń stałocieplnych. Smoki są niezwykle inteligentne, ale ciężko zrozumieć ich sposób myślenia. Postrzegają one wszystkich wokół siebie z perspektywy, którą podzielają jedynie najstarsze istoty świata.
       Feniksy Ognia - Feniksy z Ulthuanu mieszkają między Ognistymi Filarami - wielkimi, alabastrowymi kolumnami ze skały, które pełnią wartę przy Świątyni Asuriana. Aqshy (wiatr ognia) zostawił jednak swoje znamię na czymś więcej, niż jedynie na milczących kamieniach tego miejsca. Przez pokolenia, Feniksy z Ognistych Filarów zostały nasycone magią ognia i nauczyły się nią posługiwać. Te bardzo inteligentne i zabójcze stworzenia zawiązały niezwykły sojusz z Wysokimi Elfami i niekiedy pozwalają się nawet dosiadać Gwardzistom Feniksa.
       Feniksy Zamarzniętego Serca - Choć te Feniksy mogą nie okazywać już wigoru i ognia, którymi wykazywały się za młodu, to są to o wiele bardziej wytrzymałe wierzchowce. Lód, który okrył ich serca jest twardy jak szkło. Wrogowie wokół nich - nie posiadający przewagi jeźdźców tych stworzeń, czyli odpowiednio wzmocnionego pancerza - tracą siły i ochotę do walki na sam widok tak potężnych bestii. Wiedząc, że nie będą w stanie wzniecić swojego dawnego ognia raz jeszcze, Feniksy Zamarzniętego Serca walczą jeszcze bardziej zaciekle w obronie swojego domu. Są zdeterminowane do zakończenia własnej egzystencji, zadając ostatni cios wrogom całego Ulthuanu.

Rangi Lordów Wysokich Elfów
       Książe Wysokich Elfów - Książęta Wysokich Elfów z Ulthuanu są najznamienitszymi i najbardziej utalentowanymi generałami, strategami i wojownikami na świecie. W zależności od grubości własnej sakiewki i królestwa, w którym przyszli na świat, książęta z Ulthuanu walczą na wiele różnych sposobów. Książęta z Tiranoc zazwyczaj przemierzają pole bitwy na rydwanach, a lordowie z Lothern często stoją w miejscu z włócznią i łukiem w dłoniach. Ci z największym bogactwem mogą nawet dosiadać Wielkich Orłów i Gryfów, lub, jak ma to miejsce w przypadku najpotężniejszych książąt z Caledoru, Smoka. Te wierzchowce są nie tylko niezwykle potężne na polu bitwy, ale świadczą o statusie samego jeźdźca.
       Arcymagowie - Magowie Wysokich Elfów są aspirantami sztuk magicznych, ale ze względu na swoje naturalne powinowactwo z Wiatrami Magii, to właśnie czarodzieje z Ulthuanu należą do najzdolniejszych i najbardziej doświadczonych magów świata, dalece przewyższając nawet Czarodziejów Bitewnych Imperium. Ze względu na swoje pochodzenie i wpajane im przez pokolenia skłonności, Elfy są rasą przesiąkniętą magią. Fascynują ich tajemnice czarnoksięstwa, a zwinne umysły ich magów potrafią okiełznać głębiny pojmowania szczegółów i kaprysów magii lepiej, niż magowie innych ras. Dobrze, że tak właśnie jest, bowiem bez magii Wysokich Elfów, Ulthuan już dawno przepadłby pod nieubłaganymi, morskimi falami, oile wpierw nie zostałby przytłoczony przez mroczną magię czarnoksiężników z Naggarothu.
       Pomazańcy Asuriana - Pomazańcy Asuriana to najwięksi i najsilniejsi Gwardziści Feniksa. Gwardia stawia sobie tych wybrańców za wzór godny naśladowania. Choć w przeszłości byli oni równi swoim braciom, to na pewnym etapie życia każdy z nich wybrał drogę poświęcenia wszystkiego na rzecz zgłębienia nauk Asuriana. Większa część ich życia mija im na przesiadywaniu w Komnacie Dni, gdzie studiują nauki o przeszłości i przyszłości.
       Mistrzowie Wiedzy - Mistrzowie Wiedzy z Hoeth są niezmiernie utalentowanymi wojownikami. Ich intelekt sprawia, że nawet nadwyraz wymagające treningi Mistrzów Miecza wydają się im niemal dziecinną igraszką. Podobnie, wszyscy Mistrzowie Wiedzy do perfekcji opanowali zasady wiedzy magicznej. Mimo to, niezwykle rzadko marnują oni swój cenny czas na naukę magii przydatnej w bitwie - zamiast tego, skupiają się na silniejszych, ale bardziej nieuchwytnych zaklęciach.

Bohaterowie Wysokich Elfów
         Szlachta Wysokich Elfów - Szlachta z Ulthuanu to warstwa społeczna liderów i przywódców, sprawująca władzę nad własnymi, szanowanymi armiami i kompaniami. Są to wojownicy, których umiejętności w walce i lata doświadczenia dalece przewyższają zdolności generałów innych ras. To szlachetne rody Ulthuanu przeprowadziły Wysokie Elfy przez czasy pokoju i konfliktu na przestrzeni tysięcy lat. Zazwyczaj są bardzo dumni i kierują się własnym, głębokim rozumieniem honoru, dyplomacji i sztuki wojennej, wszystkie te czynniki traktując jako formy sztuki.
         Smoczy Magowie - Smoczy Magowie są potężnymi Magami z Królestwa Caledoru. Są Elfami o umyśle wyczulonym nie tylko na magię, ale i na same umysły drzemiących w ich Królestwie Smoków. Wielu rosnących w siłę Smoczych Magów uznaje swoje przeznaczenie dopiero wtedy, gdy ich sen nawiedzi ogień i krew, przez które lecą na Smokach o kolorze zachodzącego słońca. Takie sny wyznaczają dodatkowo ostatnie dni pielgrzymki owych magów, jako że od tego dnia ich jedynym, uznawanym przez społeczeństwo zajęciem staje się studiowanie Magii Ognia.
         Lothernańskie Morskie Hełmy - Morskie Hełmy są największymi bohaterami całego Lothern. Jest to zakon założony jeszcze w czasach Bel Shanaara. Dzięki opanowaniu sztuki władania włócznią i łukiem, byli oni w stanie udoskonalić pchnięcie, które jest w stanie oszukać tarczę przeciwnika i przebić jego gardło, serce, lub czaszkę. Morskie Hełmy często walczą u boku Straży Morskiej, tak, by ich obecność mogła zainspirować innych do wielkich czynów.
         Służebnice Wiecznej Królowej - Straż przyboczna Alarielle, najwyższej rangą Siostry Avelornu. Służebnice nie są zwykłymi dwórkami ani członkiniami orszaku, ale wojowniczkami, których obowiązkiem jest ochrona Wiecznej Królowej. Do tej elitarnej gwardii dołączają jedynie Elfki o wielkich, naturalnych darach - najbardziej utalentowane śpiewaczki i artystki, najpiękniejsze i najszybsze spośród nich, ale co najważniejsze - najbardziej lojalne.

Słynne osobistości
       Alarielle - Alarielle Promienna jest obecną Wieczną Królową Wysokich Elfów i jedenastą osobą na swoim stanowisku od czasów panowania Króla Aenariona, wiele tysięcy lat temu. Alarielle, podobnie jak poprzednie Wieczne Królowe, reprezentuje śmiertelne ucieleśnienie samej Ishy, Bogini-Matki Elfiej rasy. Jest duchowym sercem całego Ulthuanu. Jej złote włosy są niczym złote chmury i mówi się, że jej piękno jest tak wielkie i ponadczasowe, że byłoby w stanie doprowadzić do łez nawet nieśmiertelnych bogów. Moc Wiecznej Królowej pochodzi z samej natury. Tam, gdzie przechadza się Anarielle, kwiaty rosną z gołej ziemi.
       Alith Anar - Książe Nagarythye i Król Cienia, obecny władca Królestwa Nagarythe i ostatni szlachcic z Rodu Anara. Tradycja utrzymuje, że władcą obrano go po ucieczce Malekitha na zachód. Władca był ostatnim dziedzicem niegdyś wielkiej linii - jego poprzednicy zostali zabici przez wojowników Wiedźmiego Króla. W tamtych dniach, wielu Mrocznych Elfów wciąż ukrywało się na samym Ulthuanie - Alith Anar z radością i zemstą w sercu zajął się ich ostatecznym wytępieniem.
       Belannaer - Najstarszy z żyjących Mistrzów Wiedzy Ulthuanu i stary kompan Króla Finubara. Belannaer ustępuje mocą jedynie swojemu byłemu uczniowi - Teclisowi.
       Caradryan - Kapitan Gwardii Feniksa i osoba dzierżąca Ostrze Feniksa, starożytną halabardę, wykutą dla byłego Kapitana Gwardii, Kor-Baelana. W młodości był aroganckim, nadętym bufonem ze szlachetnego domu, ale wszystko to zmieniło się po jego pielgrzymce przed Ołtarz Asuriana. Była to podróż, której odbycie społeczeństwo wyspy wymaga od każdego, szlachetnie urodzonego Elfa przynajmniej raz w życiu. Tam, być może w najgorszym pokazie arogancji w swoim życiu, Caradryan wkradł się do Komnaty Dni. Nikt nie wie, czego mógł tam doświadczyć, ale gdy tylko wyszedł na światło dzienne, zdawał się być inną osobą. Na jego czole widniała świecąca runa Asuriana - był to symbol, którym oznaczano sługi Boga-Stwórcy. Jeszcze tamtego dnia, Caradryan zrzekł się całego swojego majątku i poprzysiągł służbę w Gwardii Feniksa. Od tamtego momentu już nigdy nie wypowiedział ani słowa. Do bitwy często jedzie na grzbiecie Ashtari, najstarszego i najmądrzejszego z Feniksów z Ognistych Filarów.
       Etharion - Etharion Ponury, Książe Yvresse i Strażnik Tor Yvresse, jest jednym z największych Elfich lordów. Wiele razy osiągał to, co inni uznaliby za niewykonalne. To właśnie on był pierwszym, Ulthuańskim generałem, który ośmielił się zaatakować sam Naggarond i przeżył, by o tym opowiedzieć. To on sprowadził zagładę na Wagh! Groma. Za swoje wielkie osiągnięcia, Eltharion został wybrany Strażnikiem Tor Yvresse i, choć jest raczej srogim władcą, lud tego pięknego miasta kocha go pełnym sercem. Wczesne lata sprawowania przez niego władzy rozdzieliło okrutne Wagh! zielonoskórych i jego próby naprawy sieci Kamieni Ścieżki w Yvresse.
       Korhil - Kapitan Białych Lwów i zaufany gwardzista Króla-Feniksa Finubara. Gdy Korhien Żelazna Glewia, były Kapitan Białych Lwów zmarł z rąk Zabójcy Mrocznych Elfów, Uriana Trujące Ostrze, gwardia Króla-Feniksa zebrała się, by wybrać swojego nowego przywódcę. Ich wybór, zaakceptowany i pobłogosławiony przez Finubara, padł na wojownika Korhila.
       Imrik - Imrik jest Władcą Smoków i ostatnim dziedzicem arcymaga Caledora Pogromcy Smoków. Tylko on posiada moc potrzebną do przebudzenia wszystkich śpiących Smoków i to on od zawsze był uznawany za największego, żyjącego wojownika Ulthuanu. Choć on sam o tym nie wie, los jego linii krwi jest spleciony z całą elfią rasą. Jeśli Imrik umrze, wszystkie Wysokie Elfy pójdą jego śladem niedługo potem.
       Teclis - Wysoki Mistrz Wiedzy z Hoeth i Strażnik Białej Wieży. Teclis jest przez wielu uważany za jednego z największych i najpotężniejszych czarnoksiężników, jakich świat kiedykolwiek znał. Jest bratem-bliźniakiem Tyriona, osławionego, Elfiego Bohatera i szeroko-rozumianego Obrońcy Ulthuanu. Jako iż są oni spadkobiercami Aenariona, nikogo nie dziwi, że w granicach dziesięciu królestw pisana jest im wielkość.
       Tyrion - Książe Tyrion, Dziedzic Aenariona i Obrońca Ulthuanu jest najsłynniejszym wojownikiem Wysokich Elfów swoich czasów. Jest on tak dzielny i uzdolniony, że bardowie z Ulthuanu, tworząc na jego temat ballady, śpiewają wprost o powrocie samego Aenariona - co więcej, ich pieśni zamieniają się w opowieści, które już dawno zdążyły opuścić Ulthuan. Od chwili, gdy jego sława urosła do niebotycznych rozmiarów, wiele Elfich głosów wróżyło mu przeznaczenie, według którego ma on poprowadzić Wysokie Elfy w stronę chwalebnej przyszłości, a być może nawet i do zdobycia Korony Feniksa. Te i podobne plotki nigdy nie były w stanie zamącić mu w głowie, jako że Tyrion jest niezachwianie lojalny Finubarowi. Na co dzień, zajmuje się on wyłącznie dwoma rzeczami: ochroną Ulthuanu i strzeżeniem Wiecznej Królowej, ukochanej Alarielli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...