https://youtu.be/pCv9eEKx3oc
Znane Nekrońskie
Dynastie
Nekrońskie Dynastie to pewnego
rodzaju organizacje o unikalnej hierarchii i tradycji, na których czele zazwyczaj
stoi Lord lub Faeron. Jeszcze przed bio-transferem, Nekrontyrów
charakteryzowały ścisłe prawa i zasady ustalone przez tradycję lub Władców, a większość
przedstawicieli tej rasy należało do jakiejś Dynastii. Przed bio-transferem
przynależność określało się na podstawie pochodzenia i więzów krwi. Przed odkryciem
przez Nekrontyrów Bogów C’tan, istniało już wiele znaczących Dynastii. Niektóre
posiadały wpływy polityczne, inne potęgi militarne, niektóre szczyciły się
niezwykle rozwiniętą technologią, a jeszcze inne pozostawały słabe i rozbite,
często zdane na łaskę silniejszych Dynastii. Podczas Wojny w Niebiosach oraz buntu
przeciwko bio-transferowi, wiele z nich bezpowrotnie przepadło. Obecnie przynależność
do Dynastii jest zaprogramowana dla każdego pojedynczego Nekrona i przypisana do
niego na całą wieczność. Nie wiadomo jednak, ile dokładnie Dynastii zdołało
przetrwać upływ czasu, aczkolwiek zakłada się, że obecnie istnieją ich całe setki.
·
Dynastia
Agdagath — jest
to mało znana Nekrońska Dynastia, która rządzi wieloma Światami Grobowymi
znajdującymi się w Segmentum Tempestus. W 988.M41 Dynastia Agdagath porzuciła
Świat Grobowy Tyra po tym, jak został on opanowany przez Pożeraczy.
·
Dynastia
Atun — jest
to Dynastia, która rządzi wieloma Światami Grobowymi na północnym skraju
galaktyki, czyli pierwotnym miejscu narodzin rasy Nekrontyrów. Wiele z
pradawnych galaktycznych cudów, pamiętających jeszcze czasy Nekrontyrów,
znajduje się pod kontrolą Faerona z Atun oraz jego Lordów, a jeszcze więcej
wciąż czeka na odkrycie na Światach Grobowych, które po dziś dzień nie zdołały
się przebudzić.
·
Dynastia
Altymor — rządzona
przed Władcę Vitokha, Dynastia Altymor znajduje się w Segmentum Obscurus w
pobliżu Oka Terroru. Jest to niezwykła Dynastia, która „wsławiła” się największą
skłonnością do podporządkowywania pod siebie światów należących do innych,
młodszych ras i wykorzystywania ich populacji jako swoich niewolników – tak jak
miało to miejsce na Świecie Kopiec Aryand w 829.M41. Po długim i niezwykle
krwawym oblężeniu Gubernator Aryanda zaakceptował warunki Vitokha i Świat
Kopiec Aryand stał się Światem Niewolniczym w służbie Nekrońskiej Dynastii Altymor.
·
Dynastia
Arotepk — Dynastia
ta rządzi wieloma Światami Grobowymi na dalekim galaktycznym południu, tuż poza
granicami Segmentum Tempestus. W 898.M41 Legiony Arotepk wkroczyły na eldarski
Dziewiczy Świat Silentia. Nekroni przedarli się przez sojusz Eldarów ze
Światostatków oraz Arlekinów, a następnie zrabowali pradawny klejnot Ducha
Silentii i zniknęli w pustce kosmosu. W 912.M41 Odłamek C’tan, znanego jako
Smok Pustki, wydostał się z uwięzienia i w bezmyślnym szale zaatakował Dynastię
Arotepk. Był to jedynie „cień cienia” tego, czym niegdyś sławili się C’tan,
jednak Smok Pustki zdążył zniszczyć ponad tuzin światów, zanim Kryptekowie z
Arotepk zdołali ponownie zmusić go do powrotu do klatki.
·
Dynastia Arrynmarok — niegdyś była to
niezależna Nekrońska Dynastia położona na wschodzie galaktyki w Segmentum
Ultima. Arrynmarok przysięgli jednak w 798.M441 wierność Imotekhowi Władcy
Burz, który pomógł im w obronie Świata Grobowego Somonoru przed ogromnym
najazdem Eldarów dowodzonych przez Proroka Eldoratha. Władca Somonoru, Szaron,
bez wahania przysiągł wierność rosnącej w siłę Dynastii Sautekh, ponieważ
wiedział, że alternatywą dla jego ludu była jedynie zagłada z rąk
Eldoratha.
·
Dynastia Charnovokh — znaczna część
terytorium, niegdyś pod całkowitą kontrolą Dynastii Charnovokh, leży na dalekim
południowym wschodzie galaktyki. Wiele uśpionych tam Światów Grobowych zostało
pochłoniętych przez tyranidzką Flotę Roju Behemoth, a jeszcze więcej zostało
zniszczonych przez Imperium Człowieka podczas kontrataków przeciwko Wielkiemu
Pożeraczowi. W rezultacie pozostałe Układy Gwiezdne należące do Dynastii
Charnovokh wciąż są małe i rozproszone.
·
Dynastia Dyvanakh — Dynastia ta rządzi
wieloma Światami Grobowymi na południowo-wschodniej części Segmentum Ultima, w
sąsiedztwie z Dynastią Sekemtar będącą pod władzą potężnej Dynastii Sautek. Po
przebudzeniu na Świecie Trakonn, na początku 41 Millenium, Dyvanakh nie byli w
stanie przez ponad pięć wieków otrząsnąć się z wywołanej przez hibernację
dezorientacji – z tego powodu również byli narażani na atak z pobliskiego
Imperialnego Świata Kuźni. W czasie Wielkiego Snu wiele Światów Grobowych
zostało pochłoniętych i zniszczonych przez Burze Osnowy nim Trakonn zdołał się
przebudzić. Nieświadomi tego faktu Władcy z Trakonn po dziś dzień kontynuują
swoje bezowocne poszukiwania.
·
Odłączone Imperium — to unikalna i
nieznana Nekrońska Dynastia wywodząca się ze Świata Grobowego Sarkon położonego
na północno-wschodniej granicy Segmentum Obscurus. Podczas Wielkiego Snu
potężne burze radiacyjne spustoszyły cały Świat Grobowy i bezpowrotnie
zniszczyły engramy pamięci każdego śpiącego Nekrona. Główny program całego
kompleksu w tej sytuacji przejął kontrolę nad ich ciałami, nie zdając sobie
sprawy, że jego własne systemy również zostały uszkodzone. Identyfikując się
jako Imperator Sarkon, system wysłał Bezmyślne Legiony, aby te zaatakowały
pobliski Świat Grobowy Takarak. Począwszy od 967.M41 kolejne trzy Światy
Grobowe zostały w taki sposób przejęte, a Imperator Sarkon zaczął rozszerzać
swoją wolę na planety należące do innych ras, na których posługiwał się
skarabeuszami, które przejmowały kontrolę nad wszelkimi niesfornymi, żywymi
stworzeniami.
·
Dynastia Hyrekh — była to Nerkońska
Dynastia znajdująca się w Segmentum Ultima na Grobowym Świecie Orrak, której
dzień przebudzenia został dokładnie przewidziany przez Eldarskiego Proroka ze
Światostatku Alaitoc. W 847.M41, gdy pieczęcie chroniące głębokie Krypty Hyrekh
otworzyły się, a pierwsi Nekroni wyczołgali się ze swych grobów, Eldarzy już na
nich czekali. Dzień ten został zapisany w kronikach Alaitoc jako „Prorocze
Oczyszczanie”.
·
Dynastia Kayra — to Nekrońska
Dynastia, która została uwikłana w niekończącą się wojnę i rywalizację z
dynastią Rytak. W 873.M41 obie zwaśnione Dynastie wysłały na siebie wzajemnie
Piętna Śmierci, aby zlikwidować Władców drugiej Dynastii. W rezultacie tych
działań obie Dynastie skończyły bez przywódcy.
·
Dynastia Kardenath — to Nekrońska
Dynastia znajdująca się na najdalej wysuniętym wschodzie Segmentum Ultima.
Rządzi nią Władca Akanabekh, Faeron z Dynastii Kardenath.
·
Dynastia Mephrit — jest to Dynastia,
która znajduje się w Segmentum Ultima. Jej członkowie mają reputację
bezwzględnych niszczycieli planet, a w przeszłości działali jako osobiści kaci
Cichego Króla podczas Wojny w Niebiosach. Jednak upływ eonów, które minęły
podczas Wielkiego Snu, sprawił, że wielka Dynastia Mephrit praktycznie zniknęła
ze znanej galaktyki. Ich technologie zostały utracone w Pustce, a wiele Światów
Grobowych popadło w ruinę lub zupełnie zostały zmiecione z powierzchni. Być
może najbardziej katastrofalnym wydarzeniem była utrata ich Faerona, Khyreka
Wiecznego, który został zgładzony wraz z całym swoim Grobowcem przez Eldarskich
zabójców.
·
Dynastia Nekthyst — podczas wojen
wewnętrznych rządzący z Dynastii Nekthyst zyskali przydomek „płynnych
zdrajców”, ponieważ wielu z nich utrzymywało pakty i sojusze, o ile służyły one
ich interesom. Wydarzenia te miały miejsca dawno temu, jednak skażenie hańby
wciąż wisi ciężko nad Dynastią Nekthyst, a niewielu Faeronów zgodziłoby się na
współpracę z nią, nie mówiąc już o jakimkolwiek zaufaniu, bądź długotrwałym
sojuszu.
·
Dynastia Neokhares — Dynastia ta
kontrolowała jeden z większych Światów Grobowych Borsis, przez Imperium nazwany
„Silnikiem Świata”. Borsis został zaatakowany w 926.M41 przez siły zebrane z
piętnastu różnych Zakonów Adeptus Astartes oraz wielu oddziałów Imperialnej
Marynarki, jednak nawet najpotężniejsza broń, jaką siły imperialne zdołały
przynieść na pole bitwy, nie była w stanie zniszczyć Grobowca od zewnątrz.
Silnik Świata został zniszczony, dopiero gdy Zakon Astralnych Rycerzy poświecił
się podczas dokonywania wewnętrznego sabotażu.
·
Dynastia Novokh — jest to Nekrońska Dynastia umiejscowiona na północnym
krańcu Segmentum Ultima, w sąsiedztwie większej względem siebie Dynastii Atun.
Szkarłatna Zbroja Novokha, Władcy Pradawnego Świata Dhol VI, to krwawa
spuścizna oraz niezaprzeczalny symbol tej Dynastii. Nawet wiele eonów później,
mimo że Nekroni dawno rozstali się z organicznym ciałem, Władcy tej Dynastii
malują pancerze swych legionów na szkarłatny kolor na cześć rytualnego rozlewu
krwi. Dla wojowników z Novokh ten fragment ich przeszłości budzi iskrę dumy i
zachęca ich do bezlitosnej walki.
·
Dynastia Ogdobekh — Dynastia ta znana
była zawsze przede wszystkim ze swojego technologicznego kunsztu. W rezultacie
jej Światy Grobowe były lepiej przystosowane na Wielki Sen oraz wyposażono je w
wiele systemów wspomagających. Potęga tej Dynastii dzięki temu jest o wiele
większa niż w pradawnych czasach, ponieważ jej członkowie, w przeciwieństwie do
innych Dynastii, wyszli praktycznie bez szwanku z wielkiej hibernacji.
·
Dynastia Oroskh — światy rządzone
przez Dynastię Oroskh zostały celowo skażone silnym wirusem przez Eldarskiego
Zwiadowcę ze Światostatku Alaitoc. Z roku na rok populacje Światów należących
do Orosokh kurczą się, gdy coraz więcej Nekronów przekształca się w
przerażających Pożeraczy.
·
Dynastia Oruscar — Nekroni z Dynastii
Oruscar od zawsze byli zaciekłymi rywalami Dynastii Sautekh. W zamierzchłych
czasach, gdy potęga Sautekh była szeroko rozłożona w galaktyce, włości Oruscar
ograniczały się do zaledwie garstki Ojczystych Światów i technologii znacznie
przewyższającej technologię Dynastii Sautekh. Rywalizacja ta toczy się również
w obecnej erze, tylko że na chwilę obecną jest w pewnym stopniu uśpiona. Obie
dynastie dążą do tego samego celu jakim jest odzyskanie galaktyki dla
nekrońskiej rasy – oczywiste jest to, że każdy z Władców walczy o najwyższe
stanowisko w tym nowym Imperium.
·
Dynastia Rytak — to Nekrońska
Dynastia, która została uwikłana w niekończącą się wojnę i rywalizację z
dynastią Kayra. W 873.M41 obie zwaśnione Dynastie wysłały na siebie wzajemnie
Piętna Śmierci, aby zlikwidować Władców drugiej Dynastii. W rezultacie tych
działań obie Dynastie skończyły bez przywódcy.
·
Dynastia Sautekh — w czasach przed
bio-transferem Sautekh była trzecią najpotężniejszą Dynastią ze wszystkich
Królewskich Dynastii Nekrontyrów. Dzięki przypadkowi wiele macierzystych
światów Sautekh zdołało przetrwać eony zdecydowanie bezpieczniej niż inne
Dynastie. W obecnych czasach Dynastia Sautekh jest potężniejsza niż jakakolwiek
inna Dynastia, a jej Władcy szczycą się niepohamowaną, agresywną ekspansją
mającą na celu przywrócenie do łask Pradawnego Imperium Nekronów.
·
Dynastia Sarnekh — jest to Nekrońska
Dynastia wywodząca się ze Świata Zapennes, który znajduje się w Segmentum
Pacificus. Podczas ostatnich chwil Wojny w Niebiosach, jedna z największych
bitew miała miejsce właśnie na orbicie Zapennes. Flota Dynastii Sarnekh
dzielnie walczyła i odpierała niekończące się eldarskie fale i chociaż Nekroni
ostatecznie zwyciężyli, orbita została zasiana sczerniałymi wrakami niegdyś
dumnych flot. Kiedy nastał czas Wielkiego Snu, Nekroni z Zapennes nie zdążyli
oczyścić nieba. W ten sposób weszli w stan hibernacji z planetą całkowicie
osłoniętą wirującym całunem Upiorytu i Żywego Metalu. W obecnym Millenium
rządzi nimi były wyrzutek z Sarnekh, Thaszar Niewidzialny, samozwańczy Piracki
Król.
·
Dynastia Sekemtar — to Dynastia, która
jeszcze od czasów Wojen Secesyjnych służy Dynastii Sautekh. Obecnie znajduje
się pod rządami Imotekha Władcy Burz.
·
Dynastia
Shemnoch — jest
to mało znana Nekrońska Dynastia, która w 900.M41 wdała się w wojnę z Zakonem
Żelaznych Dłoni i Uporczywych Szponów.
·
Dynastia
Vralekth — Imperium
Człowieka napotkało Dynastię Vralekth podczas Wojny Orfeańskiej na Świecie
Rolno-Wodnym Hydroghast, z którego owa Dynastia pochodzi. Ze względu na to, że Hydroghast
jest Światem Oceanicznym, Grobowce Vralekth drzemały przez tysiąclecia w
najgłębszych otchłaniach oceanu, a głębiny osłaniały je przed wścibskimi
oczami. Jednakże efektem ubocznych tego wodnego terenu jest to, że wojownicy
Vralekth wyróżniają się wysokim stopniem korozji na swoich nekrodermisowych
pancerzach, aczkolwiek nie ma to żadnego wpływu na ich skuteczność bojową.
·
Dynastia
Xonthar — jest
to Nekrońska Dynastia, która została niedawno wybudzona z Wielkiego Snu i
większość czasu od tego momentu spędziła na bitwach z Eldarami ze Światostatku
Ulthwe.
·
Dynastia
Zantragora — jedynym
nadrzędnym celem Władców tejże Dynastii jest osiągnięcie apoteozy i cofnięcie
klątwy bio-transferu poprzez przeniesienie swojej świadomości do ciał innych,
czujących stworzeń. Ich wiara jest zakorzeniona zarówno w ostatnim rozkazie
Cichego Króla, jak i w proroctwach z czasów Wielkiego Snu. W tym celu Legiony i
Floty Zantragory niestrudzenie przeczesują galaktykę w poszukiwaniu
odpowiednich, zgodnych z ich obliczeniami, istot. Postęp ten jest niesamowicie
powolny, a każdy ich krok zostaje okupiony krwią młodszych ras.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz