https://youtu.be/UwpvSigXPt4
Cykl reprodukcji
Genokrady rozmnażają
się, wprowadzając swój materiał genetyczny do żywiciela innego inteligentnego
gatunku; którym zwykle jest człowiek, ale teoretycznie może być to dowolna rozumna
rasa humanoidalna, w tym Aeldari, Tau lub Orkowie. Genokrady nie mają podziału
na płeć i wymagają do rozmnażania się istot dowolnego gatunku, bez względu na
ich płeć. Gdy Genokrad znajdzie odpowiedniego żywiciela, zahipnotyzuje go do
stanu pasywnego za pomocą efektu wywołanego jego (pięknymi) oczami. Następnie
Genokrad wrzuca długi, podobny do bata język (który służy również jako
owipositor, na polski- pokładełko, czyli narząd do składania jaj spotykany u
owadów… „now you know”) do ciała gospodarza, gdzie osadza swoje DNA w postaci
wirusa, który infekuje komórki somatyczne i drobnoustroje gospodarza.
Kilka godzin
solarnych po tym incydencie zarażona ofiara budzi się, bez ran i bez wspomnień
o tym, co się stało. Nowy gospodarz DNA Genokrada będzie kontynuował swoje
normalne życie i ostatecznie będzie dążył do rozmnożenia się z innym członkiem
swojego gatunku, w ten sposób będzie płodzić lub rodzić Hybrydy Genokradów. Po
narodzinach hybryd, rodzic postrzega je jako w pełni normalne potomstwo, jednak
postanawia ukryć je przed światem, o ile nie są nimi przedstawiciele czwartego
lub piątego pokolenia które mogłyby w pełni wtopić się między przedstawicieli
planety. Cykl reprodukcyjny Genokradów jest naprawdę cykliczny, jako że Hybrydy
czwartej i piątej generacji będą płodzić Genokrady czystego szczepu (Genestealer
Purestrain) z genomem identycznym do oryginalnego Genokrada, który zainfekował
pierwszego gospodarza.
Nowo narodzone
hybrydy, choć zasadniczo pochodzą od Genokradów, będą miały cechy odziedziczone
od gospodarza. Tak więc Hybrydy Genokradów poczęte wśród rasy ludzkiej mogą
mieć nieco humanoidalną głowę, tylko dwa lub trzy ramiona zamiast zwykłych
czterech, a ogon zostanie skrócony lub całkowicie zaniknie. Hybryda Genokradów pochodząca
z czwartego lub innego kolejnego pokolenia uchodziłaby podczas pobieżnej
kontroli za zwykłego człowieka, chociaż bliższe spojrzenie ujawniłoby lekko niebieskawą
skórę, ostre, spiczaste zęby lub też niepokojące zachowania, lecz te elementy
można niewielkim wysiłkiem zataić. Często bywa tak, że hybryda rodzi się w
pełni wyglądając jak przedstawiciel zainfekowanego świata, jednak zmiany i
mutacje ujawniają się dopiero w chwili wzniesienia rebelii i nadejścia floty
roju.
Genokrady z księżyców
Ymgarl na ich ojczystym świecie wykorzystały duże, na wpół świadome, podobne do
pijawek stworzenia, zwane Csith jako ich najczęstszy gospodarz. Jako powszechny
wyjątek, Csith zawsze będzie płodzić naturalne Genokrady Ymgarl zamiast
Hybrydy, bez względu na pochodzenie poprzednich pokoleń.
Inne rasy nosicieli
Genokrad może,
poprzez sposób implantacji za pomocą języka, umieścić swoje zarodki w dowolnym
stworzeniu o wymaganej anatomii, aby później spłodzić hybrydę. W ciągu
niezliczonych stuleci od czasu ich pojawienia się w imperium ludzkości,
pozagalaktyczni drapieżnicy rozpoczęli tworzyć swoje kolonie wśród ras Orków,
Greetów, Krootów, Aeldari, Tarellian, a nawet T'au.
Najczęściej
wybierają „ambulatoryjne” gatunki o wystarczającej inteligencji, zdolne do
podróży międzygwiezdnej, aby mogły rozprzestrzeniać swoją klątwę jak najdalej i
jak najrozleglej. Zwykle też atakują takie planety, których populacja jest
wystarczająco gęsta, aby utrzymać swoją infekcję w sekrecie, dopóki nie będzie
za późno na jej zapobiegnięcie.
Orkowie okazali
się być kłopotliwi w roli gospodarza Genokradów, ponieważ mogą wyczuć, że w
zainfekowanych przedstawicielach ich gatunku jest „coś nie teges”, coś, co
zakłóca dziwną energię zielonoskórych umysłów. U Krootów jest prawie taki sam
problem, chociaż ich unikanie zainfekowanych członków społeczeństwa wynika z
mądrości i zdolności do smakowania feromonów u Kroot Shaperów, którzy kierują
ewolucją swojego ludu.
Aeldari mają tak
długie cykle ciąży, że po prostu nie są opłacalni w byciu żywymi biologicznymi
gospodarzami; co więcej, ich zdolności psioniczne są tak dobrze rozwinięte, że
często widzą cień klątwy, zanim się ona pojawi, i odpowiednio jej unikają. Są
również obłąkani Vorgani, czyli grupa bogatych Drukharii, która przeszła przez
proces „Ceny Piękna”, chirurgicznej implikacji elementów ciał hybryd Genokradów.
Są czymś na kształt Kultu Genokradów, rozwijającego się w samym sercu
Commorragh.
T'au mają związek
ze swoją Kastą Niebian, co utrudnia infekcję Genokradów. Tylko ludzkość, która
jest tak różnorodna i niesforna w swoich cywilizacjach, jak dotąd zapewniała
rolę idealnego gospodarza.
Możliwości bojowe
Genokrady do
pokonania swoich wrogów nie polegają wyłącznie na swojej śmiertelnej prędkości
i ostrych jak brzytwa pazurach. Posiadają znaczną inteligencję, porównywalną do
inteligencji Lupus Fenrisii (Wilków z Fenrisa), i są w stanie koordynować strategie
ataku z ukrycia, jak na przykład zastawianie pułapek podczas polowania na
zdobycz.
Zakłada się, że
przekazują informacje telepatycznie, ponieważ do tej pory nie zaobserwowano od
nich żadnej innej formy komunikacji. Uważa się, że ten „Umysł Lęgu” jest podobny
do psjonicznej świadomości Umysłu Roju, tylko na mniejszą skalę. Dzięki temu
potomstwo Genokradów może działać jako autonomiczna jednostka, zdolna do
działania mimo odległości całych lat świetlnych od kontroli synaptycznej
większych stworzeń Tyranidów z Flot Rojów.
Wiele informacji
Imperium na temat zdolności bojowych Genokradów pochodzi od 1. Kompanii
Kosmicznych Marine z zakonu Krwawych Aniołów. Przeprowadzili oni wiele wypraw w
głąb kosmicznych wraków, takich jak Ikra egzekucji (Spawn of
Execration),
Charybda (Charybdis), Niezmierzona Nienawiść (Immeasurable Hatred),
Grzech Potępienia (Sin of Damnation)
i Zwiastun Rozpaczy (Harbinger of
Despair). Odznaczony „Krwawą Gwiazdą” po
sukcesie w prowadzeniu misji w sercu dwóch wyżej wymienionych wraków, sierżant
Lorenzo z Krwawych Aniołów złożył obszerne raporty na temat taktyk stosowanych
przez tych kosmitów i śmiertelnego zagrożenia, jakie stanowią.
Genokrady nie
hibernują bez dogłębnej znajomości swojego otoczenia, w tym systemów
wentylacyjnych, kanałów ściekowych i innych możliwych do przepełznięcia dróg
kosmicznego wraku. W ten sposób mogą wykorzystać uzyskaną wiedzę, aby zaatakować
niczego niepodejrzewające się ofiary, których wiedza o labiryntowych
przejściach statku kosmicznego jest często żałośnie niewystarczająca. Pozwala
im to na niewiarygodne szybkie manewry, uniemożliwiając szansę na odcięcie ich
przy pomocy broni dystansowej.
Do walki Genokrad
używa swoich niesamowicie wytrzymałych pazurów znajdujących się na każdej
kończynie przedniej, zdolnych do przecinania grodzi czy też najgrubszych
pancerzy. W połączeniu z niesamowitą siłą zapewnianą przez sprawność
muskulatury Genokradów, całkiem możliwe jest, żeby mogły one przedrzeć się
przez bok opancerzonego transportowca typu Chimera, i dostać się do żołnierzy
znajdujących w środku. Każdy ocalały z ataku Genokradów najprawdopodobniej był
niezwykle opancerzony, zaalarmowany i dobrze wyszkolony lub był (albo właśnie
stał się) żywicielem niosącym materiał genetyczny Genokradów.
Chociaż
charakterystyczne pazury Genokrada są jego podstawową bronią, w Galaktyce
odnotowano pewne zmiany w formie tych xenos. Przypominające sztylety czy miecze
długie ostrza, od czasu do czasu zastępują drugorzędne kończyny Genokradów, a
kilka zainfekowanych Orków z kosmicznych wraków znaleziono posiadające znacznie
grubsze pancerze. W 234.921.41 milenium, schwytano Genokrada u którego odkryto,
że ma na rękach nieorganiczne trucizny i hemotoksyny w przypominających sakwy
gruczołach.
Kolejny znany
rodzaj może strzelać w swoje ofiary grubymi, kolczastymi pasmami ścięgien, aby uniemożliwić
ofiarom poruszanie się. Te „cielesne haczyki” są wysyłane z klatki piersiowej
przez ostry skurcz mięśnia międzyżebrowego, a także mogą pomóc xenos w wspinaniu
się na ściany czy po innych powierzchniach pionowych. Przypuszczalnie cechy te
są albo odziedziczone po części od gatunku żywiciela, albo zaaplikowane dzięki bioinżynierii
Umysłu Roju w wiecznej próbie stworzenia coraz bardziej śmiertelnych
organizmów-żołnierzy.
Podgatunki Genokradów
Genokrady czystego szczepu mają tę samą podstawową
strukturę stawonogów, co wszystkie inne gatunki tyranidów. Wyglądają jak
stworzenia o sześciu kończynach mniej więcej wielkości człowieka, z chitynowym
egzoszkieletem i endoszkieletem wspólnym dla wszystkich Tyranidów. Mogą
funkcjonować jako organizm dwunożny, wykorzystując swoje dolne kończyny; Dwie
pary górnych kończyn wyglądem przypominają ramiona, jednak górna para ma trzy
palce u dłoni, uzbrojone w wyjątkowo ostre pazury używane do patroszenia w zwartej
walce - te pazury są wystarczająco ostre, aby z łatwością przebić się przez
wyjątkowo dobrze opancerzonych wrogów, takich jak Terminatory Kosmicznych
Marine.
Dolna para górnych kończyn posiada pięć palców u dłoni
oraz mniejsze szpony, jednak również może działać jako niebezpieczna broń.
Chociaż natura tej pary kończyn może się różnić w zależności od rodzaju gatunku
gospodarza użytego do stworzenia danego Genokrada lub potrzeb Umysłu Roju.
Dodatkowo Genokrady są znane ze swojej zręczności, zwinności i biegłych
umiejętności w walce.
Genokrady zostały po raz pierwszy napotkane przez
Imperium Człowieka na księżycach Ymgarl. Po tym spotkaniu coraz więcej
osobników zostało zauważonych na dużych, opuszczonych statkach kosmicznych
znanych jako „Kosmiczne Wraki” (Space Hulks)
Wraz z inwazją Imperium przez Flotę Rój Behemoth pod
koniec 41. tysiąclecia odkryto, że Genokrady były w rzeczywistości jednym z
wielu gatunków Tyranidów. Genokrady wykonują dwie podstawowe role dla armii
Tyranidów. Po pierwsze, działają one jako oddziały szturmowe w rojach; po
drugie, można je znaleźć jako zaawansowaną siłę rozpoznawczą Flot Rojów
Tyranidów, przygotowującą przyszłe inwazje planetarne i pomagającą w absorpcji
biomasy poprzez zastosowanie ich niezwykłej metody reprodukcji ustanawiając
Kulty Genokradów oparte na ich własnym Umyśle Lęgu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz