czwartek, 21 listopada 2019

Nekroni cz7



https://youtu.be/m85xsG9TXFY



Siły Nekronów

„Zew Banshee obudzi Umarłych; kiedy mroczne zwiastuny zbliżają się
Zważajcie na rady Widzących lub ojca.
Yngirowie, którzy śnili od narodzin Chaosu
Spragnieni ciepła, wyczołgają się ze swych zimnych grobów.
Wojna w Niebiosach stanie się niczym w porównaniu do ich zemsty
Jednakże tylko niewielu synów Asuryana nie będzie w stanie im sprostać.
I oko Ishy zostanie zaćmione, zamknięte na wieczność
Albowiem tak łagodna Bogini nie powinna być świadkiem tych wszystkich okrucieństw, Które zostaną ostatecznie dokonane.
Bezduszni będą zwiastunami mrocznego losu,
Następnie nadejdą żywi umarli, potomstwo.
Następnie spragnieni, wiecznie potępieni
I galaktyka zaczerwieni się niczym krew Eldanesha.
Księżyc Vaula sprowadzi Smoka,
Mistrz Śmierci dogłębnie spije z Oka Ishy,
Zewnętrzne Kłamstwa zbiorą żniwa
I Szakali Bóg zwróci brata przeciwko bratu.
Wielka Czwórka zajmie swoje miejsce pośród gwiazd,
Ich Legiony zapanują, nie powstrzyma ich nawet noc
Śmiertelny całun okryje ducha,
A Galaktyka zapłacze rzewnie nad swym losem”.

Prorok Lsathranil

Powszechnie wiadome jest, że jeżeli podczas starcia losy bitwy obrócą się przeciwko Nekronom, to cała armia po prostu zniknie z pola walki przy użyciu dotąd niepoznanej przez Imperium technologii fazowej. Dotyczy to nawet niezdolnych do walki Nekronów oraz tych, którzy znajdowali się w zwarciu. Z tego powodu siły wroga, takie jak np. Imperium, mają ogromne trudności z pozyskaniem artefaktów lub Nekrońskich zwłok do badań nad tą niezwykle interesującą rasą.

Armia Nekronów jest jedną z najstarszych armii we wszechświecie, a na przestrzeni mileniów nie zmieniła się prawie wcale. Różnorodne typy piechoty, broni i pojazdów pozwalają im na dostosowanie wojsk do praktycznie każdego znanego w galaktyce przeciwnika.
Nekrońska piechota znacznie różni się od oddziałów innych śmiertelnych ras. Każda pojedyncza jednostka jest zdolna do samo-naprawy bez względu na warunki panujące na polu bitwy. Tak naprawdę jedynie ciężkie obrażenia, które zakłócą przepływ energii, są w stanie zatrzymać nekrońskiego wojownika. Nekroni przede wszystkim w bitwie wykazują się niezwykłą wytrzymałością. Nawet dekapitacja lub przepołowienie nie oznacza, że Nekron zdecyduje się na odwrót bądź zaprzestanie ataku. W chwili zniszczenia nekrodermisowego ciała, jego świadomość powraca do grobowca, gdzie ponownie otrzymuje naczynie, po czym jest zdolny do powrotu na pole bitwy. Ponadto za każdym razem, gdy ciało pozostanie na polu walki, ulega ono samozniszczeniu w oślepiającym blasku szmaragdowej łuny. Dzieje się tak, aby nikt nigdy nie miał możliwości poznania tajemnic nekrońskiej rasy i technologii.

Odłamki C’tan

Narodziny istot znanych jako Gwiezdni Bogowie wydarzyły się w tym samym czasie, co sam moment Stworzenia, który uformował ich z ogromnych, nieczułych energii uwolnionych przez burzliwą masę kataklizmu. W tym anarchicznym splocie materii i energii morze gwiazd zaczęło wirować i egzystowało tak przez eony, a wszechświat był niczym więcej, jak gorącym, wodorowym gazem i lekkim pyłem żywiołu rządzonego przez siłę grawitacyjną miliardów nowonarodzonych Gwiazd. Na długo przedtem, zanim prymarne planety uformowały się i ostygły, pojawiły się pierwsze samoświadome istoty. W późniejszych czasach byty te stały się znane jako C’tan, ale na samym początku ich istnienia nie były nawet podobne do wrogich stworzeń, którymi się w końcu stały. Były one monstrualnymi pasożytami ssącymi energię słoneczną gwiazd, które je stworzyły. Ich apetyt był tak wielki, że skracał życie ciał niebieskich o miliony standardowych lat. Z biegiem czasu te gwiezdne wampiry nauczyły się poruszać na skrzydłach strumienia elektromagnetycznego i pozostawiły miejsce swych narodzin, by dryfować przez kosmiczny eter do nowych żerowisk i ponownie rozpocząć cykl gwiezdnej destrukcji. Będąc stworzeniami czystej energii, nie zwracali uwagi na bryły stałej materii, którą mijali w próżni kosmosu czy na pożary geotermalne, bądź słabe pola geomagnetyczne rodzących się planet”.

            C’tan lub „Gwiezdni Bogowie” (w eldarskim języku znani jako „Yngir”) są uważani za najstarsze inteligentne istoty, które kiedykolwiek egzystowały na Drodze Mlecznej. Mówi się, że zostali stworzeni na samym początku wszechświata; zrodzili się z wirujących gazów oraz ogromnych ilości energii, dlatego nazywa się ich istotami eterycznymi. W swojej naturalnej postaci są oni ogromnymi stworzeniami, które aby się wyżywić, rozprzestrzeniają się po powierzchni całej gwiazdy i pochłaniają jej energię.

Po pewnym czasie nauczyli się używać eterycznych skrzydeł, aby podróżować w celu kontynuowania konsumpcji, gdy energia dotychczasowej gwiazdy uległa wyczerpaniu, a sama gwiazda umarła. C’tan są w stanie wchodzić w interakcje ze światem fizycznym dzięki technologii Nekrontyrów, która przenosi ich świadomość do robotycznych ciał wykonanych z „żywego metalu” zwanego Nekrodermis. C’tan wykorzystali nienawiść Nekrontyrów do Przedwiecznych, aby Ci pomogli im zebrać jeszcze więcej apetycznej energii istot, którą tak bardzo pożądali.

            C’tan pałają czystą nienawiścią do Osnowy i wszelkiej maści energii Psionicznej, więc kazali Nekronom skonstruować na Cadii i innych planetach w Sektorze Obscurus, szereg pylonów, których przeznaczeniem było odcięcie Osnowy od materialnego świata i zniszczenie wszelkich istot z duszą, pozostawiając całe inne życie w galaktyce jako pożywienie dla C’tan.

            To C’tan zaplanowali proces bio-transferu dla Nekrontyrów i przenieśli świadomość swoich protegowanych do nieśmiertelnych ciał zbudowanych z Nekrodermis. Jednak proces biotransferencji przekształcił także Nekrontyrów w Nekronów, czyli bezduszne istoty, które mają trudności z czerpania przyjemności z czegokolwiek, przez co nie mogą tak naprawdę cieszyć się swoją nieśmiertelnością.

Po zakończeniu Wojny w Niebiosach, prowadzeni przez Cichego Króla Szarekha, Nekroni zbuntowali się przeciwko C’tan. Ci z C’tan, którzy przeżyli rewoltę, zostali rozbici na fragmenty zwane „Odłamkami C’tan” i uwięzieni w tajemniczych urządzeniach nazwanych „Tesseraktowymi Labiryntami”.

            Aktualnie, odkąd Wielkie Przebudzenie Nekronów rozpoczęło się w połowie 41 Milenium, „Odłamki C’tan” są wykorzystywane na polu bitwy jako największa broń Nekronów. Zawsze jednak istnieje niebezpieczeństwo, że uwięziony C’tan ucieknie przed swymi strażnikami i będzie siać straszliwą zemstę zarówno na swoich oprawcach, jak i na przypadkowych niewinnych istotach.

            Odłamki C’tan to wszystko, co zostało z niegdyś potężnych Gwiezdnych Bogów Nekrontyrów. Dzisiaj są tylko echem ich dawnych jaźni, drzazgami energii, które przetrwały zdradę swoich sług, a następnie zostały przez nich zniewolene. Większość z nich teraz grzęźnie w niewoli u swych dawnych wasali, całkowicie zależni od ich kaprysów oraz potrzeb.

Jeżeli któryś z C’tan zbuntuje się, bądź doprowadzi do uszkodzenia Labiryntu, to przekaźniki kontrolne automatycznie uruchomią odpowiednie mechanizmy i przeniosą istotę z powrotem do grobowca, gdzie będzie wyczekiwała czasów tak ciężkich, że Nekroni zostaną zmuszeni do ponownego przebudzenia znienawidzonego, dawnego boga. Nekroni mimo wszystko obawiają się użycia Odłamków C’tan podczas walki. Choć szansa na ich ucieczkę jest nikła, to wciąż istnieje niewielka możliwość, więc sytuacja musi być naprawdę opłakana, aby zdecydowali się na taką ewentualność.

            Nawet teraz, w ich zredukowanym i całkowicie spętanym stanie, Odłamki C’tan są istotami o niemal nieograniczonej mocy. Mogą manifestować podmuchy energii, kontrolować umysły mniejszych istot, manipulować upływem czasu i wysyłać wrogów do alternatywnych wymiarów. Zdolności Odłamka C’tan ograniczają tylko dwie rzeczy: jego wyobraźnia która jest ogromna oraz wspomnienia. Każdy z nich nosi w sobie osobowość i pychę potężnych bytów, z jakich zostali wyrwani. Jedyną nadzieją na pokonanie C’tan jest złamanie jego powłoki Nekrodermis żywej, metalowej formy, która zaklina jego esencję. Jeśli Nekrodermis zostanie naruszony, Odłamek C’tan eksploduje w wybuchu oślepiającej energii, jednocześnie rozpraszając go samego po całej galaktyce.   

            Chociaż prawdą jest, że wiele Odłamków C’tan zostało złapanych przez Nekronów, to w żadnym wypadku nie stanowią one całego panteonu C’tan. Pogłoski o istotach podobnych do C’tan można znaleźć w całej galaktyce, choć wiele z nich to po prostu istoty, które wykazują niewytłumaczalne możliwości wypaczania rzeczywistości. Istotnie, każda taka istota czy to pochodzący z Osnowy demon, nieznana forma życia oparta na energii, czy xeno z zaawansowaną technologią może być mylona z C’tan, jeżeli obserwator jest prymitywny, łatwowierny lub po prostu źle poinformowany. Te rozbieżne informacje powodują wielkie zamieszane dotyczące dokładnej liczby ocalałych C’tan, nawet wśród eldarskich uczonych. Rejestry przechowywane w Czarnej Bibliotece są sprzeczne z tymi, które można znaleźć na Ulthwe, które znów są sprzeczne z archiwami przechowywanymi na Alaitoc. W galaktyce może znajdować się czterech C’tan, cztery tysiące lub dowolna liczba pomiędzy nimi.   


C’tan, o których istnieniu wiadomo:

·         Aza’gorod Zwiastun Nocy w zamierzchłych czasach wśród młodszych ras (poza oczywiście Orkami, którzy nie boją się śmierci) dorobił się przydomku „Żniwiarz”. Po uwięzieniu zaś prawie zginął z powodu braku pożywienia, jednak w 41 Milenium został przypadkowo uwolniony przez Kosmicznych Marines z Imperium Człowieka, co przyczyniło się do masowego wybudzania Nekronów ze snu. Zwiastun Nocy jest jednym z dwóch Odłamków C’tan, które do tej pory zostały napotkane przez wrogów Nekronów od czasu ich Wielkiego Przebudzenia. 

·         Mephet’ran Zwodziciel został uwolniony w nieznanym roku oraz erze i od tamtego czasu snuje swoje intrygi, w tym próby zniszczenia pradawnej broni Przedwiecznych, którą rasa Eldarów nazywa „Talizmanami Vaula”, a w Imperium znana jest jako „Twierdze Czarnego Kamienia”, które zostały zaprojektowane bezpośrednio do niszczenia C’tan. Zwodziciel jest drugim Odłamkiem C’tan, który został dotychczas napotkany przez wrogów Nekronów od czasu ich Wielkiego Przebudzenia.

·         Mag’ladroth Smok Pustki jest to najpotężniejszy z C’tan, który nadal przebywa w Stazowym Więzieniu, które zgodnie z teorią znajduje się pod powierzchnią Marsa w Noctis Labrynthus. Niektórzy kapłani Adeptus Mechanicus uważają, iż Smok Pustki jest Omnisjaszem, Bogiem Maszyny od wieków czczonym przez Kult Mechanicum. Ten konkretny C’tan, władca materialnej rzeczywistości, to urzeczywistnienie deprawacji, dewastacji i bezmyślnego zniszczenia, a jego wojownicy byli praktycznie niezwyciężeni. 

Następujące imiona i przydomki C’tan znane są przedstawicielom Imperium Człowieka oraz Eldarom, mimo że nie spotkano jeszcze ich aktywnych Odłamków oraz nie wiadomo czy nadal żyją w nekrońskiej niewoli.


·         Lash’uddra Bezkresny Rój  obecnie nie wiadomo nic o tym C’tan, poza samym faktem, że istnieje w znanym uniwersum.

·         Kalugura jest to C’tan, który został schwytany, a następnie zamieniony w Odłamek. Kalugura był niegdyś maszyną zniszczenia i został przed wiekami pochowany na Świecie Kalugura na rozkaz Cichego Króla Szarekha, ówcześnie najwyższego Nekrońskiego Władcy rządzącego Triarchą. Powód, dla którego ten Odłamek C’tan został uwięziony i pochowany, a przede wszystkim dlaczego nie jest aktualnie używany na Nekrońskich polach bitwy, nie jest powszechnie znany ani ludziom, ani Eldarom.

·         Og’driada Powstały obecnie nie wiadomo nic o tym C’tan, poza samym faktem, że istnieje w znanym uniwersum.

·         Nyadra’zatha Płonący jest to C’tan, który od zawsze pragnął zanieść swój niegasnący ogień do Pajęczego Traktu. To właśnie on umożliwił Nekronom dostęp do Wymiaru Labiryntu i pokazał jak przełamać zabezpieczenia Bram. Poprzez kamienne portale, znane jako Bramy Dolmenów, Nekroni w końcu byli w stanie przejąć największą broń Przedwiecznych do swych własnych celów. Jako rasa pozbawiona psioników, Nekroni nie są w stanie podróżować przez Osnowę, a bez dostępu do Pajęczego Traktu są zmuszeni polegać na swoich powolnych statkach stazowych, co wiele tysięcy lat temu doprowadziło do ich izolacji na galaktycznej arenie. 

·         Tsara’noga Banita Tsara’noga popadł w obłęd po spożyciu innych C’tan, do czego został podstępnie zmuszony przez Cegorach’a, Śmiejącego Się Bóstwa Arlekinów. W innych zaś legendach, a niekiedy nawet przedstawieniach Arlekinów, postać Cegorach’a zastępuje postać Mephet’rana Zwodziciela. Banita jest obecnie uwięziony w Sferze Dysona, a Arlekini szepczą „Iż pewnej zimnej, mrocznej nocy, Banita powróci”.  

·         Yggra’nya obecnie nie wiadomo nic o tym C’tan, poza samym faktem, że istnieje w znanym uniwersum.
Dowódcy

Władcy
            Ze wszystkich Nekrońskich Lordów, to właśnie Władca jest najpotężniejszy i najniebezpieczniejszy. Pod jego dowództwem znajdują się niezliczone legiony Nekrońskich Wojowników, przerażające machiny wojenne i cały szeroki wachlarz niszczycielskiej broni, która w zaledwie kilka chwil może pozbawić istnienia całe światy. Kiedy Władca wypowiada wojnę, jest on pewien swojego zwycięstwa — bez wątpienia przed tym krokiem obliczył każdy możliwy wynik w nadchodzącym konflikcie i opracował strategie, aby mieć pewność, że wszystko zawsze pójdzie zgodnie z prędzej ustalonym planem.  

            Tylko najmniej spodziewane sytuacje mogą wyrwać go z toku planowania i jedynie najsilniejsi wrogowie mają szansę, aby pokonać go w walce. Broń przeciwników dosłownie przechodzi przez jego zbroję, nie czyniąc mu przy tym żadnej krzywdy, a to wszystko dzięki wysoce usprawnionej technologii fazowej, którą ma wbudowaną w swój pancerz. W zamian jego własne ataki są brutalnie skrupulatne; ścina głowy, rozbija wrogie pancerze i miażdży swych wrogów każdym zamachem swego starożytnego ostrza. Jeśli Nekroński Władca dojdzie do pozycji Fareona i Władcy całego sektora, niewielu będzie miało siłę i odwagę, by zmierzyć się z jego ciągle rosnącą potęgą. 

Lordowie
            Lordowie to przede wszystkim dowódcy potężnych armii. Kiedy Nekrontyrzy porzucili swoje organiczne ciała i przenieśli swoje świadomości do pancerzy wykonanych z Żywego Metalu „Nekrodermis”, odkryli że ich nowe ciała przytępiały umysły i zdolności do odczuwania wszelkiego rodzaju emocji oraz przyjemności. Przez wiele tysiącleci ostatecznym wynikiem tego procesu było stopniowe przeobrażenie Nekronów w bezdusznych, niewolniczych wojowników C’tan. Ich jedynym zadaniem było tępienie inteligentnego życia w galaktyce, aby nakarmić swoich Panów energią poległych wrogów. Jedynie najsilniejszym i najwyżej usytuowanym członkom szlachty, czyli właśnie Lordom, udało się uzyskać dostęp do najlepszych nekrodermisowych ciał, które pozwoliły im zachować pełną wrażliwość w obliczu otępienia ich umysłów.  

            Ubrani w kruszące się szaty i władający pradawną, tajemną bronią, Lordowie Nekronów są przerażającym widokiem na polu bitwy, zwłaszcza gdy kierują swymi Nekrońskimi Wojownikami w nienaturalnej ciszy oraz z bezdusznym ogniem płonącym w ich pustych oczodołach.

Kryptekowie
            Kryptekowie to najlepsi inżynierowie nekrońskiej rasy, którzy są przede wszystkim odpowiedzialni za badania i utrzymywanie technologii Nekrońskich Dynastii. Moce Krypteka są odzwierciedleniem mocy psionicznych innych inteligentnych gatunków galaktyki. Jednak kiedy Psionicy kierują energią Osnowy, aby osiągnąć określone cele, Kryptekowie wykorzystują swoją wysoce zaawansowaną wiedzę naukową i techniczną do manipulowania podstawowymi siłami wszechświata i wywoływania wielu, na pozór takich samych, „magicznych” efektów.

            Są mistrzami dysonansu wymiarowego, manipulacji, transmutacji atomowej, transmogryfikacji elementarnej i innych niezliczonych technologii, których nie da się zrozumieć. To, co Kryptek jest w stanie osiągnąć za pomocą swojej technologii, w oczach innych gatunków widziane jest jako „magia”, której nie da się pojąć i która nie ma żadnego odzwierciedlenia w nauce.

            Dzięki swojej wiedzy na temat tajemnych nauk, Kryptek może przemienić wroga w płynne adamantium, zamienić go w pył materii karłowatej gwiazdy, podpalić powietrze, przywołać błyskawice oraz dokonać wielu innych technologicznych wyczynów. To właśnie takich zdolności pragną Nekrońscy Władcy, którzy za wszelką cenę będą starali się sprostać wszystkim wymaganiom stawianym przez Krypteków w zamian za ich usługi.

Lordowie Niszczyciele
            Lordowie Niszczyciele to Nekrońscy Lordowie, których jedynym celem jest eksterminacja całego życia w galaktyce.

Nie wszyscy Nekroni obudzili się tacy, jakimi byli przed Wielkim Snem. Bywa, że po przebudzeniu zostają uszkodzone części ich ciała lub jak w przypadku Niszczycieli — elementarne fragmenty umysłu.

Niszczyciele to istoty, które opanowała nienawiść do wszelkiego rodzaju życia w całej znanej galaktyce. Nie przejawiają nawet podstawowych emocji tlących się jeszcze w niektórych Nekronach. Wzbudzają równocześnie lęk pośród swoich wrogów, których nigdy nie biorą jako jeńców oraz bezkresny niepokój wśród własnych pobratymców.

Swoje nekrodermisowe nogi zastępują platformami antygrawitacyjnymi i dążą do szeregu innych zmian, do których nie posunąłby się żaden inny Nekron. Ich celem jest bowiem maksymalna skuteczność w walce. Tak skrajnym postępowaniem także ściągają na siebie powszechną niechęć pozostałych Nekronów.

            Jak na ironię, jedyny powód, dla którego Imperium nie jest świadome zagrożenia, jakie niosą Lordowie Niszczyciele, zawarty jest w samej ich niezwykle trafnej nazwie. Nikt nigdy nie mógł bowiem dać świadectwa ich istnienia ani okrutnych mordów dokonywanych przez te stalowe zwiastuny apokalipsy, ponieważ nikt nie zdołał przeżyć starcia z nimi.  

            Podczas gdy wielu Nekrońskich Władców cierpi z powodów „ekscentryczności”, to szaleństwo, które pochłania umysły Lordów Niszczycieli, jest czymś zupełnie odmiennym. Podobnie jak inni Niszczyciele, Lordowie modyfikują swoje ciała i umysły, aby lepiej pasowały do ich nadrzędnego celu, jakim jest oczyszczenie gwiazd z wszelkiego życia. Podczas gdy u zwykłych Niszczycieli modyfikacje obejmują najczęściej przymocowanie antygrawitacyjnych platform zamiast nóg, Lordowie Niszczyciele zwykle rezygnują również z broni dystansowych na rzecz niezawodnej i współgrającej z platformą Kosy Bojowej.

            Co ciekawe, Lordowie Niszczyciele zawsze porzucają wszelkie ornamenty powszechnie noszone przez członków całej swojej rodzimej Dynastii. Wielu z Władców uważa, że gdy Niszczyciele dopną swego, zwrócą się przeciw swoim rodakom. Dlatego spory odsetek Lordów Niszczycieli zostaje przepędzonych i musi trzymać się z dala od nekrońskiego społeczeństwa. Zmuszeni do marnej egzystencji poza ich światem, na wypadek, gdyby ich szaleństwo mogło się rozprzestrzeniać, popadają w jeszcze większy obłęd i chęć nieskończonego mordu. Oni sami również unikają swych pobratymców oraz nie są chętni do zaangażowania się w kampanie, które nie mają na celu jedynie wojennych podbojów okupionych morzem krwi żyjących i czujących istot.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK

  20% rabatu na ręcznie robioną biżuterię z kodem CZYTAWOJTEK klikasz w link i 20% jest twoje :) Ty cieszysz się super cacuszkami i dodatkow...